Informatie voor Pantone-proces

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
prop
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 11/01/11, 18:36

Informatie voor Pantone-proces




par prop » 12/01/11, 09:52

allereerst hallo allemaal en bedankt voor deze geweldige site.

Ik begin het Pantone-proces op mijn iveco te installeren, deze draait al op HVB.
Ik heb veel informatie op internet gevonden, goed nagedacht over de locatie in de vrachtwagen, maar er blijven enkele vragen...
de bubbler wordt onder de vrachtwagen geplaatst, waardoor de vaas rond de uitlaatbuis komt, die zeer snel zal opwarmen.
1e vraag: moet ik een afbuiging van de uitlaat gebruiken om te "bubbelen" of gewoon een buis in de open lucht en de zuigkracht van de motor gebruiken? Ik zeg tegen mezelf dat de ontwikkeling van de uitlaat een pluspunt zou zijn om een ​​overdruk in de vaas te creëren, bedankt voor het begeleiden op dit punt.
2e vraag: is een ontlastklep nuttig als je het systeem hebt verlaten met de ontwikkelaar op de uitlaat? en tarra op welke druk?
3e vraag: Ik ben van plan om op deze afwijking een regelklep te plaatsen om de bubbler aan te sturen. Is een andere regelklep nuttig aan de uitlaat van de bubbler of aan de uitlaat van de reactor?

Allemaal alvast bedankt voor jullie reacties.

trouwens, ik was een houtverwarmingsinstallateur in al zijn vormen, een ökofen-ketelinstallateur.
fan van niet-commerciële zonne-energie, en verschillende warmteterugwinningssystemen testen bijvoorbeeld onder mesthopen... ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Informatie voor het Pantone-proces




par Flytox » 12/01/11, 23:22

hallo wad welkom bij de club

wad schreef:Ik begin het Pantone-proces op mijn iveco te installeren, deze draait al op HVB.
Ik heb veel informatie op internet gevonden, goed nagedacht over de locatie in de vrachtwagen, maar er blijven enkele vragen...
de bubbler wordt onder de vrachtwagen geplaatst, waardoor de vaas rond de uitlaatbuis komt, die zeer snel zal opwarmen.
1e vraag: moet ik een afbuiging van de uitlaat gebruiken om te "bubbelen" of gewoon een buis in de open lucht en de zuigkracht van de motor gebruiken? Ik zeg tegen mezelf dat de ontwikkeling van de uitlaat een pluspunt zou zijn om een ​​overdruk in de vaas te creëren, bedankt voor het begeleiden op dit punt.

De 2 oplossingen zijn mogelijk, directe afzuiging zuigt niet veel (niet genoeg) aan zonder venturi in het inlaatkanaal, terwijl blazen in de bubbler goed werkt maar het water vervuilt waardoor de reactor sneller verstopt raakt.

wad schreef:2e vraag: is een ontlastklep nuttig als je het systeem hebt verlaten met de ontwikkelaar op de uitlaat? en tarra op welke druk?

Dit kan je doen met nozzles van een paar mm om een ​​flow te regelen/lekkage te maken, je hoeft de boel niet ingewikkeld te maken met kalibraties die niet veel (meetbaar) zullen opleveren.

wad schreef:3e vraag: Ik ben van plan om op deze afwijking een regelklep te plaatsen om de bubbler aan te sturen. Is een andere regelklep nuttig aan de uitlaat van de bubbler of aan de uitlaat van de reactor?

Afstelling hebben is altijd goed, vooral als mods je ertoe brengen het aantal / de route van de verschillende leidingen en vloeistoffen te wijzigen. Het is makkelijker om een ​​ventiel aan de werkbank toe te voegen dan om daarna alles te demonteren om het te installeren.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
prop
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 11/01/11, 18:36




par prop » 13/01/11, 00:47

bedankt voor je informatie flytox

Ik dacht erover om regen of gedemineraliseerd water te gebruiken om elk spoor van kalksteen te vermijden.
je zegt dat het inblazen van de bubbler met behulp van de uitlaat het water en dus de reactor verstopt... de vrijgekomen deeltjes mogen niet in het water blijven???

Ik sta nog op de plannen, zet ik zo snel mogelijk online...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/01/11, 21:36

wad schreef:Ik dacht erover om regen of gedemineraliseerd water te gebruiken om elk spoor van kalksteen te vermijden.

André heeft betere resultaten met regenwater dan met gedemineraliseerd water.
Van mijn kant zag ik geen verschil in werking... : Cry: maar er gaat bijna niets boven aanslag met gedemineraliseerd water :P
Behalve.....als je uitlaatgassen recyclet of er een dunne laag zeer zwart roet wordt afgezet door de reactor en verder tot aan de toelating.

Ik heb geen noemenswaardige kilometerstand afgelegd zonder te poetsen. Ik weet dus niet of de roetlaag zich stabiliseert (zonder effect) of dat deze oneindig toeneemt en uiteindelijk de verschillende kanalen verstopt (verplichte reiniging na X Km).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 14/01/11, 09:58

Voor zover ik weet heeft André geen Pantone bubbler op zijn MB, maar een doping met water: iedereen hier weet dat Pantone veel moeilijker goed te laten werken (en geen betere niveauresultaten) vanwege de reguleringsproblemen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/01/11, 20:59

Nee, ik geloof eerder dat het moeilijk zal zijn om een ​​configuratie te vinden die André nog niet heeft geprobeerd, hij heeft minstens 2 Pantone bubbler-aangedreven voertuigen : Mrgreen:

https://www.econologie.com/forums/dopage-a-l ... 0-870.html

Beeld

... maar doping met water: iedereen hier weet dat Pantone veel moeilijker goed te laten werken (en niet beter qua resultaat) vanwege regelgevingsproblemen...


Het zou nodig zijn om een ​​vocabulaire te definiëren voor de verschillende samenstellingen of families van samenstellingen om ze beter te kunnen herkennen. enz.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/01/11, 21:27

welkom
Ik zou mijn hoofd niet met een bubbler nemen. Installeer een gvi en stel de vlotter in op een constant niveau. Het is super betrouwbaar omdat het eenvoudig is. Zie het onderwerp "directe reactie" als dit bestaat.
Voor de aspiratie vormt een venturi met de inlaat.
0 x
prop
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 11/01/11, 18:36




par prop » 14/02/11, 19:20

bedankt voor deze gegevens...

Ik denk dat ik ruimte heb om twee reactoren te plaatsen, in feite zal ik de uitlaatpijp in tweeën delen door een Y te maken om de twee reactoren daar te plaatsen.
Denk je dat dit handig is? betere prestatie?
de motor is een sofim 2,5 liter atmo diesel.

dank je wel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/02/11, 21:32

wad schreef:Ik denk dat ik ruimte heb om twee reactoren te plaatsen, in feite zal ik de uitlaatpijp in tweeën delen door een Y te maken om de twee reactoren daar te plaatsen.
Denk je dat dit handig is? betere prestatie?
de motor is een sofim 2,5 liter atmo diesel.


Dit lijkt mij erg ingewikkeld voor een zeer hypothetisch voordeel.

Volgens de gegevens die zijn uitgewisseld tussen de verschillende Pantonists en Gillier Pantonists, is het waterverbruik van dezelfde orde van grootte, of de motor nu relatief klein is of niet (1 liter tot 3.5 liter). Het probleem is niet om veel water / stoom te laten slingeren door bijvoorbeeld het aantal reactoren te vermenigvuldigen, maar om de "goede" stoom te produceren, degene die het verbruik en de vervuilingsprestaties verbetert.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
prop
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 11/01/11, 18:36




par prop » 16/02/11, 11:10

Flytox schreef:Het probleem is niet om veel water / stoom te laten slingeren door bijvoorbeeld het aantal reactoren te vermenigvuldigen, maar om de "goede" stoom te produceren, degene die het verbruik en de vervuilingsprestaties verbetert.


wat bedoel je met "goede" damp?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten