Een nieuw water doping op J5

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
jyb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/11/11, 21:00
Plaats: 44 / 35

Een nieuw water doping op J5




par jyb » 07/11/11, 17:21

Dag
Ik bezit een ingerichte J5-bestelwagen,
De motor is een 2,5 l, diesel (CX-motor), en het gemiddelde verbruik is 10 l, / 100 km,
Ik heb een flexibel rijgedrag en een maximale snelheid van 100 km, / h,.

Ik ben op zoek naar een betrouwbaar systeem om brandstof te besparen.
Mijn motieven zijn zuiniger dan ecologisch.

In het begin zal ik vanwege zijn eenvoud van realisatie en zijn bijna nul kosten een vortex-systeem installeren.


Ik ben momenteel werkloos en ik heb tijd om te sleutelen. Ik heb een achtergrond en ervaring als technicus, secundaire constructie, tekenaar en ketelmaker-trainer.

Ik heb de gelegenheid om af en toe een ketelmakerij te houden met machines, lasmachines en vele vallen, staal, roestvrij staal ...

Ik ben al heel lang op zoek naar informatie over Pantone-systemen en zal proberen een doping-systeem aan te passen aan water.
Ondanks de vele informatie op het internet, heb ik nog steeds een belangrijke vraag.
Is er invloed op de levensduur van een watergedoteerde motor?
Veel resultaten worden verspreid, maar deze betreffen consumptie en vervuiling, maar ik heb geen bewijs gevonden van een winst of verlies van betrouwbaarheid.

Dan heb ik een veelheid aan kleine vragen over het ontwerp en de realisatie van een dergelijk systeem.
Ik vind antwoorden op mijn onderzoek, maar ik vind het moeilijk om nauwkeurige aanwijzingen te vinden betreffende de dimensionering, de materiaalkeuze, elementen, vergeleken met het type en de kracht van een motor.
Voor de installatie van het systeem in de J5 heb ik ruimte, en ik zal proberen de verbindingen tussen de verschillende elementen in te korten, om warmteverlies te voorkomen, en een compact "trucje" te doen.
Ik ben van plan om een ​​plan (autocad) van het systeem te maken voordat ik aan de realisatie begin, met de mogelijkheid om het te wijzigen tijdens het productieproces.

Ik hoop dit forum zal mij antwoorden op mijn vragen geven, en dat we goede ideeën kunnen uitwisselen om de "schmilblick" te bevorderen
@+
Dernière édition par jyb de 07 / 11 / 11, 18: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
onderzoekers op zoek naar een vondsten

onderzoekers die vinden waar men naar op zoek is
CDG
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/11/11, 17:59

Zeer economische merhode getoond op Arte door een jong origineel dat zijn baan creëerde:
om met een fiets en een fietsaanhanger te bewegen, zelfs grote meubels !!
0 x
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 07/11/11, 18:18

De vortex-test lijkt me een goed idee. Ik heb twee van de vier succesvolle pogingen gehad, maar helaas zonder de hoofdoorzaken van "het werkt" of "het werkt niet" te kunnen achterhalen. Het enige dat onzeker is, is dat het aantal en de helling van de bladen overeenkomen (als het werkt) met een gegeven ideale snelheid en belasting. Op de 1500cc van mijn Mazda betekende dat rond de 3000 tot 3500 toeren alleen of met twee erin. Nog steeds op het gebied van ruwweg, als na montage het motorgeluid niet significant verandert, kun je tegen jezelf zeggen dat het geraspt is. Hoewel ik hem niet meer heb, herinner ik me nog het innemende geluid van deze Mazda tussen 3000 en 4000 toeren. Een hees en warm geluid van motor voorbereid toen alleen het luchtfilter niet meer origineel was.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Een nieuwe waterdoping op J5




par Flytox » 07/11/11, 19:00

Hallo jyb, welkom bij de club.

jyb schreef:Dag
Ik bezit een ingerichte J5-bestelwagen,
De motor is een 2,5 l, diesel (CX-motor), en het gemiddelde verbruik is 10 l, / 100 km,
Ik heb een flexibel rijgedrag en een maximale snelheid van 100 km, / h,.

Ik ben op zoek naar een betrouwbaar systeem om brandstof te besparen.
Mijn motieven zijn zuiniger dan ecologisch.


Wat is deze motor, recente, hoge druk injectie van bardé-elektronica? Kun je het aan ons voorstellen? :P

Ik ben al heel lang op zoek naar informatie over Pantone-systemen en zal proberen een doping-systeem aan te passen aan water.
Ondanks de vele informatie op het internet, heb ik nog steeds een belangrijke vraag.
Is er invloed op de levensduur van een watergedoteerde motor?
Veel resultaten worden verspreid, maar deze betreffen consumptie en vervuiling, maar ik heb geen bewijs gevonden van een winst of verlies van betrouwbaarheid.


Op oude dieselmotoren zonder of met heel weinig elektronica, heb ik nog geen ernstige problemen met de Pantone gehoord. Persoonlijk moet ik me zonder zorgen tot 16 of 18000 Km wenden. André heeft ook zonder zorgen de 40000Km overschreden.

Op de zeer recente motoren is ergens een post over Econology of het type (een professional) kapot gegaan. Maar het was niet voldoende gedocumenteerd om wat lessen te trekken, zelfs niet vanwege de oorzaak ... : Cry: Als er veel elektronica is, moeten we misschien de verschillende sensoren lokken die het nodig heeft, veel kennis op het gebied van elektronica, regelgeving, enz. En .... de moeilijkheidsgraad neemt toe beaucoup. AMHA, je moet beginnen met je tanden poetsen op een oude, rustieke zaak voordat je dat aanpakt. : Mrgreen:

Dan heb ik een veelheid aan kleine vragen over het ontwerp en de realisatie van een dergelijk systeem.
Ik vind antwoorden op mijn onderzoek, maar ik vind het moeilijk om nauwkeurige aanwijzingen te vinden betreffende de dimensionering, de materiaalkeuze, elementen, vergeleken met het type en de kracht van een motor.


Zodat we u kunnen helpen, u iets zou moeten voorstellen / indienen, een crobar, foto's enz. We hebben geen neus in uw fabriek om op te lossen zonder de problemen van congestie enz. Te zien. Er is geen standaard diagram geciteerd met materiaal enz. Dat elke keer het probleem oplost ....


Ik ben van plan om een ​​plan (autocad) van het systeem te maken voordat ik aan de realisatie begin, met de mogelijkheid om het te wijzigen tijdens het productieproces.


Uitstekend! :P

Ik hoop dit forum zal mij antwoorden op mijn vragen geven, en dat we goede ideeën kunnen uitwisselen om de "schmilblick" te bevorderen
@+


Dit is de plaats voor : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jyb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/11/11, 21:00
Plaats: 44 / 35




par jyb » 07/11/11, 20:49

Nu aarzel ik om een ​​draaikolk te zetten : Mrgreen:
Oorspronkelijk maakt de motor voldoende lawaai, we horen dat we niet naar beneden zijn.

zoals gevraagd door Flytox, hier zijn enkele details:
J5-motor
type U25 / 661
2500 cc.
voeding 75 cv.DIN tot 4500 tr./min.
koppel bij 2250 rpm. : 14.9 daN

het vee is 1989 en heeft een aantal kilometers 198000 km (niet zeker of het de originele motor is) Ik heb de kleur niet gekozen, maar het is eco
Beeld

de molen is een goede oude injectie-fase diesel aangedreven door een Roto-diesel roterende injectiepomp.
om rustiek te zijn, is het, maar ik zou het niet te vroeg willen dragen.
Ik denk dat het enige elektronische onderdeel in de laadregelaar van de dynamo zit. en zo vind ik ze leuk.

Wat technische detailkwesties betreft, ben ik pas aan het vooronderzoek begonnen, ik heb voldoende informatie om een ​​concept op papier te maken.
Ik denk dat de vragen vrij snel zullen komen.

Ik zal alvast proberen de opa van deze video te ontmoeten,
http://www.dailymotion.com/video/x7ircp_pantone_news
Hij woont in een dorp bij me in de buurt, ik heb goede feedback, het rapport dateert van 2007
@+
0 x
onderzoekers op zoek naar een vondsten



onderzoekers die vinden waar men naar op zoek is

CDG
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/11/11, 21:23

jyb schreef:
de molen is een goede oude injectie-fase diesel aangedreven door een Roto-diesel roterende injectiepomp.
om rustiek te zijn, is het, maar ik zou het niet te vroeg willen dragen.
Ik denk dat het enige elektronische onderdeel in de laadregelaar van de dynamo zit. en zo vind ik ze leuk.

Het potentieel voor verbetering is groter met oude technologieën : Mrgreen:



Ik zal alvast proberen de opa van deze video te ontmoeten,
http://www.dailymotion.com/video/x7ircp_pantone_news
Hij woont in een dorp bij me in de buurt, ik heb goede feedback, het rapport dateert van 2007
@+


A is erg goed, je hebt een startbasis, en al oplossingen voor congestie, kunnen verklaringen van conso zijn ... :P Wat te beginnen!
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jyb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/11/11, 21:00
Plaats: 44 / 35




par jyb » 07/11/11, 21:37

Flytox schreef:Het potentieel voor verbetering is groter met oude technologieën


het is in de oude potten dat we de beste soepen maken Beeld
0 x
onderzoekers op zoek naar een vondsten



onderzoekers die vinden waar men naar op zoek is

CDG
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 07/11/11, 22:47

Voor de vortex en het motorgeluid zei ik dat het misschien zou kunnen veranderen, niet noodzakelijkerwijs toenemen. Ik betwijfel of je huisdier waziger is na vortex dan daarvoor, lol.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten