Voorstelling

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/03/03, 20:21

Gewoon een kort bericht om een ​​kleine presentatie te geven van u, uw activiteiten en milieuovertuigingen.
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 12/05/03, 18:01

Hallo, kom op! Ik begin.
Ik ben 32 jaar oud en ik werk in de IT. Ik ben geïnteresseerd in allerlei soorten wetenschappen en technieken die ons (op een dag) in staat zouden moeten stellen in een wereld te leven die meer respect heeft voor onze omgeving. De Econologie-site is (voor zover ik weet) de beste weergave op internet van een ecologisch bewustzijn dat noch economie, noch wetenschap verwerpt.
Ik herken mezelf niet in het omringende ‘groene’ discours dat, naar mijn mening, dichter bij obscurantisme en mystiek staat dan bij een echte progressieve politieke beweging.

Mijn interesses bestrijken grotendeels de onderwerpen die hierover besproken zijn forum :
- Alternatieve energieën
- Ecologische habitat
- Problemen met de opwerking van afval en afvalwater
- Het natuurlijke zwembad, de Zen-tuin, de teelt van bonsais
- Wetenschappelijke ontdekkingen
- De verovering van de ruimte
- Het UFO-fenomeen
- Kunstmatige intelligentie
- De robotica
- Stripverhalen en SF-literatuur
- Economische en sociale alternatieven (geld laten smelten, sociaal dividend, enz.)
- Genetische manipulatie (naar een sociaal aanvaardbare wereld van mutanten???)
- MMORPG's (permanente massale multiplayer-spellen)


Mijn overtuigingen:
Ik ben voor alles wat de mens in de samenleving de autonomie teruggeeft (autonomie om te handelen, te denken en in zijn behoeften te voorzien). Ik ben daarom tegen economische monopolies en buitensporige centralisatie van bevoegdheden.
Ik geloof ook in directe democratie. Ik kijk uit naar de dag waarop we allemaal online kunnen stemmen voor de grote en kleine dingen in het openbare leven. Laten we professionele politici die bezig zijn met het behouden van hun prestaties, niet voor ons laten beslissen wat goed voor ons is. Als je niet in echte democratie gelooft, komt dat omdat je je buurman niet vertrouwt. En als je je buren niet vertrouwt, verdien je het misschien niet om tussen hen te leven.
:-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 21/08/03, 11:55

Welkom bij jou, de landmeter.

Uw project is zeer interessant en ik nodig u uit om ons op de hoogte te houden van de ontwikkelingen van deze vereniging, omdat ik denk dat het model ervan vrij gemakkelijk overdraagbaar is naar andere plattelandsgebieden.

In ieder geval veel succes.


MisterLoXo
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/11/03, 16:32

Hallo Marie

Ik ben blij dat mijn onderzoek voor iemand nuttig is, ook al is het meer technologische dan gedragsmatige toegang. Ik denk dat je nog steeds zeer interessante elementen zult vinden voor je DEA.

zie je snel
0 x
Moira
x 17




par Moira » 16/03/04, 11:10

Hallo iedereen!

Even voorstellen: ik ben Moïra, blond, 1.70m, 85/65/85, je kunt mij bereiken op 08 99 65... hoe? ik heb een fout gemaakt forum? Verdorie!

Serieuzer: ik weet niet veel over 'econologie', maar ik vind het concept interessant. Ik ben geen bijzonder ecoloog of econoom, ik ben me er eenvoudigweg van bewust dat we bezig zijn het vitale evenwicht van ons meest voor de hand liggende erfgoed te verstoren: onze planeet.

Ik heb heel weinig wetenschappelijke en technische cultuur, en ik word vaak overweldigd door wat de gemeenschap zegt. Ik voel mij meer op mijn gemak in de zogenaamde ‘menselijke’ wetenschappen en dat is precies wat ik beweer hierin te kunnen brengen. forum.

Dus tot snel,
Met vriendelijke groet,
Moira
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 16/03/04, 21:08

Welkom bij jou Moïra!

Je hebt hierin een opmerkelijke en opmerkelijke entree gemaakt forum :D

Hoe dan ook, als je een 'Human Science'-accent wilt toevoegen, ontzeg jezelf dat dan niet; het wordt op prijs gesteld.

Bedankt voor je presentatie en tot snel op de forum : Rolleyes:
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 09/08/04, 23:00

Bonjour!

Eigenlijk ben ik niet nieuw en misschien ken je mij al onder de bijnaam Moïra.

Ter gelegenheid van V2 vroeg Christophe me om meer deel te nemen aan het leven van zijn site en stelde voor dat ik mijn echte voornaam zou gebruiken voor meer geloofwaardigheid.

Dat is gedaan.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten