Pantone Reactor Diesel HOWTO

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55

Pantone Reactor Diesel HOWTO




par ange » 31/10/05, 16:57

introductie
Ik voelde een grote behoefte van nieuwkomers in de forum een expliciet HOWTO-achtig document dat een snelle implementatie van een pantone-reactor op een dieselmotor mogelijk maakt.
Ik nodig u uit om punten te corrigeren en toe te voegen die u onduidelijk lijken. Omdat Frans niet mijn moedertaal is, benijd ik u ook omdat u geen enorm belang hecht aan het omzetten van mijn zinnen en het corrigeren ervan als u dat nodig acht.:D



Pantone Reactor Diesel HOWTO

Empirische berekeningen van Pantone-reactorinstallatie op een dieselmotor.


1. We gaan ervan uit dat we een motor willen hebben die beperkt is tot het vermogensniveau van maximaal 75-80% (let op het vermogen bij hoge snelheden, en niet op het koppel bij lage snelheden).
De Pantone-reactor vindt plaats in het uitlaatspruitstuk. Het rendement ervan is evenredig met de stroomsnelheid van het uitlaatgas en de verlaging in het aanzuiggedeelte. Hoe groter de uitlaatbeperking, hoe beter de efficiëntie.
Door dit principe toe te passen wordt vermeden dat de bubbler onder druk wordt gezet, omdat dit resulteert in een vermindering van de gasstroomsnelheid en dientengevolge in een verlies aan efficiëntie van de reactor.
Naar mijn bescheiden mening kunnen we dit probleem oplossen door de afmetingen van de reactor te wijzigen (door de speling tussen de staaf en de buitenbuis te verkleinen tot 0,5-0,3 mm). Graven !!! (Bedankt Khartoem).


2. Vanaf punt nr. 1 wordt de oppervlakte (diameter) van de buitenste buis van de reactor berekend. Het principe is dat de oppervlakte ervan (35-50%) de oppervlakte van de uitlaatpijp moet zijn.

3. Nadat het oppervlak is berekend, wordt de diameter van de buitenbuis van de reactor afgeleid. De berekening is de straal in het kwadraat van py.

4. Diameter van de binnenste reactorstaaf: Diameter van de buitenste buis minus (2-3 mm).

5. Interne staaf van gepolijst staal. Lengte van de interne stang (volgens de wijze Andrée) (van 80 tot 220 mm). Als de cilinderinhoud van de motor < 1.5 l is, zal het nodig zijn om de 200 te naderen. Anders ligt deze tussen 100 en 200 mm. Ideaal is om te testen met een langere staaf en deze aan te passen aan de hand van de verkleuring. Het deel dat de verkleuring niet heeft gehad, kan worden afgesneden. Hecht niet veel belang aan de lengte van de hengel.

6. Reactoringang. Carburateur of bubbler. Ik liet je kiezen.

De Bulleur
voordeel:
het produceert een zeer fijne damp van superieure kwaliteit voor alle andere systemen Carburateur, injectie, Mister
Het past zich aan elk water aan.
Het is eenvoudig te bouwen voor tractoren
Het grote formaat maakt het zelfregulerend in temperatuur
default:
Wees groot met voldoende ruimte voor
laat de stoom partities hebben
Het water moet in al zijn massa worden verwarmd
Het zuigkanaal moet groot en kort zijn
en opnieuw verwarmd om condensatie van koude damp te voorkomen.
Inbedrijfstelling vereist een motorloop van 10 tot 15 minuten om op te warmen, afhankelijk van het volume.
het duurt een constant niveau.
Kan niet worden gebruikt in koude landen als alcohol wordt toegevoegd, dit is de eerste vloeistof die verdampt, de rest bevriest

De carburateur of injectie
voordeel:
Klein, compact, gemakkelijk onder een autokap te plaatsen
Makkelijk zelf te maken in messing door een klusjesman.
Snel opstarten alleen het verbruikte water moet worden verwarmd.
Het kan direct in de ingang van de reactor worden geplaatst.
De voeding gebeurt eenvoudig door zwaartekracht of zuigkracht
De waterstroom is controleerbaar.
Het is gemakkelijk om het water af te sluiten en alleen de lucht door de reactor te laten gaan (als de staaf nat is)
In koude landen zoals Quebec kunt u de reactor bedienen met een mengsel van water en alcohol
Mogelijkheid om alcohol of brandstoffen te gebruiken om een ​​100% panton te maken of water / alcoholmengsels te gebruiken


default:
Het sproeit niet goed water, dus de druppels blijven groot, vooral als het water koud is.
Het vereist een kleine venturi-beperking die recht evenredig is met het spuiten.
Het moet bestand zijn tegen corrosie.
Het moet worden voorzien van vers of gedestilleerd water of regenwater.
De water- en luchtverhouding is moeilijk te vinden, u kunt de verzadiging van de ingeslikte lucht gemakkelijk overschrijden (nooit met een bubbler)
Het regelen van de temperatuur na de carburateur is moeilijker te vinden, noch te heet noch te koud.
Een expansiekamer aan de uitlaat van de carburateur is noodzakelijk voordat deze op de stang komt. (Bedankt Andre)

Kortom: Koolhydraten: Voordelen:
· Eenvoudigere constructie
· Neemt minder ruimte in beslag

Koolhydraten: nadelen
· Verbruikt meer water!!!
· Vereist aanpassingsberekeningen. (Zie #9)!
Vereist transformatie (aanpassing van de diameter van de spuitmond, het afsluiten van onnodige spuitmonden, enz.).




Anders zal voor de meeste gevallen voor buizen van 14-16 mm bij de inlaat van de reactor de ideale carb (volgens Zac) het gereduceerde model carb of 707 van Gurtner zijn.


Bubbler: voordelen
· Verbruikt minder water!
Spuiten is beter
· De berekeningen zijn eenvoudiger (1/5 van het maximale benzinevolume). zie anders nr. 9)

Bubbler: nadelen
· Neemt veel ruimte in beslag onder de motorkap!
Duurder in productie (geheel roestvrij staal)
Het is noodzakelijk om een ​​constante temperatuur rond de 85°C te garanderen
· Water kan in bochten overstromen en de reactor onder water zetten.


7. Reactoruitgang met koperen buis, maximale kale lengte 100 mm, bedekt met een thermisch isolerende mantel - lengte 400 mm,

8. Motorinlaat – één venturi (hetzelfde type berekening als nr. 1)! Ook kunt u gebruik maken van de LPG adaptatie venturi.
Opmerking: Bij de turbomotor bevindt de inlaat zich vóór de compressor.

9. Pantone-gastemperatuur bij ideale reactoruitlaat ~250°C

10. Het waterverbruik moet gemiddeld tussen de 0,6 en 1.2 l/100 km liggen! (En volgens Andree: http://kidlogis.com/pmc/forums/posting.php?mode=quote&p=167&sid=7fe92508eea6f3b5667101c0e00b5564
Op een bepaald moment, wanneer het water wordt verhoogd en de uitlaattemperatuur van de reactor snel begint te stijgen, gebeurt er iets in de reactor en kun je duidelijk het effect op de motor voelen, je moet op dit punt de stroomsnelheid van het water stabiliseren. Zelfs als de snelheid wordt verlaagd, lijkt het erop dat de reactor "verslaafd" is, er hoeft voor de rest van de reis geen aanpassing meer te worden gedaan. Dit verklaart ook waarom er verschillen zijn in consumptie.

11. Handige link: http://quanthomme.free.fr/pantone/PageM_David.htm

Nu is het jouw beurt om te spelen :D
Dernière édition par ange de 23 / 11 / 05, 14: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59




par Klein » 31/10/05, 18:26

Ik begreep bijna alles, behalve de uitlaatbuis van de reactor, je noemt 100 mm, waar heb je het over, de diameter?
0 x
Klein
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55




par ange » 31/10/05, 19:15

100 mm lang :D
0 x
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59




par Klein » 31/10/05, 22:13

nee, ik stelde de vraag alleen omdat ik een samenstel heb gemaakt met een reactoruitlaat van 400 mm (lang), wat goed lijkt te werken, maar misschien heb je gelijk, door het in te korten werkt het misschien beter?
Ik zal proberen een tabel in Excel te maken waarin direct de belangrijkste parameters kunnen worden ingevoerd, die automatisch de beoordelingen van de reactor en de onderneming opleveren.
welkom
0 x
Klein
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/10/05, 22:43

Hallo,
Als ik met je praat, is de uitgang van de reactor ongeveer 100 mm in het gedeelte net na de staaf in de reactor, of uit het uitgangskanaal van de reactor. wat uiteraard afhangt van de fysieke plaats waar de reactor wordt geplaatst,
100 mm in dit geval is het moeilijk op een auto of tractor,
Over het algemeen maak ik deze leiding van koper en bedek ik deze met een thermisch isolerende mantel, deze koperen leiding verkleurt na een bepaalde gebruiksduur en ik zal op verschillende plaatsen op de leiding een reeks thermokoppels moeten solderen, omdat gezien de kleurverschillen over de lengte van het kanaal vraag ik me af waarom het richting het midden van het kanaal warmer wordt terwijl het over de hele lengte stabiel zou moeten zijn,
er is nog een verificatie met bewijs nodig (de kleur is niet voldoende bewijs). Ik zal een verklaring moeten vinden als de temperatuur
lokaal stijgt en vervolgens daalt? voordat u de motor binnengaat.
Andre
0 x
jelupan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 31/07/05, 11:00




par jelupan » 01/11/05, 10:08

Hallo Andrew,
de verwarming op deze locatie komt wellicht door de terugkeer van uitlaatgas dat in botsing zou komen met het gas dat de reactor verlaat. Op de plaats van de inslag kan er sprake zijn van compressie en extra verwarming.
Zie Davids theorie over motorverbetering (quanthomme pagina's: suggesties voor motorverbetering) aan het einde van zijn dossier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
khartoum
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 29/12/04, 23:43




par khartoum » 01/11/05, 14:32

Hallo,

En is er enige feedback over de directe verbranding van uitlaatgassen in pantone?
Gezien de hoeveelheid zuurstof bij de uitlaat in een gepantoniseerde motor, moet er een manier zijn om een ​​deel ervan opnieuw te verbranden.
Men zou daarom voordeel kunnen halen uit de druk van de genoemde gassen om het volume van het "oxidatiemiddel" bij de inlaat te vergroten (waarvoor een borrelaar onder druk nodig zou zijn).
Een soort turbo zonder turbo ;).
Goed idee, de how-to ;)
0 x
Een CX is Bo ... Maar het is roestig !!! :(

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 74-gasten