Renault patent, waterinjectie en de motor GP

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Picolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 21/03/10, 23:14

Renault patent, waterinjectie en de motor GP




par Picolo » 01/05/11, 17:50

Hallo,

Ik kom naar je omdat het, omdat het een wetenschappelijke opleiding is, me altijd interesseerde om te zien hoe een mythe voortdurend experimenteel EN wetenschappelijk ongeldig werd door honderden mensen die elkaar niet over de hele wereld kenden, gefinancierd door totaal verschillende organisaties die nog steeds stevig vasthielden .

(Ik weet het, ik passeer voor een lul, maar mijn geest is direct en duidelijk, je zult 300 geen jaar vragen wat ik denk ... : Cheesy:)


Fragment uit het patent (inleiding):
Beeld

Download het volledige patent hier: https://www.econologie.com/brevet-renaul ... -3435.html

De vraag die ik mezelf stel is: "Maar waar zijn deze beroemde motoren? We zijn in 2011 ! ".


Renault heeft dit patent ingediend op een systeem van herinjectie van water in 2005 (iemand heeft ook een ticket op deze site geplaatst). Maar heeft hij echt de inhoud van het octrooi gelezen? Het geïnjecteerde water is al koud (in tegenstelling tot Pantone, dit is al een verschil): het injecteren van voorverwarmd water is een monsterlijke thermodynamische bullshit ... Ik nodig je uit om langs de kant van de Carnot-cyclus te bladeren om die toename te bevestigen de temperatuur van de koude bron verlaagt de efficiëntie van de motor. Als je dan zegt dat Carnot iets zegt, bewijs het dan (aan mijn kant heb ik honderden publicaties waaruit blijkt dat het als eerste benadering meestal niet zo slecht is).
Bovendien (blijven met dit octrooi), zijn de vermeende voordelen niet een vermindering van het verbruik, maar een vermindering van de NOx-productie per gram verbrande brandstof als gevolg van de verlaging van de motortemperatuur. Bovendien zorgt de toevoeging van water voor een fijnere controle van het geratel. Deze laatste twee stukjes informatie zijn perfect nauwkeurig en worden door wetenschappers zowel experimenteel als theoretisch bevestigd.

Aan de andere kant, kwam u op het idee dat er een reden zou kunnen zijn waarom dit patent nog steeds 6 jaren na indiening blijft, 4 of 14 nog voor het octrooi onherroepelijk in het publieke domein valt , onaangeroerd door Renault in zijn passagiersvoertuigen? De redenen zijn eenvoudig: netto verlies van efficiëntie, corrosie, kortere levensduur, deactivering van katalysatoren, enz. Als je het bekijkt, hebben de bouwers de waterinjectie niet toevallig verlaten: water werd toegevoegd aan de brandstof voor de krachtige motoren waarvan de temperatuur moest worden gereguleerd (vliegtuigen, militaire voertuigen, enz.) of wiens geratel beter moet worden gecontroleerd (methanolmotor). Met de komst van nieuwe materialen voor de auto en dankzij de toevoeging van additieven in de brandstof, is de toevoeging van water nutteloos geworden en hebben de aannemers het met grote opluchting kunnen verlaten (onze militaire voertuigen bevatten meer van 6 maanden tot nu en onze vliegtuigen doen meer dan 10-vluchten! Stel je voor!).

Wat ik wel moet toegeven is dat er geen twijfel over bestaat, als het Pantone-systeem of equivalent niet met de voeten is gemonteerd en goed is afgesteld, dat het brandstofverbruik per km zal dalen . Maar dat heeft een prijs: het leven van de motor, zijn prestaties en zijn kracht.

Dus ja, je verbruikt minder per kilometer (en dus minder vervuild en opnieuw ... het wordt besproken), aan de andere kant zou je op ALLE PLANNEN winnen om een ​​voertuig met een 1,2L-motor te kopen in plaats van een motor te kopen 2,5L ... Het is een eerste keuze, maar als het eten er toe doet, dan moet dat het zijn.
(Nou ja, het typische probleem van "Ik heb een 4x4 gekocht maar dat is 17L / 100km! Help!")

Kortom, naast de esoterische verklaringen over de vermeende werking van het Pantone-systeem en gelijkwaardig (waarop we kunnen terugkeren als dat nodig is), op een gegeven moment zou je je moeten afvragen of het beter is om een ​​nieuwe auto te kopen in plaats van ernaar te streven het een jaar lang 20 te laten werken zonder echt het resultaat van de wijziging te kennen ( voor wat ik lees, als het slecht afgestemd is (nog steeds moet het materiaal voor hebben), verdwijnen alle voordelen.)

Kortom, we moeten ophouden ons te verbeelden dat een dergelijk systeem groener is of betere rendementen biedt dan een conventionele motor: fabrikanten hebben altijd gedaan wat ze konden om het te vermijden en het verlaten van het project in verband met het octrooi die ik geciteerd heb is het bewijs. Kijk trouwens wat er in de wereld gebeurt: bijna alle fabrikanten hebben een systeem met waterinjectie gepatenteerd en behalve in sommige nichemarkten bestaan ​​dergelijke motoren niet meer en het is niet voor niets.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 01/05/11, 18:07

Wat vind je van de beroemde 22 tractor die ging van de 20 5 om de consumptie van een enorme water zonder vermindering van de opbrengst en vooral een onmiskenbare daling van de vervuiling? En gevolgd door veel andere boeren die geen machine gebruiken die zo duur is om te zien vernietigd door een paar liter water.
0 x
Picolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 21/03/10, 23:14




par Picolo » 01/05/11, 18:18

Ik denk gewoon dat de test niet werd gereproduceerd door andere mensen (en gepubliceerd), wat een ernstige methodologische fout is.
Ik denk ook dat de theorie elders is geprobeerd en dat er nooit sprake van is geweest (thermodynamica) voorspelt een verlies aan opbrengst.
Ik denk nog steeds dat wanneer ik 100-motortests zie en maar één positieve resultaten geeft, het zeker een vergissing is.
Ik denk ook dat je een daling van het verbruik aankondigt zonder opbrengstvermindering op basis van verhalen (waar zijn de resultaten van de test, door wie het werd getest, onder welke omstandigheden en met welke hardware?).
Ik denk eindelijk dat het heel gemakkelijk is om de resultaten te bewerken en mondeling of schriftelijk over je "gevoelens" te beweren zonder serieuze maatregelen te nemen.
Dernière édition par Picolo de 01 / 05 / 11, 18: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
Picolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 21/03/10, 23:14




par Picolo » 01/05/11, 18:24

Ik zou er ook aan willen toevoegen dat ik niets zag aan het onderhoud van de output van de motor (meting van het koppel? Testbank?) ... Jij of de boer in kwestie dus fantastisch (ik zeg niet "liegen", Ik zeg "misleid te worden omdat er geen gemeten bewijs is").

Tot slot wil ik nog toevoegen dat de daling van de vervuiling, vooral zwarte rook, zeer zichtbaar en waar is: u verbruikt minder brandstof (tegen een prijsdaling van de stroom), het is zelfs mogelijk dat u minder verbrandt (afwijzing van onverbrande niet in aanmerking genomen, wat niettemin de opbrengst vermindert). Ga echter naar het water dat je recirculeert ... Zwart ... Zoals toevallig ... Dus vervuilen we niet langer de lucht, maar het water ... Wat is het voordeel?

Laatste ding: je weet, ik hoop, dat tussen iemand die tegen mij zegt: "deze post meet 1,875 cm, ik heb het maatregel"of de man die zegt" ah die post ?! Geloof me, ik ken hem al sinds ik heel jong was, hij meet 2m stapel ", ik zou alleen a priori de eerste van de lengtes behouden, vooral als verschillende mensen het aan mij bevestigen: de man kent dit bericht misschien wel sinds hij klein was, fantaseert hij, houdt hij zichzelf voor de gek, en we bevinden ons hier in dezelfde situatie.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/05/11, 19:02

Prachtige salade van picolo archifausse:

injecteren van voorverwarmd water is bullshit monsterlijke thermodynamica ... Ik nodig u uit om langs de kant van de Carnot-cyclus te bladeren om te bevestigen dat het verhogen van de temperatuur van de koude bron de efficiëntie van de motor verlaagt.

De koude bron van de Carnot-cyclus van een verbrandingsmotor wordt niet gevonden in de binnenkomende brandstof en het kleine water dat erin wordt geïnjecteerd vóór verbranding!
maar in de uitgangstemperatuur van de gassen explodeerden na expansie, zoals bij een stoommachine, de uitlaattemperatuur van de dampen na ontspanning is die van de koude bron et niet in de binnenkomende houttemperatuur die wordt gebruikt om de stoomketel te verwarmen, lijkt picolo te geloven !!

Als de wetenschappelijke studies over Carnot de Picolo van dit soort zijn, met dit soort gammele redenering, kunnen we zeker zijn van de catastrofe met co ... op de picolo.
Ik begrijp beter de mentaliteit van picolo die redeneert als een bell felted !!

sic:
Ik weet het, Ik passeer voor een lul, maar mijn geest is direct en duidelijk, je zult 300 geen jaar vragen wat ik denk.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 01/05/11, 19:44

Picolo kent duidelijk niet de notie van verbranding efficiëntie.

Het ruikt naar trol ...

Je bent een ingenieur, nietwaar? Dezelfde soort als de Japanse gasten die de veiligheid van hun kerncentrales hebben verzekerd.
0 x
Picolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 21/03/10, 23:14




par Picolo » 01/05/11, 19:46

dedeleco schreef:De koude bron van de Carnot-cyclus van een verbrandingsmotor wordt niet gevonden in de binnenkomende brandstof en het kleine water dat erin wordt geïnjecteerd vóór verbranding!
maar in de uitgangstemperatuur van de gassen explodeerden na expansie, zoals bij een stoommachine,

Mijn buren moeten zich hebben afgevraagd wat er is gebeurd! Bedankt voor dit mooie stukje plezier! Kijk naar je Carnot-diagram: wat er toe doet is wat er gebeurt IN DE VERBRANDINGSKAMER. Dit is waar alles gebeurt (temperatuur / drukverandering). Als je haard nog steeds op dezelfde temperatuur is, wat denk je dat er aan de hand is? Meer gasontspanning, daar zijn we het mee eens, dus geen motor meer!

Het geïnjecteerde mengsel MOET KOLDER zijn dan het uitgeworpen mengsel !!!


Ik had op zijn minst gedacht dat je het eerder had gevraagd ... Het principe van een warmtemotor is om een ​​gas of een vloeistof bij een bepaalde temperatuur te injecteren. Dan komt de explosie die een uitzetting van de geproduceerde gassen mogelijk maakt (toename van de druk als gevolg van de temperatuur), die de zuiger duwt. Het hete gas wordt dan uitgestoten (drukverlaging) om te worden vervangen door koud gas en het begint opnieuw ... Warmte-uitwisselingen van buiten zijn nutteloos na het feit: het is a priori dat ze belangrijk zijn ! Het is een koud gas dat zal ontspannen met de toename van de temperatuur, niet met een heet gas!

Kortom, een woord: lachwekkend!

de uittredetemperatuur van de dampen na ontspanning is die van de koude bron en niet in de temperatuur van het binnenkomende hout dat dient voor het verwarmen van de stoomketel, zoals picolo lijkt te geloven !!

Hoe kun je zo arrogant zijn om te praten over dingen die je niet weet? Het is gek! Het is een gewoonte van de site of alleen jij?

Ga, we gaan verder met onze stoomketel: we hebben een voorraad koud water (vloeistof): het is de koude bron. Dit water wordt verwarmd met onze vuur: hete lente. Dit water verdampt en verhoogt de druk in de tank. Wanneer deze druk hoog genoeg wordt, activeert het een zuiger: het is een motor!

Omdat we naar uw mening water in de vorm van stoom in een tank hebben. Boren we een gat en veroorzaakt het feit dat het water naar de BUITENKANT van de motor recondenseert de beweging?

Nee, normaal gesproken ben ik erg respectvol en vermijd ik ironie, maar dat is teveel ...

Als de wetenschappelijke studies over Carnot de Picolo van dit soort zijn, met dit soort gammele redenering, kunnen we zeker zijn van de catastrofe met co ... op de picolo.
Ik begrijp beter de mentaliteit van picolo die redeneert als een bell felted !!

Laat me zien hoe je motor zo werkt ... Trouwens, hoe voel je je? Omdat ik niet weet of het je is opgevallen, maar ik val je argumenten aan in plaats van je aan te vallen (zelfs als ik indirect laat zien dat je over onzin praat).

Serieus ... Carnot wat ... Carnot! De historische basis van de thermodynamica ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 01/05/11, 19:55

Picolo schreef:Kortom, een woord: lachwekkend!


Dat is precies het juiste woord voor uw gedrag ...je hebt al niets begrepen, het GP-systeem injecteert geen waterdamp maar bevochtigde lucht!

Om vervolgens op uw grond te gaan, is niet alleen de efficiëntie van de cyclus bepalend voor de efficiëntie = het motorvermogen !!!

Bovendien is een dieselmotor (of wat dat betreft benzine) geen carnotische cyclus, ideaal (wat nooit is gerealiseerd, ik denk dat als mijn herinneringen goed zijn dat we het in de stirling bij check), maar een sabatiercyclus of gemengde cyclus ...

Sabatier injecteerde zelf water met een positief effect in zijn motoren!

referenties:

https://www.econologie.com/moteur-panton ... -2462.html

https://www.econologie.com/injection-d-e ... -3093.html

Beeld

Zoekopdrachten door NACA:
https://www.econologie.com/injection-d-e ... -3095.html
https://www.econologie.com/injection-d-e ... -3096.html

Een Canadese toeristenboot gedoteerd met water:
https://www.econologie.com/forums/1er-gros-b ... t9059.html

Etc etc ...

Maar u bent beslist sterker dan hij (en alle anderen, inclusief de ingenieur Clerget die het ook heeft meegemaakt), dan zij, dat wij .... Is het niet?

Wil je zien wat water brengt bij de verbranding van koolwaterstoffen? Dus lees dit voordat je "alles weet":

https://www.econologie.com/une-chaudiere ... -3830.html

https://www.econologie.com/forums/ameliorati ... t5172.html

Deze techniek van herinjectie van autogeen water staat niet in de boeken van de technische school. Maar ik weet zeker dat je ons uit een goede vlam zal halen, olie is een gele vlam ... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Ik heb de indruk dat je te veel vertrouwt op sommige thermodynamische bases ...

ps: in feite, nee, zou je geen leraar zijn? : Mrgreen:
0 x
Picolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 21/03/10, 23:14




par Picolo » 01/05/11, 20:24

Ik droom ... Als er meer zijn, zijn er nog steeds ...

Wil je zien wat water brengt bij de verbranding van koolwaterstoffen? Dus lees dit voordat je "alles weet":

https://www.econologie.com/une-chaudiere ... -3830.html

Dus in feite, als ik begrijp wat je tegen me zegt, is het omdat de injectie van water net als in deze boiler van belang is voor de verbranding van koolwaterstoffen in een warmtekrachtbron. Wetende dat het artikel zelf zegt dat het werkt op de ketel zoals in een hittemotor ... Het is een beetje cirkelvormig ...

Wist u bovendien dat CO en NOx bij hoge temperaturen worden geproduceerd? Is de boilertemperatuur vóór en na de modificatie gemeten? Omdat u ziet dat het probleem is dat uw ketel de chemische efficiëntie (hoeveelheid vrijgekomen warmte) ziet stijgen wanneer de temperatuur toeneemt. De huidige ketels zijn geparametriseerd om het beste compromis te bereiken in warmte die vrijkomt per kg stookolie en de uitstoot van vervuilende stoffen.
Door water toe te voegen, verlaagt het de temperatuur (als je het niet gelooft, vraag het dan aan diegenen die de wijziging hebben aangebracht om de test een dag na normaal gebruik en een dag na gebruik met waterinjectie uit te voeren ... De temperaturen zullen niet hetzelfde zijn of u zult meer brandstof verspillen om dezelfde temperatuur te krijgen.


Dus, ik ga niet uitleggen hoe een ketel is ingesteld, maar het kan worden aangepast zodat de vlam vermindert, stoichiometrisch of oxiderend is. Dat van mijn huis is een prachtige blauwe (en zonder water): het is een stoichiometrische vlam om niet onverbrand en schoner te zijn. Aan de andere kant werken sommige ketels met een licht reducerende vlam (geel met brandstofolie). Het voordeel is dat de ketel langer meegaat en u er niet elke week voor hoeft te betalen. De nadelen zijn het genereren van roet en CO (tijdens het produceren moins NOx).

Kortom, het vlamregime waarin men zichzelf vindt, is een KEUZE. En heeft niets te maken met de toevoeging van water ...

Overigens, informatie als deze: doe IR-spectro op gassen met veel waterdamp? Ze zijn van plan daar iets mee te zien?

Deze techniek van herinjectie van autogeen water staat niet in de boeken van de technische school. Maar ik weet zeker dat je ons uit een goede vlam zal halen, olie is een gele vlam ... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Deze techniek verlaagt de vlamtemperatuur en maakt het mogelijk om ten minste de resterende CO in water te absorberen, wat de detectie door IR moeilijk of onmogelijk maakt zoals het is.

Ik heb de indruk dat je te veel vertrouwt op sommige thermodynamische bases ...

Bedoel je dat deze thermodynamische bases nooit ongeldig werden gemaakt sinds ze werden geformuleerd? Het is basissen die het mogelijk hebben gemaakt om met de A380 te vliegen? Deze bases die tegen een betaalbare prijs de computer konden produceren die u gebruikt? Als we het over hetzelfde hebben, hoop ik dat je begrijpt dat je relativisme verkeerd is.

Trouwens, een beetje lachen: volgens welke de toevoeging van water in een ketel zijn opbrengst zou verhogen? (Het vergelijken van appels met peren: eerst vragen uw onderzoekers om de stroom van lucht of brandstof stroom (wat bewerkbaar is) moduleren voor een stoichiometrische vlam, gewoon om zeker te zijn dat goed vergelijken hetzelfde).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/05/11, 22:21

Trouwens, een beetje lachen: volgens welke de toevoeging van water in een ketel zijn opbrengst zou verhogen? (Het vergelijken van appels met peren: eerst vragen uw onderzoekers om de stroom van lucht of brandstof stroom (wat bewerkbaar is) moduleren voor een stoichiometrische vlam, gewoon om zeker te zijn dat goed vergelijken hetzelfde).


De waterdruppeltjes vermengd met de brandstof smelten een mini "explosie" op het moment van hun verdamping (langzaam dan brutaal) in de vlam van de brander en splijten de brandstofdruppeltjes (zoals een injectie bij veel hogere druk). Het contactoppervlak met de oxidator wordt aanzienlijk vergroot, de vlam is beduidend korter en er wordt beduidend minder onverbrand ... en het rendement wordt verhoogd!

Het fenomeen wordt beschreven in verschillende documenten van de Ademe en een document van brander met zware stookolie (de links zijn op Econologie).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten