Wat is een econologische kerst????

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1

Wat is een econologische kerst????




par Peer Belle Helene » 23/11/08, 20:35

Het staat allemaal in de titel, nietwaar? : Mrgreen:

Ik heb niet alle pagina's van de forum, misschien is er al een soortgelijk onderwerp geweest.

Dus op jullie toetsenborden zou ik graag willen weten welk cadeau, welke maaltijd... kortom: hoe kunnen econologie en eindejaarsfeesten rijmen?

Ja, het voelt als hoofdpijn : Mrgreen: vooral voor speelgoed

Voor de kalkoen, zoals Zhom zou zeggen: geen zorgen, er is er al één in huis : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/11/08, 23:51

: Cheesy: maak een kerstboom, met oude cd's..
Zet het geluid zachter, want de muziek staat hard..
http://www.andromeda.com/people/ddyer/t ... istma.html
Anders neemt IKEA oude bomen terug en recycleert ze.
http://www.ceriseclub.com/forums/sujet13639.html
En bovendien krijg je bij het inpakken van je vermoeide boom een ​​waardebon van 17 euro... :schok: (heb ik dat goed gelezen???) :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 24/11/08, 08:13

je moet het nog steeds bij hen kopen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 24/11/08, 09:13

Nou ja, Superform!

Het is goed: Ikea, verkoper van meubels die dat niet hebben niets blijvends, gedaan op een pseudo-milieuvriendelijke manier? Dit is werkelijk pure marketing-greenwashing!

Anders is de kerstboom op CD niet slecht, maar vergeleken met de rest van het commerciële afval dat de kerstvakantie is, is het niet veel...Hé, hier is er nog eentje van milieuvriendelijke boom maar je moet dorst hebben :)

https://www.econologie.com/forums/recyclage- ... t4117.html

Mijn advies voor een duurzamere kerst? Er zou er maar één zijn: koop minder of in ieder geval slimmer!!

Duurzamer aankopen: https://www.econologie.com/shop/
Dernière édition par Christophe de 19 / 12 / 15, 17: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 24/11/08, 21:30

Eh klein vraagje van blondie......... heb jij kinderen????

Nee, want eerlijk gezegd is het niet eenvoudig om op basis van de leeftijd een cadeau te vinden dat zo milieuvriendelijk mogelijk is. Daarom ga ik een aantal van mijn bevindingen met jullie delen. Maar wij kunnen zeker beter.

Heel leuk voor kinderen vanaf 3 jaar is de Kappla, een klein houten plankje.

Natuurlijk stel ik me voor dat Lego niet groen is (jammer dat het rijmt : Mrgreen: ) maar aan de andere kant amuseert het de kinderen en is het onbreekbaar.

Voor volwassenen en kinderen heb ik iTunes-kaarten gevonden waarmee je legaal muziek kunt downloaden.

Het parfum hier is absoluut niet milieuvriendelijk, maar als je een grote meid hebt, is het moeilijk om het te dragen. En de biologische parfums die ik heb getest en het is bah.

Dat is het enige dat nu in je opkomt.

Aan de andere kant slaagde ik er op het werk (ik ben secretaris van de CE) in om mijn collega's ervan te overtuigen de kinderen een eco/biologisch tussendoortje aan te bieden in plaats van de chocolade uit de supermarkten.
Op de CE-beurs in Parijs vond ik een leverancier: een gerecyclede papieren zak met daarin een plakje peperkoek, sinaasappelsap, een reep pure chocolade en een korte handleiding om kinderen les te geven. Het is geen wonder, maar het is een begin.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 24/11/08, 21:55

Er zijn ook meerkeuze- of themacadeaubonnen (er zijn hier bongo's, maar ik weet niet of ze in Frankrijk bestaan). Het is meerdere jaren geldig en er is veel keuze.
Uiteraard dient u te kiezen voor een cheque die geen toegang geeft tot motorsportactiviteiten of andere activiteiten die te vervuilend zijn.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 24/11/08, 23:24

Er zijn ook cadeaubonnen voor de milieuvriendelijke winkel :)

Als iemand geïnteresseerd is? Wij kunnen het "op maat" maken, daarachter is de kans op een "schone en gezonde" aankoop groot... : Cheesy:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/11/08, 09:48

Hallo,
Milieuvriendelijk, er zijn ook hennepkleding...
Cadeaupapier ? waarom “kerst”-papier kopen?
Oude, goed versierde stoffen, of acceptabele oude verpakkingen in kleuren...
Een boek dat over ecologie spreekt voor Mr...
Een foto van webmaster Christophe...super milieuvriendelijk!Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 25/11/08, 20:02

Ik heb daarentegen een shirt van bamboevezel, ik zou geen hennepshirt dragen, er zijn zieke mensen die zouden kunnen proberen mij te roken!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/11/08, 20:44

oeps, de blunder :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten