Niet blij met de oerknal!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
agriculturegaia
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 19/03/08, 20:21

Niet blij met de oerknal!




par agriculturegaia » 09/01/09, 05:56

De Big Bang-theorie, die impliceert dat het hele universum geconcentreerd is in één enkel astronomisch dicht punt, een stelling die wordt ondersteund door de meerderheid van astrofysici, waaronder Robert Reeves, is onjuist.

Deze theorie is nooit serieus haalbaar geweest omdat:

- Welk mechanisme [betrokken bij de oerknaltheorie] zou het universum op één enkel punt kunnen hebben samengetrokken?
- De oerknal verklaart niet wat er vóór dat moment was.
- Als het heelal uitdijt, hoe zal het dan weer samentrekken?

Het probleem (*) is een slechte vergelijking en interpretatie van de zwaartekracht. De zwaartekracht is altijd gescheiden geweest van andere krachten in het universum.
Momenteel stellen wetenschappers de oerknaltheorie volledig in twijfel. Het was tijd. Garett Lisi's Theory of Everything, die alle krachten van het universum samenbrengt, inclusief de zwaartekracht, bevestigt dit. LHC en de nazaten van deeltjesversnellers zullen dit ongetwijfeld bevestigen... Het is slechts een kwestie van tijd...

Deze wetenschappelijke fout is inherent aan het wetenschappelijke proces zelf. We zouden de wetenschappelijke benadering kunnen samenvatten als een min of meer nauwkeurige vereenvoudiging van onze visie op de echte wereld [maar wat is de echte wereld?]. Visie die past bij onze menselijke geest omdat het geruststellend is om de wereld om ons heen te begrijpen. Voor de menselijke geest is onze eindigheid vergelijkbaar met alles. Het universum zou, net als de menselijke soort, een begin, een expansie en...?

Het punt
De curve
Het recht

Dit is waar het antwoord op het raadsel ligt.
Wat was er vóór het universum dat we nu kennen?

Een rechte lijn zoals aX + b is eigenlijk een curve op astronomische schaal.
Een curve kan een rechte lijn worden op een kleiner referentieframe.
Een opeenvolging van punten wordt een rechte lijn, een curve, een spiraal, enz.

Het punt ligt in 1 ruimtelijke dimensie
De lijn of curve heeft 2 ruimtelijke dimensies of 1 enkele ruimtelijke dimensie met 1 tijdsdimensie. Wat erop neerkomt dat een rechte lijn en een curve de opeenvolgende positie van hetzelfde punt zijn als functie van de tijd.

Laten we toegeven dat de geboorte van ons universum plaatsvond ten tijde van de oerknal, wat leidde tot de uitdijing van het universum, en de uitzetting ervan dan? De oerknal verklaart niet op bevredigende wijze wat er daarna gebeurt.

Laten we ons voorstellen dat de oerknal niet uit een punt is ontstaan, maar uit een rechte lijn of een curve.
Het universum zou daarom deze rechte lijn zijn die zich ontvouwt als een in tweeën gevouwen vel papier dat zich ontvouwt totdat de twee helften zich op 2° bevinden (uitbreiding) en vervolgens in de andere richting vouwt totdat de twee vlakken samenkomen om deze “horizon” opnieuw te creëren ( samentrekking).
Dit zou verklaren dat het universum voortdurend uitdijt, vervolgens inkrimpt en vervolgens uitbreidt enz.; tot het oneindige...

De nieuwe theorie over de oorsprong van het universum stelt dat er een ander universum zou zijn geweest vóór de geboorte van het universum dat we nu kennen. Het probleem is de tijdsdimensie bij het in aanmerking nemen van alle parameters.

Nog steeds helemaal verkeerd... Waarom zou er een begin en een einde zijn voor het universum? Wordt het universum niet, zoals elk mechanisme, bestuurd door het systemische proces en daarom bestuurd door cycli? En waarom zou het huidige universum niet naast het universum "vóór" de oerknal bestaan? Alsof we in de krommen van de ruimte-tijd niet zouden kunnen visualiseren wat er aan de andere kant van de maan zou zijn...

Een aanwijzing... De beroemde donkere materie die het grootste deel van het bekende universum uitmaakt, zou nog steeds centraal kunnen staan ​​in wetenschappelijke debatten over de "oorsprong van het universum" (in feite is er geen oorsprong...) want hoe kunnen astrofysici dat doen? beweren dat ze het universum proberen te begrijpen terwijl ze vrijwel niets weten over donkere materie?

Misschien moeten we de O/C-techniek gebruiken om vooruitgang te boeken in de astrofysica, want dan wordt het komisch...

Net als vragen over ruimtelijk-temporele dimensies is de oerknal een puur menselijke existentiële vraagstelling op het gebied van de metafysica, maar die tot op de dag van vandaag (met de nieuwste wetenschappelijke ontdekkingen) geen legitimiteit meer heeft op het gebied van de wetenschap.

Als we bijvoorbeeld een tweedimensionale wereld beschouwen, zouden de bewoners van deze wereld een object in drie ruimtelijke dimensies van onze wereld (bijvoorbeeld een bol) door hun tweedimensionale wereld zien gaan als een punt dat uitgroeit tot een schijf. krimpt totdat het weer een punt wordt... Dit is wat intelligente wezens zouden zien in een tweedimensionale ruimte. Laten we ons naar analogie voorstellen dat onze wereld met 2 ruimtelijke dimensies wordt doorkruist door een object met 3 ruimtelijke dimensies... Dit zouden we geesten of spectra noemen...

De vierde dimensie van onze wereld, de Tijddimensie, zou een manifestatie zijn van de vierde ruimtelijke dimensie van een andere wereld die naast de onze zou bestaan... Wat zou in dit geval de absolute waarde en de norm van de Tijddimensie zijn?


Mysterie en kauwgombal! Of het probleem is de waarnemer, en dus de wetenschapper zelf!



(*) maar als de vergelijking en interpretatie van de zwaartekracht onjuist is, impliceert dit dat alle fysische eigenschappen van de mechanica onjuist zijn! Of slechts een benadering van de realiteit van het heelal op onze aanvaardbare schaal (een paar honderd lichtjaren). Het is tijd om de O/C-techniek op te nemen in de wetenschappelijke aanpak!


Beeld
0 x
Om de constructie van landbouwmachines Gaia in real time in Frankrijk en in het buitenland te zien, de handtekeningen van het contract Gaia, meld je aan voor de Gaia nieuwsbrief:

http://www.agriculturegaia.com
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Niet blij met de oerknal!




par Dirk Pitt » 09/01/09, 09:12

agriculturegaia schreef:De Big Bang-theorie, die impliceert dat het hele universum geconcentreerd is in één enkel astronomisch dicht punt, een stelling die wordt ondersteund door de meerderheid van astrofysici, waaronder Robert Reeves, is onjuist.


Ik zie dat er mensen zijn die denken dat ze niet zomaar iemand zijn! :schok:
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/01/09, 11:22

welkom agriculturegaia
Ik vind je bericht erg interessant.
Zelfs als dat betekent dat er theorieën moeten worden ontwikkeld, zolang ze maar ambitieus zijn.
Die van de oerknal is inderdaad simplistisch en verklaart niet veel.
Van sommige maanstenen wordt gezegd dat ze 20 miljard jaar oud zijn, of 5,5 miljard jaar ouder dan de leeftijd van het universum...
0 x
agriculturegaia
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 19/03/08, 20:21

Re: Niet blij met de oerknal!




par agriculturegaia » 09/01/09, 11:54

Dirk Pitt schreef:
agriculturegaia schreef:De Big Bang-theorie, die impliceert dat het hele universum geconcentreerd is in één enkel astronomisch dicht punt, een stelling die wordt ondersteund door de meerderheid van astrofysici, waaronder Robert Reeves, is onjuist.


Ik zie dat er mensen zijn die denken dat ze niet zomaar iemand zijn! :schok:


Elke nieuwe theorie impliceert de rangschikking, transformatie of Beeld pure en simpele oude theorie..

Zoals Garett Lisi's theorie van alles wat bezig is de algemene relativiteitstheorie van Einstein te laten exploderen. Zelfs Einstein begreep dat zijn theorie voor die tijd krachtig was, maar niet voldoende.

Dit maakt deel uit van het spel van wetenschappelijk onderzoek: elk nieuw Gaïa-idee wordt onmiddellijk op internet verspreid om het idee met zoveel mogelijk mensen te delen, zoveel mogelijk internetwetenschappers te vinden, maar bovenal het auteurschap van dit nieuwe idee juridisch te legitimeren. idee. . Als dit nieuwe idee op internet openbaar wordt gemaakt, is het idee niet langer octrooieerbaar. Koude kernfusie kan bijvoorbeeld niet langer worden gepatenteerd omdat ik het op internet openbaar heb gemaakt... ih! ik! ik! en drie kleintjes Beeld levitatie :!: :!: :!:

Dames en heren wetenschappers,

Ik wacht op je voor een Beeld wetenschappelijk en theoretisch hartelijk maar wees voorzichtig, ik zal niet reageren op kinderachtige beschimpingen:!: :!: :!:

Beeld

Met vriendelijke groet,

Beeld :!: :!: :!:
Dernière édition par agriculturegaia de 10 / 01 / 09, 02: 56, 4 keer bewerkt.
0 x
Om de constructie van landbouwmachines Gaia in real time in Frankrijk en in het buitenland te zien, de handtekeningen van het contract Gaia, meld je aan voor de Gaia nieuwsbrief:



http://www.agriculturegaia.com
agriculturegaia
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 19/03/08, 20:21




par agriculturegaia » 09/01/09, 12:02

Cuicui schreef:welkom agriculturegaia
Ik vind je bericht erg interessant.
Zelfs als dat betekent dat er theorieën moeten worden ontwikkeld, zolang ze maar ambitieus zijn.
Die van de oerknal is inderdaad simplistisch en verklaart niet veel.
Van sommige maanstenen wordt gezegd dat ze 20 miljard jaar oud zijn, of 5,5 miljard jaar ouder dan de leeftijd van het universum...


Beeld

Hallo Cuicui,

De astrofysica probeert het universum te begrijpen ondanks de onwetendheid over de donkere materie die het grootste deel ervan uitmaakt. Op basis van dit simpele feit kunnen we zeggen dat het komisch is, want hoe kunnen we een mechanisme bestuderen als we de meeste componenten niet kennen? Op basis van dit simpele feit is het erg pretentieus van de kant van astrofysici om de theorie van de ‘oorsprong’ van het universum naar voren te brengen!

Om de lezers niet te vervelen en zoveel mogelijk wetenschappers aan te trekken om het debat te openen (is de titel die ik voldoende heb gekozen Beeld ? Ik heb mijn boodschap in ieder geval versierd : Cheesy:

Met vriendelijke groet,

Beeld
0 x
Om de constructie van landbouwmachines Gaia in real time in Frankrijk en in het buitenland te zien, de handtekeningen van het contract Gaia, meld je aan voor de Gaia nieuwsbrief:



http://www.agriculturegaia.com
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 09/01/09, 17:42

Ik had een artikel gelezen in "Ciel & Espace" over Garrett Lisi's theorie van alles.

Interessant veelvlak met 248 hoekpunten.
Beeld
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
agriculturegaia
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 19/03/08, 20:21




par agriculturegaia » 09/01/09, 19:51

Hier is Garett Lisi's Theorie van Alles, geschreven door Garett Lisi zelf:

http://arxiv.org/PS_cache/arxiv/pdf/071 ... 0770v1.pdf

Hij heeft zojuist Einsteins snaartheorie en relativiteitstheorie II ontploft. Hij is een surfer, maar dat deed hij wel Beeld naar de wetenschappelijke wereld...

Denk je dat ik een FAN van hem ben???
Nou, je hebt gelijk, want ik weet dat hij de O/C-techniek gebruikt.
Ik zal een voorbehoud maken... Kijk naar de datum van onthulling van zijn theorie en kijk naar de datum van de resolutie van de wiskundige groep Lie E8. Beeld

Kans bestaat alleen in de hoofden van mensen...
0 x
Om de constructie van landbouwmachines Gaia in real time in Frankrijk en in het buitenland te zien, de handtekeningen van het contract Gaia, meld je aan voor de Gaia nieuwsbrief:



http://www.agriculturegaia.com
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/01/09, 21:19

In de fundamentele natuurkunde, astrofysica, enz. is de regel om te zeggen... "alles gebeurt alsof...".

En we realiseren ons daarom dat zelfs het werk van Leonardo da Vinci een puinhoop is van stomme dingen... sic transit!

De Big Bang-theorie heeft verschillende voordelen:

- het zorgde ervoor dat de wetenschap, net als veel andere theorieën, vooruitgang kon boeken
- het is het werk van een geleerde uit Charleroi, kanunnik Georges Lemaître

en de theorie die jij presenteert zal over 30 jaar verouderd zijn... : Mrgreen: (wat je er niet van weerhoudt erin geïnteresseerd te zijn) : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
agriculturegaia
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 19/03/08, 20:21




par agriculturegaia » 09/01/09, 22:03

elephant schreef:In de fundamentele natuurkunde, astrofysica, enz. is de regel om te zeggen... "alles gebeurt alsof...".

En we realiseren ons daarom dat zelfs het werk van Leonardo da Vinci een puinhoop is van stomme dingen... sic transit!

De Big Bang-theorie heeft verschillende voordelen:

- het zorgde ervoor dat de wetenschap, net als veel andere theorieën, vooruitgang kon boeken
- het is het werk van een geleerde uit Charleroi, kanunnik Georges Lemaître

en de theorie die jij presenteert zal over 30 jaar verouderd zijn... : Mrgreen: (wat je er niet van weerhoudt erin geïnteresseerd te zijn) : Mrgreen:


te sterk ;-)

Als ik je goed heb begrepen, heeft zelfs Gollum zijn plaats tot het einde van het VERHAAL. Ik ben het met je eens... Zelfs Beeld heeft het recht om te leven

Maar ik heb nooit gezegd dat mijn ideeën absoluut zijn (ik doe wat ik moet doen in mijn tijd, dat wil zeggen nu)... Ik zeg eenvoudigweg dat mijn theorie over koude kernfusie wetenschappelijk explodeert Beeld van het huidige onderzoek naar hete kernfusie...

En ik heb hun financiële budget niet... Ik heb alleen papier, een potlood, boeken in de bibliotheken en ik heb niet eens mijn eigen computer! Maar ik heb een nieuw brein dat ik heb gekocht voor het ultieme Gaia-patent Beeld : Cheesy:

Dat is mijn antwoord? Beeld

Zijn je moeder en de vogeltjes aan het praten?
0 x
Om de constructie van landbouwmachines Gaia in real time in Frankrijk en in het buitenland te zien, de handtekeningen van het contract Gaia, meld je aan voor de Gaia nieuwsbrief:



http://www.agriculturegaia.com

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 270-gasten