Nieuwkomer (Pantone en Fuel Warmer)

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1

Nieuwkomer (Pantone en Fuel Warmer)




par sam17 » 14/02/06, 14:21

Hallo,

Ik ben een nieuwkomer hierin forum.

Ik ben nu al meer dan zes maanden nauw geïnteresseerd in de technologie van brandstofverwarmers, die ik ontdekte via een oud patent uit de jaren 6. Dit is een patent ingediend door een fabrikant van gasgeneratoren (de uitvinder lijkt mij). ) die een uitvinding beschrijft genaamd carburetou. Tijdens mijn onderzoek op internet ontdekte ik uiteindelijk het Pantone-systeem.

In mijn ogen is het Pantone-systeem nooit iets anders geweest dan een brandstofverwarmer, maar veel eenvoudiger te implementeren.

Sindsdien heb ik vele uren besteed aan het lezen van alles wat ik over dit onderwerp kon vinden. dit omvat de inhoud hiervan forum natuurlijk de pagina's van meneer David, de hele Quanthome-site voor alles wat met de Pantone-reactor te maken heeft, de inhoud van de econologie-site (inclusief het rapport van C. Martz) en alles wat ik op emule kon vinden, nieuws van Usenet en Google.

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van de nodige apparatuur om hardsoldeerlassen uit te voeren, ik heb een flink aantal mechanische onderdelen verzameld die gebruikt zouden kunnen worden in het kader van een Pantone-assemblage. Ik heb ook gewerkt aan eenvoudige en goedkope manieren om dit allemaal te bereiken, kortom ik ben nog maar een stap verwijderd van het begin.

Ik ben van plan een voertuig met benzinemotor uit te rusten met een 100% Pantone-constructie, waardoor ik hem op olie of brandstof kan laten rijden. Ik overweeg om een ​​temperatuurgeregelde bubbler te maken die door de uitlaatgassen wordt verwarmd om de snelst mogelijke temperatuurstijging te bewerkstelligen.
Over het algemeen interesseert waterdoping zelf mij niet zo veel, ik experimenteer liever met 100% Pantone-assemblages die, hoewel moeilijker te implementeren, mij ook interessanter lijken in termen van resultaten.

Ik ben van plan u op de hoogte te houden van mijn tests en resultaten naarmate ik vorder. Ik heb onlangs een digitale camera aangeschaft waarmee ik mijn bewerkingen duidelijker kan delen.

Ciao.
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/02/06, 14:36

FANTASTISCH;

Je weet dat je hier een zeer ervaren Pantone-meester hebt genaamd André (Canadees). Hij is vaak on-topic “Experimenten/ Renault 5 super” met PITMIX, dat bezig is met de ontwikkeling van zijn Pantone op zijn R5.

Het is echt heel interessant dat je hierin terecht bent gekomen forum.

Welkom onder ons.

PS: Ik ben niet operationeel, ik volg de PITMIX-tests en andere, ik heb een R2 Nevada-benzine die kan worden gepantoniseerd, maar ik volg met belangstelling de PITMIX-tests die problemen hebben met de toelating van "gas" afkomstig van de reactor.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/02/06, 17:10

Hallo Sam17
Wat betreft het verwarmen van de brandstof, hetzij met carburateur of injectie, ik gebruik deze methode al heel lang, zelfs op diesels, er is een kleine winst, vooral in de winter bij zeer koud weer,
dat is alles, ik bedoel een kleine winst, zelfs door de inlaatlucht te verwarmen, hoewel we al snel beperkt zijn tot het respecteren van een bepaalde temperatuur, afhankelijk van de brandstof.
Wat de panton betreft, deze is verre van slechts een eenvoudige wisselaar, hij lijkt op een wisselaar, maar heeft een andere functie.
Als we een wisselaar zouden willen maken, zou de ingang van de reactor zich aan de achterkant van de auto bevinden en zouden we de hele lengte van de pijp gebruiken, maar dit gebeurt binnen 20 cm en met hoge snelheid.

Nu raad ik je aan om een ​​kleine 100% Panton-montage uit te voeren
op een kleine motor (als dit nog niet is gedaan) om de controle van verhoudingen en temperaturen onder de knie te krijgen, gebeurt dit in een week tijd in de avonduren, met minimaal gereedschap.
u zult de operationele limieten iets beter begrijpen, en de wijzigingen zijn eenvoudig aan te brengen.
Op een auto is het (makkelijkste) waterdoping, maar als je alle berichten leest, is de implementatie voor sommigen moeilijk
Als je de geduldige energie hebt, kun je een auto proberen. Kijk naar de assemblage van Guldy, een redelijk uitgebreid injectiesysteem, de ontwikkeling is nog niet voltooid.
De montage op een generator of een waterpomp is totaal anders dan op een auto, die op elke straathoek stopt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 14/02/06, 19:59

Over het algemeen heb ik een gedegen ervaring met het oplossen van mechanische problemen, ook al blijf ik mezelf als een klusjesman beschouwen.

Ik heb de beschikking over een generator, buiten gebruik gestelde legeruitrusting die is gebaseerd op een automotor (ik denk dat het een DS-motor is) die een beetje oud is maar volledig nieuw (zestig uur op de teller).

Ik denk dat ik ga beginnen met het uitrusten hiervan, om het onder de knie te krijgen en de instellingen op een motor met constant toerental te verfijnen.
Dit zou vrij snel moeten worden opgelost, terwijl ik alle (en zeker talrijke) onvoorziene gebeurtenissen kan oplossen.

Ik was misschien niet duidelijk over de thermische regeling van de bubbler door de uitlaatgassen.

Het lijkt mij dat het borrelen van olie of brandstof alleen goede resultaten geeft als het een bepaalde temperatuur heeft, vandaar de noodzaak, naar mijn mening, om dit laatste te reguleren.

Hiervoor denk ik erover om mijn bubbler uit te rusten met een spoel waarin een deel van de uitlaatgassen die na de reactor worden afgevoerd, zal circuleren om deze niet te beschadigen.

Ik vermoed dat als deze gassen voortdurend vrijelijk door deze warmtewisselaar circuleren, ik het risico loop dat mijn brandstof of mijn water snel aan de kook komt, wat, naar mijn mening, helemaal niet wenselijk is.

Ik denk er daarom aan om een ​​elektronisch samenstel te maken met een vlinderklep die wordt bestuurd door een solenoïde voor het openen en sluiten van een autodeur, op basis van een thermische sensor die in de borrelende vloeistof wordt geplaatst.

Wat het verwarmen van het borrelende water betreft, denk ik dat het voldoende zal zijn om vlak voor de borrelzeef een kleine spiraal in de vloeistof te plaatsen, waar het de tijd krijgt om op te warmen voordat het in bellen wordt omgezet.
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 15/02/06, 10:34

Nadeel van borrelen van brandstof: de meest vluchtige delen verdampen het eerst. Wat onderaan overblijft heeft verschillende kenmerken, vandaar de verplichting om de instellingen gaandeweg te wijzigen.
Doping met water elimineert dit nadeel.
Als we het stoom-brandstofmengsel door de Pantone-reactor willen laten stromen, kunnen we de reactor tussen de motor en het inlaatspruitstuk plaatsen. Maar zal het oppervlak tussen de staaf en de buis voldoende zijn om de motor van stroom te voorzien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 15/02/06, 18:58

hallo cuicui,

ja, ik begreep eigenlijk dat het borrelen van brandstof, en vooral benzine, problemen opleverde vanwege het feit dat de meest vluchtige elementen het eerst werden verbruikt. Dat gezegd hebbende, vanaf het moment dat de brandstof wordt verwarmd tot een temperatuur waarbij alle componenten, inclusief de zwaarste, verdampen, zou dit dit soort problemen moeten beperken.

Heb ik het mis?

Wat betreft het oppervlak voor het doorlaten van gassen door de reactor: het is waar dat ik mezelf de vraag stelde of een reactor gebaseerd op een staaf met een diameter van 14 mm genoeg gas zou doorlaten. Omdat ik nog niet echt een 100% Pantone-assemblage op een autobenzinemotor heb gevonden waarvan de afmetingen van de reactor duidelijk waren, besloot ik hier zelf mee te experimenteren.

Als iemand ervaring heeft op dit gebied (dat wil zeggen afgezien van eenvoudige doping met water), zou dat mij wat tijd besparen. Hoe dan ook, ik blijf overal op de website naar informatie over dit onderwerp zoeken forum.
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 16/02/06, 09:04

Hallo Sam17
Je lijkt vastbesloten om je handen vuil te maken en ik neem mijn hoed voor je af. Ik hoor graag over uw prestaties, successen of mislukkingen.
Het zal mij ook op weg helpen. Op dit moment heb ik mij tevreden gesteld met het vergaren van theoretische kennis.
Mijn ding was eerder zonnecollectoren (avatar: dak van mijn oude gebouw, 160 m2 aan collectoren maar slecht gebruikt).
Omdat ik nog niets concreets heb ervaren op het gebied van Pantone, kan ik je niet veel helpen, in tegenstelling tot André (Canadees) die je zeker zal kunnen adviseren, omdat hij bijna alles heeft geprobeerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/02/06, 17:48

sam17 :pijl:

Hallo,

Bekijk het onderwerp experimenten / Renault super 5. PITMIX de regisseur en André de grote experimentator bespraken veel over alle problemen bij het ontwikkelen van de Pantone. : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/02/06, 17:50

sam17..excuses, dat had ik hierboven nog niet gezien. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 16/02/06, 19:33

-> Jean63
Ik heb inderdaad de hele uitwisseling met pitmix gelezen en heb interessante informatie verzameld die sommige van mijn keuzes versterkte en me ertoe aanzette de dingen anders te zien voor andere keuzes. Het is echt heel interessant om te zien hoe, vanuit een kleine gemeenschap, de uitwisseling van ideeën ervoor zorgt dat dingen vooruit gaan.

-> cuicui

Ja, ik ben vastbesloten om aan te vallen, dat is zeker. Daarna moet ik nog de tijd vinden om het te doen, want tussen de oprichting van mijn nog steeds winstgevende bedrijf, de tijd om aan mijn lieveling te besteden en de pantone, dreigen de nachten kort te zijn!
Het is waar dat hij met betrekking tot André zijn experimenten en reflecties over het onderwerp ver lijkt te hebben doorgevoerd. Het is echt cool van hem dat hij zoveel tijd neemt om de nieuwelingen te helpen.




Anders heb ik gisteravond een nieuw bericht aangemaakt in de forum experimenten met de groep.

Het mooie van dingen doen terwijl je iedereen op deze manier op de hoogte houdt, is dat het mij ertoe aanzet verder te gaan met dit onderwerp, omdat we alleen altijd eerder geneigd zijn om op te geven.
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten