Hoe een benzinemotor te pantoniseren?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Merco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/10/05, 22:39

Hoe een benzinemotor te pantoniseren?




par Merco » 02/10/05, 22:45

Hallo iedereen

Ik ben nieuw en ik wil een panton installeren op een Toyota Tercel 4x4 1.5l benzine uit 1986 (carburateur), daarvoor raadpleeg ik veel sites (Quant'homme, deze, Onpeutlefaire.com, enz.), maar hoe meer ik lees, hoe minder ik begrijp !!
Ik dacht inderdaad dat ik het begreep, maar ik begrijp niets meer !!
Dus ik ga een eenvoudige vraag stellen, waarop ik graag een eenvoudig antwoord wil. :)

Wat moet ik doen zodat mijn auto minder verbruikt en meer autonomie heeft?

Alvast bedankt, een +
0 x
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 02/10/05, 23:51

merco schreef:Wat moet ik doen zodat mijn auto minder verbruikt en meer autonomie heeft?

Bah voor de pantone is er:
_de magneten op de brandstoftoevoer,
_ de verwarmde brandstoftoevoer,
_ de turbulentie generator,
_l'acétone,
_ waterinjectie.

Natuurlijk werken al deze systemen min of meer goed, afhankelijk van de gebruiker en het voertuig. Voor een Pantone zijn er 2 oplossingen:
_de "alle pantone"
_ "pantone-achtige waterdoping"

De eerste oplossing bestaat uit het leiden van benzinedampen (of druppels) met lucht (en mogelijk water in druppels) in de reactor om het meest homogene brandstof-oxidantmengsel mogelijk te maken (en minder consumeren). Hier verwijderen we de carburateur (of injectoren).

De tweede oplossing bestaat uit het passeren van een lucht-watermengsel (in de vorm van druppeltjes of stoom kan de lucht soms worden vervangen door een deel van de uitlaatgassen). Er vindt dan een reactie plaats in de reactor en een betere brandstofefficiëntie van de motor wordt verkregen. In dit geval behouden we het originele brandstofsysteem.
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
fclergue
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/10/05, 11:33




par fclergue » 20/10/05, 09:41

Ik heb precisie nodig: ik zal ingaan op de pantonisatie van een 4L

Is het mogelijk om waterdoping op benzinemotoren met benzine te overwegen?
Is het mogelijk om waterdoping op benzinemotoren met GO te overwegen?

Bedankt voor deze eerste 2 vragen

François
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten