Stop ecologisch assistentschap! Premies, subsidies ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Stop ecologisch assistentschap! Premies, subsidies ...




par Christophe » 09/09/09, 10:17

Hulp hier, subsidie ​​daar, heffingskorting...etc etc!!

Redelijk helpen is goed, systematisch assisteren (= assisteren) is minder goed en het creëert een volledige vervalsing van marktprijzen.

U kent mijn standpunt over de overdaad aan subsidiëring en staatsinterventie...interventie die vooral neigt naar verhoog de prijzen en beheers de groei van de markt!!

Maar als ik onderstaand artikel lees, zit mijn veiligheidsventiel los!!

We willen nu een belastingvermindering "geven" voor de aankoop van een simpele... FIETS? Wie houden we voor de gek? Zijn de Fransen zo arm geworden dat ze zonder hulp geen fiets meer kunnen kopen? (aan de andere kant de gsm, highshit en co... we zien er miljoenen!!).

Wat is deze grap? Eerlijk gezegd???

In het bijzonder, het gebruik van de fiets zou kunnen worden aangemoedigd door een belastingvermindering die een deel van de aankoopprijs van een fiets zou vergoeden, of door een "fietsbon" die wordt aangeboden aan iedereen die zich met dit middel wil verplaatsen in de stad. Deze “fiscale inspanning” zou evenredig zijn aan de aankoopprijs, bijvoorbeeld 40% van de kostprijs, en zou kunnen oplopen tot 200 euro voor een “klassieke” fiets en 400 euro voor een elektrisch ondersteunde fiets. De Club beschouwt deze steun dan ook als een vergoeding aan de burger voor zijn Klimaat-Energiebijdrage (CEE).


http://www.developpementdurablelejourna ... rticle5146

Wat gaan mensen straks denken en geloven bij dit soort bullshit maatregelen? Het wordt zoiets als:

Als een "ecolo"-product niet wordt gesubsidieerd, koop ik het niet!

Denk je dat dit soort dingen goed zijn voor het milieu en de maatschappij? :onheil: :onheil: :onheil:

ps: voor de kleine info, bijna 10 jaar geleden stelde ik de CUS voor als onderdeel van een project bij ENSAIS om de gefietste kilometers in het stadscentrum te belonen voor al diegenen die hun fiets namen in plaats van hun auto! Nou, dit idee was toen niet mogelijk omdat "de staat individuen niet kon betalen" ja ja ik vind het niet erg... maar we hadden een advertentiesysteem op fietsen kunnen overwegen... Kortom, ik denk niet dat het een slecht idee was.

En weet je wat? Een paar maanden later verscheen er in Straatsburg een bedrijf dat advertenties op auto's voor stadsbewoners verkocht: hoe meer je in de stad reed, hoe meer je betaald kreeg!

Kortom, het tegenovergestelde van ecologie... :onheil:

Het is moeilijk om te snel gelijk te hebben! : Mrgreen:

reps: merk op dat met het geld dat de staat aan autofabrikanten (maffia) geeft ... het geen "schaamte" is om een ​​paar cacaoueth te ontvangen voor een paar fietsen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/09/09, 15:43

En het gaat door, alleen de titel irriteert me! We ontdekken dat de fiets een vervoermiddel is???? AH goed? Ik dacht dat het een kunstobject was!

Bovendien ben ik het totaal oneens met de gegeven cijfers!! 0.2 €/km = de kostprijs van een (kleine) AUTO, hoe kan dat de kostprijs van een fiets zijn???

Fietsen: meer dan een hobby, een vervoermiddel

Op 8 september presenteerde de Club van fietssteden en -gebieden stimuleringsmaatregelen voor het gebruik van de fiets als alternatief vervoermiddel in de stad, in het kader van de week van mobiliteit en verkeersveiligheid.

De vereniging zal ze voorstellen aan het Ministerie van Ecologie en wil ze met name integreren in de Grenelle 2.

De fiets, een meer ecologisch alternatief vervoermiddel
De vereniging beveelt een steun aan voor de aanschaf van een fiets die overeenkomt met 40% van de aankoopprijs en de creatie van een fietsvergoeding die door de werkgever wordt betaald aan werknemers die de fiets als hun belangrijkste vervoermiddel kiezen.

Dat blijkt uit berekeningen van de Club van Fietssteden en Gebieden, die daarop wijst het gebruik van de fiets beschermt "de economie, het milieu en de volksgezondheid", het gebruik van de fiets op woon-werkverplaatsingen kost de eigenaar gemiddeld 250 euro per jaar.

Door dit cijfer te relateren aan de gemiddelde afgelegde afstand, schat de Club dat de kostprijs van het gebruik van de fiets kan worden vastgesteld op 20 eurocent per km.

Hij stelt voor om deze vergoeding, die rechtstreeks op de loonlijst van de werknemer zou worden geboekt, te begrenzen op 200 euro per jaar, net als de brandstofkosten, die onder bepaalde voorwaarden worden terugbetaald als onderdeel van de transportpremie.

De Club van Fietssteden en -gebieden zet zich nog steeds in voor een echt Nationaal Fietsplan dat de rol van de auto in de stad verkleint en het gecombineerde aandeel van fiets en openbaar vervoer vergroot.


http://bit.ly/2XTzO9
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten