De Ardennen is voor de stoere jongens! Dagboek ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

De Ardennen is voor de stoere jongens! Dagboek ...




par Christophe » 10/12/08, 11:45

Dagboek van een immigrant uit Ardennen (heerlijk !!!)

12 augustus: Vandaag zijn we verhuisd naar ons nieuwe huis, in de zonnige Ardennen. Deze plek is werkelijk prachtig. De valleien zijn zo majestueus. Ik kan niet wachten om ze met sneeuw bedekt te zien. Ik hou van deze plek.

14 oktober: De Ardennen is de mooiste plek op aarde. Het blad gaat door alle tinten rood en oranje heen. Ik ging wandelen in deze prachtige bossen en zag herten. Ze zijn zo vriendelijk. Het zijn misschien wel de mooiste dieren op aarde. Ik voel me alsof ik in de hemel ben. Ik hou van deze plek.

11 november: Binnenkort de opening van de hertenjacht. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zulke schattige wezens kunnen worden gedood. Ik hoop dat het snel gaat sneeuwen. Ik hou van deze plek.

2 december: Het heeft vannacht gesneeuwd. Toen ik wakker werd, zag ik dat alles wit was. Ziet eruit als een ansichtkaart. We gingen weg om weg te ruimen. Sneeuw op de trap en we ruimden het pad met een schop. We hadden een sneeuwballengevecht (ik won), maar toen de sneeuwploeg passeerde, moesten we de schoppen terugnemen. Wat een heerlijke plek. Ik hou van de Ardennen.

12 december: Meer sneeuw vannacht. Ik hou van. De sneeuwschuiver heeft ons belachelijk gemaakt door het pad te verstoppen. Ik hou van deze plek.

19 december: Meer sneeuw vannacht. Ik kon niet aan het werk. Het pad werd geblokkeerd door sneeuw. Ik ben uitgeput van het scheppen. Sneeuwploeg klootzak.

22 december: Die witte shit viel weer de hele nacht. Mijn handen hebben blaren van de schop. Ik weet zeker dat de ploeg om de bocht heen zit te wachten tot ik het pad vrijmaak. De klootzak!

25 december: Vrolijk kerstfeest! Die onzin weer sneeuw. Kon ik je maar in handen krijgen, klootzak die de sneeuwploeg bestuurt. Mijn woord. Ik verberg hem, die klootzak. Ik vraag me af waarom ze geen zout aan de weg hebben toegevoegd om dat verdomde ijs te smelten.

27 december: Die witte shit weer, gisteravond. Ik zat drie dagen opgesloten, behalve om de weg vrij te maken elke keer dat de sneeuwploeg ging. Ik kan nergens heen. De auto is bedolven onder een hoop sneeuw. Weerman zegt dat we vanavond nog 3 centimeter stront kunnen verwachten. Je hebt een idee hoeveel shovelfuls dat vertegenwoordigt,
25 cm.

28 december: Mijn twee meteorologen kwamen erin. Deze keer viel hij meer dan 80 cm. In dit tempo zal het niet smelten voor de zomer. De ploeg kwam vast te zitten in de weg en de andere bal kwam naar de deur om een ​​schop te lenen. Nadat ik hem had verteld dat ik al zes schoppen had verknoeid door de sneeuw te ruimen die hij op mijn oprit gooide, brak ik de laatste die ik had achtergelaten op zijn lelijke gezicht.

4 januari: Ik kon vandaag nog steeds uitgaan. Ik ging naar de winkel om wat eten te kopen, en op weg naar huis kwam er een lul over de voorkant van de auto.
Hij maakte 3000 euro schade. We moeten deze verdomde beestjes afslachten. Ik dacht dat de jagers ze allemaal in november hadden vermoord.

3 mei: Ik reed met de auto naar de garage in de stad. Je zult me ​​geloven als je wilt: de kist is helemaal roestig van dat onzin dat ze overal op de weg hebben gelegd.

10 mei: De verhuizers zijn er. We keren terug naar Chastre. Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij zijn volle verstand in deze verloren regio zou willen wonen.


5 mei BeeldBeeld

Hey het valt niet zo erg in de Ardennen hè !!
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 10/12/08, 13:16

: Cheesy:
Het is van wie?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 10/12/08, 13:18

Hey, het is Greg die dit naar mij heeft doorgestuurd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 10/12/08, 16:17

Ben wat, het is een mooi beeld van een houding die je te vaak tegenkomt :|
Beeld voor allegorie.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 10/12/08, 18:15

Het is inderdaad een beetje cliché, maar het weerspiegelt het gedrag van veel stadsbewoners tegenover de natuur en wat meer wilde of landelijke gebieden.

Veel stadsbewoners vestigen zich op het platteland omdat ze vinden dat het op een ansichtkaartlandschap lijkt.
Naderhand hoor je ze dat de mest stinkt (ik, ik kan het niet vinden, ik vind dat het eerder de stad is die stinkt), de haan is saai, het verhindert me om te slapen (ik, het zijn liever vliegtuigen of politie sirenes), etc, etc, etc, ...
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 10/12/08, 20:18

Ik had deze grap voor Canada gezien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 10/12/08, 20:53

Bah, het werkt op veel plaatsen : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 19/12/08, 15:47

Toutafé c moa vond ons de Franse versie:



Dus wie pompte op wie? Mysterie ... wat ik ook verkies, de ARDENNES-versie !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 20/12/08, 09:51

Het voordeel van de Ardennen-versie is dat het evenzeer een Franse als een Belgische versie is aangezien de Ardennen in beide landen liggen : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 20/12/08, 12:50

Ja, behalve dat je in de Franse versie Chastre moet vervangen door Chartres :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten