Ierland zei JA ... Zijn de wortels gekookt ????

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.

Is het gepast om de positie van Vaclav Haus te ondersteunen?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4

Ierland zei JA ... Zijn de wortels gekookt ????




par louphil » 07/10/09, 12:32

Het nieuws viel een paar dagen geleden al, en het verbaast me dat er nog steeds geen reactie is:

Inderdaad, na de verloochening van de gekozen vertegenwoordigers van het Franse volk in hun stem tegen de TCE, eindigde Ierland na een eenzijdig knuppelen van enkele maanden... Een zeer "mooie" overwinning van JA, toen het kamp van NEE zichzelf alle toegang tot de media zag sluiten tijdens de club... uh, van de campagne...

Dat gezegd hebbende, alle hoop is niet verloren, en het Verdrag van Lissabon (of ECT, het is kif ...) kan nog niet worden uitgevoerd: de Tsjechische president, Vaclav Haus, heeft nog niet getekend en remt met beide voeten ...

Dus ik heb nog nooit geprobeerd je te peilen, "kameraden" :? forumers, maar hier is de vraag:

Zou u het nut zien om een ​​steunbrief naar deze meneer te sturen?
Zo ja, welke vorm moet het aannemen: individueel of gezamenlijk met de handtekening van vrijwilligers of supporters?

Als dat zo is, kan ik er misschien voor zorgen om het te schrijven ...
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/10/09, 15:52

Ik denk Louphil, dat het goed zou zijn om de balans op te maken van de nieuwe Verdragsformule zodat iedereen zich een mening kan vormen over wat ons te wachten staat.
Houd je je daaraan? :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 07/10/09, 19:44

Aaargglll!!! Je slaat of het doet pijn, Bham!!! :D Een enorme klus voor de boeg!!! Vooral als je vanuit een tegengesteld standpunt moet decoderen et feest !! Vooral omdat als ik liever de neiging tot oppositie zou hebben, ik vooral een beetje naïef ben...

Als er maar één reden was om mijn tirade te uiten, dan is het gewoon de tirade die de gekozen functionarissen van de "lage" mensen zichzelf toestaan:

- ze het verdrag in een referendum hebben afgewezen? Maakt niet uit, we dwingen het door naar de vergadering, de stem van het volk, het kan ons niet schelen... (Frankrijk)
- ze weigerden het verdrag per referendum te ratificeren? Maakt niet uit, we zullen ze zo vaak als nodig opnieuw stemmen, totdat we deze bekrachtiging krijgen...!!! (Ierland)

En als ik me niet vergis waren er volgens mij nog 1 of 2 van dit soort, met name in Nederland, als ik het me goed herinner...

Als het geen onzin is, hoe moeten we het dan noemen???!!!

Was het maar om deze stemming!!! Maar helaas, nee!!! Moet ik me de "debatten" over GGO's herinneren? Over de octrooieerbaarheid van software? Om alleen die te citeren !!! Zodra de stemmen voor deze krankzinnigheden zijn, de stemming, maak je geen zorgen, je hoort er nooit meer iets over om terug te gaan!!! Omdat het over het algemeen te winstgevend is voor degenen die met de procedure zijn begonnen, ook al gaat het ten koste van het grootste aantal!!!

Het is niet zozeer de inhoud die ik in twijfel trek, maar de manier !
Het is gewoon een tirade tegen de antidemocratische houding van onze "elites"...

Dat gezegd hebbende, ik ben bereid om me aan de taak te houden die je voorstelt, maar niet alleen: te veel werk!!! Je helpt me ??? : Wink:
0 x
http://wunic.fr



Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde

Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 07/10/09, 20:05

Het grote probleem met deze excessen is dat het de "volkeren" van Europa niets kan schelen, want alle beslissingen die in Brussel worden genomen, worden genomen zonder hun mening te vragen. Zelfs de landen die er belang bij hadden om toe te treden, worden uiteindelijk neergemaaid, aangezien hun "economische machine" - in concurrentievergelijking - niet efficiënt genoeg is.

Bovendien is het bekend. Mensen bestaan ​​niet...

Aan de andere kant als Europa en dus de euro er niet was geweest met deze economische crisis. Hoogstwaarschijnlijk zou de wereldeconomie zijn ingestort (economen zeiden het, dus het is niet zeker of we ze blindelings kunnen vertrouwen) : Mrgreen: ).

Maar over het algemeen ben ik tegen een politiek Europa, met een president, een minister van Buitenlandse Zaken enz...

Europeanen met één stem laten spreken zou positieve kanten hebben, maar het is veel te gevaarlijk, nietwaar...?

Beeld

Zou het niet beter zijn om politieke roepingen zich op nationaal niveau te laten uitdrukken ... Dat zou de risico's en frustraties beperken ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/10/09, 21:16

louphil schreef:Dat gezegd hebbende, ik ben bereid om me aan de taak te houden die je voorstelt, maar niet alleen: te veel werk!!! Je helpt me ??? : Wink:

Aaargglll!!! in navolging van uw reactie, het is waar dat het erg ondoorzichtig is en het is er bovendien voor gemaakt, wijze juristen kunnen het veel beter dan wij maar het is ook waar dat we een tekst als deze kunnen laten zeggen wat we willen en in de feiten anders handelen.
OK, ik zal daar eens naar kijken als ik wat tijd heb.
Ben het onderweg met je eens, maar het is momenteel een erg modieuze methode; het is alsof het feit van gekozen te zijn uiteindelijk alle bevoegdheden heeft gegeven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 07/10/09, 22:21

niet gemakkelijk

het Verdrag van Lissabon is helaas niet wat ik van Europa verwacht, maar het zou een startpunt kunnen zijn

Europa is voor mij:
- Een identiek minimumloon voor alle lidstaten
- Een gemeenschappelijke munt
- Een unieke sociale zekerheid
- Een enkele BTW
- Een enkele schuld (zie de eliminatie van schulden elders... :D )
- Voedselautonomie
- Industriële autonomie
- Een uniek leger met dezelfde uitrusting
- Een gelijkwaardige opleiding (laten we het beste uit elk land halen)
- Lokale talen en een Europese taal
- Een cultuur bewaard door de lidstaten
- Enz

Is dit het Verdrag van Lissabon?
: Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/10/09, 23:02

Zou het niet beter zijn om de politieke roepingen zich op nationaal niveau te laten uiten... Dat zou de risico's en de frustraties beperken... Cheesy Grin

Weet u zeker dat Europa ons echt voor dit risico waarschuwt?
geschiedenis is een eeuwig begin ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 07/10/09, 23:50

Bham, ik ben niet begonnen met het "proppen" van het Verdrag, maar ik heb een conceptbrief geschreven, die ik in ieder geval zou sturen. Hier is de inhoud, voor het geval sommigen willen corrigeren/lichter maken en/of mede-ondertekenen of zelfs gewoon reageren:



Sir,

Onze Franse media insinueerden soms dat u een anti-Europeaan bent.

Ik ben (we zijn) van mijn (onze) kant een overtuigd pro-Europeaan en ik zou de ratificatie van het Verdrag van Lissabon door het Ierse volk moeten verwelkomen. Het leek er, nog steeds volgens onze media, op dat hij het laatste bastion was voor de uitvoering van deze tekst.


Maar na de bekendmaking van de uitslag meldden ze dat het Tsjechische volk, door uw ondertekening, dit verdrag nog steeds niet had geratificeerd, zoals het Engelse volk trouwens...

U vertegenwoordigt daarom het laatste redmiddel voor tegenstanders van de implementatie van deze tekst, waartoe een grote meerderheid van de Franse burgers (waaronder ikzelf) zich had geschaard en deze per referendum had geweigerd.

Zoals u tijdens een interview na de publicatie van de resultaten van de Ierse raadpleging zeer terecht opmerkte, wordt de stem van het volk steeds afstandelijker, zwakker en manipuleerbaar tegenover die van de aanwezige elites die de neiging hebben om te verwarren: "gemachtigd door het volk" en "alle machten". De voorbeelden van Frankrijk en Ierland zijn zeer representatief, om nog maar te zwijgen van die van Nederland.

Deze stand van zaken is met name het geval in Frankrijk en nog opvallender op Europees niveau, waar de complexiteit van de werking van de instellingen lijdt onder een ernstige onwetendheid van de gemiddelde burger (inclusief ikzelf).

Ik kan op voorhand niet voorzien welke impact deze brief zal hebben, maar ik vermoed dat, ook al bent u zeker niet de enige die in deze stroming is gekozen, uw positie op dit moment behoorlijk ongemakkelijk moet zijn, zowel op nationaal als op Europees niveau.

Ook sta ik mezelf toe (we staan ​​onszelf toe) om u deze aanmoedigingsbrief te sturen om u te steunen, althans in uw houding waarin u deze diefstal van de democratie van de burger aan de kaak stelt.

Europa is een mooi, genereus idee, dus ik kan geen moment geloven dat we er tegen zijn. Dat u tegen de perversie bent, ja, maar ik kan me niet voorstellen dat wij tegen de constructie ervan zijn om de mens te beschermen, net zoals hij zijn huis bouwt...

Als ik heel weinig weet over de exacte inhoud (zoals 90% van mijn medeburgers) van het genoemde Verdrag, dan is iedereen het erover eens dat het pleit voor een ultraliberalisering in Amerikaanse stijl, waarvan we de verwoestende gevolgen vandaag zien, die we morgen weer zullen zien, en overmorgen in ergere toestand, zelfs als sommige waarschuwingssignalen de ultraliberalen zouden doen zeggen dat het ergste voorbij is.
Ontvang ook mijn (onze) steun voor uw standpunt ten opzichte van het Verdrag zelf, die ik u nederig verzoek te aanvaarden...


Aan kapitein,

niet gemakkelijk

het Verdrag van Lissabon is helaas niet wat ik van Europa verwacht, maar het zou een startpunt kunnen zijn

Nee, het zou zomaar een doorgangspunt kunnen zijn: er is al Rome geweest, Maastricht, Nice, etc.... En ik heb niet de indruk dat de betekenis de juiste is.
Vergeet 73 niet! Dit is het jaar waarin de Franse staat zijn macht verkocht om zijn eigen munteenheid te creëren! Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Europa in die tijd de zaken een beetje pushte, nietwaar?

Wat betreft de rest van je wensen, we hebben ze allemaal! Maar de niet-teruggaveclausules die in het Verdrag zijn opgenomen, moedigen me niet aan om te geloven dat dit snel mogelijk is, of zelfs maar mogelijk is...

Aan de andere kant is het Verdrag wat het is, het heeft de verdienste dat het bestaat, en een punt dat de tegenstanders van deze tekst moet worden onthouden, is dat niemand ooit de moeite heeft genomen om iets anders voor te stellen, zoals een alternatieve tekst. Of anders ben ik erg slecht geïnformeerd (niet onmogelijk)!
Kortom, ik heb de indruk dat de keuzes die ons worden aangeboden keuzes van dupes zijn, zoals: "het is dat of helemaal niets"...
0 x
http://wunic.fr



Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde

Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 08/10/09, 08:32

Toen ik met mijn Tsjechische vrienden sprak, vertelden ze me dat het slechts een kwestie van tijd is voordat Vaclav Klaus het verdrag tekent. Hij staat onder extreme druk, en na twee weigeringen, in het algemeen, als het parlement het weer op tafel legt (wat hij met een kans van 99% zal doen), staat hij onder de pseudo "plicht" om te ondertekenen.
Elke steun is ondanks alles altijd goed om te nemen, en ondanks zijn muilezel ben ik bang dat V. Klaus gedwongen zal worden om in het gareel te vallen (tenzij de ketel echt kapot gaat, zou het goed zijn om zo'n verandering te hebben :schok: ).

Ik reis veel in Midden- en West-Europa. Oorspronkelijk was ik een overtuigd pro-Europeaan, ik werd anti-Europeaan door te zien wat de Europese realiteit is.
Natuurlijk zijn er positieve punten en voordelen aan het bezegelen van een unie tussen verschillende landen. Maar dit is heel weinig vergeleken met de problemen die door hetzelfde concept worden veroorzaakt. Ik citeer onder meer snel: vernietiging van lokale culturen en tradities, door alles te standaardiseren, vertrekkende van de munt, via architectuur, onderwijs, administratie, ..., tot aan de mentaliteit van mensen zelf :?, zie ook onderwerp De stadsauto van de toekomst , de hoofdsteden van Midden- en Oost-Europa willen absoluut "verwesteren", wat een fatale vergissing : Cry: !), vernietiging van banen die voorheen mogelijk waren zonder diploma's (nu illegaal volgens bepaalde Europese teksten :frons:), enz ... Alles wat interessant en goed was verdwijnt, wordt verpletterd, wordt onopgemerkt in een standaard zonder kruiden en zonder smaak. Wat :? .
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 08/10/09, 09:16

Le Monde schreef:
De Poolse president tekent zondag het Verdrag van Lissabon
Een van de medewerkers van Lech Kaczynski maakte op donderdag 8 oktober op de Poolse televisiezender TVN bekend dat Polen op zondag 11 oktober het Europese Verdrag van Lissabon zal ondertekenen. Tsjechië blijft het laatste land dat de tekst niet heeft ondertekend.

Bron: Le Monde en ligne, last minute



:x
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten