De begroting van het Franse leger en de vergelijking EU / VS.

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

De begroting van het Franse leger en de vergelijking EU / VS.




par Christophe » 23/02/08, 12:32

Hier is een synthetische pdf over de begroting van het Ministerie van Défonce...oups Défense pardon (copyleft delnoram) francais.

Het geeft een interessant idee van hoe onze belastingen en verschillende belastingen worden gebruikt. De vergelijking Europa / VS is ook interessant.

https://www.econologie.info/share/partag ... ZQcbsZ.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/02/08, 13:16

Tenzij ik me vergis, ontbreekt een belangrijke analyse:
de begroting in % van het bbp/inwoner
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 11/06/08, 23:15

Het percentage van het bbp dat aan defensie wordt besteed, is veelzeggend.
De VS geven er twee keer zoveel aan uit als wij, des te beter, laat ze deze stomme wedstrijd winnen...
Ik denk dat we er veel te veel geld en energie aan besteden.
Geloof van gewetensbezwaarde!!
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 11/06/08, 23:43

Ja, behalve dat we het gezegde kennen: de beste manier om vrede te bewaren is altijd klaar te staan ​​voor oorlog...
Dernière édition par Christophe de 12 / 06 / 08, 00: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 11/06/08, 23:58

Ik begrijp niet alles....
de tweede kernonderzeeër is beslist????

Bevat de Amerikaanse begroting camouflage? dat wil zeggen NASA, Boeing-studies, enz.????

blijft om te weten wat de verdediging is ....
is een preventieve oorlogsverdediging????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 12/06/08, 00:09

het lijkt mij dat de legerbegroting een belangrijke rol speelt in onderzoek, en bepaalde overheidsdiensten zijn er rechtstreeks van afgeleid. GPS bijvoorbeeld.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 12/06/08, 00:16

het is limiet .... en tweesnijdend ... : Cheesy:
de gps werd op een deel van de wereld onbruikbaar tijdens de eerste golfoorlog, de militaire eigenaren hadden besloten...
het leger is verre van humanistisch :D

de burgers krijgen eigenlijk alleen maar bijwerkingen... de militairen hebben de bom, de burgers de kerncentrales...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 12/06/08, 00:40

oh, er zijn andere dingen zoals nachtzicht, IR-bril en foto's, krachtige lasers, enz ...
De technologische vooruitgang van de Verenigde Staten heeft veel te danken aan het leger.

het is niet om deze budgetten te ondersteunen, alleen om erop te wijzen dat ze een beetje scheef zijn.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 12/06/08, 01:38

het Amerikaanse probleem is ernstiger....
als je een beetje kijkt na de oorlog van 14, economische hoogconjunctuur in de VS... hetzelfde tijdens en na de tweede...
en voor de oorlogen proppen zich veel.... ze gingen alleen de wereldoorlogen in als hun economische belangen werden bedreigd...
tijdens de eerste oorlog vuurde het franse leger veel winchester en remington patronen af ​​en ze gaven ze niet weg :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 12/06/08, 12:48

Als men vrede wil moet men zich op een oorlog voorbereiden.
Het is in feite de letterlijke vertaling van een Latijnse uitdrukking: Si vis pacem, parra bellum.
Deze is zeer zeker geïnspireerd door een citaat van Végèce, een Latijnse schrijver uit het einde van de XNUMXe eeuw na Christus (nee, niet Jacques Chichi, de andere) in zijn verhandeling over militaire kunst.
Bedankt mijn woordenboek, ik hou van tijd tot tijd!
Betekent dit dat we in 17 eeuwen niet geëvolueerd zouden zijn?
In sommige opzichten, zeer zeker!
Maar als we ons aan deze voorzorgsmaatregel houden, zou dat dan zoveel investeringen rechtvaardigen?
Dit is de rol van nucleaire afschrikking. Ik heb een vriend die op dit gebied werkt, bij de CEA (militair nucleair onderzoek). Onderzoek op dit gebied is volgens hem essentieel om competitief te blijven en angst te blijven zaaien.
Maar wanneer dit soort bommen al 1000 keer krachtiger is (cf op wikipedia: http://fr.wikipedia.org/wiki/Bombe_H#Puissance ) dan die van Hiroshima waarvoor de herdenking van de vrede in Hiroshima 221.000 directe en uitgestelde slachtoffers opsomt, waar is deze escalatie voor?
Zouden deze energie en deze kolossale financiële massa niet beter gebruikt kunnen worden in onze scholen, in onderzoek naar hernieuwbare energieën, in investeringen voor een minder slechte toekomst in het algemeen?
Het betekent ook niet weerloos zijn, maar het lijkt mij dat de middenweg nog niet is gevonden.

Nog een laatste stukje info hier gevonden: http://www.mondialisation.ca/index.php? ... a&aid=2332

De Verenigde Staten hebben 7650 operationele kernwapens, Rusland heeft er 6.000. Daarna volgen Frankrijk (450), China (400), Groot-Brittannië (185), Israël (100 tot 300), India (50 tot 80) en Pakistan (10 tot 25).

Ofwel tussen 14845 en 15090 manieren om seks te hebben, veel beter dan de kamasutra.
Ik vind het moeilijk te geloven dat een van hen ooit zal worden gebruikt.
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 408-gasten