pensioenen Espéciaux

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

pensioenen Espéciaux




par Flytox » 08/11/07, 23:14

Bonjour à tous

Kreeg dit in mijn mail, zonder garantie.

https://www.econologie.com/fichiers/partager/retrail.wmv

Als dit waar is, moeten we hervormen!!!!! :onheil:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Re: Bijzondere pensioenregelingen




par jean63 » 09/11/07, 00:15

Flytox schreef:Bonjour à tous

Kreeg dit in mijn mail, zonder garantie.

https://www.econologie.com/fichiers/partager/retrail.wmv

Als dit waar is, moeten we hervormen!!!!! :onheil:
A+

Ik wist van Chirac, maar niet van VGE of de anderen.

Chirac gefilmd met Bernadette en de hond die aan het wandelen zijn, lijken helemaal niet gelukkig, zelfs met al dit geld: ze zijn liever nog steeds in het Elysée-paleis en eten blijkbaar grote maaltijden!!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 09/11/07, 00:24

Natuurlijk is dat waar.
- Pensioen met super speciaal regime.
- Opbouw van dergelijke pensioenen op 60-jarige leeftijd.
-Berekening van deze cumulatieve pensioenen op hetzelfde moment.
(Het is alsof u 4 verschillende banen tegelijk aangeeft. Dat is 4 keer 7 uur op één dag, en het fonds telt u 4x4=16 kwartalen in het jaar...)
En dit gedistribueerde publieke geld is wat ze zichzelf hebben toegestaan.
(Het verborgen geld blijft natuurlijk verborgen...)

Voor de gedeputeerden is het een pensioenratio van 6 voor 1 premie…
Vertegenwoordig voor 5 jaar en ontvang een pensioen dat gelijk is aan een gemiddeld pensioen van 40 jaar
Terwijl de werknemers, geen 1 voor 1 meer hebben, en met korting, voor de idioten van luie mensen die op hun 16e niet "willen" werken...

Fillon was ook senator, voordat hij premier werd.

Om in de media te horen dat de rechtvaardiging voor Sarko's salarisverhoging, samengevat door het feit dat hij minder verdiende dan Chirac, en dat het niet eerlijk was, … is grotesk.
Chirac heeft een hele politieke carrière achter de rug, en kreeg naast de 7000 € ook pensioenen...
Sarko wil meer verdienen, hoewel hij pas in de vijftig is en waarschijnlijk niet met pensioen zal gaan. Weet hij niet dat het nog steeds minimaal 60 jaar oud is?
Daardoor verdient hij nu beter en zal hij vanaf zijn 60e meer gaan verdienen dan Chirac. Dus Iznogood is tevreden.

We hoorden verkeerd, herhaal 140% verhoging. In feite is het een vermenigvuldiging met 2,7 (om uit te komen op 19300€).

In de ether hoorden we leugens van ministers over spoorwegarbeiders.
Het is niet 2 gratis jaren om de vijf jaar. Het is een jaar plus bijdragen om de 7 jaar.
Met andere woorden, de werkgevers- en werknemersbijdragen worden voortdurend met ~ 13% verhoogd.
Het verwijderen van het voordeel van deze bijgedragen anciënniteit zou de staat dwingen om hen de 13% ten onrechte ingehouden terug te betalen. Dat gaat het niet doen. Normaal dat de spoorwegarbeiders ontevreden zijn.

Hoe zit het met politieagenten die om de 5 jaar een jaar hebben?
Soldaten met pensioen op 15?
Parachutisten die jaren anciënniteit verdienen omdat ze parachutespringen...
Het is de taak van een parachutist om te parachutespringen... nietwaar?
Ik ken een van hen die leidinggevende is in een administratie, die combineert met een 20-jarige pensionering van para-onderofficieren, waardoor hij een volledige pensionering kan ontvangen die gelijk is aan 40 annuïteiten….

Plus alle speciale gevallen die ik niet meer wil weten...
:onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/11/07, 09:43

Ik heb de video niet bekeken, maar als ik je reactie zie, denk ik dat ik wel kan raden waar het over gaat...uiteraard zijn de politici bevoorrecht...pkoi gelooft u dat de "grote" politici aan politiek doen? Zeker door overtuigingen maar door macht te zoeken... en deze macht (over anderen) gaat ook om geld!

Maar ik ben het zat: stop met het verwarren van 1 en 100... want het zijn zeker niet de lonen of pensioenen en privileges van de politici die verantwoordelijk zijn voor het gat in de pensioenbegrotingen... Uiteraard zouden zij het "goede" voorbeeld kunnen geven... Maar... dat zou niet genoeg zijn.. . .

Vergelijk het budget dat is toegewezen aan de salarissen van alle ministers en afgevaardigden met... bijvoorbeeld het budget voor de werking van de pensioenen van de SCNF of EDF/GDF, ik wed dat het percentage behoorlijk belachelijk is...

* in ieder geval is het goed om de staatsbegrotingen te beheersen: stel je een staat voor die zou zeggen dat hij een overschot heeft en die de belastingen niet zou verlagen... Zie je waar ik vandaan kom? Daarom hebben ze ALTIJD een tekort... makkelijk om altijd meer uit te geven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 09/11/07, 10:50

Ik ben het met u eens dat de staat moeilijk kan zeggen dat hij floreert, als hij de belastingen niet verlaagt of compensatie geeft.

Over dit onderwerp hebben we alleen gesproken over de privileges van de heersende klasse van onze “moderne democratieën”.
Uiteraard zijn zij niet de wezenlijke oorzaak van de tekorten.
Maar erken dat ze enigszins participeren...
Op dezelfde manier, als je kijkt naar het tekort als gevolg van de pensioenen van spoorwegpersoneel, dan is het belachelijk in vergelijking met alle pensioentekorten….

Het is des te gênanter, aangezien het huidige discours van de huidige politici is om te spelen met het kleine uiteinde van de telescoop, met de verschillen tussen werknemers, en om de onderlinge klassen te verhogen...
Ze geven geen voorbeeld, ze verhogen hun officiële inkomen als dat niet echt nodig is, en tegelijkertijd vragen ze enorme inspanningen van alle anderen...

Wat pensioentekorten betreft, dat is het altijd geweest, sinds het bestaat.
De levensduur heeft er nu iets mee te maken.

Maar de tekorten zijn vooral te wijten aan een slecht beleid van deze heersende klasse.
Moedig jarenlang vervroegd pensioen aan. Niet meer aannemen voor meer dan 15 jaar in openbare dienst, verarmt de pensioenfondsen.
Op een gegeven moment werd gestoken op de fondsen van de PTT, het pensioen van de mijnwerkers van het noorden, spinnerijen van weet ik niet waar...

Alle leien van de staat, richting deze fondsen (en de SS), die nooit worden gehonoreerd.
Al die "sociale" wetten, die deze fondsen verplichten de broekriem aan te halen, zonder compensatie.
We komen op een duidelijk tekort.

Lees Le Canard Enchaîné over de andere privileges die politici zichzelf toekennen door luxe eigendommen te kopen van landgoederen ver onder de marktprijs. (Het is al een ander rapport, om alleen hun salarissen + hun secundaire arbeidsvoorwaarden in overweging te nemen).
De heimelijke verstandhouding tussen politici en bedrijven is zelfs nog meer een relatie, nog groter...

Maar uiteindelijk is het altijd het land dat lijdt en armer wordt.

"Meer werken om meer te verdienen"... Nog zo'n valse slogan.
Kijk naar de politieagenten die hun overuren al een tijdje niet meer hebben betaald...
Die gaan we doorgeven als leidinggevende, en voilà, de overuren worden niet meer uitbetaald... Is het leven niet mooi?
Ik ken een SNCF-chauffeur, die geen zomerverlof heeft kunnen opnemen (verplicht jaarlijks recht), die het nog steeds niet kan opnemen, en die zich afvraagt ​​of ze niet voor hem verloren zullen gaan... ongemak, daar?
Gedurende deze tijd nemen we geen mensen aan. Wij runnen de economie niet. En we verarmen de distributiefondsen...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 09/11/07, 11:54

Sorry gegyx, maar ik ga geen medelijden hebben met de spoorwegarbeiders.

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat een van hen niet op vakantie kan, maar denk je dat zij de enigen zijn? "Te veel werk" is het dagelijkse leven van veel mensen!
Behalve dat ze volop voordelen erbij hebben, en dat ze bovendien altijd om meer vragen!

En bedenk dat, gezien het aantal spoorwegarbeiders dat al met pensioen is, degenen die daar binnenkort aankomen en degenen die net de SNCF binnenkomen, dat een enorm aantal spoorwegarbeiders is wiens pensioen moet en zal moeten worden betaald. Vooral omdat die van hen buitensporig lang zijn, omdat ze heel vroeg stoppen met werken!

Dus OK, de politici zijn niet te beklagen (verre van dat), maar Christophe heeft gelijk: het is een druppel water!
(en trouwens, de meeste politici werken meer dan bij de SNCF, maar dat is een ander verhaal)

Tot slot, Gegyx, pas op voor wat de spoorwegarbeiders je vertellen. Ze hebben de kunst om dingen in een "goed" daglicht te stellen. Slechts één voorbeeld, maar dat is niet alles: wanneer ze zeggen dat ze een stijging van 1% hebben. Het vertegenwoordigt er maar één een deel van hun stijging ! Omdat 1% de herwaardering van het net is. Vergeet niet dat ze elke 1 of 2 jaar van box veranderen (in dit rooster). Van box wisselen betekent van salaris wisselen => dubbele koopkrachtstijging.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik, als ik een toename van 1.5% heb, is dat echt 1.5% meer dan aan het einde van de maand.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 10/11/07, 00:17

Bonsoir,

Zonder in tegenpolitiek te willen vervallen, even een verduidelijking over Sarko's salaris: hij gaat van ongeveer 6000 euro naar ongeveer 19000 euro...ok, maar voor 6000 euro werden al zijn uitgaven gedragen door de staat, terwijl voor 19000 euro alles zijn uitgaven zijn voor zijn rekening, zoals de 1e minister. Er werd gespecificeerd dat het was om deze beroemde kosten op te helderen, die niemand serieus kon verklaren.

Kritiek is heel makkelijk en kunst is moeilijk...in jouw plaats ga ik de politiek in en alles komt goed, daar ben ik van overtuigd, je hebt de juiste argumenten, ga zo door!!

Nofy (droom)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/11/07, 10:38

Dag
Nofy schreef:Kritiek is heel makkelijk en kunst is moeilijk...in jouw plaats ga ik de politiek in en alles komt goed, daar ben ik van overtuigd, je hebt de juiste argumenten, ga zo door!!


Nee, het is niet iedereen gegeven om in de politiek te komen, je hebt een minimum aan basisvaardigheden nodig om te slagen:

Je moet in staat zijn, met je hand op je hart, elke waarheid of onwaarheid te ondersteunen en 5 minuten later, altijd met je hand op je hart en met een traan in je oog, precies het tegenovergestelde te ondersteunen, het is gewoon genoeg dat de publieksuitwisseling.

Men moet morele lessen kunnen geven met de rechterhand, terwijl de linkerhand misbruik maakt van bedrijfsmiddelen en andere handel met voorkennis.

Je moet de betekenis van het woord "schaamte" niet kunnen begrijpen, het is een woord voor de zwakken en de onwetenden.

Je moet in staat zijn om iedereen die je op heterdaad betrapt bij het verduisteren van overheidsgelden, zich schuldig te laten voelen.

Neem altijd iemand als vriend die nog erger is dan jij, dat is minder gevaarlijk.

U moet weten dat vriendschap en verraad slechts 2 fasen van zijn politieke carrière zijn en net als elk ander goed worden gekocht en verkocht.

U moet een ontwikkeld gevoel van patriottisme hebben, wat betekent dat u altijd prioriteit geeft aan uw land voordat u uw geld in Zwitserland of de Kaaimaneilanden belegt.

Je moet weten dat liefdadigheid bij jezelf begint en daarom is het altijd de hoogste tijd om jezelf te helpen als je de portemonnee trekt.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 10/11/07, 22:13

Bonsoir,

Ik vind je echt heel hard Flitox, daar komt gelukkig verandering in!

Nofy (droom)
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 11/11/07, 14:14

Bonjour à tous
Flytox heeft gelijk en helaas is het aan het veranderen: ten kwade!!

Michel
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 237 gasten