HVB Pantone econolomobile project

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
dje41
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/11/05, 17:48




par dje41 » 07/11/05, 17:59

Bonjour à tous,

Ik ben nieuw in de forum, maar ik lees al heel wat artikelen over het onderwerp HVB en pantone.
Ik heb het project om mijn ZX 1,9D uit te rusten met een dual-fuel HVB ​​/ Diesel en een pantone-systeem, allemaal beheerd met een pc (bijna gereed programma) voor de besturing van de verschillende magneetventielen, temperaturen, niveau van water, enz ... dankzij een entry- en exit-kaart.
Het bi-fuel systeem is al helemaal doordacht. Maar niet het pantone-systeem.
Voor deze heb ik besloten om een ​​bubbler te gebruiken waarvan de temperatuur door de koelvloeistof thermoreguleerd wordt dankzij een magneetventiel.

Maar ik heb nog steeds enkele problemen met betrekking tot bepaalde keuzes op het pantone-systeem.

- 1ment: Welke vloeistof moet ik in de bubbler sturen (lucht of uitlaatgas), ik zou meer op zoek zijn naar uitlaatgassen om vervuiling bij de uitlaat van de pot te verminderen. Maar er is een probleem met de temperatuur ervan. Ik ben inderdaad bang dat ik de temperatuur van de bubbler niet kan regelen als het uitlaatgas te heet is. Het lijkt mij dat je onder de 90 ° C in de bubbler moet blijven om verdamping van het water te voorkomen.

- 2e: Is het nuttig om het aantal reactoren te verdubbelen of zelfs te zien? Om de efficiëntie van het pantone-systeem te verhogen.

Als iemand al een integratie in zijn auto heeft uitgevoerd of als iemand advies heeft om te geven, ben ik geïnteresseerd.

Bij voorbaat dank en lang leve de site www.econologie.com

Met vriendelijke groeten Djé41
0 x
djull
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 03/02/05, 19:26




par djull » 07/11/05, 20:12

Hallo
Ik ben ook niet erg oud op de forum!!
Ik kan je mijn mening geven over bepaalde vragen ... Voor de eerste, lucht of gas, zal ik meer naar lucht neigen. 1 omdat je zegt dat het moeilijker moet zijn om de temperatuur rond 85 ° te regelen als de gassen nog steeds 200 ° (min of meer) zijn, twee zoals M.David de ec-gassen zegt. bevatten nog steeds stikstof die ons weinig nut heeft in de motor, waarom zou u er dan weer in stoppen?
Voor de tweede vraag denk ik dat twee (ook gezien de kubieke capaciteit van je auto 1,9) meer dan genoeg kunnen zijn, het idee is nog steeds om de "reactoren" in t ° te verhogen, dus hoe meer ze zijn, hoe meer de t ° verdeelt zich tussen hen (heb ik het mis?) ...
Dit is wat ik je nu kan beantwoorden, :P Houd ons op de hoogte van de vooruitgang in het gebruik van Hvb en pantone ... Van mijn kant meng ik ook HVB rechtstreeks in de tank van mijn vrachtwagen (608 MERCEDES) .... het ruikt een beetje gefrituurd, maar dat het loopt niet meer vast dan voorheen en het lijkt mij dat ik meer wil! Voor pantone zoals wij werk ik daar :D ciao ju.
0 x
dje41
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/11/05, 17:48




par dje41 » 08/11/05, 13:48

Bedankt voor je reactie Djull

Oké, hier denk ik erover om een ​​systeem van dit type daar te maken, waarbij in de bubbler lucht of uitlaatgas of beide worden gebruikt. Het uitlaatgas stroomt in een expansievat met vinnen om de koeling daarvan te vergroten. Ik denk aan het volledig automatiseren van de opening van de magneetventielen, om de verhoudingen van pantongas en lucht / uitlaatgasmengsel in de bubbler aan te passen.

Vertel me wat je denkt, elke kritiek is welkom.

Met vriendelijke groeten Djé41
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 08/11/05, 13:58

Je project is erg goed! Waterdoping + HVB is naar mijn mening de top! (sommige tractoren ... waaronder de beroemde 22 werken al volgens dit recept)

Aan de andere kant denk ik volgens uw diagram niet dat de herinjectie van de uitlaatgassen u echt iets oplevert (en zoals u hebt getekend, zal het waarschijnlijk alleen werken bij aspiratie ... dus het zal gewoon " vervuil "je borrelende water) ... vooral als je ze afkoelt. Kortom, het dient om het borrelen te bevorderen? Het probleem met de uitlaatfeedback is 1) de instellingen erg hard en 2) de deleties en doodlopende uiteinden precies ... met risico op hydraulische aanscherping (bijvoorbeeld als de reactietijd / gevoeligheid van uw klep te laag is ... )

Naar mijn mening kun je daarom het hele uitlaatgasrejectiedeel verwijderen

De opwarming van de bubbler is ook overbodig. Geloof me, de bubbler zal nooit te heet zijn :)

Laatste EV in de lucht: in jouw plaats zal ik het laten bubbelen ... Het is veiliger.

Wat ga je elders als EV gebruiken? (type, diameter, merk ...)
0 x
dje41
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/11/05, 17:48




par dje41 » 08/11/05, 14:14

Dank u voor uw antwoord.

Naar mijn mening kun je daarom het hele uitlaatgasrejectiedeel verwijderen

OK, maar we hebben de vervuilingcontrole niet verhoogd door dit systeem, ik dacht de bubbler van tijd tot tijd af te tappen.

De opwarming van de bubbler is ook overbodig. Geloof me, de bubbler zal nooit te heet zijn

OK.

Laatste EV in de lucht: in jouw plaats zal ik het laten bubbelen ... Het is veiliger.

Oké, dat bespaart geld en tijd :D .

Wat ga je elders als EV gebruiken? (type, diameter, merk ...)

Ik weet het nog niet, maar ik overwoog om naar een grotere apparatenwinkel te gaan zoals een wasmachine of EV, mijn voormalige buurman naar een kamer voor professionals, dus ik weet het nog niet.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 08/11/05, 14:26

Ik weet het nog niet, maar ik overwoog om naar een grotere apparatenwinkel te gaan zoals een wasmachine of EV, mijn voormalige buurman naar een kamer voor professionals, dus ik weet het nog niet.


Nou ... de pb is dat je werkt met gas en meer vloeibaar water ... het is noodzakelijk om drukverliezen zoveel mogelijk te verminderen, dit vereist EV-gas vrij duur en vrij groot. .. behalve uitsparing uitsparing. Besteed ook aandacht aan de temperatuurbestendigheid ... en de waterdichtheid.

Oké, dat bespaart geld en tijd


-> https://www.econologie.com/comment-soute ... s-328.html :)
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 12: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
dje41
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/11/05, 17:48




par dje41 » 09/11/05, 10:23



Beloofd als het werkt, doneer ik.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/11/05, 11:03

1) het zal werken :D
2) Ik had het vooral over bezoeken aan sponsors
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten