Stakingen: vrijheid, gelijkheid, broederschap schrap de 2 vermeldingen...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Stakingen: vrijheid, gelijkheid, broederschap schrap de 2 vermeldingen...




par Christophe » 15/11/07, 23:07

... nutteloos ... of liever verouderd

En sommigen beginnen boos te worden:
http://arretsurimages.net/post/2007/11/ ... 20h-de-TF1
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 16/11/07, 00:30

Zeer goed deze link.

Het recht om te staken is het laatste recht van de arbeiders om uit te dagen.
Het is min of meer effectief, omdat de overheid het marginaliseert, in diskrediet brengt en het wil onderdrukken, of in ieder geval niet effectief wil maken.

Als het nergens meer voor wordt gebruikt, wordt er alleen nog wapens gebruikt ... Terrorisme, wat! (Altijd voor de overheid com).
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/11/07, 02:16

Dag

Unionisering en een recht, wanneer een groep werknemers hierom vraagt, is hun manier om het uit te drukken, door een staking heeft de werkgever of de baas dezelfde rechten die het kan worden uitgesloten, en zelfs meer , kan hij eenvoudig zijn bedrijf sluiten, zonder aan zijn werknemers te rapporteren.
werknemers hebben weinig verhaal ..
de geschiedenis heeft ons genoeg voorbeelden geleerd van de wevers tot de Duitse mijnwerker.

Als de arbeiders staken, worden ze niet hernummerd. Ik ben in de staalfabriek in staking geweest, die meer dan zes maanden heeft geduurd.

In Quebec is de openbare dienst vakbond
verpleegkundigen, leraren, hebben het recht om te staken, zelfs de politie is vakbond en ze kunnen staken, laten we zeggen dat het zeldzaam is dat ze staken, maar ze slaan ijverig, ze geven geen boetes meer , werk in Jeans.
Voor ziekenhuisdiensten moeten ze essentiële diensten leveren die een hele discussie vormen over de toepassing ervan en soms eindigt dit in een wapenstilstand die de werknemers dwingt om terug te keren naar het werk waarover niet is onderhandeld, dit eindigt meestal in de val van de regering bij de volgende verkiezingen ..

Wat de leiders direct of indirect doen, veroorzaakt geweld binnen de stakers, met de hulp van de politie en de media laten ze een negatief beeld zien en heroriënteren alle problemen elders waardoor de bevolking niet langer weet waarom werknemers beweren, het is relatief eenvoudig om een ​​menigte gewelddadig te maken.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 16/11/07, 02:38

Ik heb niets tegen de staking, maar de stakingsdagen moeten niet worden betaald. Het is te gemakkelijk! En het zijn altijd dezelfde mensen die klagen en iedereen verlammen.

Het is te gemakkelijk om mensen zo te gijzelen. Er is geen ander woord, gijzelaar is de juiste term.

Waarom in dit geval niet vragen om salarissen van 15k € / maand? Misschien hebben ze ze door geduld te hebben? Ze kunnen sowieso proberen dat ze niets te verliezen hebben omdat ze gedurende deze periode worden betaald.
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 16/11/07, 07:19

We moeten stoppen om de staking altijd met een negatief oog te zien. Dit helpt om de noodzaak te begrijpen om de levensomstandigheden in bedrijven die dat kunnen te verbeteren.

Ik walg altijd van hetzelfde dat ik altijd aan dezelfde kant op televisie heb gefilmd. We praten nooit over het feit dat voordat de staking werd gestart, eisen werden ingediend bij het management in twee of drie verschillende vormen (ik weet het niet meer), voordat een stakingsbericht werd ingediend. Waarom praten we er nooit over op het nieuws ?!

We moeten ook onthouden dat mensen ooit zijn gestorven om de middelen en de rechten te verkrijgen die we vandaag genieten om in sommige extreme gevallen het management en de staten te buigen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 16/11/07, 09:02

gegyx schreef:Zeer goed deze link.

Het recht om te staken is het laatste recht van de arbeiders om uit te dagen.
Het is min of meer effectief, omdat de overheid het marginaliseert, in diskrediet brengt en het wil onderdrukken, of in ieder geval niet effectief wil maken.


Ik heb geen kritiek op het stakingsrecht, ik heb kritiek op de verzegeling van de economie door een minderheid ... Ik denk niet dat Frankrijk zich in zijn huidige economische toestand dit kan veroorloven ...

Het is sowieso grappig: We slaan nooit de ijver in Frankrijk? Weet jij dat? Het is de staking die de bazen in de maling neemt, want alles is gratis voor iedereen ... het zou een oplossing zijn om zijn medeburgers niet kwaad te maken ... en de enige economie die zinkt is die van het bedrijf in staking. Een ijverige staking kost het bedrijf uiteindelijk veel meer aangezien de bedrijfskosten worden betaald ... dus het is dubbel effectiever dan een "klassieke" staking ... het stelt je overigens in staat om met het oog te reizen :)

gegyx schreef:Als het nergens meer voor wordt gebruikt, wordt er alleen nog wapens gebruikt ... Terrorisme, wat! (Altijd voor de overheid com).


Denk je niet dat sommige "striker" -studenten (de term doet je glimlachen) zich niet zo gedragen door sncf-tracks of toegang tot de universiteit te blokkeren? En ja, terrorisme begint ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 16/11/07, 09:14

Ik heb niets tegen de staking, maar de stakingsdagen moeten niet worden betaald. Het is te gemakkelijk! En het zijn altijd dezelfde mensen die klagen en iedereen verlammen.


NLC, of ​​heb je gezien dat de stakingsdagen werden betaald ...? Niet alleen zijn ze dat niet, maar erger nog, de sectoren of de werknemers worden gevorderd, ze zijn het ook niet sinds "stakers". Dit is met name het geval in de gezondheidssector, waar "stakers" alleen op papier zo zijn: namelijk dat ze aan het werk zijn, maar als stakers worden beschouwd, niet worden betaald ...
Wat betreft degenen die de middelen hebben om veel mensen door hun acties te verlammen, benijd ik hen veel: ze hebben tenminste een bepaald gewicht als ze beweren. Ik denk dat jouw woorden het resultaat illustreren dat wordt verwacht door onze leiders en de media die hun laarzen likken ...
Ik ben echter verdeeld over de huidige redenen voor de staking. Het zijn inderdaad de speciale regimes die op de hete stoel zitten, en als sommige zelfs meer dan grotendeels gerechtvaardigd zijn, zijn er veel die dat niet langer zijn, en die daarom effectief moeten terugkeren naar het algemene regime ...
Aan de andere kant vind ik dat de overheid redelijk goed heeft gemanoeuvreerd: in het genre: kijk je naar de navel (je pensioenen), en terwijl je daarmee bezig bent, zorgen we discreet voor de rest ... Ik geloof dat deze bewegingen wordt door de regering op grote schaal gewenst om andere acties te verbergen die meer discreet zijn of die ons niet zo nauw raken: ik denk bijvoorbeeld aan het miniverdrag over Europa dat werd geweigerd door de populaire wil, maar dat de kleine Nicolas zal door de vergadering worden gestemd, zonder goedkeuring van het volk (hun vertegenwoordigers grotendeels voldoende ...)

Aan de andere kant vind ik dat de staking vandaag veel van zijn effectiviteit heeft verloren voor zover:
- in de publieke sector: het wordt opgenomen in de boekhouding voor dagen dat niet aan beide kanten wordt gewerkt. Vakbonden geven bijvoorbeeld altijd hier en daar leuzen, zelfs als de redenen min of meer geldig zijn. Ik heb geen voorbeeld in gedachten, maar ik heb om heel triviale redenen al slogans gezien, en vooral corporatist . Ik werk in het Nazion-onderwijs, en dat gedurende twintig jaar, en ik heb nog nooit een schooljaar gezien zonder een bepaald aantal stakingsdagen. Om te geloven dat vakbonden hun bestaan ​​graag willen rechtvaardigen ...
- Aan de andere kant, het huidige vakbondswerk (en dit geldt niet alleen voor vakbondswerk, maar ook voor onze sociale bescherming ...), dat wat sommigen nadelig is, anderen ten goede komt, en dat corporatisme, nou verre van bij te dragen aan en te verdedigen van het "welzijn" van de werknemer, zorgt het ervoor dat de verschillen in belangen van de een en de anderen de doeltreffendheid van de eisen zeer ernstig ondermijnen. Verdeel om beter te regeren, stel werknemers tegenover werknemers ...
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 16/11/07, 09:27

Andre schreef:Unionisering en een recht, wanneer een groep werknemers hierom vraagt, is hun manier om het uit te drukken, door een staking heeft de werkgever of de baas dezelfde rechten die het kan worden uitgesloten, en zelfs meer , kan hij eenvoudig zijn bedrijf sluiten, zonder aan zijn werknemers te rapporteren.
werknemers hebben weinig verhaal ..
de geschiedenis heeft ons genoeg voorbeelden geleerd van de wevers tot de Duitse mijnwerker.


Behalve dat de staking betrekking heeft op sociale privileges bij pensionering (bijvoorbeeld op 55 jaar) dat een minderheid niet wil loslaten ... het is in ieder geval om hun werk te behouden dat ze staken ...

Het is waar dat de controller een heel erg pijnlijke en vermoeiende klus is in vergelijking met andere klussen (met name de keten) ...

De laatste keer dat ik de TGV nam, hoorde ik een gesprek tussen 3-controllers (ik zat tussen 2-wagons voor hun cabine vanwege stakingen en ruimtegebrek ...) en excuseer me maar het waren echte klootzakken die alleen aan hun mond dachten!

Hier is de samenvatting van de conversie: de discussie ging van hun pensionering naar hun auto, langs hun familie, hun huis en hun gratis reizen met de scnf ... alles draaide om hun koopkracht en hun sociale voordelen ...

Een van de 3 ging met pensioen in 2 of 3 jaar en was erg blij omdat het overeenkwam met het einde van het krediet van zijn huis, dus hij wilde zijn auto veranderen (nou ja, je moet zijn pensioen vieren ...) en een andere kant, iets dat me echt schokte, verzamelden ze alle 3 tegen de universitaire registratiekosten van 3 tot 400 € die volgens hem heel erg duur waren en het verwijderen van bepaalde 100% gratis lijnen voor hen: ze zouden nu 10% van de ticketprijs moeten betalen (een catastrofe in hun hoofd ...

Gelijkheid, broederschap hoort niet in hun vocabulaire te zitten ...maar ik hoop dat ik speciale gevallen van 3 ben tegengekomen ... maar eerlijk gezegd betwijfel ik het ...

Andre schreef: maar ze gaan in een ijverige staking, hij geeft niet langer kaartjes, werkt in spijkerbroek.


Ach, hier zijn de Quebecse ambtenaren minder egoïstisch dan de Fransen die het lijkt :)
Dernière édition par Christophe de 16 / 11 / 07, 14: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/11/07, 10:52

+ 1 met Christophe

Als deze vakbondsstrijders zouden vechten voor de pensionering van alle Fransen, voor de revisie van alle bestaande voordelen en om te creëren voor de beroepen die hen verdienen, zou ik dat kunnen zijn.

maar de waarheid is elders, sommige (niet allemaal gelukkig) van deze hardwerkende ambtenaren zijn vergeten dat ze in de servicebranche werken, evenals catering, ziekenhuizen, persoonlijke diensten en dit soort banen vereist een minimum aan roepingen

het probleem is dat de overgrote meerderheid voor dit soort werk heeft gekozen vanwege de veiligheid, verschillende voordelen ... wat zachte ballen wat!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 16/11/07, 14:24

Bonjour à tous
Ik hou niet echt van je beledigingen.
Tegen elkaar ingaan werkt te goed in dit land.
Goed enkele gedachten die naar me toekomen.
Ik werk, zoals u waarschijnlijk weet, indirect voor EDF met de status van de elektriciteits- en gasindustrie (het is niet alleen EDF en GDF!). Pensioen op 55-jaar is niet voor iedereen en het is onderworpen aan voorwaarden, het duurt minstens 15 jaar actieve dienst in gebruik, in het veld ...
En vooral wanneer je zo'n bedrijf binnenkomt, weeg je de voor- en nadelen en sommige komen niet: vreselijke lonen en vaak lagere carrière, lange tijd diende het als argument om de lonen niet te verhogen: ja, het wordt niet goed betaald, maar je hebt de voordelen, pensioenen enz ...
Voor mij heb ik geen spijt van de technische kant van het werken aan het elektrische transportnetwerk en deze elektrotechnische problemen die ik elders niet zo volledig zou hebben gezien, ik zou ook niet zo dicht bij THT-apparaten hebben gezien ontploffen !!
Wanneer je het einde van je carrière bereikt, verander je de regels van het spel, je zult begrijpen dat het vervelend is, vooral omdat het voor een bepaald aantal jaren allemaal negatief was: verhoging van bijdragen, productiviteitswinst om te compenseren vol 35h, verlies van dergelijke mogelijkheid of voordeel, beloningsniveau gedeeld door 2, minder training, etc.
En dan is de realiteit: gemiddelde leeftijd van vertrek van ons 57,5-jaren en in de privé 58,5-jaren. Pensioenverschil 22 euro (het lijkt mij voor leidinggevenden). Het ergste is dat ik nogal wat collega's ken die meer jaren willen doen en dat het management nee zegt!
Een ander punt is dat de berekening van de annuïteiten anders is; in de algemene regeling 3 maanden voor een manager, 6 maanden voor een werknemer (afhankelijk van het loon) valideren een lijfrente niet in de publieke sector 3 maanden is 3 maanden etc. Parttime is dezelfde ongelijkheid ...
En natuurlijk zou ik liever hebben dat iedereen naar 55 jaar kan gaan als hij dat wenst, en niet gedwongen, het is ook in de eisen van de demonstranten (moet weten hoe te lezen!).
En dat we op 50-jaren niet langer voor niets als goed worden beschouwd.
Ja, want wie verlaten degenen die eerder met pensioen gaan?
Grote bedrijven dragen kosten over aan pensioenfondsen, ziekenfondsen, enz.
Ik denk ook dat gezien de vriendschappen tussen macht en grote bedrijven het doel niet echt is om mensen langer te laten werken, maar eerder om hun pensioen niet te betalen.
Waarom worden de andere speciale regimes niet in twijfel getrokken? Militairen, boeren (zeer tekortregime), afgevaardigden ... Is het omdat we ze nodig hebben?! Ze stemmen goed ?!
Ik ben niet tegen hen, maar laten we alles weer op tafel leggen.
Bovendien zou het ook leuk zijn als alle bijdragen werden betaald, inclusief die van de staat.
Over bijdragen gesproken: EDF heeft een eerste (er komt nog) veel geld betaald voor onze speciale regeling, en omdat ons fonds grotendeels winstgevend is, kunnen de gepensioneerden van mijnen en anderen worden betaald ... En dat is normaal : solidariteit, broederschap!
Terwijl het hebben van lage kWh-tarieven in Europa.

Voor stakingen bij ons zijn er bijna geen gevolgen, soms een paar belastingverminderingen voor industrieën.
In 1995 gingen jongens de armen inschakelen en het nachttarief aan gebruikers met het risico op ernstige sancties opleggen. Van onze kant vroegen we soms stakers uit productie-installaties om opnieuw te beginnen om gebruikers te bevoorraden ...
En op tv zei een politicus: "EDF geen probleem, kijk, er is licht!"
Het slaat de spitsen goed WIE ZIJN NIET BETAALD !!!! Ik zeg voor degenen die nog steeds denken dat het wordt betaald voor de stakingsuren.
En ik zie hier dat voor sommigen de ijverige staking niet bestaat in Frankrijk, dus bij EDF doen we het verkeerd omdat niemand naar ons luistert en aandacht besteedt aan onze aanpak.
Zoals wat wanneer we de wereld verpesten het veel beter werkt: vrachtwagenchauffeurs enz ... Het duurt niet lang om er een zooitje van te maken en daar luisteren we naar de claims.
Net als de Corsicanen en hun bommen wisten ze hun eiland te redden ...

Voor werktijden: er wordt ons verteld over noordelijke landen die langer werken, maar de omstandigheden zijn veel beter. Training, omscholing, ouderschapsverlof voor 3 jaar oud, etc. We vergeten erover te praten omdat het duur voor bedrijven.
Ja, omdat de grote bedrijven in Frankrijk het goed doen denk ik, ze weten niet wat ze met hun geld moeten doen. Ze maken een kleine zwarte doos (een paar honderd miljoen euro) aan fluidiseren onderhandelingen etc .............. !!! Of voordat je op vakantie gaat € 3 in contanten (lees Le Canard enchaîné), het is makkelijker dan naar de bank gaan ...
Sommigen vinden het moeilijk om hun winst te minimaliseren, bijvoorbeeld door sociale zekerheid, enz.
Nee, Frankrijk (bedrijven) gaat niet zo slecht en het zijn economen uit de VS die dat zeggen en adviseren hier te investeren !!!

Het mondiale, mondiale probleem, zo lijkt mij, is dat de rijksten nog rijker worden, te rijk (luxehandel gaat heel goed), dat de middenklasse armer wordt en dat de armsten duidelijk nog meer zijn .

Wat de levensverwachting betreft, verbaast het me een beetje in deze discussies over werktijden dat het GEMIDDELDE beroepsleven is toegenomen, maar is het op 55 jaar zo goed? Gezien het aantal kankers en sterfte twijfel ik. Een peuter die niet sterft, verhoogt het gemiddelde aanzienlijk (het was niet ongewoon ten tijde van mijn ouders een stervende baby).

Maar bovenal is het doel van de samenleving dat mensen zo slecht leven als voorheen (een paar jaar met pensioen maar niet te veel) of beter dan voorheen (langer genieten).
Is het zo ondenkbaar dat de winsten van bedrijven iets minder dienen voor de parasieten, sorry voor de aandeelhouders, en iets meer voor de lonen en de pensioenfondsen van degenen die werkten om rijkdom te creëren?
Oké, stop, ik ben te lang.
Gelukkig weekend allemaal.

Michel

PS:
Een advies: koop een generator en voer het natuurlijk op met water, want bij de volgende storm zoals in 1999 zullen er minder vrijwilligers (actief en gepensioneerd) zijn om dag en nacht terug te gaan en te werken ...
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten