nieuw onder forum: inschatten en helpen bij de technologische keuze?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.

Een munt forum “citaat” zou zijn:

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

nieuw onder forum: inschatten en helpen bij de technologische keuze?




par Christophe » 02/08/08, 09:43

Wat denk je van het opzetten van een nieuwe sub? forum “Offertes, prijzen en hulp bij technologische keuze” in de categorie “Huis, leefomgeving en tuin” om leden te adviseren over de precieze offertes die zij zouden hebben ontvangen?

Dit zou voorkomen dat (een beetje) escrologie zich zou ontwikkelen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/08/08, 11:51

het lijkt mij dat dit een beetje een duplicatie zou zijn met heel veel andere onderwerpen en qua "escrologie" zijn bepaalde leveranciers soms duur, maar dit is niet altijd zonder reden: de eisen van de een zijn niet die van de ander: sommige rijden een Dacia en zijn er blij mee, anderen geven de voorkeur aan duurdere voertuigen en zijn er tevreden mee.
Ik denk dat onze lezers genoeg mogelijkheden hebben om soms tegengestelde standpunten te verdedigen. We hebben dit onlangs gezien in "is fotovoltaïsche zonne-energie te duur?"
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/08/08, 09:43

:D Hallo, Christophe's idee lijkt mij geldig, omdat veel mensen "geen vertrouwen meer hebben" vanwege de complexiteit van de zaak; het zou de medewerking van serieuze installateurs vereisen.
Dat gezegd hebbende, was ik onlangs in de wachtkamer van mijn nieuwe osteopaat en ontdekte ik een bericht waarop dit stond:
Als ik naar een restaurant ga, wil ik graag kwaliteitsgerechten, dat betaalt zichzelf terug.
Hetzelfde geldt voor mijn diensten, ze zijn van kwaliteit.
En het was waar, ik werd getrakteerd op 5-sterren service (de oude osteopaat was twee sterren, en de prijs was de helft zo duur)
Er zijn dingen in het leven die onvermijdelijk zijn :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/08/08, 12:45

bonjour Christophe

Erg goed idee. 8)
Het zou kunnen:
- De inventarisatie van vragen waarop een nauwkeurig antwoord van de fabrikant/verkoper vereist is. Waar hij zich aan moet verbinden enz.
- Een orde van grootte van prijzen om niet voor de gek gehouden te worden.
- Een paar gerichte vragen om te zien of de verkoper iets begrijpt of onzin probeert door te geven.
- Een mini-argument om onze positie als consument te verdedigen zonder 20 berichten samen te vatten waarin de relevante informatie over de pagina's wordt verdund.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 04/08/08, 11:09

Ik zou zelfs meer zeggen met een knop "Doneren"... voor wat jij (ik reken mezelf daar niet bij) zou kunnen besparen: bijvoorbeeld 10% (voor de levensduur van de site) van het verschil tussen aanvankelijk en definitief citaat
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/08/08, 11:16

Blij dat je het leuk vindt.

Voor mij zou het doel van deze sectie niet zijn om bepaalde installateurs te linken en te promoten (ik zou graag willen en zouden willen dat de contactgegevens van de professionals om voor de hand liggende redenen anoniem worden gemaakt in de zin van reclame, zoals bij de andere anti-reclame, wij heb al bedreigingen ontvangen...)...

Het doel is om te weten of een offerte correct is en of het lid met vertrouwen kan tekenen...of niet en ergens anders kan kijken!

+1 dus met Flytox
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/08/08, 23:45

Ik denk dat dat nuttig zou zijn.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/08/08, 23:50

Ik zal het morgen opzetten en het vullen met een paar onderwerpen die "bij" het onderwerp passen... Ik zal ook een sub plaatsen forum "zelfconstructie" (om het allemaal te zeggen: vragen en presentatie van je prestaties...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/09/08, 12:02

Dat is alles, nieuwe sub forum:

Hulp bij offertes en thuiswerken: de juiste professional kiezen

Ik veranderde mijn basisidee een beetje over de technologische keuzes omdat het zou dupliceren en daarom in strijd zou zijn met andere sub forum zoals:
https://www.econologie.com/forums/confort-th ... -vf67.html
ou https://www.econologie.com/forums/les-energi ... -vf39.html

Le forum quote zal daarom enkel gewijd zijn aan het beoordelen van offertes en niet aan de keuze van een oplossing.

Met andere woorden: wij vergelijken offertes voor dezelfde oplossing en niet offertes tussen meerdere oplossingen.

Correct voorbeeld: vergelijk de isolatie van verloren zolders tussen cellulose-isolatie en glaswolisolatie.

Onjuist voorbeeld: vergelijk de prijsverlaging van een warmtepomp en een zonnesysteem. Dit soort onderwerpen zouden hierin aan bod moeten komen forum: https://www.econologie.com/forums/confort-th ... -vf67.html

Ik hoop dat de nuance voor iedereen duidelijk is. Nu staat deze keuze niet vast en kan veranderd worden...maar één ding is zeker in de forum quote we zullen het hebben over zuring, geld, tarwe... en bijna ALLEEN dit!

Hier zijn enkele korte uitleg:
https://www.econologie.com/forums/aide-pour- ... t6020.html
(Als je nog suggesties hebt, vergeet ik waarschijnlijk dingen)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten