Moeten we het bloedbad stoppen? [door lejustemilieu]

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Moeten we het bloedbad stoppen? [door lejustemilieu]

par lejustemilieu » 06/04/10, 14:08

Moeten we het bloedbad stoppen?
Hallo mijn d'jins (het is chti)
Dit is de echte vraag.
Moeten we een einde maken aan de consumptiemaatschappij, hebben we dan de mogelijkheid om het tij te keren?
Voorlopig zijn het de rijke mensen die de leiding hebben, dat is duidelijk.
De vaak intelligente "armen" hebben een goed idee, een open geest, een goede toekomst, maar hebben geen macht.
Voorbeeld:
Gillier pantone heeft zichzelf op hoge niveaus bewezen op het gebied van vervuiling. (industrie volgt niet)
Kogelbrander, het principe is goed, maar de industrie volgt niet ... (integendeel)
De stofzuiger die niet breekt, die bestand is tegen schokken (de industrie weigert, want dat zou de dood betekenen van fabrieken die stofzuigers maken).
Het werk van sommige ingenieurs is ervoor te zorgen dat dit en dat materiaal na 3 of 4 jaar breekt !!! het is serieus…
Het is het principe van consumptie dat in twijfel moet worden getrokken.
Wat gebeurt er als we goede apparatuur maken en als gevolg daarvan miljarden mensen "zonder industriële activiteit", zonder geld?
Is het mogelijk om voedsel te geven, te zorgen, te huisvesten, gelukkig te maken, voor miljarden mensen te zorgen, zonder werk ?????
Dit is de echte vraag
Dit is de vraag die vóór alle anderen moet worden gesteld (isolatie van uw huis, spaarlampen, enz.)
Voor mij moeten alle sites "met ecologische roeping" een tandje hoger evolueren, omdat ik ze vergelijk met Don Quichot de la Mancha ... (zonder boosaardigheid).
De huidige wereld drijft ons tot individualisme ...
Wie is de wereld vandaag? ( goede vraag..)
Het is echter duidelijk dat individualisme synoniem is met medicijnen en verschillende vormen van lijden.
Kortom, dat is geen geluk ...
Momenteel worden we ertoe gebracht te geloven dat geluk de kracht is om te kopen ... ERNSTIGE FOUT ...
Moeten we een einde maken aan de consumptiemaatschappij?
Kunnen we het doen?
Hier is de vraag ...
Al het andere, het is gekibbel ... en op 51-jarige leeftijd hebben we de aardappel van het gekibbel
:D
Kortom, de meerderheid van de mensen wordt gemanipuleerd ...
Kortom, deze mensen zoals ik hebben geen kracht en laten hun broek zakken.
Mijn doel? bewustwording creëren bij politici die niets van het leven begrepen hebben en die alles lezen, alles monitoren, de tijd is niet voor de duurzaamheid van hun macht, maar voor het geluk van de mensheid.
Het is een vergeten dimensie :?
Dikke kusjes voor iedereen :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
edfed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 16/12/09, 10:05

par edfed » 06/04/10, 14:37

de consumptiemaatschappij zal eindigen, of we dat nu leuk vinden of niet.

als een valse profeet van wat er zal gebeuren:

- of we zeggen shit tegen dat alles, stop gewoon met onszelf domineren door de besturing terug te nemen, allemaal samen, om dit systeem te bestrijden en een beter, menselijker en eerlijker systeem op te bouwen.

- of het systeem zal ons allemaal verpletteren totdat een grote oorlog over ons valt en ons hoofd blaast.

in deze ietwat grove bewoordingen zal ik zeggen wat ik vind van de mening van "lejustemilieu".

hij heeft volkomen gelijk.

In mijn eigen woorden zal ik eraan toevoegen dat we de hoofden van de leiders en andere manipulatoren, die de kanker van de mensheid zijn, moeten afsnijden. Als we het niet doen, zullen ze doorgaan met hun acties.
de bal ligt bij ons.

we hebben geen diensten of administraties nodig om in waarheid te leven. integendeel, ze laten ons geloven dat ze onmisbaar zijn.

de enige echt nuttige beroepen zijn landbouw, metselaars, producenten van medische apparatuur.

de rest is een overbodige waaraan andere overbodige wordt toegevoegd.
zoals tuning-accessoires, stofzuigerindustrieën, banken, verzekeringen, kredietaflossing, marktstudies, politiek, enz. enz ...
duizenden parasitaire beroepen die noch voedselzekerheid, noch wat dan ook bieden, en op ieders rug leven.

degenen die dit soort producten prijzen en verdedigen, hoeven zich er alleen maar mee te voeden.

we willen voedsel, onderdak en water.

dit is wat de mensen echt willen, niets anders. laat ons niet langer geloven dat we een iphone of cetelam-tegoed nodig hebben.

opstand, tenzij voor jou, is het echt verdedigen van de aarde een kwestie van diplomatie.

Gelooft u dat de aarde diplomatiek is als ze ons de tegenreacties op onze acties stuurt, zoals ziekten, aardbevingen, stormen en andere?

de aarde is genadeloos en als het ons ertoe moet brengen om het koffiezetapparaat te laten springen om zichzelf te beschermen, zal het dat doen. dus "groene" vrienden, gedraag je niet meer als roze hippies en neem de wapens op.

Zelfs vandaag de dag zullen honderden mensen hun baan verliezen, zichzelf op straat bevinden, behoeftig, verhongeren, en u, wat doet u daartegen?

je neemt deel aan het bloedbad, je bezwijkt voor de verleiding om het nieuwste model van BMW te kopen dat minder vervuilt.

gedraag je niet meer als een schaap.

en dan verdomme, ik zie de reacties van te voren, je verdedigt nog steeds het systeem, zeg dat het niet zo erg is, dat het genoeg is om te werken om eruit te komen.

Het uur is niet langer om werk te vinden of om nieuwe niet-vervuilende energieën te zoeken, het uur is om de massa te verhogen, de hoofden af ​​te snijden en het wetboek van strafrecht te verbranden. begin opnieuw hard op een nieuwe basis. een basis waarvan de leiding zou worden ingenomen door zeer goede en deugdzame mensen, mensen wiens vrijgevigheid goed zou zijn voor iedereen.

we moeten reageren. gebruik uw intelligentie om het u te vertellen.

Ik kom zelfs tegen mezelf zeggen dat er een "verlichte tiran" (Voltaire) nodig zou zijn om iedereen weer op het goede spoor te krijgen.

we moeten de maffia, corruptie, politiek, wereldbestuur en al die rotzooi uitroeien. we hebben niet langer de keuze, dat is het of we accepteren jammerlijk om voor onbepaalde tijd in een nachtmerrie te leven.

en daarvoor zou ik niet reageren op dit onderwerp dat me irriteert.

alstublieft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 06/04/10, 15:08

edfed schreef:de consumptiemaatschappij zal eindigen, of we dat nu leuk vinden of niet.

als een valse profeet van wat er zal gebeuren:

...
de aarde is genadeloos en als het ons ertoe moet brengen om het koffiezetapparaat te laten springen om zichzelf te beschermen, zal het dat doen. dus "groene" vrienden, gedraag je niet meer als roze hippies en neem de wapens op.
...
Zelfs vandaag de dag zullen honderden mensen hun baan verliezen, zichzelf op straat bevinden, behoeftig, verhongeren, en u, wat doet u daartegen?

...

gedraag je niet meer als een schaap.

...

Het uur is niet langer om werk te vinden of om nieuwe niet-vervuilende energieën te zoeken, het uur is om de massa te verhogen, de hoofden af ​​te snijden en het wetboek van strafrecht te verbranden.

... op weg naar een nieuwe basis. een basis waarvan de leiding zou worden ingenomen door zeer goede en deugdzame mensen, mensen wiens vrijgevigheid goed zou zijn voor iedereen.

...

en daarvoor zou ik niet reageren op dit onderwerp dat me irriteert.

alstublieft.


Nou dan ! :D

1) De aarde, of beter gezegd, het oppervlak van de aarde waarop we leven, is een kwetsbaar evenwicht dat in ieder geval gedoemd is tot modificatie, nu, wanneer we het bewustzijn moeten geven ...

2) Ja, ik ben voor een betere distributie van goederen

3) Ja, maar je hebt toch een beetje organisatie nodig

4) Geen commentaar, zie de PBS hier over Forum (Ja Ja!): ICI

5) Hitler en Franco (een van de laatsten) presenteerden zich zomaar ...

6) we zien dat
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux

par Aumicron » 06/04/10, 15:12

lejustemilieu schreef:Voorlopig zijn het de rijke mensen die de leiding hebben, dat is duidelijk.
De vaak intelligente "armen" hebben een goed idee, een open geest, een goede toekomst, maar hebben geen macht.

De "armen" hebben de macht om niet te consumeren, maar ik heb de indruk dat ze het niet weten!
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 06/04/10, 15:17

Terugkaatsen,

We werken om te produceren, bieden een service die nuttig zal zijn voor een ander

We verkopen ons werk en met een onderhandelingschip kunnen we op onze beurt een dienst of een door een ander geproduceerd goed kopen

Geweldig, dit systeem is erg goed

Maar het zijn speculatie en de macht om geld te laten "werken" die deze irrelevante groei verpesten en opleggen. geld mag geen gelijkwaardig werk opleveren, het moet een ruilmiddel blijven

Dit is waar we voor moeten vechten edfed

Door dit te doen, konden we al onze behoeften en hobby's grotendeels produceren met 4 uur werk per dag
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Moeten we het bloedbad stoppen? (door lejustemilieu)

par Obamot » 06/04/10, 16:07

lejustemilieu schreef:Het werk van sommige ingenieurs is ervoor te zorgen dat dit en dat materiaal na 3 of 4 jaar breekt !!! het is serieus…

Het heeft een naam die zelfs wordt verwezen naar de taaldienst van de VN:
'Geplande veroudering' of 'ingebouwde veroudering'.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Obsolescen ... amm%C3%A9e

lejustemilieu schreef:Het is het principe van consumptie dat in twijfel moet worden getrokken.

Ja.

lejustemilieu schreef:Wat gebeurt er als we goede apparatuur maken en als gevolg daarvan miljarden mensen "zonder industriële activiteit", zonder geld?
Is het mogelijk om voedsel te geven, te zorgen, te huisvesten, gelukkig te maken, voor miljarden mensen te zorgen, zonder werk ?????
Dit is de echte vraag

Sommige oplossingen bestaan ​​al, aan de andere kant hebben er niet veel haast om ze te implementeren. Bijvoorbeeld onderhoudscontracten voor grote fotokopieerapparaten. De bedrijven weigeren in principe dat u ze koopt, aan de andere kant is de service het hele jaar door verzekerd ... behalve dat degene die niet over de middelen beschikt niets overhoudt ...
Ik herinner me de afpersing van IBM tijdens het tijdperk van de ballenschrijfmachine. Er was niets voor nodig om ze te verstoren en ze waren erg duur. Het was voor hen een markt van "captives", want er was niets anders dat eenvoudig was en waardoor de lettertypen konden worden gewijzigd. 1 jaar "service" betaald voor de machine, maar het was niet voor de mooie ogen van de planeet of in het belang van de vakman van de film ... Aan de andere kant, geen manier om zonder te doen, want de minste interventie kostte meer dan de prijs van de machine ... een echt schandaal destijds ...

Het probleem is het beroemde "denk anders"moeten alle menselijke activiteiten worden herzien. Maar de utopisten van Apple die de pc met een menselijk gezicht hadden gelanceerd, en die de revolutionaire (voor die tijd) Macintosh lanceerden met zijn grafische interface die het concept van "grote ketel" (opnieuw van IBM ..) in de vergetelheid raakte. het democratiseren van de printtool van printers, moest "in lijn vallen". Destijds was een "Macintosh" gemakkelijk meer waard dan 10 € uro. Een strip van één meg ram was 000 FF (of 4000 €) waard. Tegenwoordig is het een complete pc die we voor dezelfde prijs vinden ... Helaas zullen mensen alleen veranderen als ze daartoe gedwongen en gedwongen worden ...

De onderliggende vraag bij dit alles is de Amha-politiek. Globalisering (begrijp dat de slecht genoemde: "markteconomie") een krachtig middel is om de volkeren te buigen die onafhankelijke neigingen zouden hebben ... net als het systeem van schuldgeld (zoals Capt_Maloche denkt en sommige anderen) of speculatie op aandelenmarkten of zelfs grondstoffen ... kortom, al deze problemen zijn met elkaar verbonden.

Het lijkt erop dat de mens niet anders zou kunnen leven dan in een logica van 'predatie' wiens geld de pezen van oorlog zou zijn. Het lijkt erop dat de mens niet in staat zou zijn zichzelf te disciplineren, tenzij hij door de dwang wordt aangevallen. Kortom, de man die we zo verantwoordelijk zouden willen zijn, zou niet verantwoordelijk kunnen zijn. Dit zijn in ieder geval de argumenten die door verdedigers van het systeem worden herhaald.

... tijdens het wachten staat het systeem aan het infuus. En als deze Chinese communisten er niet waren geweest, zou de hele kapitalistische wereld nog niet zo lang geleden zijn gezonken. Je zei raar : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

humanitaire zaken als alle andere

par Oli 80 » 06/04/10, 19:11

hallo, dit is wat ik tegenkwam, het is een voorbeeld van mensen die ideeën hebben maar helaas volgt de branche niet
http://luc.merlovisking.chez-alice.fr/p ... olaire.htm

hier is het JF Wadel die veel interessante systemen heeft ontworpen, maar die de industrie "niet duur genoeg" vindt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

par Flytox » 06/04/10, 20:32

Het lijkt erop dat de mens niet anders zou kunnen leven dan in een logica van 'predatie' wiens geld de pezen van oorlog zou zijn. Het lijkt erop dat de mens niet in staat zou zijn zichzelf te disciplineren, tenzij hij door de dwang wordt aangevallen. Kortom, de man die we zo verantwoordelijk zouden willen zijn, zou niet verantwoordelijk kunnen zijn. Dit zijn in ieder geval de argumenten die door verdedigers van het systeem worden herhaald.


De "wilden" van alle tijden en continenten hebben een evenwicht gevonden met de omgeving zonder de omringende bronnen te vernietigen in een eindige en moeilijke omgeving. We kunnen veel leren door te proberen hun kennis en hun aanpassing aan de omgeving te begrijpen, en we kunnen ook kritisch en constructief kijken naar wat "we" doen. Ze zijn erin geslaagd waar we nu jammerlijk falen.

Laten we in plaats daarvan proberen het meeste te halen uit wat we kunnen leren van de "wilden", onze "beschaving" heeft zeker essentiële dingen gemist, maar niet alles is goed om weg te gooien ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

par sen-no-sen » 06/04/10, 20:57

Salut!

De vernietiging van het milieu is niet onvermijdelijk, maar wel een extra "markt" die onze afhankelijkheid van het "systeem" steeds sterker maakt.
We zitten in een liberaal systeem, de keuzes van de "consumenten" bepalen de markt, uiteraard de laatste en "sturen" in een zeer precieze richting.

Mensen moeten ‘wakker worden’ voor de problemen van onze samenleving.
Zeker in veel gevallen zijn we beperkt (bijvoorbeeld: transport), maar in veel gevallen geven een flink aantal mensen er de voorkeur aan om te lijden en de kudde te volgen ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
edfed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 16/12/09, 10:05

par edfed » 06/04/10, 22:08

om serieus te worden genomen, zou het nodig zijn om een ​​processie te maken in luxe auto's, in pakken en stropdassen, opgemaakt als tv-presentatoren, en om te spreken als ministers.
dit alles om mensen aan te spreken die erger zijn dan een bunzing en met hen te praten over het loslaten van overmatige consumptie, geen verkeersvrije straten meer waar je een iPhone kunt vinden die te koop of te koop is bij pimkie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 376-gasten