Pantone-project

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
elmire51
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/10/05, 11:21
Plaats: Angoulême (16)

Pantone-project




par elmire51 » 07/10/05, 11:33

vorig jaar hadden we al onderzoek gedaan naar de pantone-engine als onderdeel van onze studie. Nadat ze de jury hadden overtuigd van het belang van het systeem, stelden ze ons dit jaar voor om het project voort te zetten op basis van een realisatie... dus ik begin net informatie te verzamelen om de haalbaarheidsstudie uit te voeren.
Informatie: - VW 4 cilinder boxermotor (stuur)
- 1300 of 1600 cc
- 4 in 1 spruitstuk
Mijn vragen zijn: is het haalbaar om met een beperkt budget, zonder al te veel grote orderaanpassingen, het systeem in een Kever te installeren? wat zijn de te bereiken dimensies?
Hoe gebeurt de polarisatie van de reactor (inbraak: 20 minuten orineté Noord / Zuid) en is het mogelijk om deze te forceren met een magnetisch veld gecreëerd door een spoel?

merci d'avance
0 x
Als iemand in de buurt van Angoulême (Charente) woont, neem dan contact met mij op.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/10/05, 12:57

Mijn vragen zijn: is het haalbaar om met een beperkt budget, zonder al te veel grote orderaanpassingen, het systeem in een Kever te installeren? wat zijn de te bereiken dimensies?

Geen probleem, ik raad u aan deze studie te lezen (2 pk motor)
https://www.econologie.com/moteur-panton ... -1776.html

Polarisatie is blanco, doe daar geen moeite mee!
Het verhogen van het veld via magneten toonde geen verschil in motorisch gedrag...
Dernière édition par Christophe de 04 / 12 / 08, 11: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 07/10/05, 13:58

En maar daar heb je het over mij. B) Bedankt voor de advertentie :P

Als je door een wonder niet te ver van Montbéliard bent (je weet maar nooit), geef ik je graag wat tips. Of zelfs telefonisch als u ver weg bent. (contact via PB)
Naderhand is het waar dat een Kever-motor verandert van een Flat Twin... maar ach, indien nodig...

Laat voor polarisatie de pipo vallen. Ik lanceerde de machine zonder problemen zonder mezelf de minste vraag te stellen over de oriëntatie.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/10/05, 14:06

Ben er was geen project op Cox op de forum nu dat ik eraan denk?

Gebruik de interne Google-zoekmachine die ik zojuist bovenaan heb geïnstalleerd :)
0 x
elmire51
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/10/05, 11:21
Plaats: Angoulême (16)




par elmire51 » 08/10/05, 22:53

sorry maar ik dacht dat ik op die manier een bericht zal hebben om mijn vragen te stellen als en wanneer ...
0 x
Als iemand in de buurt van Angoulême (Charente) woont, neem dan contact met mij op.
elmire51
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/10/05, 11:21
Plaats: Angoulême (16)




par elmire51 » 21/10/05, 21:10

sorry als het al ergens in de forum Ik ben al een tijdje aan het zoeken zonder resultaat...

Ik ben op zoek naar de afmetingen van een reactor (of twee, afhankelijk van de prestaties die we met de verschillende oplossingen zullen behalen), ik herinner je eraan dat de motor een platte 4-cilinderkever is met een cilinderinhoud van 1300 of 1600cc.

alvast bedankt dat je de moeite hebt genomen om mij te helpen bij mijn onderzoek.
0 x
Als iemand in de buurt van Angoulême (Charente) woont, neem dan contact met mij op.
elmire51
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/10/05, 11:21
Plaats: Angoulême (16)




par elmire51 » 24/11/05, 09:51

Dus daar heb je het, aanpassing van het project.
We zullen een VW transporter 1.6 turbodieselmotor gebruiken (ongeveer 70 pk).
Dus ik heb er veel dingen op gevonden, maar als iemand andere informatie heeft, ben ik geïnteresseerd ...
0 x
Als iemand in de buurt van Angoulême (Charente) woont, neem dan contact met mij op.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten