Pantone en Marathon Shell?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

Pantone en Marathon Shell?




par emlaurent » 05/01/06, 00:03

Hallo,

Zo'n idee om de waarde van het pantoneproces aan te tonen:
waarom niet deelnemen aan een race in marathon-sheel-stijl?
Buiten, door deel te nemen aan een door een handelaar georganiseerde race
olie, deze marathon is erg beroemd en is regelmatig onderwerp van artikelen
in de pers en zelfs in de reguliere pers.
Het zicht is erg sterk!

Het kan een geweldige manier zijn om energiebesparing aan te tonen
dat kan worden bereikt met het proces!

Koi, denk je?
Emmanuel
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/01/06, 06:33

Dag
Het lijkt mij dat Tang deel uitmaakt van de school die deze race organiseert. Hij maakte een Pantone op een motor van 600 cc. Hiervoor is het het beste geplaatst.
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 175
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 05/01/06, 09:50

Hallo,

het beste verbruik wordt bereikt door de motor alleen in stappen van 6 tot 8 seconden in te schakelen op zeer specifieke punten op het circuit.

In deze bedieningsmodus mag de pantone niet super werken

@+
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/01/06, 13:23

Precies, de marathon gaat meer over rijmanagement dan over technologische ontwikkelingen ...

In ieder geval is het toevoegen van water verboden door de regelgeving ... zoals in F1 en WRC ...

Het debat komt niet eens meer op ...
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 09/01/06, 12:12

[quote = "econology"]
In ieder geval is het toevoegen van water verboden door de regelgeving ... zoals in F1 en WRC ...
[/ Quote]

Hallo,

Ik had dit punt inderdaad niet gezien in de regelgeving.
Weten we waarom het verboden is? Is het omdat het de verbruiksberekeningen bemoeilijkt of is het door "angst" om de prestaties te verhogen (zoals in het geval van de Pantone) of ...?

E.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/01/06, 13:07

emlaurent schreef:
Hallo,

Ik had dit punt inderdaad niet gezien in de regelgeving.
Weten we waarom het verboden is? Is het omdat het de verbruiksberekeningen bemoeilijkt of is het door "angst" om de prestaties te verhogen (zoals in het geval van de Pantone) of ...?

E.


Ben zou degenen die het reglement schrijven moeten vragen ... Voor mij heb je de vraag beantwoord ...

Hallo van een andere Elzasser :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/01/06, 15:13

econology schreef:Precies, de marathon gaat meer over rijmanagement dan over technologische ontwikkelingen ... [...]
Het oneens zijn ! Toen Honda deelnam, hadden ze veel aan motortijdbeheer gewerkt tijdens een cyclus ...

Als het alleen rijbeheer zou zijn, zou iedereen tot hetzelfde resultaat komen (op een gelijkwaardig niveau van aerodynamische complexiteit), aangezien dit beheer op computers moet worden gemodelleerd ...
Dernière édition par houthakker de 09 / 01 / 06, 15: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/01/06, 15:15

Misschien, maar er is geen echte overdracht van technologie ... het blijft proto ... om niet te zeggen speelgoed ...

Het bewijs is dat er maar heel weinig patenten moeten worden ingediend door de deelnemende teams (logica aan de andere kant omdat de regelgeving bepaalde innovaties beperkt) ... maar ik kan het mis hebben ...

In ieder geval was het ENSAIS-team (mijn technische school) tevreden met motor- en managementoptimalisaties ... niets heel spannends (daarom heb ik er toch niet aan deelgenomen). .. de meeste leden van deze club zijn tevreden met het zoeken naar sponsors voor het financieren van het grote drinkfeest dat de marathon is (maar laten we niet generaliseren ... dit was alleen het geval voor bepaalde leden die ik kende van de club) de Essais) ...
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 10/01/06, 19:13

econology schreef:Ben zou degenen die het reglement schrijven moeten vragen ... Voor mij heb je de vraag beantwoord ...

Hallo van een andere Elzasser :)


Zeker, zeker ...

Hallo Elzassisch !! :D
Staan er nog anderen op de lijst ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 30/01/06, 18:45

het is duidelijk, het weekend van de Shell-marathon, het is een heilige teuf !!

Aan de ene kant degenen die pro zijn en die geld hebben (proto set tip top), die niet op hun stand willen doneren en guinquent zijn als ziek (om nog maar te zwijgen over wat er in tenten gebeurt) : Cheesy: ) en aan de andere kant de mensen die hard opkomen, voor wie allemaal shit: de auto vliegt in brand door naar de technische controle te gaan, de brandstofpomp propt, de krukas loopt vast, de motor verdrinkt, de remmen starten .... en die 3 dagen zonder slaap doorbrengen om de bouzin te laten werken ... onvergetelijk aan beide kanten!

(Wat betreft de techniek, het is waar dat er niets revolutionairs is, behalve de motoren met verlengde aanslag die de opbrengsten van onze tdci-tractoren enigszins zouden kunnen verhogen ...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten