Opgelet, oplichting per e-mail ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

Opgelet, oplichting per e-mail ...




par Lietseu » 26/06/09, 17:23

Hier is een postmodel dat dit weekend door mijn oudste is ontvangen!

: Attn.................M.xxxxxxx

Deze brief komt u natuurlijk als een verrassing omdat we elkaar niet hebben ontmoet, maar staat u mij toe mezelf aan u voor te stellen.

Mijn naam is barrister Lenc Darius, advocaat, persoonlijk advocaat van Engr. xxxxxxxxx, een onderdaan van uw land, die vroeger als aannemer in Afrika werkte. Hierna wordt verwezen naar mijn cliënt, die enkele jaren geleden stierf bij een dodelijk ongeval in september 2005. Alle inzittenden van het voertuig kwamen helaas om het leven.
Sindsdien heb ik hier verschillende onderzoeken gedaan om uitgebreide familieleden van mijn cliënt te lokaliseren, ook dit is niet succesvol gebleken. Na deze verschillende mislukte pogingen, besloot ik door te zoeken met zijn naam, wat me motiveerde om contact met je op te nemen, om een ​​​​lid van zijn familie te lokaliseren, vandaar dat ik contact met je opnam.

Ik heb contact met u opgenomen om te helpen bij het repatriëren van het fonds ter waarde van USD $ 13,500,000.00 (dertien miljoen vijfhonderdduizend Amerikaanse dollars). achtergelaten door mijn klant voordat het in beslag wordt genomen of onbruikbaar wordt verklaard door de Security Finance Firm (bank) waar dit enorme bedrag werd gestort. Nu heeft het management, onder invloed van de voorzitter van de bank en leden van de raad van bestuur, regelingen getroffen om het fonds niet-opgeëist te verklaren, zodat ze het geld onderling kunnen delen.

Ze hebben me een bericht gestuurd om de nabestaanden te verstrekken of om hun account binnen de volgende eenentwintig officiële werkdagen in beslag te laten nemen. verwanten van de overledene aangezien u dezelfde achternaam heeft, zodat de opbrengst van deze rekening aan u kan worden uitbetaald.

Daarom zullen we na ontvangst van uw positieve reactie de deelverhouding en modaliteiten voor overdracht bespreken. Ik heb alle benodigde informatie en juridische documenten die nodig zijn om u te ondersteunen voor de claim.

Het enige dat ik van u verlangde, is uw eerlijke medewerking om ons in staat te stellen deze transactie door te laten gaan.

Om deze transactie te starten, verzoek ik u onmiddellijk uw interesse kenbaar te maken door middel van een retour-e-mail en de volgende informatie bij te voegen.

Namen:..................................
Leeftijd:....................................
Bezigheid:.............................
Telefoon-/faxnummer: .............................
Nationaliteit:................................
Privé e-mail:..................................

Ik wacht zsm op uw dringende reactie op(legalstand_7@hotmail.com)

Beste wensen.

VAN ADVOCAAT LENC DARIUS
DARIUS (KAMERS) & JURIDISCHE OVERLEG.
7, STRAAT VAN GAGLI
LOME-TOGO.
TEL: + 228 078 9554.

We beginnen natuurlijk met je te lokken, en dan vragen we je iets meer dan je naam en adres (die zijn al gevaarlijk), daarna vragen we je zoals aangegeven een financiële bijdrage = bij x% van de som zijn mensen al in het paneel gevallen, let op!!!

Let goed op dit soort onzin en ga er in geen geval op in....



Miauw! :schok:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 26/06/09, 17:28

Het staat bekend als de witte wolf: het is de Nigeriaanse zwendel... Togo-versie!

Ik zeg: goed gedaan voor degenen die voor de gek worden gehouden! Over het algemeen zijn dit jongens die veel geld verdienen (dokter, advocaat...ptdr)... maar die meer willen!

: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 26/06/09, 17:32

Het kan geen kwaad om het te herhalen!!!!!


mauw!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 26/06/09, 17:35

Ja, dat is zeker, er wordt momenteel veel gesproken over oplichting forums...het moet de pre-vakantiestemming zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/06/09, 20:40

Alsjeblieft ? Een Togolese versie...

We hadden de Beninezen al gehad, enz... Zullen ze heel West-Afrika bestrijken?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 26/06/09, 23:20

Na de vogelgriep en de A H1N1 griep konden we niet meer in Benin blijven : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/06/09, 05:49

Dag

Het is heel simpel, al het papierwerk dat ik in het Engels ontvang, gaat naar de prullenbak,

Zelfs boetes of belastingen...


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 27/06/09, 15:10

Ik weet niet of je deze site kent, maar het is echt heel grappig:

http://www.croque-escrocs.com/

het is een meisje (in het begin maar nu hebben ze een heel team) die op jacht gaat naar cyberoplichters. ze verwijst ernaar, noteert het aantal slachtoffers en .... zet vallen voor ze!!

ze heeft een hele sectie waar ze mannen opjaagt die geld willen en ze zo ongeveer alles laat doen om haar trofeeën te laten zien (zoals, maak een foto van jezelf met een kerstmanhoed voor de moskee.. .. en stuur die op naar mij)

het is meestal vol humor

couack couack (uh... ik wilde doen zoals Lietseu maar ik ben een kaketoe, geen kat...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/06/09, 17:28

Waarom niet, dan zouden we een extra koppel vormen : Lol:

De kat achter de vogel ...

Het enige wat je hoeft te doen is een kaketoe-afbeelding voor je avatar te vinden en presto!

Miauw! :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/06/09, 20:20

Lietseu schreef:[...] Je hoeft alleen nog een kaketoe-afbeelding voor je avatar te vinden en voilà!

Miauw! :P
Wauw:
Beeld

Hallo Marie-Agnes! : Cheesy:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 288 gasten