Over het geval van de afdaling van politieagenten op de universiteit

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Over het geval van de afdaling van politieagenten op de universiteit




par Christophe » 09/12/08, 13:37

Een klein audiocommentaar om naar te luisteren: http://fr.youtube.com/watch?v=qRvV05TPP9Y

Als je dit hoort, kun je geloven dat er in Frankrijk een echte staatsdictatuur wordt opgericht, en alle Fransen zijn als kleine kikkers die opwarmen en opwarmen...

Kort verhaal, 17 november 2008: een anti-drugspolitie-inval met een hond (gelijk aan een oorlogswapen in het leger) op een universiteit. Een mooi voorbeeld van staatsmisbruik.

Om de burgers tegen Frankrijk op te zetten, is er geen betere denk ik...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jaydi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 07/01/08, 16:11
Plaats: Elzas / Var




par Jaydi » 09/12/08, 14:40

Het is waar dat dit getuigenis koud is in de rug ...
Maar toch weten we iets meer? Omdat de persoon geen instelling, stad of tijdstip vermeldt.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/12/08, 14:48

Nou, de media hebben er een beetje over gesproken (althans indirect) nietwaar?

Het is in ieder geval duidelijk dat het min of meer gesmoord was...

Ik denk niet dat deze getuigenis nep is.

Trouwens, het gebeurde met Daniel Mermet op France Inter... Daar had ik mee moeten beginnen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/12/08, 14:52

Het zij verre van mij om partij te kiezen, vooral omdat ik de feiten niet ken. Maar wie alleen een bel hoort, hoort alleen een geluid. Daarom vind ik het eerlijk om een ​​e-mail te citeren die ik onlangs ontving:

Hallo,

Ik ben majoor TRIBOUT, Jeannyck, bevelhebber van de autonome territoriale brigade van AUCH (zie je, ik heb niets te verbergen).

Alvorens te luisteren naar de interventie van deze professor op de ether van FRANCE INTER, zou ik de volgende punten willen verduidelijken. De aan de kaak gestelde feiten zijn totaal onjuist en ik zal u vertellen waarom ik goed op de hoogte ben van deze feiten.

Op maandag 17 november 2008 van 10 uur tot 30 uur wordt op verzoek van de directeur van de vakschool AUCH/PAVIE (steunbrief) en op verzoek van het Openbaar Ministerie van AUCH een onderzoek naar verdovende middelen georganiseerd in dit etablissement. Het gaat om 12 lessen (00 leerlingen tussen 18 en 274 jaar). 17 gendarmes + 30 hondengeleiders staan ​​in voor deze controle. Ik sta aan het hoofd van deze groep en ben verantwoordelijk voor deze controle (daarom ken ik dit dossier goed).

Als we de klas van deze juf binnenlopen, zijn we 4 politieagenten en een STUP speurhond. We werden voorafgegaan door de directeur van het etablissement die als eerste binnenkwam en het doel van het bezoek uitlegde. Als we terugkomen, zeggen we hallo (we wachten nog steeds op het antwoord van de leraar). We geven de leerlingen aan hoe we te werk gaan en vragen hen geen plotselinge gebaren te maken, de hond niet in de ogen te kijken en hem te laten werken. Op dat moment opent deze professor het raam en verklaart "in 50 jaar carrière heb ik dat nog nooit gezien, we zitten in een politiestaat"... Deze professor van in de vijftig!! We sluiten effectief het venster. Gedurende de hele controle keert de leraar de klas de rug toe, kijkt uit het raam, hij zal niets zien van deze daadwerkelijke interventie en hij zal op geen enkel moment met iemand praten... zelfs niet om zogenaamd zijn studenten te verdedigen . De hond viel niemand aan en vernielde geen computer of kleding. Er waren fouilleringen/palpaties van mensen die met hun instemming door de hond waren "gemarkeerd". Niemand belandde in hun ondergoed. Toen de gendarmes de klas verlieten, zei een van hen eigenlijk "tot ziens dames en heren", want in de vorige lessen waren er vrouwen, in deze waren er geen, maar er werd hem nooit "hallo meisjes" gezegd. Wat de juf vergat te zeggen is dat hij bij het verlaten van zijn klas tegen de leerlingen zei "zet snel de ramen open, het stinkt"... dat is leerzaam!!!!!
U moet weten dat tijdens deze controle 6 studenten werden gevonden die STUP droegen, waaronder een met 34 gram en een kleine elektronische weegschaal bij zich voor wederverkoop. Als deze professor hiermee instemt... is de toekomst van onze kinderen erg donker.
U moet ook weten dat 1/1 maand eerder twee gendarmes (anti-drugs estafettetrainer) in dit etablissement tussenbeide kwamen om preventief te doen, dat wil zeggen om te informeren over het gevaar van drugs voor de gezondheid, over de strafrechtelijke gevolgen, en waarschuwden studenten dat er gecontroleerd zou worden.
Deze XNUMX-jarige leraar bij zijn terugkeer en verdediger van verloren zaken is vooral een "GROTE LEUGENAAR" en aan de andere kant doet hij zijn beroep geen eer aan, want ik ken een flink aantal leraren die echte pedagogische waarden hebben ​​en die preventie doen in nauwe samenwerking met de gendarmes.... maar hij vertraagt ​​een "revolutie".
Nu kunt u luisteren naar dit web van leugens, maar ik, majoor TRIBOUT, Jeannyck, commandant van de BTA AUCH en verantwoordelijk voor deze operatie, verklaar dat alle woorden van deze professor leugens zijn.

Gesigneerd: Jeannyck TRIBOUT
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/12/08, 15:00

Interessant, het verdient reflectie... Aan de andere kant:

a) dat een militair uitleg geeft via een mailing is op zijn zachtst gezegd niet erg geloofwaardig...

b) De toon en zinswending zijn niet van het niveau van een gendarmerie-majoor...

Ik geloof daarom persoonlijk meer in de authenticiteit van de getuigenis van de professor dan in die van deze brief...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/12/08, 15:04

Ik heb geen zekerheid over de authenticiteit van de woorden van elkaar... Misschien weten we meer als geloofwaardige getuigen zich melden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 09/12/08, 16:06

In dit verband is dit wat ik per e-mail heb ontvangen van de LDH (League of Human Rights):
Een week eerder, op 17 november 2008, stormden 4 gendarmes en een hondengeleider plotseling tien klassen binnen op het Marciac-college in de Gers. Zonder iets te zeggen wordt de hond door de klaslokalen gelanceerd. Leraren kunnen geen uitleg krijgen. Dertig jonge 'verdachten' worden in een kamer verzameld, gefouilleerd, soms uitgekleed; hun getuigenissen vertellen over vernederende, bedreigende en agressieve opmerkingen in het gezicht van deze studenten, die allemaal werden behandeld als vermoedelijke drugsdealers. Bij het vertrek feliciteerden de gendarmes, die niets vonden, alle studenten omdat ze "hun camera hadden verstopt en hun hond hadden mishandeld".

Vandaag is school. De gendarmes voerden twee "invallen" uit op scholen in de Gers, de CFA van Pavie en het college van Marciac, op zoek naar verdovende middelen. Hier is het verhaal van een professor die zichzelf omschrijft als een "professor die altijd doet wat hij beschouwt als intelligente preventie tegen drugs", maar die zegt geschokt te zijn door wat er maandag in Pavia is gebeurd [1] :

“Niemand zegt hallo, niemand komt opdagen. Zonder inleiding wordt de hond door de klas gelanceerd. [Hij] bijt in de zak van een jongere die wordt gevraagd om te vertrekken ... Ik wil tussenbeide komen, ze leggen me het zwijgen op. Ongeveer dertig verdachte studenten worden naar een kamer gestuurd om de huiszoeking af te ronden. Sommigen worden gedwongen hun schoenen uit te doen en hun sokken uit te trekken, een van hen bevindt zich in zijn onderbroek. Onder de jongeren zijn er minderjarigen. In een BTS-klas steelt de hond een tas, haalt de leerling een kapotte computer tevoorschijn, krijgt hij lachend te horen dat hij altijd een klacht kan indienen. Elders staan ​​studenten in een rij voor het bord. Volgens de jongeren en de juf zegt de hondengeleider: "Als je beweegt, eet hij een slagader op en beland je in het ziekenhuis". Ik zeg tegen mezelf dat ik dat in 50 jaar nog nooit heb gezien. Wat me opviel... was de houding van de gendarmes: onbeleefd, onaangenaam... ze kwamen uit een BTS-klas met koude airconditioning en zeiden: “Hallo meiden! » terwijl er natuurlijk alleen jongens zijn die hen feliciteren omdat ze « hun camera hebben verstopt en hun hond hebben mishandeld ». Het is in Frankrijk, in een school, in 2008.

Zijn de politie en de gendarmes in hun rol door speurhonden in een klas te brengen om naar drugs te zoeken?

We zijn op alle gebieden getuige van een verstoring van het gebruik van geweld door de staat
door Serge Portelli, uittreksel uit De rechter, de journalist en de burger


INFORMATIE, DESINFORMATIE????
U kunt het beste contact opnemen met de gendarmeriebrigade
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/12/08, 16:44

bham, de gendarmes zijn militair... dus het is niet makkelijk om informatie van ze te krijgen... vooral als er "misbruik" is geweest...

We vergeten het vaak omdat ze over het algemeen vrij "aardig" zijn (vergeleken met de agent en vooral met de CRS! ihhihi)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 09/12/08, 18:45

Nee, wat ik bedoelde was om contact op te nemen met de vermeende auteur van deze corrigerende e-mail, majoor Tribout om te zien:
-1° Als het echt bestaat
-2° Als hij bevestigt de auteur van de e-mail te zijn

Dit verzenden van massale "bewijs" mail lijkt inderdaad nogal verrassend, maar hey, om objectief te zijn, moet het worden geverifieerd.

Een andere mogelijkheid, vraag de LDH om de authenticiteit van de e-mail van de gendarme te verifiëren om te proberen de waarheid tussen de twee versies vast te stellen. Ik ga ze zo een mailtje sturen.

Kunt u ons in dit verband vertellen hoe deze e-mail in uw mailbox is aangekomen?

Na enig onderzoek:
http://gendarmes-en-colere.forum2discus ... t12534.htm

Ik stuur je het bericht dat Jeannyck me zojuist op mijn persoonlijke e-mail heeft gestuurd. Het is zowel voor hem als voor ons geruststellend, maar misschien ook wel een beetje jammer dat er geen officiële reactie kwam. Maar ach tenminste......

"" "" "" "" "" "" "" "
------Allereerst wil ik via deze mail iedereen bedanken die mij heeft gebeld of een steunbericht heeft gestuurd in mijn aanpak om de waarheid te herstellen. Mijn e-mail werd opgepikt door AFP en veel geschreven media verspreidden het... het was nog steeds het doel van de manoeuvre.
------ Ik wil al mijn collega's geruststellen, vanmorgen had ik mijn regionale commandant aan de telefoon, die mijn actie steunt...... hetzelfde voor mijn groepscommandant....... hetzelfde voor de DGGN.
------ Ze vonden dat mijn opmerkingen oordeelkundig, afgemeten, niet controversieel waren en dat ze de gendarmerie eer aandoen.
------ Tot slot, voor degenen die sceptisch zijn over de werkwijze van deze interventies en in het bijzonder van de hond, kan ik u verzekeren dat ik niet het type ben om een ​​dergelijke operatie te ondernemen zonder deze met de verschillende belanghebbenden. Ik geloof dat de gendarmerie een taak heeft en goede preventie moet op een gegeven moment worden gevolgd door controle en dus mogelijke repressie. Wat preventie betreft, ik denk dat ik er een beetje vanaf weet, aangezien de overeenkomstige preventie op scholen sinds 1996 in SAINT PIERRE ET MIQUELON - NEUVILLE SUR SAONE (Rhône) - VILLEFRANCHE DE ROUERGUE (Aveyron) en AUCH (Gers).
------ Voor "RIQUETI", dank ik u hartelijk voor het maken van de estafette met "gendarmes en burgers" en u kunt dit bedankje natuurlijk uitzenden op de forum.
------ Voor het kleine verhaal werd ik gecontacteerd door vele "televisie en radio" media maar ik wilde niet verder gaan omdat daar ...... dat buiten mijn competentie ligt !!!!!!
----Majoor TRIBOUT, Jeannyck, nog steeds commandant van de BTA AUCH.
"""""""""""""""""""""""""""""""
_________________
Riqueti

Het lijkt erop dat deze majoor bestaat en dat hij "communiceerde". Wordt vervolgd
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/12/08, 18:51

Complimenten voor het onderzoek...

Nou, dit alles is nog ver verwijderd van econologie...

Sluiten we voordat het trollt?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten