De vereniging: het idee, de mannen, de artikelen en middelen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

De vereniging: het idee, de mannen, de artikelen en middelen

par Christophe » 05/02/09, 16:22

Onderwerp "verouderd", verwijs naar het onderwerp dat het vervangt en concretiseert de creatie van heteconologie vereniging

De econologievereniging: het idee, de mensen, de statuten en de middelen!

Dit bericht is een beetje lang, maar het is de moeite waard om het tot het einde te lezen, denk ik, voor de toekomst van de econologie! Het is erg belangrijk! Hier is de .pdf-versie van dit lange onderwerp om af te drukken (indien mogelijk in concept) om het voor u gemakkelijker te maken om te lezen.

Inleiding: het idee

Dit bericht is het resultaat van een reflectie naar aanleiding van een privégesprek met LeJusteMilieu (Alain B.), Lietseu (Christophe O.), Voile et eau (Charles S.), leden van de forums : www.econologie.com/forums/

Deze reflectie is bedoeld om te proberen een feit op te lossen:

a) de forums zijn groot, goed bezocht (200 bezoekers per maand, dat is niet niks!) en zitten vol met actieve leden van hoge kwaliteit. Dit is een duidelijke prestatie!
b) forums gebrek aan coherentie, echte uitwisselingen, verwezenlijkingen en praktische acties: in sommige gevallen ontbreken de middelen om deze concrete verwezenlijkingen te bereiken.
c) hoewel van hoge kwaliteit, onze forums gebrek aan geloofwaardigheid ten opzichte van "anderen" in brede zin. Zo kunnen we uitstekende technische prestaties of uitstekende redeneringen of berekeningen zien: dit blijft altijd het feit van een individu op een forum internet, kortom beperkte geloofwaardigheid!

Er wordt veel meer geloofwaardigheid gegeven aan de productie en publicaties van een organisatie dan aan die van een individu.

Het Laigret-project ( https://www.econologie.com/forums/groupe-de- ... t5922.html ), nog in uitvoering, liet ons zien dat een juridische structuur wenselijk was. Even voor de geloofwaardigheid tegenover onze gesprekspartners: als individu "onderzoek" doen is verrassend en ik weet zeker dat het deuren sluit... en dan heb ik het alleen over het psychologische aspect!

Kortom, men zou kunnen samenvatten dat de forums hebben een groot potentieel, maar het ontbreekt hen aan concrete informatie en verspreiding van informatie via andere kanalen.

Wij vinden het dan ook hoog tijd om de econology “machine” van neutraal, met de motor al warm, naar de 1e versnelling te schakelen!

Je hebt het al begrepen: we denken eraan om samen te komen in de vorm van een vereniging (idee al genoemd in 2005: https://www.econologie.com/forums/creation-d ... t1055.html )

Door en voor wie?

Het blijft om gemotiveerde mensen te vinden!

Ik denk dat we genoeg actieve leden hebben forums het vinden van een "harde" kern van voldoende gemotiveerde leden om voor deze vereniging te zorgen. Een aantal van jullie zit waarschijnlijk al in verenigingen: het is niet zo'n grote taak.

Maar wees voorzichtig en dit moet duidelijk zijn: een vereniging kan alleen bestaan ​​of overleven met 2 of 3 "leider" leden en zonder werkingsmiddelen (ik kom op de middelen terug, zie hieronder).

Ik heb (en ik ben niet de enige) heel graag iets concreets willen doen voor ons allemaal en voor econologie in brede zin via een actieve vereniging die beweegt maar om een ​​"passieve" vereniging te maken met als hoofdactiviteit de AG doet interesseert me totaal niet!

Ik denk dat onder de stamgasten van forums en in de loop der jaren hebben we elkaar leren kennen en de persoonlijkheid van de meesten van ons leren kennen en daarom hoop ik dat we de juiste mensen voor de juiste functies kunnen kiezen! Hoe dan ook, op dit punt staat niets in steen gebeiteld!

De doelstellingen van de vereniging?

Hier is het meest interessante deel: wat zijn de preciezere doelen van deze vereniging?

Ik zou het willen samenvatten in een eenvoudige en concrete redenering die ik met C moa privé had:

a) De bescherming van het milieu vertegenwoordigt een belangrijk potentieel van mensen die het "beu" zijn
b) Deze zelfde mensen zijn teleurgesteld of tegen de methode van bestaand beleid of verenigingen
c) 90% van de taak van de grote “milieuverenigingen” vandaag is om meer op de problemen te wijzen dan oplossingen voor te stellen of te realiseren. In de beste gevallen bieden ze "leads".
d) Deze manier van moraliseren irriteert en maakt mensen schuldig
e) In deze context zullen we, in plaats van op de problemen te wijzen, proberen ze op te lossen om concrete oplossingen voor mensen te brengen!

We zouden het doel anders kunnen samenvatten met een zeer ambitieuze zin: burgers de middelen geven om onderzoeksbeslissingen op het gebied van milieubescherming te beïnvloeden. Dat wil zeggen door de afhankelijkheden te verkleinen tussen: Onderzoek, particuliere belangen en de goodwill van financiers!

Ambitieus? Ja, maar niet onmogelijk!

Laten we eens kijken naar de grote milieuverenigingen van vandaag: ze zijn helemaal opnieuw begonnen en brengen nu duizenden mensen samen en hebben budgetten van enkele miljoenen euro's!

Dit is waar we naar moeten streven, niet minder! Zij hebben het goed gedaan, dus waarom wij niet?

De statuten: 1e ontwerp

Zo zouden de statuten van de vereniging eruit kunnen zien. Ze zijn duidelijk nog aan het werk! Dat is een van de doelen van dit topic!

Het statuut van de vereniging. Verenigingswet 1

Het doel van de vereniging is het ontwikkelen van onderzoeksacties en het ter beschikking stellen van middelen aan haar leden en eventuele derden.

Deze projecten hebben betrekking op duurzame ontwikkeling, beter beheer van natuurlijke hulpbronnen, met name op het gebied van energie.

Mogelijkheid voor deze vereniging in het kader van “Onderzoek” om:

1. Uitvoeren, ondersteunen en verspreiden van technische of niet-technische studies (economie, financiën, sociale studies, enz.), waarbij deze studies verband houden met de hierboven gedefinieerde gebieden.
2.Helpen bij de productie van prototypes of demonstrators en hun marketing
3. Houd contact met andere gelijkaardige verenigingen en andere onderzoekspartners (scholen, universiteiten, enz.)
4. Beheer uitleen of verhuur van apparatuur aan haar leden (analyseapparatuur met name noodzakelijk voor een project- of studieleider)

Mogelijkheid voor deze vereniging in het kader van "Verspreiding van econologie" om:

1. Beheer groepsaankopen.
2.Test materialen of producten
3. Organiseer conferenties om het bewustzijn te vergroten of presenteer projecten
4. Voer counselingactiviteiten uit
5. Synthetiseer de meest uitgebreide discussies over forums samenvattende documenten te maken die elders gepubliceerd kunnen worden

De vereniging wordt gefinancierd door:

1. Bijdragen van haar leden (verschillende soorten lidmaatschap worden overwogen).
2. Subsidies
3. Sponsoring en donaties
4.Diensten worden gefactureerd
5. Andere middelen (merchandising, conferenties, enz.).


Middelen en middelen

Om deze ambitieuze doelen te bereiken, we hebben een STERKE vereniging nodig die BEWEEGT. Hiervoor zijn mensen en geld nodig.

Er zijn verschillende manieren om als vereniging middelen te verzamelen: we hebben het grote voordeel dat we een basis van zichtbaarheid hebben via de site Econologie.com en zijn forums. Dat wil zeggen dat het verkeer dat wordt gegenereerd door de site en de forums zal in grote mate bijdragen aan het succes van deze vereniging.

Hier vindt u details over de financieringsmiddelen.

A) lidmaatschapsgelden

Een snelle theoretische berekening: er zijn 200 maandelijkse bezoekers aan de forums (400 op de hele site).

Met een lidmaatschapsgraad van 0.1% (1 bezoeker op 1000 sluit zich aan bij de vereniging) en een jaarlijkse contributie van € 10 tot € 20, is dat al een jaarlijks werkingsbudget tussen de € 24 en € 48! Het is duidelijk dat 000% lidmaatschap belangrijk is, maar het laat een grote marge over, want zelfs als slechts 0.1 op de 1 lid zou worden, zouden we nog steeds op € 10 zitten!

Om de operationele kosten te dekken is dit al ruim voldoende. We kunnen ons natuurlijk andere soorten hogere bijdragen voorstellen (erelid, donorlid, boetvaardige olie gepensioneerde...hihihi)


B) Subsidies

Ik denk dat subsidies een soort zwaard zijn voor het voortbestaan ​​van een vereniging die ik niet voor ons wil, maar het zou dwaas zijn om het te verwaarlozen en er op deze manier niet van te profiteren!

De Europese Unie kent bijvoorbeeld veel subsidiemogelijkheden.

C) Donaties

Zuivere giften kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan het functioneren van een vereniging (bijvoorbeeld AFM). Het idee van de econothon moet worden uitgewerkt.

D) Sponsoren

Ik zou, om een ​​goed beheer te behouden, graag een beroep willen doen op een minimum aan externe "grote sponsors": dit is de beste manier om teruggevorderd te worden en door hen gecontroleerd te worden in het geval van een "belangenconflict".

Anderzijds zijn kleine bedrijven die een commercieel of technisch belang hebben bij een of ander project dat door de vereniging wordt beheerd, welkom. Sponsors kunnen op 2 manieren bedacht worden: in natura of financieel.

Er kunnen ook vaste of eresponsors zijn.

E) Inzendingen met betrekking tot de activiteiten van de vereniging

Minstens 3 tot nu toe:

1. Het organiseren van informatieavonden of conferenties (sommigen van jullie zouden goede sprekers zijn en ik heb er ook al een paar gegeven) of zelfs "stages" (ook al hebben ze een nogal slechte reputatie in de groene omgeving: denk aan de pantone-stages). .. aie aie aie) kan het voorwerp zijn van uitkeringen.

2. De verkoop van kleine merchandisingartikelen (t-shirts, stickers, enz.)

3. Het gefactureerde econologisch advies, uitgevoerd door bepaalde leden dankzij het adresboek en de geloofwaardigheid van de vereniging.


Nou, daar stop ik mee, ik denk dat dit mijn grootste post hierover is forum!

Nogmaals bedankt aan de leden die me hielpen motiveren voor deze eerste versie! De Brainstorming, met redenen omkleed alstublieft, wordt gelanceerd! Trollen onthouden...
Dernière édition par Christophe de 03 / 12 / 14, 22: 10, 9 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8

Re: De vereniging: het idee, de mannen, de statuten en middelen

par renaud67 » 05/02/09, 16:50

passief lid klaar om bij te dragen (tot 60 € :schok: eindelijk 5€/maand wat)
het prototyping-gedeelte is degene die ik graag zou willen zien ontwikkelen, maar zeker niet het gemakkelijkst te implementeren.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

par Remundo » 05/02/09, 16:56

Hallo Christopher,

Ik zie dat dit idee van vereniging [dat niet van vandaag dateert] volwassen is geworden.

Het principe is goed.

De moeilijkheid is geografisch (althans voor mij). In België ben je talrijk en doet het probleem zich minder voor.

Maar op de een of andere manier geloof ik dat er ruimte is voor geweldige dingen die in deze richting kunnen worden gedaan.
0 x
Beeld
Zeilen en water
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 09/11/08, 15:58

par Zeilen en water » 05/02/09, 18:37

Bedankt Christophe, je hebt jezelf in het water gegooid bravo.
Een communistische partijkaart €60 bij de UMP €40 bij de CGT is veel duurder.
Charles
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

par Christophe » 05/02/09, 18:45

In het water gegooid uh...nee maar laten we zeggen dat ik mijn badpak aantrek! : Mrgreen:

Zoals ik al zei in de lange tekst: een vereniging beheer je niet alleen! De bal ligt nu bij jou... het is aan jou of we de sprong wagen of niet!

Dus als we een Beeld zal moeten blijven Beeld en handelen met Beeld !

ps: het is een beetje vroeg om over lidmaatschapsgelden te praten, maar 10 tot 20€ lijkt een goed compromis (15€) maar niets verhindert het definiëren van andere "graden" van leden voor degenen die meer willen geven. Van mijn kant ben ik bereid om enkele honderden euro's in te zetten voor de lancering.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

par Remundo » 05/02/09, 18:49

Met Pascal en Yves denk ik dat we genoeg zullen hebben om de vereniging te animeren.

En er zijn ook de "historische" projecten van Maloche (Captain' Blue Flam) en André (ballenbrander),

Het meest recente project van Laigret Petroleum...

Zoals ik al zei, er is genoeg te doen... Wait and See 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

par olifant » 05/02/09, 19:05

Ten eerste, ik ben binnen.

Wat zijn jouw ideeën voor het vinden van een locatie? Uiteindelijk kan ik een twintigtal mensen onderbrengen voor het weekend in Luik, niet ver van het station van Guillemins (10' te voet) + vrij gemakkelijk parkeren in het weekend.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België

par Gregconstruct » 05/02/09, 19:28

Laten we gaan vrienden!!! Doe mij mee!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

par Flytox » 05/02/09, 20:32

Ik weet nog steeds niet hoe ik met deze kou een steen naar het gebouw moet brengen, maar alvast een bijdrage aan een algemeen of lokaal project kan een goed begin zijn. Yessss!!!!! :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4

par louphil » 05/02/09, 20:39

Ik doe ook mee, tenminste als bijdragend lid, of mogelijk een beetje meer, maar ik heb al veel "caps" elders... Om te zien...
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 142 gasten