Spraakconferenties over econologie met Skype

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Spraakconferenties over econologie met Skype




par lejustemilieu » 14/08/08, 12:12

Bonjour à toutes et à tous,

Een paar maanden geleden heb ik mijn persoonlijke Skype-adres op de site gezet, met de wens om te zien wat er zou gebeuren.

Voor degenen die skype niet kennen, zal ik in het kort zeggen dat het een gratis internationale pc-naar-pc-telefoon is met een grote efficiëntie, waarvan de geluidskwaliteit uitzonderlijk is en die toegang geeft tot conferenties tussen meerdere mensen.

Je kunt het hier downloaden: http://www.skype.com/intl/fr/download/s ... wnloading/

Het is veel efficiënter dan bijvoorbeeld MSN.

In twee maanden, hebben twee anonieme mensen contact met mij opgenomen voor informatie. (het waren geen econologie "pro's", gewoon mensen op doorreis)(het resultaat was zeer positief voor de mensen die contact met mij hebben opgenomen)

Een maand geleden heb ik een vaste klant van econologie rechtstreeks uitgenodigd, op Skype ; Ik wilde kletsen, meer niet. Het resultaat was zeer interessant. Sindsdien hebben we af en toe contact.

Het resultaat is ook positief in de zin van "menselijke relaties, beter begrip, snelheid in zichzelf uitdrukken, etc.)

Gisteren vond er een conferentie met drie personen plaats, met Christophe, de WEBMASTER!

Et er is een idee ontstaan : Skype maakt mondelinge conferenties met 9 personen mogelijk (alsof er 9 mensen tegelijkertijd aan de telefoon waren)

Het idee zou daarom zijn om vooraf geplande "mondelinge" conferenties te organiseren over vooraf bepaalde onderwerpen, technisch gezien is het heel eenvoudig om te doen.

Maar sommige details moeten worden gladgestreken.

Het is noodzakelijk om "verantwoordelijke conferentiemoderators" te vinden, die de bijeenkomst organiseren, het debat modereren en een samenvatting maken over econologie. De debatten zouden uiteraard betrekking hebben op het nieuws (energie, milieu...) maar ook op de evolutie van de site (wat u bijvoorbeeld mist, wat niet werkt...).

Deze functie is verplicht, anders bestaat het begrip informatiedeling niet meer. Het is niet altijd gemakkelijk om je gedachten te uiten, dus ik zal je een bijvoorbeeld, dat zal duidelijker zijn slechts drie pagina's tekst.

voorstellen dat veel mensen serieus geïnteresseerd zijn in het probleem van droge toiletten...

Het onderwerp komt, komt terug, en dan Margot zegt:En ho, vrienden en vriendinnen, ik stel voor om dit alles mondeling te bespreken op maandag 28 augustus om 20 uur.

Ik zal de spreker zijn die verantwoordelijk is voor het onderwerp, stuur mij uw aanvraag voor deelname. Margot zal een verslag moeten maken over econologie, om het werk en de ideeën van alle mensen die aan het debat hebben deelgenomen, samen te vatten.

We zouden zelfs kunnen overwegen om onze conferenties op te nemen en ze vervolgens uit te zenden in MP3: we zouden zo echte kleine debatten van nationale radiokwaliteit kunnen krijgen. :).

Het idee in het algemeen lijkt coherent en positief, maar het moet worden ontwikkeld, gegeven regels[/u], anders is het gedoemd te mislukken.

Christophe vindt het een goed idee, Flytox ook, en jij???

Als je vragen hebt over skype "stem", download dan skype en probeer het privé met mij; je zult versteld staan ​​van deze nieuwe dimensie van contacten.

Wat denk jij? :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Spraakconferenties over econologie met Skype




par Flytox » 14/08/08, 15:10

Bonjour à tous

Maar sommige details moeten worden gladgestreken.

Het is noodzakelijk om "verantwoordelijke conferentiemoderators" te vinden, die de bijeenkomst organiseren, het debat modereren en een samenvatting maken over econologie. De debatten zouden uiteraard betrekking hebben op het nieuws (energie, milieu...) maar ook op de evolutie van de site (wat u bijvoorbeeld mist, wat niet werkt...).


Dit is de "vierkante" versie, effectief. Maar niets verhindert ook om minder formele "conferenties" te houden, of het nu gaat om de "verantwoordelijke" moderator die een gedetailleerd "officieel rapport" moet maken in 3 exemplaren ondertekend door de deelnemers, met inachtneming van de wet op copywriting, de tijd tot woord van elke kandidaat.. .: Mrgreen:

We kunnen natuurlijk ook een toffere versie maken waarmee we elkaar beter leren kennen. forumis met wie we alleen schriftelijk uitwisselen... Een kans om onze standpunten beter te kwalificeren en om vrienden/vriendinnen enz. te maken, om elkaar beter te begrijpen zonder iemand te kwetsen of van streek te maken. Vergeet de ietwat steriele spuug...: Mrgreen: Kan een effectieve manier zijn om een ​​"gezamenlijk" project op te zetten.

Kom op, alles heeft een begin nodig,... misschien vrijwilligers om een ​​onderwerp, een datum, een tijd voor te stellen en wie wil dat MachinChose erbij is omdat....8)

Voorstel
Dit onderwerp van "Skype-conferentie".
om 19:00 deze donderdag 14/08/2008
Gewenste aanwezigheid:
De webmaster, de rechtvaardige middenweg en wie wil......


A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 14/08/08, 15:15

Verdomme ben uitgenodigd : Mrgreen:

Uh hoe organiseren we ons voor de andere leden die mee willen doen?
Ik stel voor dat ze allemaal via LeJuste gaan, wiens Skype-naam ik me herinner: alain1959

19 uur is aperitieftijd dus vergeet je biertje niet! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/08/08, 16:04

Nou, het project krijgt wat meer vorm (naar aanleiding van een gesprek op skype met Flytox)
Mensen die aan dit soort discussies willen deelnemen, moeten een pseudo-identiek aan degene die ze hebben over econologie.(als de bijnaam al in gebruik is op skype, voeg dan een willekeurig nummer toe)
De reden(en) zijn simpel: het maakt het mogelijk om de spreker te herkennen :D (Erg belangrijk)
Dit type conferentie stelt een persoon ook in staat zich schriftelijk uit te drukken; het is heel interessant, stel je Arthur voor die het monopolie van het gesprek neemt, je hebt de mogelijkheid om tegen Arthur te zeggen "je hebt genoeg gesproken!"
Een andere regel: als te veel mensen zich aanmelden voor een conferentie, moeten er meerdere worden gemaakt om niemand te schaden.
Flytox wijst erop dat 9 mensen in een conferentie veel is; (we zijn verdwaald...) om te controleren, omdat het belangrijk is.
Ik ga mezelf een nieuwe bijnaam geven op Skype wie zal de net middelste 1 of 2 zijn, om mijn persoonlijke skype te scheiden van skype-econologie. En ook om mij te herkennen tijdens de conferentie.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 14/08/08, 16:08

Hier is het grappig omdat die van Flytox niet identiek was...

Nu is het goed, want we kunnen het hernoemen!

Om elkaar beter te kunnen vinden, kunnen we daarentegen allemaal het trefwoord “econologie.com” aangeven in de details (bijvoorbeeld locatie).

Ik ga het doen en testen of de zoekmachine werkt!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/08/08, 16:39

Nou, hier is het, ik heb mijn nieuwe pseudoniem op skype gemaakt, het is:
lejustemilieu1
Ik deed dit ook, om mijn skype-familie en skype-conferentie-econologie te scheiden.
Halverwege om 18 uur, een uur voor de conferentie, zet ik mijn skype aan.
Om aan de conferentie deel te nemen, moet ik de deelnemers inderdaad in mijn skype-directory zetten.
Je hebt dus een uur de tijd om je uit te nodigen voor mijn lijst (tijdens de conferentie is het ook goed, tenzij het aantal deelnemers groter is dan 9)
Nu kunnen we ons inschrijven op econologie, het is misschien makkelijker (voor de conferentie van vanavond)
Belangrijk detail: als je nieuw bent bij skype, en je hebt een uitnodiging van de stijl autorisatie van de BTSAC 1EXE-plug-in; u niet reageert op deze uitnodiging (het is een virus of iets anders vies) (zelfs als u wordt verteld om hier te klikken om te weigeren, u niets doen! u negeert deze uitnodiging !
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/08/08, 16:47

Andere kleine details, als je geen microfoon hebt, kun je toch schriftelijk deelnemen (je hebt het geluid via de pc)
Als je bang bent om skype verkeerd te gebruiken, leggen we het je ook uit (het is vrij eenvoudig :D )
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 14/08/08, 17:55

Welnu, hier stel ik voor dat we allemaal toevoegen: Econologie.com in Canton/Region EN/OF dat we ", econologie" toevoegen na de stad.

Zodat we de andere leden gemakkelijk kunnen vinden.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/08/08, 18:01

Christophe schreef:Welnu, hier stel ik voor dat we allemaal toevoegen: Econologie.com in Canton/Region EN/OF dat we ", econologie" toevoegen na de stad.

Zodat we de andere leden gemakkelijk kunnen vinden.

Oké, laten we dat doen.
Oké, de sessie lejustemilieu1 is open, (de bal is open) :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/08/08, 18:35

Als je een vraag hebt, wees dan niet verlegen :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten