De bubbler op de auto

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse

De bubbler op de auto




par lau » 06/12/05, 09:36

Hallo,

mijn vraag zal drieledig zijn: Heeft u problemen gehad met de terugkeer van het water van de bubbler naar de reactor vanwege stampen bij een beetje hard rijden op bochtige wegen, zelfs met de aanwezigheid van een scheidingsplaat aan de uitlaat van de bubbler ( anti- wervelplaat?)

Dan zou ik één ding willen weten: is er een nadeel aan het doen van 3 liter water in een cilindrische bubbler, ik zeg dit omdat velen zeggen dat je niet meer dan 1 liter mag gebruiken (moeilijk om verwarmd in te stellen?)

Tot slot, om de hoeveelheid water in de bubbler te verwarmen door de koelvloeistof; zou het beter zijn om een ​​spoel of een dubbele bodem te plaatsen?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 06/12/05, 15:58

hallo
1° geen water in de reactor voor mij omdat bubbler teruggebracht tot 0.4L
2 ° als je 30 minuten wilt rijden, moet je je bubbler minimaal 15 minuten voorverwarmen om stoom te krijgen, dus geen interesse om 3 liter water te zetten
3° voor mij is het beste voor een bubbler de bain marie dus een kleine bubbler voor de helft gevuld en een dubbele wand eromheen om zo snel mogelijk op te warmen
een andere vraag?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/12/05, 19:33

Ok!
je bubbler wordt teruggebracht tot 0,4L, dus je hebt een expansievat.
Hoe wordt de niveauregeling uitgevoerd?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 07/12/05, 10:01

hallo lau

je bubbler wordt teruggebracht tot 0,4L, dus je hebt een expansievat.
Hoe wordt de niveauregeling uitgevoerd?


een vaas in het bovenste gedeelte die de bubbler door twee buizen van 4 mm voert (een voor het water dat uit de bodem van de vaas wordt gehaald en een voor de lucht die uit de bovenkant van de vaas wordt gehaald)

heb je een project in behandeling?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 07/12/05, 18:21

mooie opstelling inderdaad! wat zijn uw brandstofbesparingen vandaag?
Ik heb een project om waterdoping te installeren op een 2,4L dieselbusje met 145000KM verbruik: 8,2L/100
Mijn sterke punten: veel ruimte onder de motorkap (zie foto)
geen turbo, ideaal verplaatsingstype volgens pantone
motor gewend om onder belasting te werken
mild klimaat (ik denk dat pantone niet van de kou houdt, toch?)

Nadeel: ontkoppelbare ventilator draait continu
mijn chronische onervarenheid in automechanica
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 09/12/05, 13:21

verbruik ongewijzigd
maar ik moet mijn pantone deze winter opnieuw doen zonder de buis groter te maken en ik zal van de gelegenheid gebruik maken om alles te isoleren omdat het, zoals je zegt, niet van de kou houdt (logisch) en we zullen de consos daarna zien
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 10/12/05, 15:05

Een trainer moest me helpen met de montage en ik geloof echt dat ik het alleen zal moeten redden.
Ik heb een zeer goed gelijkgericht stroomboogstation, weet je of je de geluiddemper kunt lassen zonder te boren (1,5 staaf)? omdat ik geen zaklamp heb :?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 10/12/05, 19:41

welkom
Als je weet hoe je moet solderen en de pot niet te rot is, geen probleem. : Lol: (we moeten bij de 40e of 50e zijn met deze methode).
Maar als je wilt dat het lang meegaat, strip het dan goed en breng 2 of 3 lagen koude galva aan (in een spray); anders zal het in een corrosieve atmosfeer in minder dan twee opeten.

Voor rezut: doping met water zorgt voor meer koppel; maar als je je motor laat brullen :( in plaats van dit koppel te gebruiken win je bijna niets aan verbruik, bovendien heeft de reactor warmte nodig dus kun je beter onder toeren draaien dan andersom.

@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 10/12/05, 22:29

ok bedankt voor de info, in dit geval ga ik lassen met RVS.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 12/12/05, 13:49

zei zak

de doping met water zorgt voor een toename van het koppel; maar als je je motor laat brullen in plaats van dit koppel te gebruiken, win je niets of bijna niets aan het verbruik; bovendien heeft de reactor warmte nodig, dus het is beter om op dieet te zijn dan omgekeerd


hoi zak
Ik laat mijn motor nooit brullen (ik maak hem meer dan 250 km schoon) Ik rijd zonder te veel te forceren 000 in 90° zonder ooit op te schakelen en desondanks geen lager brandstofverbruik voor mijn werkritten (5 km) de bubbler is daarna erg heet 23 km daarom denk ik erover om mijn pantone deze winter opnieuw te doen zonder de binnenband op te blazen en ik hoop in verbruik te winnen
de toekomst zal het leren

voor de
Ik hoop voor je dat je een buis in een enkele dikte hebt omdat anders niet gemakkelijk te lassen is (de mijne is gemaakt van twee platen 1 van 0.5 en 1 van 0.8 om te rollen, te lassen en bovendien te beschermen met aluminium) Ik ben van plan het opnieuw te doen in roestvrij staal deze winter
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten