Econokit, maar toch een water doping kit te koop

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Econokit, maar toch een water doping kit te koop




par Cuicui » 17/05/11, 16:32

alaniesse schreef:Kijk nu goed naar de maat van de producten. Voor 180 euro zonder de installatie is hij klein in 8 mm.
Het is effectief bij depollutie, bij doping, mag niet te veel vragen.
Het kondigt 5 tot 10% minder verbruik aan

Ik moet een groot deel van een film hebben gemist, want ik heb nog maar net het Econokit-systeem ontdekt, waterdoping met een miniatuurreactor die eenvoudig tegen de uitlaat is bevestigd en waarbij er niet aan de uitlaat gelast of geboord hoeft te worden. Het waterverbruik is erg laag. Het waterreservoir doet ook dienst als bubbler.
econokit.fr

De efficiëntie is, zo lijkt het, niet te verwaarlozen.
In mijn hoofd was ik gebleven bij het motorsysteem en GV in de uitlaat veel complexer te realiseren. Heeft iemand het Econokit-systeem geprobeerd, dat erg eenvoudig te installeren lijkt?

Bewerken door mod: onderwerp is sindsdien gesplitst patent-renault-water-injectie-en-motor-gp-t10733.html

Andere kits bestaan ​​al: water-doping-kit-ecopra-Of-econokit-t10943.html

verzekering-pantone-kit-dopage-al-eau-gp-verzekerd-door-agf-t6801.html

effectiviteit-van-de-ecopra-kit-t10533.html

Verklaringen of werkingshypothesen, volledig gemaakt door de leden hiervan forum (in detail te lezen om het principe van waterdoping volledig te begrijpen):

https://www.econologie.com/synthese-des- ... -3589.html

geloofwaardige-verklaringen-van-doping-al-water-belangrijk-t2917.html

motor-doping-al-water-thermodynamica-t4883.html

Kleine verduidelijking: de econokit heeft commercieel gezien geen binding met econo...logie.
Dernière édition par Cuicui de 17 / 05 / 11, 23: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/05/11, 17:42

Voorzichtigheid is geboden bij het injecteren van water in de vorm van damp op nieuwe voertuigen die zijn uitgerust met een zuurstofsensor, de luchtvochtigheid bevat zuurstof die erop inwerkt en door meer zuurstof te detecteren vraagt ​​de regeleenheid minder benzine en maakt de auto zuiniger voor een ander reden dan het voordeel van water!

Er valt nog een klein voordeel uit te halen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/05/11, 17:53

Cuicui schreef:De efficiëntie is, zo lijkt het, niet te verwaarlozen.
In mijn hoofd was ik gebleven bij het motorsysteem en GV in de uitlaat veel complexer te realiseren.
Heeft iemand het Econokit-systeem geprobeerd, dat erg eenvoudig te installeren lijkt?


Geen enkele verklaring gezien, gedocumenteerde test, wat niet het feit is van de fabrikant.... : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/05/11, 17:59

Flytox schreef:Geen enkele verklaring gezien, gedocumenteerde test, wat niet het feit is van de fabrikant.... : Cry:


Normale "wij" doen het voor ze: waarom zouden ze... : Cheesy: : Cheesy: :|

Ik kan niet geloven dat de naam "econokit" niet geïnspireerd is door econologie... of anders is het een heel toeval... laten we verder gaan!

Nu moet je één ding begrijpen: een doping-kit met water is de moeite waard voor een andere (econokit is ontwikkeld door hypnow), die van de ene kit naar de andere gaat, de rijomstandigheden, motorvermogen, montagegereedheid en duurzaamheid. ..en instellingen ... indien mogelijk instellingen daar!
Dernière édition par Christophe de 18 / 05 / 11, 12: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 17/05/11, 23:49

Christophe schreef: je moet één ding begrijpen: een doping-kit met water is de moeite waard voor een andere (econokit is ontwikkeld door hypnow), die van de ene kit naar de andere gaat, de rijomstandigheden, motorvermogen, montagegereedheid en duurzaamheid. ..en instellingen ... indien mogelijk instellingen daar!

Wat me verbaast is dat een kit met een miniatuurreactor die eenvoudig tegen de uitlaat is bevestigd, dus eenvoudig te installeren zonder gereedschap, de moeite waard kan zijn als een kit met een reactor in de uitlaat geplaatst en 10 x meer water verbruikt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/05/11, 00:08

Misschien omdat de T° van de "reactor" (wisselaar) veel minder meetelt in de efficiëntie van het water dan de T° van de verbrandingskamer...

De "reactor" bereidt het water pas voor (zeer waarschijnlijk ionisatie) nadat het effect optreedt, vooral in de verbrandingskamer...

Waar haal je die 10x meer water vandaan?

Niemand heeft ooit een objectieve vergelijking gemaakt tussen directe waterinjectie door verneveling en doping via een reactor... als?

Maar er zijn zeker "aanwijzingen" in dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/dopage-a-l ... t3270.html

Naar mijn (bescheiden) mening lijken de effecten (exclusief motorlaboratoriummetingen) sterk op elkaar...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/05/11, 08:03

Christophe schreef:De "reactor" maakt het water pas klaar (zeer waarschijnlijk ionisatie) nadat het effect vooral in de verbrandingskamer optreedt... Waar haal je die 10x meer water vandaan?

Het lijkt erop dat de "reactor" van de Econokit-kit gewoon de vochtige lucht opwarmt die uit de bubbler komt. Volgens de fabrikant zou dit zeer vereenvoudigde systeem op een tractor net zo efficiënt zijn als een APTE. Verbazingwekkend.
Voor consumptie, oeps, ik heb het verprutst, ik heb cl en cm2 door elkaar gehaald. Het is hier ongeveer 0 l water per 5 km op een auto.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 18/05/11, 08:46

Alain G schreef:Voorzichtigheid is geboden bij het injecteren van water in de vorm van damp op nieuwe voertuigen die zijn uitgerust met een zuurstofsensor, de luchtvochtigheid bevat zuurstof die erop inwerkt en door meer zuurstof te detecteren vraagt ​​de regeleenheid minder benzine en maakt de auto zuiniger voor een ander reden dan het voordeel van water!

Er valt nog een klein voordeel uit te halen!

of beter gezegd, door meer zuurstof te detecteren zal de module de brandstofstroom verhogen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/05/11, 11:15

Cuicui schreef: Het is hier ongeveer 0 l water per 5 km op een auto.


O, ik begrijp het beter.

Dit is heel weinig.

Er circuleert een hypothese in "inside-kringen" over waterdoping.

Dit zou "gewoon een simpele" reiniging van motorroet zijn (via de reactie: C + H20 + warmte = CO + H2)

Alle monteurs wisten (weten nog steeds?) dat een motor gereinigd kan worden (vóór een vervuilingstest bijvoorbeeld) door water te injecteren!

Als het maar één keer wordt schoongemaakt, is dit effect niet blijvend: de motor zal opnieuw vuil worden, maar heel geleidelijk...daarom merken veel onderzoekers op dat, wanneer ze geen water meer hebben, het verbruik niet onmiddellijk toeneemt! De motor moet opnieuw vervuilen om het te laten toenemen!

Doping met water voorkomt daarom permanent dit opnieuw aangroeien (door roetvorming te elimineren) en behoudt (of herwint) daardoor de "factory out" prestatie.

Dit verklaart ook waarom de motorolie van een motor met waterinjectie langer schoner (troebelheid/opaciteit) blijft: als er minder roet in de kamer zit = minder roet in de olie!

Dit is een "basale" en zeer zekere uitleg van waterdoping. Andere effecten zijn mogelijk betrokken bij doping, maar deze is een zekerheid!
Dernière édition par Christophe de 18 / 05 / 11, 23: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/05/11, 12:03

Christophe schreef:over waterdoping.Dit zou "gewoon een simpele" reiniging van motorroet zijn (via de reactie: C + H20 + warmte = CO + H2)

Bedankt, Christophe, voor deze uitleg.
Als ik in dit onderwerp tussenbeide kom, was dat omdat ik verbaasd ben dat een verbazingwekkend eenvoudige montage zoals Econokit het mogelijk maakt om resultaten te verkrijgen (waarschijnlijk bescheiden in vergelijking met een echte waterdoping met reactor, staaf, GV, enz...) met zo'n gereduceerde middelen. Alleen MET of toevoeging van SP85 of aceton is nog makkelijker.
Als de resultaten inderdaad de resultaten zijn die door de fabrikant zijn aangekondigd, en het moet nog worden geverifieerd, lijkt de Econokit mij buitengewoon goed doordacht (zoals de meeste eenvoudige dingen), met zeer weinig onderdelen en praktisch geen risico op storing of corrosie. Het zou echt waterdoping binnen ieders bereik zijn. Voordat ik begin, zou ik graag de resultaten willen weten van degenen die deze kit hebben geprobeerd.
Wordt vervolgd ...
Dernière édition par Cuicui de 18 / 05 / 11, 12: 08, 1 keer bewerkt.
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten