Reacties na de injectie van water M4 BMW ...

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Reacties na de injectie van water M4 BMW ...




par Christophe » 26/02/15, 14:32

Volg dit nieuws https://www.econologie.com/forums/injection- ... 13753.html die ik heb gemaild naar leden van forums, Ik heb privé wat feedback ontvangen.

Hier is een kleine selectie:

Interessant deze post op BMW, maar helemaal niet nieuw als een idee. In 89 heb ik mijn studie werktuigbouwkundig ingenieur aan de UCL afgerond en twee kameraden hebben hun geheugen geschreven over de injectie van waterdamp om de efficiëntie van een benzinemotor te verbeteren. Als ik me goed herinner, testten ze dit met een renault PRV-motor uitgerust met een stoomgeneratorketel. Zoals de evolutie van onderzoek naar toepassing niet erg snel is.

Hartelijk
Engel


Hallo,


Ik heb ook deze stoommachine ongeveer 8 jaar geleden op een Sierra 2,3l gebouwd en ongeveer 5 jaar gebruikt.

van 9,5l / 100 daalde ik tot 6,5l / 100 en een vervuiling ongeveer 3 keer lager.

Ik heb deze auto ongeveer 18 maanden geleden verkocht toen hij 24 jaar oud was.

geen nieuws omdat ik denk dat het nog steeds rolt


Op 20-leeftijd had ik een Simca 1300, de motor had een ernstig defect, de twee cilinders in het midden van het motorblok stonden te dicht bij elkaar, waardoor er een nauwe ruimte tussen deze twee cilinders bleef, en bovendien werd deze ruimte in het midden doorboord door een ruitvormig gat, bedoeld voor de doorgang van koelwater uit de aluminium cilinderkop. om in het gietijzeren motorblok te gaan.

Op deze plaats is ook de cilinderkoppakking geboord en dit teruggebracht tot twee stroken "karton" van twee keer 2.5 mm. Naarmate ik ouder word, raakt de cilinderkop vervormd, dus voordat ik de oorzaak van de storing vond, heb ik mijn cilinderkoppakkingen vier keer achter elkaar verbrand (ik moest een nieuwe motor opnieuw installeren) maar daarvoor kon ik me realiseren dat toen mijn Cilinderkoppakkingen werden uitgebrand, mijn bescheiden Simca werd zo'n dertig km zo krachtig als een Porsche.

Dit was te wijten aan het "vuur" van de twee cilinders dat geleidelijk uitgehold werd dankzij de druk, een fijn kanaal door de afdichting om het koelwatercirculatiegat ertussen te verbinden. Zodat de middelste zuigers uit dit gat een fijne straal damp zuigen die zich vermengde met het lucht-benzinemengsel. De motor zou op een tijdelijke manier enorm veel vermogen krijgen, maar het verbranden van de pakking ging door en verbreedde de aanvankelijke dampdoorgang, en bijgevolg zuigen de enige betrokken centrale cilinders teveel water op, en dat was de afbreken. Deze storing deed me denken aan het maken van een doe-het-zelfzaak met een geschroefde stoompot, tegen de motor, zodat deze het water erin verwarmt, en eenmaal in de vorm van stoom zou het door een pijp naar het gat zijn geleid Eindelijk, in de richting van de carburateur, barstte mijn vader, die monteur was, in lachen uit, en hij weerhield me ervan zo'n doe-het-zelfzaak te doen. Behalve dat ik mezelf vertel dat er hier in het gebruik van water toevoegen meerdere technologische mogelijkheden zijn, in het bijzonder om elektriciteit te produceren, zo zal het zien, er zijn veel mogelijkheden, zelfs voordat ik zijn toevlucht tot de nucleaire onzin
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/02/15, 14:37

Een interessantere over de stand van de techniek (die we nog niet hebben genoemd in het onderwerp van patentanalyses: https://www.econologie.com/forums/brevets-bm ... 13760.html )

Hallo,

Op zichzelf is het gebruik van water niet nieuw, aquazool (emulsie
diesel-water) wordt al lang gebruikt.

Bij deze octrooiaanvrage is het rapport van de onderzoeker gepubliceerd (zie bijgevoegd), het is duidelijk dat alle claims (1-10)
komen overeen met reeds bekende kennis (markering "X" aan de linkerkant), zonder zelfs meerdere bestaande afzonderlijke elementen te hoeven combineren (dit zou dan de markering "Y" zijn), wat betekent dat de uitvinding niet octrooieerbaar is bij gebrek aan nieuwigheid of inventieve stap. Dit betekent natuurlijk niet dat het octrooi uiteindelijk zal worden geweigerd (het is niet ongebruikelijk dat de aanvrager in staat is om te argumenteren en te laten erkennen dat zijn uitvinding in werkelijkheid niet zo dicht bij de elementen staat die door de onderzoeker zijn opgemerkt, die heeft de neiging alles te nemen wat hij kan), maar het is nog steeds het equivalent van het verliezen van een proces in eerste aanleg.

Michel


Bijgevoegd document: https://www.econologie.info/share/partag ... 3x0YT8.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/02/15, 14:41

(...) Ik kan dit theoretische werk altijd blijven ontwikkelen (trouwens, een thermomodel is slechts één fase, het zal dan nodig zijn om een ​​model van fysische evolutie te ontwikkelen op basis van de chemische vergelijking, meca-griep, etc.). In het fysieke gedeelte dat ik wilde bereiken, koos ik niet a priori de BMW-oplossing, maar een stoomboiler om in het luchtfilter te introduceren. maar het thermomodel is precies ontworpen om theoretisch te valideren voordat het fysiek wordt gebouwd, omdat ik niet de middelen van BMW heb en ik het liever begrijp dan te proberen zoals ze doen.
Hier is het vreemd om een ​​verlicht persoon te zijn zonder middelen om te beseffen, en om te leren dat krachtige mensen iets hebben ontwikkeld dat lijkt op.
bedankt in ieder geval voor uw informatie.
--- John ---
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/02/15, 00:24

Een andere:

Waterinjectie werd gebruikt in zeer efficiënte II GM vergeldende luchtvaartmotoren, het is een technologie die goed onder de knie is en wordt beschreven in Luchtvaart. Dag


(ja dat wisten we ...)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 27/02/15, 08:22

van 9,5l / 100 daalde ik tot 6,5l / 100 en een vervuiling ongeveer 3 keer lager.


allemaal hetzelfde 32% voor een benzine!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/02/15, 08:34

Ja met waarschijnlijk een deel van het effect ecorijden!

Dat zouden we kunnen noemen brandstofbesparend!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/02/15, 09:56

Merk echter op dat bijvoorbeeld de economie op de Sierra 2,3 l van dezelfde orde is als wat is bereikt met de nieuwe recente management / injectiesystemen.

En inderdaad, het vinden van systemen voor de oude motoren moet worden gedaan.

Hoe zit het met de verbetering van moderne motoren?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 27/02/15, 10:24

hello olifant

En inderdaad, het vinden van systemen voor de oude motoren moet worden gedaan.


helemaal! Het aantal oude generatie dieselmotoren is veel groter dan de zeer geavanceerde recente motoren en het is daarom de eerste die het belangrijkst is in termen van vermindering van het verbruik en dus vervuiling.
Eco-rijden verbetert dus natuurlijk beide in die mate dat het niet eerder bestond, natuurlijk!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/02/15, 12:22

elephant schreef:Hoe zit het met de verbetering van moderne motoren?


BMW spreekt van 8% op zijn M4 "onder bepaalde zeer precieze omstandigheden" en het is een moderne motor "kon niet meer zijn" ...

https://www.econologie.com/forums/injection- ... 13753.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Reacties na BMW M4 waterinjectie ...




par Remundo » 08/05/17, 22:40

FEV Motorentechnik neemt BMW-ideeën over op een Audi

Relayed door Nature Engine
Beeld
FEV legt uit dat de waterinjectie optioneel kan worden geoptimaliseerd om de prestaties te bevorderen, we verkrijgen dan meer 10% vermogen en meer 18% koppel, of worden ingesteld om het verbruik te verminderen. We kunnen dan de brandstofmassa verminderen tot 10%. Neem voor geïnteresseerde fabrikanten contact op met FEV.

Wat opmerkelijk is en wordt geclaimd: we kunnen het vermogen van 10% (prestatieaanpassing) verhogen of het verbruik van 10% (eco-aanpassing) verlagen
0 x
Beeld

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten