TPE Pantone motorleiding, bubbler

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Szpala
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 17/12/05, 16:00

TPE Pantone motorleiding, bubbler




par Szpala » 17/12/05, 16:12

hallo met 2 vrienden van de middelbare school hebben we een pantone-motor gebouwd, maar deze gebruikt alleen benzine, hoe dat te voorkomen, en is het normaal.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/12/05, 19:29

Wat bedoel je met dat ik een pantonemotor heb gebouwd?
Gas en water in de bubbler. Als dat het is ... normaal.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/12/05, 20:53

Hallo, szapal
Als u een bubbler gebruikt op uw Panton-assemblage, ongeacht de gebruikte vloeistof, het mengsel van water of olie enz... wat dan ook, de bubbler is niets anders dan een still, die vluchtig verdampt en de motor verbruikt, totdat er niets is verdampt
tenminste bij de temperatuur van de bubbler, aangezien water minder snel verdampt dan benzine, bestaat het risico dat het vluchtige deel van de benzine wordt opgegeten en stopt de motor.
Nu kun je 2 afzonderlijke bubblers maken, één voor water en de andere voor benzine (de ene voor water vereist meer verwarming dan voor benzine). Je zult merken dat de hoeveelheid water die je kunt maken om de motor te laten eten niet meer dan 10 bedraagt. % daarvan wordt aan benzine verbruikt, en opnieuw moet de motor zwaar worden belast.
Bovendien blijft er na een bepaalde looptijd op de bodem van de benzineborrel een residu achter zoals stookolie of zware olie met een melkachtige kleur die onbruikbaar is voor verbranding, vooral als je de uitlaat laat borrelen (een deel van het water uit de verbranding condenseert opnieuw in de bubbler.
Andre
0 x
Szpala
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 17/12/05, 16:00




par Szpala » 17/12/05, 22:23

PITMIX schreef:Wat bedoel je met dat ik een pantonemotor heb gebouwd?
Gas en water in de bubbler. Als dat het is ... normaal.

Maar hoe los je dit probleem op?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 17/12/05, 23:34

Je zou je prestatie al nauwkeuriger moeten beschrijven!
Want daar begrijpen we niet veel :x

Welk type motor, puur Pantone-systeem of G-systeem?
Wat ben je aan het maken bubbel? water, benzine?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
steve
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/01/06, 17:52
Plaats: kloof

Hulp nodig




par steve » 12/01/06, 17:55

:pijl: Ik ben een leerling van het eerste leerjaar en ik heb de Pantone-engine als TPE-vak gekozen
Ons doel is om deze motor te vergelijken met een “klassieke” motor.

Ik ben op zoek naar documentatie of een voorbeeld van TPE

Dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 12/01/06, 18:33

Hallo Gapençais!

u beschikt over een ingenieursrapport dat betrekking heeft op het onderwerp op het gebied dat is gereserveerd voor leden: https://www.econologie.com/downloads.html

Aarzel niet om vragen te stellen :!:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/01/06, 19:59

hoi Steve
Nou, je hebt moed. Doe in hetzelfde jaar een eerste S- en een Pantone-project :schok: Het zal heet zijn. Persoonlijk zit ik helemaal in de reactor en studeer ik gelukkig niet, want dat zou een ramp zijn.
Je moet al een goede kennis hebben van mechanica als je echte vergelijkende tests wilt doen (verbruiksvervuiling). Voer anders een basismontage uit zoals beschreven op Quanthomme.com. Het is heel gaaf om een ​​motor te zien draaien met veel water vermengd met benzine. Maar daar stopt het. Geen vergelijking mogelijk zonder diepgaande verbeteringen aan het systeem, anders loop je regelrecht tegen de muur aan.
Ik herhaal, de basis-100% Pantone-assemblage met water en benzine in dezelfde tank brengt niets anders dan spektakel. Wat betreft de gelukkige onderzoekers die erin slaagden echte resultaten te verkrijgen, het was met waterdopingsysteem G.
Je behoudt de reactor, de originele motor en je doet aan doping met water. Maar dat is niet gemakkelijk. Fijne focus afhankelijk van de gebruikte motor.
Als je echt een Pantone wilt maken, doe dan de basismontage zoals ik je vertelde, maar zoek een ander onderwerp dan de vergelijking met een klassieke motor. Of maak gewoon een vergelijking door de brandstoftoevoerprincipes van de ene en de andere motor te beschrijven. Je kunt ook op papier aangeven welke verbeteringen er in dit proces moeten worden aangebracht om er een systeem van te maken dat op elk type motor kan worden gebruikt (waterdoping), maar zonder aan de implementatie ervan te beginnen. Je houdt de waterdoping onder je arm voor als je op de middelbare school zit.
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados

bubbler uitlaatklep???




par phil 14 » 23/01/06, 08:15

goedemorgen
vraagje voor kenners:
Ik ging kijken naar een met water gedoteerde motor met een bubbler die wordt verwarmd door de systeemkoelvloeistof die ik momenteel op een Renault B 70-vrachtwagen installeer (foto's volgen binnenkort).
Deze bubbler had een stoomuitlaatklep die de gebruiker had gesloten terwijl hij wachtte tot de bubbler de juiste temperatuur had bereikt.
Wat mij stoort is dat hij hem af en toe moest openen om te voorkomen dat het water door de bubblerpijp zou stromen terwijl de bubbler nog niet op temperatuur was.

Is deze klep volgens u verplicht?
merci
phil 14
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse

Re: uitlaatklep bubbler???




par lau » 24/01/06, 10:44

Hallo,
Het installeren van een stoomuitlaatklep zou verstandig zijn als deze thermostatisch wordt geregeld, anders vind ik het beperkend en zelfs nutteloos.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 148 gasten