Ik stel mezelf voor

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
leonotis224
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 15/02/10, 22:07
Plaats: Straatsburg
x 1

Ik stel mezelf voor




par leonotis224 » 15/02/10, 23:01

Bonjour à tous,

Ik moet ongeveer 26 jaar Daniel zijn geweest.
Na verloop van tijd werd ik een verdomde pijn in de kont, maar wie heeft er spijt van dat ik niet meer en vooral beter heb kunnen pissen !!!

Soms praat ik en vertel ik te veel, maar het is spontaan!

Ik heb altijd van dieren gehouden, weilanden, bossen, wind, grassen, natuur, waterkevers, sprinkhanen, biodiversiteit, planten ... dus studeerde ik biologie ... algemene biologie, dan plantenbiologie, met een beetje biochemie, genetisch gemodificeerde organismen (maar ik ben er in het algemeen tegen), genetica, enz ...

Ik heb altijd gewerkt, op zomerbaanniveau, met biologische boeren.
Eerst met een tuinder, dan een andere tuinder-kweker, dan een heel alternatieve kweker, dan een biologische wijnboer.
Dit zette me ertoe aan om me meer te interesseren voor de landbouw en zijn kwesties ... interessant ... het bevindt zich op het kruispunt van verschillende kwesties ... sociaal, ecologisch, cultureel, enz ...
Dus vocht ik voor boerenlandbouw, tegelijk met andere sociale bewegingen.
Ik heb geholpen met het opzetten van een AMAP.

Ik ben behoorlijk geïnteresseerd in democratie en "alternatieve" politieke praktijken, vooral sinds 2009.

Ik maak veel foto's, of het nu gaat om details van de natuur, beton, muren, lijnen, takken, bladeren, brownfields, soms iets anders ... vooral met filmcamera's, waaronder een middenformaat, maar ook een digitaal halfformaat.

Toen ik aan de universiteit begon, nam ik een oude fiets ... waar ik heel hard aan gewerkt heb om deze te repareren ... ik heb er veel dingen van geleerd ... en tegelijkertijd hebben we in de familie werk een beetje hout ...

Ik ben erg geïnteresseerd in alles dat fermenteert, of het nu kaas, azijn, bier, water, melkkefir, kombucha, fruitwijnen, zuurdesembrood, zuurdesem gefermenteerde noedels zijn ... die ik heb meegemaakt.
Ik heb ook geëxperimenteerd met vermicompostering en klassieke compostering van appartementen.

Ik moet meer lezen (het is waar !!), dat ik leer tekenen (nou ik stop, o)

Ik heb veel internetonderzoek gedaan naar hernieuwbare energiebronnen, en ook veel gesproken met boeren en andere mensen die er echt van af weten ... Ik ben begonnen met het maken van een Darrieus windturbine met 4 bladen (ik ben bij de messen, ik neem de tijd).

Iets heeft me echt gemarkeerd: het is het zeer sterke contrast dat bestaat tussen enerzijds de massa technologieën die eenvoudig te implementeren zijn met niet te veel middelen en knowhow die niet te moeilijk te verkrijgen is. dat er de noodzakelijke voorwaarden zijn ... en aan de andere kant het vacuüm dat bestaat in de zelfconstructie van systemen voor hernieuwbare energie, of het nu gaat om zonne-ovens, zonnecollectoren, stirlingmotoren , windturbines, enz ...

Er zijn veel beroepen, knowhow ... maar ook veel theoretische discussies die niet voldoende praktijk aanvullen.
Ik praatte veel met bekwame mensen, nam hun contactgegevens op en toen ik ze een e-mail stuurde, kreeg ik nooit een antwoord ... meerdere keren gebeurt dat met mij ... individualisme is contraproductief terwijl het het is dringend nodig om knowhow te bundelen ... daarom heb ik me hiervoor aangemeld forum... ik weet dat het een collectieve structuur is die rijk is aan ervaringen ... dat er een associatie is ...

Nou, ik ontwikkel dit laatste punt in een andere thread ...

Sorry voor mijn aankomst een beetje "cavalier" ... maar hier is het :)

Fijne dag en week allemaal,
Daniel
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/02/10, 23:29

: Mrgreen: welkom leonotis224, heilige presentatie. : Arrowu:
Een heel programma helemaal voor jou ...

Ja, van ideeën naar acties wordt de stap niet vaak gezet. : Arrowl:

Maar je gaat ons laten zien dat het kan. :P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 312-gasten