Brand video op dvd om af te spelen op de thuisspeler

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Brand video op dvd om af te spelen op de thuisspeler




par bham » 20/08/08, 17:52

Nou, hier zit ik vast, als een goede ziel me zou kunnen helpen.
Ik wil graag video's van internet op dvd branden, zodat ik ze op een dvd-speler voor thuis kan afspelen.
Het probleem is dat het minder eenvoudig lijkt dan verwacht. Mijn doel is om de dvd aan iedereen te kunnen doorgeven, zodat hij door alle dvd-spelers thuis kan worden afgespeeld.
Ik heb het geprobeerd met een dvd-rw+, mijn speler leest het niet (Sony).
Om al te branden, met Real Player, is het noodzakelijk om een ​​software te downloaden met de test 14 dagen en daarna te betalen.
Met Nero is het niet meer overtuigend.
Kortom, ik sta op alle fronten droog : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 20/08/08, 17:55

Het eenvoudigste: je koopt een divx-speler voor 30€...

Het leest native .avi .mpeg-bestanden... en je kunt tot wel 12 uur per dvd kwijt! : Cheesy:

Ik heb al 2 jaar een peekton die nikkel werkt. Hé, ik ga een kleine mededeling doen!

Anders moet u proberen om Open Source-bewerkingssoftware te vinden.
Ik heb ook interesse (voor buren en vrienden die nog niet bij divx zijn). jij keek naar www.framasoft.net ?

Ik wist niet dat Nero thuis-dvd's kon maken... kun je persoonlijke menu's maken?

ps: Sony is het merk dat je moet vermijden als je op zoek bent naar "compatibiliteit" :( dat weet je later...
Dernière édition par Christophe de 20 / 08 / 08, 18: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 20/08/08, 18:02

Christophe schreef:Het eenvoudigste: je koopt een divx-speler voor 30€...

Het leest native .avi .mpeg-bestanden...

Ik heb al 2 jaar een peekton die nikkel werkt. Hé, ik ga een kleine mededeling doen!

Anders moet u proberen om Open Source-bewerkingssoftware te vinden.
Ik heb ook interesse (voor buren en vrienden die nog niet bij divx zijn). jij keek naar www.framasoft.net ? ...

Nee, ik ga het zien, maar zeg, zie, de video's op internet zijn allemaal gecomprimeerd> divx? omdat het, zoals je zegt, voor iedereen goed zou zijn om de dvd te kunnen lezen, ongeacht de speler.
Als u een commercieel opgenomen dvd koopt, kan deze door alle spelers worden gelezen, toch? dus waarom werkt het niet vanuit de pc?
Christophe schreef:ps: Sony is het merk dat je moet vermijden als je op zoek bent naar "compatibiliteit" :( dat weet je later...

Oh dankjewel, dan heb ik de juiste keuze gemaakt. :frons: plus het is zo'n rotzooi dat het traag en lawaaierig is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 20/08/08, 18:05

Ben... momenteel denk ik niet dat er nog steeds nieuwe dvd-spelers zijn die geen divx kunnen afspelen, toch?

Ach ja, het is ook voor je sony? Dus verkoop of geef het weg en koop een divx-speler...sorry, maar...het zal je ontlasten :)
(niet erg econologisch, maar de uren die je besteedt om je kwaad te maken, tellen ook mee, toch?)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 20/08/08, 18:12

http://www.framasoft.net/article4552.html
Kado!

DVD Flick

Met DVD Flick kunt u uw video's omzetten in dvd's die kunnen worden afgespeeld op een platenspeler thuis.

Nadat je een of meer video's, ondertitels of extra soundtracks hebt toegevoegd, start je gewoon de codering om een ​​ISO-image te herstellen en te branden met je favoriete brandsoftware [1], de software die standaard gratis software gebruikt, maar eigenaar, Imgburn.

Het is ook mogelijk om de verschillende video's te kapittelen volgens verschillende parameters: één hoofdstuk om de x minuten, x hoofdstukken in de video of zelfs 1 hoofdstuk per video. We betreuren het dat het geen hoofdmenu maakt zoals andere software [2], en dat het de hoofdstukken niet handmatig kan bewerken [3].
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 20/08/08, 18:18

Christophe schreef:Ben... momenteel denk ik niet dat er nog steeds nieuwe dvd-spelers zijn die geen divx kunnen afspelen, toch?

Ach ja, het is ook voor je sony? Dus verkoop of geef het weg en koop een divx-speler...sorry, maar...het zal je ontlasten :)
(niet erg econologisch, maar de uren die je besteedt om je kwaad te maken, tellen ook mee, toch?)

Nou, je bevestigt dat de video's op internet allemaal zijn gecomprimeerd, dus in divx?
Voor mijn Sony moet ik het nakijken, het moet divx lezen, maar de rommel komt ook van de verschillende R+ R-formaten.
Wat betreft pissig zijn, daar ben ik het mee eens, maar je zou bijna een audiovisuele licentie moeten hebben om de compatibele uitrusting te kopen die overal goed bij past.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 20/08/08, 18:20


oh bedankt, ik ga het nu proberen en ik laat het je weten
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 20/08/08, 18:26

Het hangt af van de leeftijd van je reader als hij jonger is dan 2 jaar is de kans groot dat hij de divx leest.

Nee, het is niet alleen divx, er zijn tientallen codecs, maar divx is de meest voorkomende.

Als je speler divx-compatibel is, heb je noodzakelijkerwijs het logo op de voorkant, je zult het snel zien, het ziet er zo uit:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 20/08/08, 20:43

Ik ben misschien stom, maar waarom sluit je de pc niet gewoon aan op de tv, dat is wat we deden met mijn man, het is echt leuk om de familiefoto's te zien! iedereen profiteert ervan en we printen rechtstreeks voor degenen die een papieren exemplaar willen (zoals de oma zonder computer!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 20/08/08, 21:06

Goed idee Kans maar niet iedereen heeft thuis een pc, dus een dvd laten circuleren, niet geweldig, tenzij je een optreden bij mij thuis doet....
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten