implementatie van het systeem begeleiding zoekt Gillier Pantone

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
grafheuvel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/07/11, 21:57

implementatie van het systeem begeleiding zoekt Gillier Pantone




par grafheuvel » 29/07/11, 00:01

Hallo allemaal, allereerst ben ik heel blij en opgewonden om dit te ontmoeten forum en al deze activiteit rond dit fantastische pantone-motorproces!
Ik had er al een tijdje over gehoord, maar ik heb pas onlangs de Quanthomme-site en verschillende artikelpagina's ontdekt en wat forum.

De reden voor mijn komst hier is dat ik graag een Gillier pantone-systeem wil maken op mijn oude Land rover 2,5 L Tdi, die veel vervuilt en verbruikt. Het is een engine van 1991 en ik zeg tegen mezelf dat het mogelijk kan zijn om een ​​systeem met succes te bouwen.

Dus ik heb de verschillende pagina's lang bestudeerd, heb dit doorgenomen forum op en neer, soms met een beetje moeite, niet erg gewend forums, wat misschien verklaart waarom sommige grijze gebieden voor mij blijven bestaan, voornamelijk op bubbler-niveau.

Ik ga naar een bubbler verwarmd door het koelcircuit, constant niveau systeem door te spoelen of ruitenwisserpomp, maar ik ben perplex bij het ontluchten van de bubbler. Ik denk dat ik niet helemaal begrepen heb hoe de ontluchting zou moeten werken, ik heb berichten gezien over het creëren van een depressie door venturi, anderen praten over het terugwinnen van uitlaatgassen naar bubbel , op sommige montages met foto's heb ik zelfs de indruk dat de ventilatie helemaal nergens mee verbonden is? sommigen spreken van een pijp die rond de uitlaatpijp is gewikkeld om de hete lucht te sturen .. maar waar komt deze pijp vandaan? het vacuüm? verbonden met de pot stroomafwaarts van de reactor?

Ik dacht zelfs aan een klein 12v-ventilatorsysteem om de lucht in de bubbler te pulseren, maar ik ben een beetje verdwaald: hoe moet borrelen werken? moeten we de lucht in duwen? wordt het aangezogen door stoom in de bubbler te creëren? Ik geef toe dat ik mijn hersenen niet kan zuiveren, zelfs niet na het lezen van de pagina's van de heer David of andere berichten op de ideale bubbler. Ongetwijfeld heb ik een belangrijk concept gemist.

Dus alvast bedankt als je hier wat licht op kunt werpen!

grafheuvel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Betreft: advies inwinnen over de realisatie van het Gillone pantone-systeem




par Flytox » 29/07/11, 14:16

Hallo Tumulus, welkom bij de club. :P

Tumulus schreef:... wat kan verklaren waarom een ​​paar grijze gebieden voor mij blijven bestaan, voornamelijk in de bubbler.

Ik ga naar een bubbler verwarmd door het koelcircuit, constant niveau systeem door te spoelen of ruitenwisserpomp, maar ik ben perplex bij het ontluchten van de bubbler.


Als de bubbler niet te groot is (> 2 liter?) En relatief goed geïsoleerd, is verwarmen door koelvloeistof een oplossing die werkt.

Voor het spoelsysteem heb ik enige twijfels, het is niet gemaakt om te worden geschud (versnellingen, remmen, bochten ...). Het wisserpompsysteem kan werken. Ten slotte is het waterniveau in de bubbler niet kritisch tenzij het te vol is : Mrgreen:

Voor de ventilatie die je in verwarring brengt. Er zijn veel verschillende oplossingen die werken (min of meer goed, gemakkelijk). Er is misschien geen, er kan er een zijn, de bubbler kan worden opgezogen of opgeblazen, door lucht of uitlaatgassen ... In elk geval bij het verlaten van de Gillier Pantone en op het niveau uit de inlaat vindt u lucht, in sommige gevallen een beetje uitlaatgas, waterdamp en waterdruppeltjes (al deze mooie mensen in variabele hoeveelheden en niet geïdentificeerd).

Of het mixen stroomopwaarts of stroomafwaarts gebeurt, op de limiet kunnen we ons niet schelen, het belangrijkste is om de instelling te vinden om te werken.
Dit betekent helaas niet dat alle oplossingen gelijkwaardig zijn ....: Cry:

Ik denk dat ik niet helemaal begrepen heb hoe de ontluchting zou moeten werken, ik heb berichten gezien over het creëren van een depressie door venturi, anderen praten over het terugwinnen van uitlaatgassen naar bubbel , op sommige montages met foto's heb ik zelfs de indruk dat de ventilatie helemaal nergens mee verbonden is? sommigen spreken van een pijp die rond de uitlaatpijp is gewikkeld om de hete lucht te sturen .. maar waar komt deze pijp vandaan? het vacuüm? verbonden met de pot stroomafwaarts van de reactor?


Het lijkt erop dat het venturisysteem helpt om "goede" stoom te produceren door de reactor onder druk te zetten. De aanwezigheid van uitlaatgas kan andere rechtvaardigingen hebben, een groot deel van de reeds aanwezige waterdamp, hoge temperatuur, minder zuurstof, verzuring van het water in de bubbler enz ... het nadeel, het is dat het hele circuit een beetje vervuild is met roet. :frons:

De lucht, met of zonder aandeel uitlaatgassen, toegelaten door de bubbler of door de Instant Steam Generator of de reactor (we kunnen deze combineren), kan koud, lauw, heet zijn ... een van de focusparameters.

Ik dacht zelfs aan een klein 12v-ventilatorsysteem om de lucht in de bubbler te pulseren,


Dit is een van de oplossingen die ik overweeg voor mijn volgende bewerking. Kan een oplossing zijn om "goede" stoom te produceren op lage snelheid wanneer het vacuüm te laag is om in de bubbler te zuigen.

Het is duidelijk dat het onderzoeksveld erg breed is en dat er veel oplossingen zijn .... en de vrederechter is consumptie. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
grafheuvel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/07/11, 21:57




par grafheuvel » 30/07/11, 22:09

Hallo Flytox, heel erg bedankt voor je antwoord dat me daarom een ​​beetje begint te verlichten. Dus ik zie dat ik een beetje vermoedde dat er verschillende luchtinlaatoplossingen in de bubbler zijn .. Heb je wat voordeliger getest dan andere?

U zegt ook dat de bubbler niet te groot moet zijn voor een goede verwarming door het koelcircuit, waarvan de 2-liters waarover u spreekt het totale volume van de bubbler niet mogen overschrijden, of slechts het volume van een derde van het water van de bubbler? wat zou een bubbler met een totaal volume van ongeveer 4-5 liter maken, wat ik nu heb gepland?

Ten slotte moet het over de venturi stroomopwaarts van de bubbler op de luchtinlaat daarvan worden geplaatst, of stroomopwaarts van de reactor tussen de laatste en de bubbler? Ik begreep niet helemaal waar het het beste was om een ​​depressie te creëren ..!

Zoals je zegt, denk ik dat ik mezelf ga oriënteren op het ruitensproeiersysteem. In feite reis ik een zeer lange afstand met dit voertuig, vandaar mijn wens om een ​​constant niveau te beklimmen .. Eindelijk heb ik nog een vraag voor informatie, weet u wat een motor met Gillier pantone in de loop van de tijd geeft? Ik bedoel beide uiteinden van 2-jaren, 3-jaren of meer, of na 100 000-grenzen? of zelfs meer?
Ik zie niet a priori hoe dit systeem voeringen of segmenten in de cilinders kan beschadigen, gezien de druk of explosies die ze al ondersteunen, maar weet je ooit ...!

Ah ja ik vergat, op turbo dieselmotor, het systeem moet worden aangesloten op de luchtinlaat voor de turbo, klopt dat?

Nogmaals bedankt voor je verduidelijking en je snelle reactie! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/07/11, 23:18

Tumulus schreef:... ik vermoedde een beetje dat er verschillende luchtinlaatoplossingen in de bubbler zijn .. Heb je wat voordeliger getest dan andere?


Voor bubblers testte ik niet veel, van mijn kant gebruikte ik systemen dichter bij GVI, ik gaf je een samenvatting van de ervaringen gerapporteerd door andere Pantomists. Degene die een berg dingen probeerde, is André.

U zegt ook dat de bubbler niet te groot moet zijn voor een goede verwarming door het koelcircuit, waarvan de 2-liters waarover u spreekt het totale volume van de bubbler niet mogen overschrijden, of slechts het volume van een derde van het water van de bubbler? wat zou een bubbler met een totaal volume van ongeveer 4-5 liter maken, wat ik nu heb gepland?


Dit is het totale volume water + lucht. Wanneer dit volume te groot is, wordt het verwarmbaar (door te verwarmen met een koelvloeistofspiraal), als de watertemperatuur in de bubbler 60 of 65 ° niet overschrijdt, is de stoomontwikkeling onbeduidend.

Ten slotte moet het over de venturi stroomopwaarts van de bubbler op de luchtinlaat daarvan worden geplaatst, of stroomopwaarts van de reactor tussen de laatste en de bubbler? Ik begreep niet helemaal waar het het beste was om een ​​depressie te creëren ..!


Het "moet" het vacuüm creëren met de venturi stroomopwaarts van de reactor die zelf stroomopwaarts van de bubbler is. Zet je het vacuüm op de bubbler, dan keert deze de stroom om en ga je niet meer door de reactor. : Mrgreen:

Eindelijk heb ik nog een kleine vraag voor informatie, weet je wat een motor uitgerust met Gillier pantone na verloop van tijd geeft? Ik bedoel beide uiteinden van 2-jaren, 3-jaren of meer, of na 100 000-grenzen? of zelfs meer?
Ik zie niet a priori hoe dit systeem voeringen of segmenten in de cilinders kan beschadigen, gezien de druk of explosies die ze al ondersteunen, maar weet je ooit ...!


Van mijn kant moet ik de 15000 km zonder zorgen overschrijden, André moest de (50000 Km?) Overschrijden. Als uw systeem nooit een slok water naar de motor stuurt, is er geen gevaar. Het is ook niet nodig om de vloot te bevuilen als het koud is !!! : Mrgreen:
Bij normaal gebruik reinigt de motor zichzelf, waardoor AMHA de levensduur verbetert.

Ah ja ik vergat, op turbo dieselmotor, het systeem moet worden aangesloten op de luchtinlaat voor de turbo, klopt dat?


Inderdaad, het is veel gemakkelijker voor de turbo dan na. Let op de druk die trucs kan spelen .... de bubbler opblazen enz ... Kijk op de site zijn er verschillende voorbeelden van assemblages gemaakt met een turbo.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
grafheuvel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/07/11, 21:57




par grafheuvel » 31/07/11, 23:11

Ok, hallo Flytox, heel erg bedankt voor je waardevolle advies! :P

Als ik je vriendelijkheid en je kennis nog steeds kan misbruiken, denk ik dat ik een systeem met een ventilator met regelbare snelheid zal proberen om een ​​beetje voorverwarmde lucht in de buurt van de pot in de bubbler te sturen.
Een venturi ook voor de reactor.

Maar ik stel mezelf nog een laatste vraag over de kleppen, ik zie op verschillende voorbeelden, plannen enz. Kleppen op verschillende plaatsen in het circuit. Wat zeg je? moeten we er een achter de reactor plaatsen, voordat we opnieuw in de inlaat gaan om geen vloot in de nog koude motor te sturen? of gewoon om een ​​flow aan te passen? Ik zeg tegen mezelf dat het waarschijnlijk beter is om het bij de uitlaat van de bubbler deze klep te plaatsen, om te voorkomen dat stoomdruppeltjes zich ophopen in de pijp? Gebruik je kleppen? en waar in het circuit? Of is het helemaal niet nodig?

Nogmaals bedankt voor je waardevolle advies!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 01/08/11, 20:58

Flytox schreef:
Het "moet" het vacuüm creëren met de venturi stroomopwaarts van de reactor die zelf stroomopwaarts van de bubbler is. Zet je het vacuüm op de bubbler, dan keert deze de stroom om en ga je niet meer door de reactor. : Mrgreen:


Uh .. ik zou zeggen dat het nogal stroomafwaarts van de reactor is dat de venturi geplaatst moet worden, de bubbler is de "mount", de uitlaatgassen de "valley" :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/08/11, 22:58

Tumulus schreef:Maar ik stel mezelf nog een laatste vraag over de kleppen, ik zie op verschillende voorbeelden, plannen enz. Kleppen op verschillende plaatsen in het circuit. Wat zeg je? moeten we er een achter de reactor plaatsen, voordat we opnieuw in de inlaat gaan om geen vloot in de nog koude motor te sturen? of gewoon om een ​​flow aan te passen? Ik zeg tegen mezelf dat het waarschijnlijk beter is om het bij de uitlaat van de bubbler deze klep te plaatsen, om te voorkomen dat stoomdruppeltjes zich ophopen in de pijp? Gebruik je kleppen? en waar in het circuit? Of is het helemaal niet nodig?


Kleppen zijn essentieel voor bepaalde tests, maar plaatsen ze ook niet overal. : Mrgreen: (Ik denk dat het nutteloos is van de reactoruitlaat tot de inlaat). Wat goed moet worden overwogen, is dat we ze gemakkelijk kunnen toevoegen zonder te snijden en meer dan nodig opnieuw te lassen, enz. ... Wanneer u een montage met enkele flexibele buizen heeft, is het gemakkelijker.

Vaak kan de klep met voordeel worden vervangen door een restrictie die een "mondstuk" maakt (in plaats van een kwartslag die helemaal niet geleidelijk opent en zonder markering voor het doorvoergedeelte, is het beter om een ​​klein stukje pijp te hebben dan je steekt in de rubberen slang en dat maakt een bekende / gewenste beperking).

AMHA essentiële kleppen of gecontroleerde beperkingen:
- Op het watertoevoercircuit van de bubbler of GVI.
- Tap af wanneer het een laag punt heeft (voor winters om breuk door vorst te voorkomen)
- Op de luchtstroom bij de inlaat van de bubbler of GVI-toevoer.
- Tussen de bubbler of GVI en de reactor (mondstuk, vilt enz ...)

Om ophoping van water in de leidingen te voorkomen, is het noodzakelijk om de hellingen van alle leidingen te laten doorlopen, vermijd alle onnodige lage punten. Er moet ook een minimale gasstroom zijn (lucht + stoom + mogelijk uitlaatgas), als het blaast, is er geen significante (gevaarlijke) accumulatie. Het vereist ook geen grote koeling (lange metalen buis met een kleine diameter gekoeld door luchtstromen en niet geïsoleerd).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/08/11, 23:10

Gildas schreef:
Flytox schreef:
Het "moet" het vacuüm creëren met de venturi stroomopwaarts van de reactor die zelf stroomopwaarts van de bubbler is. Zet je het vacuüm op de bubbler, dan keert deze de stroom om en ga je niet meer door de reactor. : Mrgreen:


Uh .. ik zou zeggen dat het nogal stroomafwaarts van de reactor is dat de venturi geplaatst moet worden, de bubbler is de "mount", de uitlaatgassen de "valley" :?


Ouuupsss !! Stroomopwaarts en stroomafwaarts is inderdaad eerder een functie van de stroomrichting. Bedankt gilda's :| : Mrgreen: er volgt er minstens één : Mrgreen:

Laten we opnieuw beginnen: stroomopwaarts komt de lucht de bubbler binnen, gaat verder in de reactor en blijft in de venturi stroomafwaarts stromen in het inlaatkanaal. De venturi is nooit rechtstreeks verbonden met de bubbler.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
grafheuvel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/07/11, 21:57




par grafheuvel » 03/08/11, 00:58

Heel hartelijk bedankt! het is echt leuk om me al deze tips te hebben gegeven, ik denk dat het alleen nog voor mij is om te beginnen!

een laatste ding, na het lezen van een heleboel dingen denk ik dat ik een reactor ga maken min of meer 150 mm lang met een staafdiameter ongeveer 13 tot 15 mm, en daarom met een ruimte van 1 mm ten opzichte van de buis die daarom ongeveer tussen 15 en 17 mm in diameter De motor is 2,5 turbodiesel. Denkt u dat deze cijfers geen fouten bevatten?

Nogmaals bedankt voor het verlichten van mijn grijze gebieden en voor deze waardevolle hulp!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/08/11, 14:27

Het moet in orde zijn, het zijn "klassieke" kansen. Hoe dan ook, er is vroeg of laat altijd iets te veranderen om de werking te optimaliseren. Het ding dat de eerste keer 100% werkt, ik geloof het niet echt! : Mrgreen:
Goede mechanica!
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten