sizing reactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59

sizing reactor




par Klein » 05/10/05, 18:59

Hallo iedereen,
Ik heb de TV-reprotage niet gezien, maar ik ben al een tijdje mijnwerker in de Pantone-reactor, ik had graag geweten hoe de reactor te dimensioneren volgens de te monteren motor?
in feite zou ik het pantone-systeem op een 2.5 liter diesel willen aanpassen.
als je mijn lantaarn zou kunnen aansteken.
Merci.
0 x
Klein
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/10/05, 21:41

Hierin is informatie beschikbaar forum, je hoeft alleen maar een beetje (goede) tijd te besteden aan het doornemen van de berichten.

Hiermee kunt u de juiste vragen stellen om te zien wie de leden van de forum en profiteren van een uitwisseling van informatie en ervaringen.

Goed om te lezen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
pepito0_10
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/09/05, 20:17
Plaats: Centre is Frankrijk




par pepito0_10 » 06/10/05, 22:47

Als een nieuwe beginner in deze experimenten ben ik op zoek naar informatie om de "pantonisatie" van een 1.9l turbodieselmotor te ontwerpen. Ik sta open voor alle informatie en advies ...........
Ik heb de plannen al in gedachten en heb bepaalde elementen ontworpen.

Bubbler terwijl het wordt verwarmd door het koelcircuit

Reactor in uitlaatpijp met een 22-staaf in een int. (misschien te groot?)

het verschil is dat de gassen die de reactor verlaten niet door de motor worden aangezogen, maar worden geduwd door een verwarmingsventlo die in de bol blaast, ventillo geregeld volgens de positionering van het gaspedaal.

mijn grote problemen zijn congestieproblemen, en:
Ik kan de reactor nauwelijks binnen 60 cm van de turbo-uitlaat plaatsen (ik tel de verbinding van de turbo-reactor geïsoleerd tot de dood ...)
Ik heb nog een lange weg te gaan tussen lamp en reactor (ik ben bang voor condensatie en water in de reactor sturen)

in afwachting van reacties en adviesgroeten aan iedereen
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 07/10/05, 11:16

hallo pepito

nieuw op pantone Ik had geraden dat je zeker geen berichten hebt gelezen of een tour hebt gemaakt op (http://quanthomme.free.fr/pantone.htm) anders weet u dat de maximale afstand tussen de stang en de buis 1.5mm is
besteed meer tijd aan zoeken en stel vervolgens vragen over wat u niet begreep en niet alleen op basis van het proces dat overal wordt beschreven
je hoeft alleen maar een beetje te zoeken en je zult vinden

rezut
0 x
pepito0_10
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/09/05, 20:17
Plaats: Centre is Frankrijk




par pepito0_10 » 08/10/05, 00:22

Tot zover Rezut,
het is een 22-staaf in een 24-buis (typfout)
Denk je dat het beter zou werken met een 25-staaf in 1 26-buis (tot mijn beschikking) dan je denkt aan de rest van het project?
Ik blader al een tijdje op verschillende sites en ben van plan mijn studies in de praktijk te brengen.
Iemand met nauwkeurige of geschatte informatie over de volgende gegevens:
minimale inlaattemperatuur van de reactor (uitlaatzijde)
Minimale of maximale lengte van de reactor voor optimale resultaten
Is het noodzakelijk om de uitlaatgassen van de reactor te koelen of niet voordat ze in de motor worden ingevoerd (ik heb 2-voorbeelden al gezien of uiteenlopende meningen ...) in mijn geval van Turbo d-motor met waterborstel, moet ik de tussenlaag veroordelen ?
Wat kan ik gebruiken om uitlaatpijpen en verschillende pijpen thermisch te isoleren?
Hallo allemaal en bedankt
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/10/05, 01:24

Goedenavond Pêpito

Als uw motor een goede verplaatsing heeft, kunt u de grote stang nemen, maar het verdient de voorkeur om de kleinste reactor te plaatsen voor de grootte van de motor
het lijkt een beetje op het principe van het kiezen van de grootte van een wolfraam bij het lassen met TIG. als voorbeeld heb ik op een 300 td 3 liter motorinhoud
een staaf van e19mm in een buis van 21mm loguer van 105mm Ik probeerde een 150mm voordat het verschil niet merkbaar was, behalve voor wat verband hield met interne weerstand.
Een te grote reactor is moeilijk te verwarmen, vooral op een turbo, de turbo eet meer 100c afhankelijk van het regime.
De exacte minimumtemperatuur die ik je niet kon vertellen, maar onder 400c moeilijk om het op te hangen, moet je hoger gaan dan zelfs als het weer daalt, het staat maar in de richting van 300 c verlies je het. als u meer warmte wilt tijdens het lassen van de constructie, een kleine ringvormige deflector om de warmte op de neus van de reactor te kanaliseren zonder teveel beperking te maken, maar een beperking op de uitlaat is noodzakelijk om een ​​temperatuur te hebben die acceptabel is voor het 80kmh-regime. het is een keuze waarbij je zuinig bent of een raceauto op volle snelheid laat rijden, met een diesel doen we dat niet
niet opgewonden. het is geen corvette.
De reactoruitlaatpijp isoleer ik met een siliconen omhulsel, maar het is optioneel c, omdat ik een rol bij de hand heb.
Het verdient de voorkeur om niet te koelen wat uit de reactor komt, maar als uw motor is uitgerust met een intercooler, terwijl u voor de turbo instapt, hebt u geen keuze, het is te ingewikkeld om er minimaal in te gaan van winst die het geeft, dat alles om u te vertellen het niet vrijwillig te koelen.
Je isoleert aan de uitlaat van de turbo naar de reactor, niet meer, je gebruikt steenwol (keramiek) c, is wit we vinden het in elektrische kachels of voor industriële ovens bedek je met aluminiumplaat of aluminiumfolie plakkerig, meerdere lagen.
Waarom met een ventilator in de bubbler blazen, riskeer je het onder druk te zetten, het is moeilijker om het water te regelen en te verdampen
in druk. Doet een goede depressie voor de reactor en laat deze in de bubbler trekken, de motor neemt wat hij nodig heeft, afhankelijk van de lucht die de downstream-diesel is, hoe dan ook, het is niet dat wat kritisch is, het is de temperatuur van de reactor, het is niet erg ernstig als het niet voldoende water met hoge snelheid passeert, gedoopt met water is het niet zo delicaat als een 1 / 14,7-verhouding zoals benzinemotoren, tolerantie is breder.
Als je absoluut de bubbler in wilt blazen, haalt een beetje lucht uit de turbo en blaast de bubbler in, maar je moet weten dat je duwt met lucht of met uitlaatgassen, uiteindelijk moet de reactor schieten
door de staaf is de zuigkracht in het algemeen sterker dan die welke men in de bubbler duwt.
Als je was begonnen met de primaire uitlaat bubbler assemblage, zou je hebben gezien dat wanneer je de borrelende uitlaat te veel opent, hoe de motor reageert, deze veel in toeren moet stijgen om hem uitlaat te geven, de blikken gevuld met bewolkte mist en het koelt zelfs met uitlaat.

Zoek naar eenvoud, functioneel dat moeilijk te denken is, maar gemakkelijk te doen.

Of zag je dat je de reactorgassen moest koelen voordat je de motor binnenging? (dat doen we niet eens met een traditionele carburateurmotor, ik heb er nooit van genoten dat we een inlaatspruitstuk hebben gekoeld of dat het een brandstofmengsel circuleert, we zien dat alleen bij de uitlaat van een turbo om te verlagen de luchttemperatuur en verhoog de vulling, de massa lucht naar de motor.
Andre
0 x
pepito0_10
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/09/05, 20:17
Plaats: Centre is Frankrijk




par pepito0_10 » 09/10/05, 00:30

hoi André en bedankt.
Blaas de bubbler in met de turbodruk, dacht ik, maar bij lage belasting = bijna nul druk, ben ik bang voor gemiddelde resultaten.
Getrokken in de reactor zou 1 een manier moeten vinden om een ​​toereikende inlaatdruk te handhaven, ik ben bang om de motor te verstikken door gebrek aan lucht wanneer de snelheid omhoog gaat (hoewel gemakkelijk uit te voeren met dozen met verschillende afmetingen plat op het luchtfilter)
Voor de isolatie die ik zal zien, maak ik me zorgen over isolatie met steenwol omdat het de olie van motorlekken zou drinken en bij hoge temperatuur vrees ik 1 weinig.
Ik zou het toch proberen, maar als je andere oplossingen hebt, ben ik geïnteresseerd.
Voor de temperatuur denk ik om vinnen rond de buis te lassen om de warmtewisseling te bevorderen, zelfs onder een hoek om een ​​turbulentie van uitlaatgassen te creëren. Ik zou ook proberen de pijp te volgen die de stoom vanuit de bubbler naar de reactor leidt langs de rest van de uitlaat om de temperatuur tot het maximum te verhogen voordat deze de reactor binnengaat.
Ik zou ook een karton snijden om de lijm te bedekken om de inname niet te koelen
hallo iedereen en +
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/10/05, 04:49

Hallo pepito
Voor de isolatie als je er geen wilt plaatsen, maak een dunne dubbele roestvrijstalen pijp rond de reactor met een kleine speling tussen de uitlaatpijp, het is een beetje zoals dubbele bodempannen, de hitte blijft besmet in roestvrij staal, c 'is hoe ik het op de Mercedes heb gedaan en daarnaast heb ik steenwol en aluminiumfolie aangebracht.
Voor een goede eenvoudige en efficiënte regeling herhaal ik het nog eens
maakt een venturi in de opname, kijk naar de foto's van Michel op zijn Mercedes. het flens nauwelijks de motor ...
een carburateur in een auto flens niet de motor, of zo weinig dat het een noodzakelijk kwaad is om een ​​goede depressie te hebben, en wanneer we spreken van klemmen c, is alleen waar wanneer de motor volledig wordt benut, c, is dat rijden we hard? soms begrijp ik je niet, het is heel zeldzaam dat we onderaan met onze voertuigen open rijden. Het is waar dat ik een oude man ben, en ik durf niet te zeggen hoe ik in 20 jaar heb gereden, maar ik omvat

zoals St-Exupery zei:

We zijn allemaal kinderen geweest, maar weinigen herinneren het zich.

Andre
0 x
pepito0_10
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/09/05, 20:17
Plaats: Centre is Frankrijk




par pepito0_10 » 09/10/05, 23:46

bedankt voor alle informatie.
Ik wil graag weten of iemand 1-bubbler al eens met iets anders dan water heeft ervaren om 1-diesel te leveren?
Ik vraag me af of het winstgevend is om GO (of brandstof) op consumentenniveau te zetten.
heeft iemand afvoerolie geprobeerd? Ik heb de mogelijkheid om naar believen of bijna te hebben, maar ik ben bang dat het de teer in de bubbler en vooral in de reactor zal maken.
in de tussentijd hallo en nogmaals bedankt aan iedereen (ik zal mijn resultaten zo snel mogelijk doorsturen)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/10/05, 02:10

Antwoord op pepito
Ik heb een mengsel van water en alcohol in de diesel geprobeerd, maar ik heb de dosis 30% alcohol niet overschreden, het duurt goed, het koelde een beetje meer de inlaat van de reactor als ik meer durf, ik ga omhoog de dosis
het is het risico om diesel met brandstof te voeden als je niets hebt om te voorkomen dat hij gaat racen.

Een dag lopen voordat motorolie echt gif is.
het is goed om een ​​show te maken op een kleine motor in een kermis, maar ik geloof dat snuiven wat er zelfs uit komt dat het het juiste uiterlijk heeft, slecht voor de gezondheid moet zijn, het laat ratten sterven (geschreven op een container van 'synthetische olie). Toch hebben ze een harde huid.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten