Nieuwe tractor rijden op biobrandstoffen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

Nieuwe tractor rijden op biobrandstoffen




par delnoram » 07/10/07, 19:29

Geen lelijke vervuilende tractoren meer met dit prototype in de testfase


Beeld
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/10/07, 19:45

hallo delnoram

Zie de zweep niet om de kink in de kabel te motiveren.... : Mrgreen:
Sommigen zullen zeggen dat motivatie niet meer is wat het geweest is...
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/10/07, 19:52

Pffff...het is slim...en het is niet erg winstgevend qua CO2/Cv...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/10/07, 09:45

Geen grapje... als we op dit moment alle landbouwtrekkers zouden willen vervangen door paarden of ossen (in vermogensequivalent op basis van 1 pk "stoom" = 1 dier), danecologische impact zou rampzalig zijn (evenveel in CO2 als op grondniveau) op voorwaarde dat ze voldoende oppervlakte vinden om hun voer te leveren... Hierbij wordt uiteraard rekening gehouden met de algehele balans van elke oplossing.

De landbouw is echter wat de brandstof levert...menselijk...daarom essentieel en met de petro-afhankelijkheid van de huidige landbouw, zou een ernstige energiecrisis veel ernstiger gevolgen hebben dan het feit verplicht te zijn om het openbaar vervoer te nemen...

In het geval van de landbouw zijn er niet echt alternatieven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20

Re: Nieuwe tractor op biobrandstoffen




par stef5555 » 08/10/07, 10:38

delnoram schreef:Geen lelijke vervuilende tractoren meer met dit prototype in de testfase


Beeld


: Mrgreen: prototype???

: Cheesy: vind ik nogal oud model niet??
0 x
petromax
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 21/07/05, 22:10




par petromax » 08/10/07, 14:21

Hallo,

Christophe schreef:Geen grapje... als we op dit moment alle landbouwtrekkers zouden willen vervangen door paarden of ossen (in vermogensequivalent op basis van 1 pk "stoom" = 1 dier)


Als dierlijke tractie dat niet is de oplossing, is zijn energiebalans toch iets hoger dan je hem lijkt voor te stellen.

De equivalentie 1 Cv "stoom" = 1 dier is niet correct, of in ieder geval niet volledig. Zonder in details te treden over het concept van werk (er zijn veel publicaties over dit onderwerp die vaak concluderen dat de equivalentie van 1 pk stoom = 1 pk een goed commercieel argument was ...), probeer eens een ploeg te trekken met een boormachine van 736 watt : Mrgreen:

Studies op basis van de spiermassa van trekpaarden hebben aangetoond dat het maximale vermogen van een gemiddeld trekpaard kan worden geschat op ongeveer 30 Ch DIN. Vermogen wat natuurlijk niet fulltime bruikbaar is.

Voor trekpaarden begint men "moderne" landbouwmachines te ontwikkelen.

http://www.pferdestark.org/Franzoesisch ... esisch.htm

Salutations
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/10/07, 14:34

1) 30 pk? Het lijkt me belangrijk omdat het de kracht is die een voertuig nodig heeft (meer dan 1T) om 100 km/u te rijden... h.h...

Heb je bronnen voor deze "studies"? Aan de andere kant ben ik het eens met het feit dat een echt paard meer kan geven dan een stoom cv... gedefinieerd volgens het gemiddelde werk dat een paard gedurende een dag levert (10 tot 12 uur).

2) Wat betreft de analogie met de boormachine, een mechanische Watt is een mechanische Watt en met een hoge overbrengingsverhouding is er geen reden waarom hij een ploeg niet kan verplaatsen...maar zeldzaam zijn de ploegen die 1 pk nodig hebben...het is meer zo'n 10 tot 30 pk...

3) Het feit is, en ik ben het met je eens, dateen echt paard is "geconcentreerd" koppel... of als een motor om een ​​minimum aan koppel te hebben, heb je vermogen nodig (of vice versa), vandaar de behoefte aan meer vermogen.

Je zou nauwkeurige cijfers nodig hebben over de trekkracht van een paard en de gemiddelde snelheid van een ploeg om de "echte" kracht te schatten.

4) Laatste ding: er zijn al 10 tot 30 pk die door de mechanische tractor worden gebruikt om "zichzelf" voort te bewegen zonder het gereedschap het minste werk te geven.

Iets wat niet in de dierlijke gelijkwaardigheid zit (men telt alleen wat het oplevert). In dit geval zou uw opmerking over de gelijkwaardigheid van de "tractor" van 30 pk verstandig zijn... op voorwaarde dat het geen puur werk is...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/10/07, 14:42

Om mijn redenering af te ronden: er zijn geen 36 oplossingen voor het post-olietijdperk als we niet willen verhongeren.

1) Ontwikkel echte kortcyclische biobrandstoffen (dat wil zeggen niet de escrocarburants die energetisch gezien meer olie verbruiken dan ze leveren)

2) Vind nieuwe kweekmethoden of liever vind methoden! Zie de in Zuid-Amerika ontwikkelde semi-undercover. Zien: https://www.econologie.com/annuaire/inde ... =1&id=0006

3) Verspil minder voedsel (30% van het vlees dat in de VS wordt geproduceerd, wordt niet door mensen geconsumeerd.. Bedankt Mmmmmmmmmmmerde en zijn MacMerde)

4) Consumeer "eenvoudigere" natuurlijke producten, dwz waarvoor minder hulpbronnen nodig zijn.

Kortom... er is werk...
0 x
petromax
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 21/07/05, 22:10




par petromax » 08/10/07, 17:04

Christophe schreef:1) 30 pk? Het lijkt me belangrijk omdat het de kracht is die een voertuig nodig heeft (meer dan 1T) om 100 km/u te rijden... h.h...

Heb je bronnen voor deze "studies"? Aan de andere kant ben ik het eens met het feit dat een echt paard meer kan geven dan een stoom cv... gedefinieerd volgens het gemiddelde werk dat een paard gedurende een dag levert (10 tot 12 uur).

Ik had het over macht maximum (binnenkort beschikbaar) berekend op basis van spiermassa (sorry dat ik het artikel in kwestie niet kon vinden), vond ik hier
http://fitnesscar.free.fr/chiffres_prop ... es_chevaux een schatting op 15 Ch DIN ...

2) Wat betreft de analogie met de boormachine, een mechanische Watt is een mechanische Watt en met een hoge overbrengingsverhouding is er geen reden waarom hij een ploeg niet kan verplaatsen...maar zeldzaam zijn de ploegen die 1 pk nodig hebben...het is meer zo'n 10 tot 30 pk...

1 ploeg 1 lichaam en 2 cv (niet 2 boren : Mrgreen: )het is mogelijk : http://www.dailymotion.com/related/6360 ... 06_animals
Ook op ons platteland was het 60 jaar geleden heel gewoon

3) Het feit is, en ik ben het met je eens, dateen echt paard is "geconcentreerd" koppel... of als een motor om een ​​minimum aan koppel te hebben, heb je vermogen nodig (of vice versa), vandaar de behoefte aan meer vermogen.

Je zou nauwkeurige cijfers nodig hebben over de trekkracht van een paard en de gemiddelde snelheid van een ploeg om de "echte" kracht te schatten.


Inderdaad, maar het is vooral nodig om rekening te houden met de factor "tijd".
Hieronder vindt u een artikel met een samenvatting van de studies van de CGO (General Omnibus Company) over tractie bij dieren.
http://hippotese.free.fr/blog/index.php ... x-de-trait
Net als voor een verbrandingsmotor (en waarschijnlijk nog meer) is het enige criterium van vermogen niet voldoende om te "karakteriseren", er zijn andere gegevens nodig.

4) Laatste ding: er zijn al 10 tot 30 pk die door de mechanische tractor worden gebruikt om "zichzelf" voort te bewegen zonder het gereedschap het minste werk te geven.

Het is een marketingprobleem, er zijn 6 verschillende normen die worden gebruikt in landbouwmachines voor het bepalen van het vermogen afhankelijk van de locatie van de meting (van bruto motorvermogen met een minimum aan accessoires tot netto aftakasvermogen), het daadwerkelijke trekvermogen wordt ook beïnvloed door de mate van slippende banden, die verre van te verwaarlozen is. Het trekpaard "geeft kracht beter door" bijvoorbeeld bij slippen in het kreupelhout en tast de begroeiing minder aan.

Iets wat niet in de dierlijke gelijkwaardigheid zit (men telt alleen wat het oplevert). In dit geval zou uw opmerking over de gelijkwaardigheid van de "tractor" van 30 pk verstandig zijn... op voorwaarde dat het geen puur werk is...

Wat betreft culturele praktijken (TCS en onder dekking zaaien, etc.) ben ik het volledig met je eens. Deze praktijken vereisen minder motorvermogen, ik zou het interessant vinden om ze te testen met tractie van dieren in gebieden die daarvoor geschikt zijn (zeer versnipperde percelen, kleine boerderijen, enz.)
0 x
damienf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 29/11/07, 14:06
Plaats: Lot en Garonne




par damienf » 29/11/07, 22:00

Geen slechte trekkracht.
Het is zoals overal;
als we iets slecht aangepast nemen, is de balans niet goed:
een grote tractor (tegenwoordig een veelvoorkomend geval) kan een energiebalans hebben van 25/30l GO/HA tot wel driemaal, afhankelijk van hoe de boer de paddenstoel perst, één of drie of vier keer passeert om een ​​gewas te planten; maar tegenwoordig zeggen boeren niet meer "heb je gezien hoe snel en diep mijn tractor wordt geploegd"... Er zijn er nog een paar die een uitzondering maken, maar de prijs van de GO is een afschrikmiddel geworden en diesel/plantaardige olie moet zich bewijzen
0 x
melkveehouder op zoek naar oplossingen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 130 gasten