camping van voor transformatie

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Floshix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/08/13, 11:07

camping van voor transformatie




par Floshix » 19/10/15, 10:39

Hallo iedereen,

Mijn partner en ik hebben eindelijk ons ​​busje gevonden en gekocht en zijn begonnen met de lay-out.

De elektriciteit is bijna klaar, fotovoltaïsch paneel op de dakbatterij en co. We hebben de LED's om op te lossen wanneer het meubilair op zijn plaats zit.

We gaan onze zonnedouche maken, watercontainer met 12v pomp + douchekop met contactor, die we zullen aansluiten om hem te verwarmen tot een buis die zal eindigen op een koperen leidingcircuit in de vorm van een "weerstand" op een 3 mm aluminium plaat dik bedekt door een ander zwart geverfd bord. Ik aarzel nog steeds of ik gewoon plastic zeilen in plaats van de bovenplaat moet leggen en de andere plaat en de pijpen zwart moet schilderen. Vertel me alsjeblieft of je de een of de andere effectievere oplossing vindt met je superkennis :). Of als je nog een ander voorstel hebt, sta ik open.

De isolatie is al gedaan en de vloer wordt in de week met kurk gemaakt.

Dus nadat we het meubilair hebben gedaan, geef ik mijn rijbewijs door: p (mijn metgezel is de enige die voorlopig buiten het land mag rijden (rijbewijs voor mij examen 8-12-15)).

Daarna willen we een pantone-systeem op ons busje installeren: Renault master 2002 120 tdi 2.5. (controleer de papieren nogmaals als ik de moed heb om in de kou te gaan :D vanmiddag ^^ en ik zal het u bevestigen in de vetgedrukte editie.)

Dus ik zou graag willen weten of we naar iemand kunnen komen die de tijd heeft om ons te helpen en tegelijkertijd uit te leggen (ik lees op je forum en internet, maar het zal nog duidelijker en uitgebreider zijn door het zelf te doen en persoonlijk te doen.

Natuurlijk betalen we op tijd of in ruilsysteem.
We maken graag de tuinen en de moestuin, maar elke andere mogelijke uitwisseling voor de 2-partijen is welkom. (we vinden het niet erg om te betalen, maar we geven de voorkeur aan de uitwisseling die in onze ogen voordeliger is voor de 2-partijen en voor het goede humeur :D)

Ik zou ook graag willen weten of dit systeem "plug and play" kan worden gedaan, bijvoorbeeld door te schroeven, om het te kunnen demonteren voor de technische controle die het volgens mij nog niet accepteert.
Zo niet mogelijk jammer. De boete is de moeite waard om de uitstoot van vuil in de atmosfeer en onze longen te verminderen :).

Dus van 8-12-15 gaan we, als alles goed gaat, de rest van onze reis op weg naar Frankrijk. (meer info over ons en onze reis en project: https://floshsannelaroute.wordpress.com/the-dream/

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden en voor uw persoonlijke investeringen hiervoor forum enz.

Vol geluk in je dag en tot snel :)

Florent
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/10/15, 23:37

Welkom bij de forum. 8)
Uitgebreid programma dan het uwe.
Ik ging naar je blog, wat erg leuk is.

Om uw vraag over een "plug & play" -zuiveringssysteem te beantwoorden, naar mijn mening maakt het uw leven enorm ingewikkeld en loopt u het risico om alle efficiëntie van het systeem te verliezen als het u lukt om er positieve resultaten mee te behalen. De meeste van degenen die hun voertuig hebben aangepast, hebben nog nooit een probleem ondervonden bij Technical Control. Ik was van plan om het experiment op een voertuig uit te proberen en daarvoor had ik van een wrak het deel van de uitlaat hersteld dat ik wilde aanpassen. Dus ik heb mijn auto niet geïmmobiliseerd tijdens het tunen en ik kon het originele onderdeel terugplaatsen terwijl ik aan het "prototype" werkte. (Ik heb de auto uiteindelijk verkocht zonder de aanpassing uit te voeren omdat ik er niet genoeg mee reed en vooral niet regelmatig om MEETBARE tests te doen). Als zodanig nodig ik u uit om, als u echt actie wilt ondernemen, nu uw brandstofverbruik heel precies te meten en dit te vergelijken met het verbruik dat u tijdens uw tests en tuning zult krijgen. Dit betekent elke keer tot de rand tanken en idealiter op hetzelfde station (ik heb aanzienlijke verschillen in verbruik tussen stations opgemerkt die ik toeschrijf aan pompen die de hoeveelheid brandstof misleiden). U kunt een eenvoudig notitieboekje gebruiken en uw afschriften in een spreadsheet plaatsen of smartphone-apps zoals Sprintmonitor. : Idee:

Een 2002 MASTER is een voldoende modern voertuig (Lambda-sonde, turbo, EGR, ...) dat het moeilijk is om overtuigende resultaten te verkrijgen.

Maar ik liet de andere leden hun mening geven, terwijl de mijne zich richtte op andere technologieën ...

Voor de isolatie van het busje, wetende dat de plaat een uitstekende warmtegeleider is, moet ervoor worden gezorgd dat de thermische bruggen worden verwijderd. Kurk is een uitstekende keuze en is een zeer aangenaam materiaal om mee te werken.

Je praat niet over de regio waar je woont. Dit zou helpen bij wederzijdse hulpaanbiedingen, zelfs als ik begreep dat reizen een manier van leven voor u is 2.
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/10/15, 06:58

Heilig project!

Het zijn voertuigen waar het nodig is om preventief te zijn (mechanische opvolging, corrosie onder de carrosserie enz ... het is noodzakelijk om dat zeer nauwgezet te volgen en elk jaar of maximaal om de 2 jaar: behandel de kleine hoeken die kunnen corroderen .. Als we het regelmatig doen, is er niet veel te doen, het kan worden gedaan met een bom, hoe langer we echter wachten ...) dus het zal zijn waarde lang behouden (ik heb een Nissan Vanette van 1992, geen probleem , maar goede opvolging ...)

Heel goed idee om de minibus te transformeren ... Ik zou hem zoveel mogelijk bagatelliseren zodat hij er zoveel mogelijk uitziet als een bestelwagen. Tegenwoordig is het beter om tijdens het kamperen zo onopgemerkt mogelijk te blijven!
Het voordeel van Europese borden is dat je je neus op het bord moet hebben om te weten uit welk land je komt, heel moeilijk te herkennen in het verkeer, als je er niet bent ...!

En laat natuurlijk niets zichtbaar (opzichtig) wanneer u het voertuig verlaat!

Veel geluk en goede wandelingen ... ^^

PS: voor degenen die nog niet zo'n voertuig hebben gekocht, is het goede plan om een ​​minibus met koeling te vinden ... Daar is de isolatie perfect en het is volledig incognito. Voor een beter isolatieprobleem hebt u een ad-hoc caravan nodig, maar veel minder stabiel op de weg en niet discreet. Met een koelkast hoeft u alleen maar voor een goede ventilatie te zorgen, zoals een zeer kleine VMC-DF (in principe ziet niemand er op ...). En we kunnen daar bij elk weer en elke buitentemperatuur leven, met heel weinig verwarming binnenin ... Kers op de taart, vaak zijn deze voertuigen aluminium chassis, dus heel weinig probleem van corrosie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Transformatie van busje in camper




par Flytox » 20/10/15, 22:35

Hallo Floshix, welkom.

Floshix schreef:Daarna willen we een pantone-systeem op ons busje installeren: Renault master 2002 120 tdi 2.5. (controleer de papieren nogmaals als ik de moed heb om in de kou te gaan :D vanmiddag ^^ en ik zal het u bevestigen in de vetgedrukte editie.)


De Pantone of Gillier Pantone-assemblages gemonteerd op recente TDI-motoren (gevuld met elektronica) zijn zeer weinig gedocumenteerd (serieus) op het net. AMHA is erg moeilijk om te doen en zeker voor een relatief kleine winst (minder dan de meetonzekerheid). U moet het bedrog beheersen van de verschillende sensoren die de bedieningselementen en andere regellussen bedienen wanneer u het tegenovergestelde effect verkrijgt van het gewenste effect.

Kortom, op dit type motor, met amateur middelen / instrumentatie, kunnen we redelijkerwijs streven naar het schoonhouden van de motor (stabilisatie van het verbruik tot een minimum) en minder vervuilen, maar het effect op het verbruik kan niet spectaculair zijn. als een oude sfeervolle "avontuurlijke" Diesel.

Dus ik zou graag willen weten of we naar iemand kunnen komen die de tijd heeft om ons te helpen en tegelijkertijd uit te leggen (ik lees op je forum en internet, maar het zal nog duidelijker en uitgebreider zijn door het zelf te doen en persoonlijk te doen.

Uitleg, we geven je graag wat over de forum, dan zullen we zien ...

Natuurlijk betalen we op tijd of in ruilsysteem.
We maken graag de tuinen en de moestuin, maar elke andere mogelijke uitwisseling voor de 2-partijen is welkom. (we vinden het niet erg om te betalen, maar we geven de voorkeur aan de uitwisseling die in onze ogen voordeliger is voor de 2-partijen en voor het goede humeur :D)


De methode is leuk .... :P

Ik zou ook graag willen weten of dit systeem "plug and play" kan worden gedaan, bijvoorbeeld door te schroeven, om het te kunnen demonteren voor de technische controle die het volgens mij nog niet accepteert.
Zo niet mogelijk jammer. De boete is de moeite waard om de uitstoot van vuil in de atmosfeer en onze longen te verminderen :).


Plug en Play is goed op een computer, maar het is gewoon niet mogelijk op een motor ... te veel wijzigingen, te veel delen in het spel.
Technische controle is geen echt obstakel, ik sta zonder problemen op de 3e plaats. De man vraagt ​​alleen om bevestiging welke brandstof wordt gebruikt. Je hoeft alleen maar de waarheid te beantwoorden, bijvoorbeeld GO en water. Hij tikt GO. Geen probleem. Het kan mogelijk duiden op "verslechtering van de uitlaat", de omgekeerde inspectie kan ons geen moer schelen. Sommigen staan ​​erop dat deze wijziging geen deel uitmaakt van het mijnbestand. Dus als u een groot ongeval heeft (zoals met doden of gewonden), is uw verzekeraar niet verplicht om te volgen (tenzij deze dit soort risico verzekert).

Goede reis.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten