Fietsen in de trein

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.

Zo ecologisch is je fiets met de trein naar je werk vervoeren

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08

Fietsen in de trein




par jessle » 16/11/07, 18:24

De Sncf met de regio Elzas spoort ons al vier jaar aan om met de trein en de fiets naar het werk te gaan, omdat dit minder vervuilend is dan met de auto; de sncf beschikte zelfs over een speciale fietswagon per trein. Maar vanaf 4 december op! verbod om de fiets mee te nemen in de drukst bezochte treinen, omdat het plaatsen van fietsen in de trein voor vertraging zorgt.
Onze voorzitter van de regio is verrast dat er demonstraties zijn om fietsen in de trein te houden. haar antwoord is: “Ik wist niet dat dit zoveel opschudding zou veroorzaken” en vindt dat “het niet ecologisch is om een ​​fiets 100 km te vervoeren in een wagen van 200 ton. Dit is niet in overeenstemming met duurzame ontwikkeling. »

Wat vinden jullie ervan en ik zou graag willen weten hoe het elders in Frankrijk en België of elders gaat
kleine enquête
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

Re: fietsen in de trein




par emlaurent » 16/11/07, 21:13

jessle schreef: Onze voorzitter van de regio is verrast dat er demonstraties zijn om fietsen in de trein te houden. haar antwoord is: “Ik wist niet dat dit zoveel opschudding zou veroorzaken” en vindt dat “het niet ecologisch is om een ​​fiets 100 km te vervoeren in een wagen van 200 ton. Dit is niet in overeenstemming met duurzame ontwikkeling. »


Heeft u de referentie voor het antwoord van Zeller (president van de Elzas)? Nieuwsartikel?

Het is zeker dat het, als het zo wordt gepresenteerd, geen erg duurzame ontwikkeling is!! Het doet ook sterk denken aan de beweging van een persoon in een auto die gepland is voor 4 personen, een auto die een ton weegt...
De echte vraag zou zijn: hoeveel fietsen stop je in een wagen van 200 ton en hoeveel CO2 bespaar je vergeleken met reizen met de auto.
Persoonlijk reis ik met de fiets in de trein naar de Elzas. Anders zou je heen en weer moeten rijden naar het station. Dus korte trip, koude motor, in de stad, ... en hop maximale vervuiling.

Er zijn een aantal acties gaande, zie hier om te volgen:
http://velorizontal.bbfr.net/le-bar-f6/la-sncf-fait-des-efforts-du-cote-de-strasbourg-t3157.htm

Een ander argument tegen het vervoeren van fietsen per trein was overigens de veiligheid. Als er niet voldoende ruimte is voor fietsen, komen fietsen onvermijdelijk in de gangen terecht en kunnen ze omvallen
:schok: heel Franse reactie: we verbieden het!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 16/11/07, 21:30

Is dit Zeller's argument onzin, hij misbruikte de late oogst van Gewurtz of zo?

Als ik het me goed herinner, wilde de CR Elzas van de regio DE duurzame ontwikkelingsregio van Frankrijk maken... met zulke argumenten is het slecht doorkruist...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Kyos
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 31/03/07, 15:53
Plaats: Rhone




par Kyos » 17/11/07, 10:46

Dag

Ik ben een jaar geleden naar de Elzas geweest en wat de meeste indruk op mij heeft gemaakt, is het belang dat aan fietsen wordt gehecht en aan de faciliteiten voor het vervoeren van de eigen fiets.

Wat de gekozen functionarissen, waar deze president deel van uitmaakt, missen is om echt in hun stad en in hun regio te leven, en niet in hun bubbel te blijven en onzin uit te zenden.

1 fiets in de trein = 1 gebruiker die zijn auto niet meeneemt. Het is echter gemakkelijk te begrijpen :onheil:
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 17/11/07, 13:54

emlaurent schreef:De echte vraag zou zijn: hoeveel fietsen stop je in een wagen van 200 ton en hoeveel CO2 bespaar je vergeleken met reizen met de auto.


in personenauto's 2 fietsen
in de bestelwagen in het algemeen 20 fietsen, maar de capaciteit is groter.

Maar het probleem is dat veel mensen over het algemeen niet in de buurt van het station werken en daarom een ​​fiets nodig hebben, waardoor het risico bestaat dat ze de auto nemen.


Als ik daarna om 5 uur met de fiets mijn huis moet verlaten om de trein te nemen en om 30 uur op het aankomststation aankom om 6 minuten te lopen, neem ik liever de auto, want als ik om 30 uur vertrek Ik ben om 20 uur op mijn werk. Resultaat: ik slaap een half uur meer per dag.

Twee collega's zijn al gestopt met het nemen van de trein omdat ze te restrictief zijn en over de vertragingen wordt niet gesproken............ bizar omdat de treinen veel later zijn sinds we de TGV hebben.
0 x
mychka59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 17/04/08, 14:00




par mychka59 » 02/07/08, 21:10

Hallo !

Persoonlijk kom ik oorspronkelijk uit de Elzas (ook al woon ik daar nog niet zo lang) en het is waar dat de regio echt gericht is op duurzame ontwikkeling (en dat al een tijdje is). Daarom begrijp ik de argumentatie totaal niet. Dat is jammer. Het zou een slecht beeld kunnen geven van de regio, die desalniettemin behoorlijk innovatief is geweest op bepaalde gebieden van SD.

Persoonlijk nam ik elke dag de trein (toen ik buitenshuis werkte (maar nu ben ik van baan veranderd)) : Cheesy: en ik stapte op mijn opvouwbare elektrische fiets (ik ben fan, bovendien hoefde ik geen fietskaartje te betalen, wat niet te verwaarlozen is). Het nadeel is dat de fiets behoorlijk zwaar is, dus je moet nog steeds goede armen hebben.

Ik hoop dat mijn Elzasser landgenoten (de gekozen functionarissen, bedoel ik) snel van gedachten zullen veranderen en dat ze vooral zullen stoppen met roken in hun bubbel.

Duurzame ontwikkeling is nog steeds een stukje belangrijker dan hun ommekeer als politici.

Daarmee, goede avond en rij schoon! (althans, zoveel mogelijk)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 02/08/08, 09:59

mijn man neemt de fiets naar het station in de stad waar wij wonen, en neemt zijn opvouwbare scooter mee aan boord van de trein, geen problemen aan die kant, naast het werk, geen mogelijkheid om een ​​fiets op te zetten zonder gebeten te worden! :onheil:
aan de andere kant past de scooter in de paraplubak : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 02/08/08, 10:19

Ik heb 23 jaar in de Elzas gewoond en ik denk niet dat het bijzonder "groen" was (behalve op papier maar dat is jammer maar dat is iedereen!) zeker vergeleken met het zuiden van Belgie waar ik nu woon...nu het zover is in Frankrijk is het daar vuiler dan de Elzas.

Maar de Elzas is verre van een model voor duurzame ontwikkeling!

Wilt u dat we het hebben over de enorme economische zwendel die gepaard ging met de renovatie (tweemaal in tien jaar) van het stationsplein van Straatsburg? Om een ​​belachelijk gebouw te verkrijgen dat, energetisch gezien, een schande is (station onder een "bubbel" van grote erkers geplaatst die MONSTROUS-airconditioningkosten vereisen)!

Beeld

Nogmaals: de leiders pleiten voor energiebesparing, maar geven niets om ons!!

Lees: https://www.econologie.com/economie-d-en ... -3720.html

Het is duidelijk dat je de belastingen moet uitgeven... maar omdat al het publieke geld indirect converteerbaar is in de werkuren van de belastingbetaler, laat ik je de berekening doen in CO2- en olie-equivalent... : Cheesy:

Dan wil je dat we het hebben over devastgoedzwendel in Straatsburg en zijn voorsteden, waardoor de arbeiders in Straatsburg gedwongen worden om ver, ver weg van hun werkplek te gaan kopen...

Blijkbaar is 100 tot 120 km per dag afleggen voor veel mensen "winstgevend" gezien de vastgoedprijzen in Straatsburg...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten