Vergeet niet dat het nog maar 66 jaar geleden was

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne

Vergeet niet dat het nog maar 66 jaar geleden was




par coucou789456 » 06/06/10, 12:14

hallo

Onthoud dat het vandaag slechts 66 jaar geleden was.
het was een dinsdagochtend, 6 juni 1944 ...

de landing in Normandië!

zou zijn: ( http://www.6juin1944.com/journee.html )

- Van 0 tot 1 uur: de verkenners springen om de gebieden te markeren waar de parachutisten moeten landen. In het oosten de 6e Britse luchtlandingsdivisie (generaal R.GALE). Missie: Bescherm de linkerflank van de landing en vernietig de MERVILLE-batterij.
In het westen de 82e (generaal M.RIDGWAY) en de 101e (generaal M.TAYLOR) Amerikaanse luchtlandingsdivisies. Missie: Bescherm de rechterflank, snijd het zuiden van Cotentin af, zorg voor de afritten van UTAH BEACH en neem SAINTE-MERE-EGLISE.

0 H 11: De eerste Titanic-groep bestaande uit drie mannen springt van een Stirling boven de Cotentin en landt in een veld 8 kilometer ten westen van Saint Lô. Luitenant Noël POOLE is de eerste man die over Normandië springt. Een paar minuten later landde een tweede groep onder bevel van kapitein Harry 'Chicken' FOWLES in hetzelfde gebied. Om een ​​grote aanval te simuleren, parachuteerden andere Stirlings 200 'dummy'-poppen die bij de landing parachuteraketten, vuurpijlen en simulatoren van geweren en machinegeweren loslieten. POOLE, FOWLES en hun mannen hadden ook versterkers geïnstalleerd waaruit de geluiden van ontploffingen, mortieren en vloekwoorden van soldaten kwamen. Dertig minuten later was de rust weer op het platteland en verdwenen de mannen in de boomgaarden.
Soortgelijke operaties vonden plaats in Yvetot en Harfleur, nabij Le Havre, rond Saint Hilaire du Harcouët, Lessay, Villedieu les Poëles, nabij het bos van Cerisy, het bos van Ecouves en langs de wegen tussen Lisieux en Evreux.
Het doel van deze Titanic-operaties was lokale formaties van Duitse antiparachutisten te dwingen vruchteloze zoektochten te ondernemen terwijl de echte luchtlandingstroepen hun bruggenhoofd vestigden.

0 uur: De eerste verkenners van de 15st Airborne vertrokken boven Normandië, onder leiding van kapitein F. LILLYMAN, om de DZ's van hun divisie te markeren. DZ "A" ten westen van St Martin de Varreville, bestemd voor de 101e PIR. DZ "C" ten noorden van Hiesville, bestemd voor 502 en 1 / 2e PIR en 506 / 3e PIR. DZ "D" ten oosten van Angoville au Plain, bestemd voor 501 en 1 / 2e PIR en 501 / 3e PIR. LZ "E" ten noorden van Hiesville, bedoeld voor zweefvliegtuigen van de "chicago" en "keokuck" missies om respectievelijk om 506:04 en 00:21 uur te landen. De C-00's die de divisie vervoeren, moeten 47 minuten na de landing van de eerste verkenners arriveren.

..................

jeff
Dernière édition par coucou789456 de 06 / 06 / 10, 15: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 06/06/10, 15:14

en ja, en mijn oude vriend, de voorlaatste overlevende van de marine
die alle campagnes voerde naast Vrij Frankrijk, Narvick, de VS, Engeland, enz., verdween vorig jaar
Ik breng hem een ​​levendig eerbetoon, want het is niet eerlijk om al deze gebeurtenissen te moeten meemaken en te moeten sterven door een idioot die niet kan autorijden!
en ik denk aan alle anderen die minder geluk hadden
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 18/06/10, 15:20

hallo

geheugen is kort en zeer selectief, vandaag, de verjaardag van18 juni beroep, niet eens een regel, geen woord dat het vermeldt... en dat laatste is pas 70 jaar geleden... (het is natuurlijk maar een 100% Frans evenement)

over twintig of dertig jaar zullen jonge mensen dit deel van de geschiedenis oproepen als onderdeel van de prehistorie, en misschien nog erger, van toekomstige negationisten die zelfs zullen ontkennen dat deze feiten echt hebben bestaan!

jeff
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/06/10, 15:33

? Wat bedoel je met hallo, want dit was het onderwerp van een rapport op het FR2-nieuws van vandaag...

Trouwens, hoewel ik behoorlijk geïnteresseerd ben in deze periode (laten we zeggen dat ik half gepassioneerd ben), vind ik dat we een beetje te veel doen in de media (alle dingen inbegrepen, inclusief videogames) voor een paar jaren, jaren... "soldaat Ryan" effect? Misschien...

Geschiedeniswoensdagen op Arte bijvoorbeeld; 9 van de 10 keer is het de Tweede Wereldoorlog en dit gebeurt al maanden...Hé, de geschiedenis is nog steeds niet ALLEEN de Tweede Wereldoorlog...

Met alle respect voor degenen die het hebben meegemaakt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 18/06/10, 15:45

re

Christophe schreef:Geschiedenis is niet DIE WO II ...


een opmerking, zelfs een kritische, is al een goede zaak, dank je.

Het is waar dat niet alleen de tweede telt, maar ik herinner me slechts 1 jaar geleden dat ik vakantiegangers uit België ondervroeg (via Fitou), als de datum van 4 augustus * (van de recente geschiedenis natuurlijk) herinnerde hen aan iets ... ze dachten erover na en gaven hun tong aan de kat, maar het waren geen jongeren, maar zoals ze ook zijn, hebben ze een slechte kennis van hun eigen geschiedenis, vooral dat van België! en dat vanuit zijn geheugencontext het onthouden van een bepaalde gebeurtenis niet voor de hand ligt.

jeff

*antwoord in een volgend bericht voor wie het niet heeft gevonden of slecht heeft gezocht op internet
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/06/10, 16:09

Uh, zou je 4 september niet verwarren? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 18/06/10, 16:18

re

le Augustus 4 1914vielen de Duitsers België binnen, een land dat zich neutraal had verklaard, zonder dat er een voorafgaande oorlogsverklaring was geweest.

Ondanks de neutraliteit van het land, overschreden de Duitsers de Belgische grenzen onder het Schlieffen-plan. Deze laatste is ontwikkeld na de alliantie tussen Frankrijk en Rusland. De Duitsers hopen daarmee de Franse risicogebieden te omzeilen en een frontale strijd te vermijden. Het verzet van het leger onder leiding van koning Albert I was bijzonder sterk, maar weerhield de bezetting van een groot deel van het grondgebied niet. Het Verdrag van Versailles geeft het land eindelijk de kantons Eupen, Malmedy en Saint-Virth. België krijgt ook een mandaat op Ruanda-Urundi. Ten slotte zal het conflict een einde maken aan zijn neutraliteit.


het markeerde het begin van WO I-vijandelijkheden in Europa.

een vervelend precedent dat ook voor de tweede wordt gereproduceerd.

jeff
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/06/10, 16:19

Oh, heb je Belgische veteranen van het 1e ontmoet? Je bent sterk omdat ze allemaal al een tijdje dood zijn... : Cheesy: :schok:

4, 44 september is de bevrijding van Brussel
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 18/06/10, 16:33

re

Hoe dan ook, ik hou niet van "geesten". Als ik zeg dat het geen jonge mensen waren, waren ze over het algemeen ongeveer van mijn leeftijd.

jeff
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/06/10, 16:42

Ah, hier ben ik gerustgesteld!

Uh, maar hoe oud ben je precies?
: Cheesy:
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 261-gasten