Mooie foto's van onze streken en elders, de aarde in foto's

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Mooie foto's van onze streken en elders, de aarde in foto's




par Christophe » 11/10/07, 15:06

Naar dit onderwerp: gewaardeerd-het-is-mooie-foto's-van-het-zuiden-frankrijk-t4118.html

Ik huldig het onderwerp in: "Show your region" met enkele foto's (opnieuw op het net gezet in afwachting van beter) van onze hoek van de Belgische Ardennen.

Slechts een kleine opmerking: de Fransen zijn over het algemeen allemaal vrij onwetend (wij de 1e bij aankomst in België) van het naturo-toeristisch potentieel van de regio van de Belgische Ardennen ... Maar het moet ook gezegd worden dat de Belgen heel weinig doen promotie ...

Hoe dan ook, hier zijn enkele foto's van het vlakke land (alle foto's liggen binnen een straal van 20 km langs de weg van huis)

De "stad" Bouillon en de Semois die er doorheen loopt:

Beeld
Beeld

Semois meander:

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Dernière édition par Christophe de 11 / 06 / 08, 18: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/10/07, 18:55

bonjour Christophe

Super! Vooral de laatste 2 die in continuïteit lijken te zijn (groen / hangende tak).
Kunnen we kanovaren op deze rivier?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 11/10/07, 19:07

Flytox schreef:bonjour Christophe

Super! Vooral de laatste 2 die in continuïteit lijken te zijn (groen / hangende tak).


Ja dat heb ik ook gemerkt ... na het plaatsen! Het lijkt een gelukkig toeval!

Flytox schreef:Kunnen we kanovaren op deze rivier?
A+


Heel ... er is veel verhuur in Bouillon zelf, maar ook langs de Semois ...

http://www.bouillon-tourisme.be/
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 12/10/07, 09:17

Dit is jouw huis in deze prachtige landschappen Christophe? het is subliem jouw hoekje! wouahhh !! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 12/10/07, 09:40

Ja, al deze foto's zijn genomen binnen een straal (over de weg) van 20 km ... maar dit zijn niet mijn persoonlijke foto's.

Toen Nono en Rulian er waren, maakten we een korte video over het landschap van een van de foto's (het dorp aan de meander). Ik zal je vinden ...

Jammer dat de Fransen de beelden van Charlesville-Meziere of Vitry le Francois in gedachten hebben als ze aan de Ardennen denken ... maar zoals ik al eerder zei: België (of liever Wallonië) geeft niet veel om een mooi beeld van de regio in het buitenland ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 20/03/08, 10:56

De stad Bouillon gezien vanaf de heuvelrug die het domineert (persoonlijke foto):

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 20/03/08, 11:01

Sneeuwklokjes uit de tuin:

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 29/09/08, 10:25

Foto uit de keuken vorige week:

Beeld
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 29/09/08, 13:23

Ja, dat bevestig ik, ik had de kans om bijna alle hoeken te bezoeken die Christophe op deze foto's laat zien. Het was een enorme verrassing, ik die alleen het vlakke land (Vlaanderen-Nederland) kende. Wie zou zo'n plek verwachten, erg heuvelachtig en niet te verstedelijkt, ingeklemd tussen het stroomgebied van de Rhur, Vlaanderen, Brussel en Frankrijk? De Rhur en de Benelux vormen het dichtstbevolkte gebied van Europa. We verwachten dus niet dit landelijke "gat", dat bovendien prachtig is.

Wat in Frankrijk de Ardennen wordt genoemd, heeft weinig te doen. Veel platter. Met uitzondering van gebieden heel dicht bij de grens. Ik raad nog steeds aan om de trein (een oliegestookte micheline die goed rookt) van Charlevilles (niet erg opwindende stad van wat ik zag) naar Givet (een soort Franse enclave in België) te nemen. Geweldige show in de valleien die u zult oversteken !! Maar de spoorweg stopt bij Givet. Jammer.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 29/09/08, 13:34

Yep Rulian! We kennen de hoek van de Belgische Ardennen niet echt ... wie is de schuldige? Zeker de regio zelf die haar toerisme niet genoeg promoot.

En we moeten toegeven dat de Ardennen aan de Franse kant echt een slechte reputatie hebben (met name Charleville Méziere) ...

Afgelopen zondag gingen we kanoën en gingen op de meander van het graf van de reus (3 en 4e foto's) ... we zullen er een huren de volgende keer dat je komt (als het weer het toelaat)!

Hoe is je hoek? Ik ben nooit in Normandië geweest, denk ik ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 408-gasten