Koopkracht en CO2 ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7

Koopkracht en CO2 ...




par Michel Kieffer » 13/02/09, 18:37

Koopkracht en CO2 ...

Hier is een nieuwe grappige strip "Koopkracht en CO2" http://cocyane.chez-alice.fr/energie.html , wat vind jij ervan?

... en vooral hartelijk dank aan RIAZ die de eerste versies van deze nieuwe strip "debugde".

Michel Kieffer
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 13/02/09, 18:51

Mijn mening:

Een schuldige / bestraffende ecologie in al zijn pracht met een achtergrond van klassenstrijd ...

En een zeer negatieve en niet-objectieve visie op het potentieel van hernieuwbare energiebronnen.

met een HDI (High Human Development Index) is geen taboe. Het probleem is CO2-emissies, geen hoge HDI.
Van waar de urgentie om te vertrekken in het bijzonder petroleumbrandstoffen en dus van de thermische motor. Het goede nieuws: oplossingen bestaan ​​hier en nu om de warmtemotor af te schaffen.

Deze strip zou er alles aan kunnen doen om de "linkse partij" van Mélanchon bang te maken.

Suite hier:
https://www.econologie.com/forums/planificat ... 44-40.html


De menselijke ontwikkelingsindicator, of HDI, probeert het ontwikkelingsniveau van landen te meten, zonder simpelweg op hun economisch gewicht te blijven, gemeten aan het BBP of BBP per hoofd van de bevolking. Het bevat daarom meer kwalitatieve gegevens. Het is een indicator die synthetiseert (het wordt samengestelde of synthetische indicator genoemd) van drie sets gegevens:

- levensverwachting bij de geboorte (die een idee geeft van de gezondheidsstatus van de bevolking van het land)
- De opleidingsniveau gemeten naar gemiddelde scholingsduur en alfabetiseringsgraad
- De Echt BBP (d.w.z. gecorrigeerd voor inflatie) per hoofd van de bevolking, berekend in koopkrachtpariteit (PPP - dat wil zeggen in een hoeveelheid die voor dezelfde koopkracht zorgt in alle landen)
BBP per hoofd van de bevolking geeft een indicatie van de gemiddelde levensstandaard in het land.

HDI wordt berekend door het United Nations Development Program (UNDP). Het wordt gepresenteerd als een nummer zonder eenheid variërend tussen 0 en 1. Hoe dichter de HDI bij 1 is, hoe hoger het ontwikkelingsniveau in het land. De berekening van de HDI maakt het mogelijk om een ​​jaarlijkse ranglijst van landen op te stellen (...)

Suite:
http://www.populationdata.net/index2.ph ... =1&nom=idh
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/02/09, 20:38

Ik vind dat niet zo negatief.

Ik vind het leuk, neem het duidelijk met een zekere humor of achteraf denk ik ...

Goed concept de "PAUS" :)

Het doet me een beetje denken ceci
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 13/02/09, 20:44

Christophe schreef:Het doet me een beetje denken ceci


De 2 soorten rapporten zijn "rijk". De zogenaamde "armen" hebben een dak, een auto en eten vlees.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/02/09, 20:49

Ja, er is een POPE en een PAPTE (T = very)

2 opmerkingen:

a) India, China en zelfs Afrika (ontbossing) worden er vaak van beschuldigd verantwoordelijk te zijn voor de grote uitstoot van CO2.

Met de omgeving is er iets dat meer dan iets anders geruststelt:

Ik ben het niet, het zijn de anderen


b) Ik hou niet echt van de inquisitie die we momenteel doen tegen CO2: het heeft de neiging iets anders te verbergen en belachelijke oplossingen te ontwikkelen door te denken dat alleen het CO2-criterium "serieus" is ...
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 13/02/09, 20:52

Christophe schreef: Met de omgeving is er één ding dat meer dan wat dan ook geruststelt, het is: "Ik ben het niet, het zijn de anderen" [
Dit is inderdaad wat we waarnemen in het bad van schuld / afnemende ecologie. Het is dringend nodig om in Frankrijk uit dit bad te stappen.

b) Ik hou niet echt van de inquisitie die we momenteel doen tegen CO2: het heeft de neiging iets anders te verbergen en belachelijke oplossingen te ontwikkelen door te denken dat alleen het CO2-criterium "serieus" is ...
Ben het daarmee eens; we hebben bijvoorbeeld de neiging om de erosie van biodiversiteit te veel te verwaarlozen. Dat gezegd hebbende, klimaatverandering is naar mijn mening een heel belangrijk probleem.

Wat jammer is, is dat het wordt gebruikt door pseudomoraliserende ideologen (zie de toespraak van de communistische Mélanchon in link hierboven) of door gefrustreerde mensen (ik spreek duidelijk niet van Michel) die jaloers zijn op succesvolle mensen (en die er goed aan doen om met dissidenten uit China of Noord-Korea te praten).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/02/09, 21:19

Ook mee eens: behalve dat klimaatverandering verre van alleen CO2 is ...

Om met dissidenten uit China of Noord-Korea te bespreken, moet u:

a) wees middelmatig
b) zelfmoord plegen

:|
0 x
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 15/02/09, 09:32

christophe,

Uw link http://www.youtube.com/watch?v=AJLUVaAdhRc is erg leuk en zo veel praten!

We vinden een kleine Jean-Marc Jancovici die in het bijzonder: de familie die hun vakantie doorbrengt op een camping in Marseille verbruikt 50 (?) keer minder CO2 dan de familie die naar de Antillen gaat .

Het tweede gezin heeft natuurlijk een vrij hoge koopkracht en de leden hebben (eerder) veel studies gedaan. Ze zijn duidelijk eco-verantwoordelijk. Ze zorgden daarom voor CO2-compensatie (zie pagina 18 " koopkracht en CO2 ). Natuurlijk begrijpt de touroperator de "string" en het communiceert bijvoorbeeld op deze witte zandstranden: " hier, om het milieu te respecteren, oefenen we collectief sorteren... "

Ik ontmoet veel goedbedoelende mensen zoals hierboven beschreven, en ik probeer ze gewoon vriendelijk te bereiken met dit nieuwe stripboek " koopkracht en CO2 » http://cocyane.chez-alice.fr/energie.html

Michel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten