voortstuwingstechnologieën

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 04/06/03, 13:25

Ik las in het artikel S&V en hoorde in de emissieklimaat dat we (om de economische winstgevendheid van de PAC-motoren te berekenen) slechts één rekening hadden voor het productieproces van waterstof: de hervorming (van olie).

Met betrekking tot elektrolyse geeft de journalist aan dat deze techniek is uitgesloten vanwege zijn lage (economische) opbrengst in vergelijking met hervorming, een factor die een factor 2 zou zijn.
Het lijkt mij dat bingobrandstof en bruin gas, om er maar een paar te noemen, veel beter doen dan dit rapport van 2 verbeteren.
Bovendien was hun redenering gebaseerd op gecentraliseerde (nucleaire) productie van waterstof door elektrolyse en hoe zit het met gedecentraliseerde productie door kleine windturbines ???

Zoals veel internetgebruikers, denk ik dat dit programma het denken van kijkers duidelijk heeft georiënteerd op monopolistische en pro-nucleaire oplossingen.
Ik vind het echt jammer ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 04/06/03, 14:46

Bah ... kom Ik heb in het nieuws aangegeven: het kan (hopen we) het begin zijn van een lange reeks.

Het is duidelijk dat de show niet perfect was vanuit een econoloog-oogpunt, maar het heeft het voordeel dat het bewustzijn bij het grote publiek wordt verhoogd, het is de eerste Prime Time (voor zover ik weet) om over bp te praten (behalve voor shows op ARTE / FR5 en speciale correspondent of zeer laat in de nacht, 3ieme deel van de avond).

Toen legde Jean Marc Jancovic de dingen vrij goed uit, bovendien heb ik al een paar e-mails met hem uitgewisseld. Helaas blijft hij ervan overtuigd dat de principes van thermo en klassieke chemie niet kunnen worden overtroffen .... Het is een schande voor hem!

Ik denk niet dat regeringen hun controle over energie willen verliezen ... vandaar centralisatie zelfs met waterstof.

ps: ik denk niet dat bingobrandstof in een warmtepomp kan worden gebruikt ... aan de andere kant zijn de getuigenissen van het water die na verloop van tijd veranderen erg interessant, maar we hadden niet het einde van het verhaal lijkt me !
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten