Nieuw lid: sam44

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
sam44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 04/09/07, 11:53
Plaats: Loire-Atlantique (44)

Nieuw lid: sam44




par sam44 » 04/09/07, 12:01

Dag iedereen !!!
Ik weet niet of dit de plek is om jezelf voor te stellen....

hier is mijn naam Samuel, ik ben 15 en een half (16 jaar oud in december), en ik ben een heel jonge, milieuvriendelijke persoon, om je te vertellen dat ik van plan ben in de toekomst in een volledig milieuvriendelijk huis te gaan wonen!! !
en doe je best om niet te vervuilen!!! en om mijn presentatie af te ronden zal ik Sioux-chef Sitting Bull citeren:

"Als de laatste druppel water is vervuild, het laatste dier is opgejaagd en de laatste boom is gekapt, zal de blanke begrijpen dat geld niet kan worden gegeten."
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 04/09/07, 12:14

Hallo en welkom!

Jouw quote vindt in het verleden helaas al een concreet voorbeeld: Paaseiland!

https://www.econologie.com/l-ile-de-paqu ... s-689.html

Alle economen, financiers of grote industriëlen die koste wat kost groei zoeken, zouden een reis naar dit eiland moeten maken...
0 x
sam44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 04/09/07, 11:53
Plaats: Loire-Atlantique (44)




par sam44 » 04/09/07, 12:35

Om mijn presentatie een beetje voort te zetten, zou ik willen zeggen dat we twee wateropvangtanks hebben (voor tuinieren) en dat mijn moeder onlangs een Toyota Prius heeft gekocht...

Wat mij betreft, ik denk erover om een ​​rustige, bosrijke plek te vinden om te wonen, en een tipi (en ja, ik hoop in een tipi te wonen) en hutten op te zetten om de keuken en badkamers te huisvesten. Ik hoop qua elektriciteit onafhankelijk te kunnen worden door het plaatsen van zonnepanelen en een windturbine.

nu weet je alles!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/09/07, 21:33

En kijk uit! het houtvuur om bizonvlees te roken levert ook CO2 op!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 05/09/07, 08:49

sam44 schreef:Wat mij betreft, ik denk erover om een ​​rustige, bosrijke plek te vinden om te wonen, en een tipi (en ja, ik hoop in een tipi te wonen) en hutten op te zetten om de keuken en badkamers te huisvesten. Ik hoop qua elektriciteit onafhankelijk te kunnen worden door het plaatsen van zonnepanelen en een windturbine.

Hallo Sam44, ik zie dat je gepassioneerd bent, ook een dromer, maar je moet een beetje zijn. Blijf dus gepassioneerd, wat de moeilijkheden van het leven en je ‘buitengewone’ kant ook zijn, houd deze manier van denken vast en je jonge leven zal zijn volle betekenis krijgen.

Eén vraag echter: heb je veel vrienden die net als jij milieubewust zijn of zijn ze alleen geïnteresseerd in mp3's, videogames, scooters, Star Academy, Urgences en Co., eigenlijk consumptie ten koste van alles wat?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/09/07, 08:54

elephant schreef:En kijk uit! het houtvuur om bizonvlees te roken levert ook CO2 op!


Rooh die lelijke is niet mooi!!

Het is niet goed om grappen te maken over een gemotiveerde jongere! Het komt zelden voor (zie de vraag van Bham) om opgemerkt te worden... ook al is zijn visie op de dingen duidelijk een beetje utopisch...

ps: mijn kleine zusje van ongeveer de leeftijd van sam44 (en op wie ik een beetje invloed moet hebben gehad, maar niet zo veel) is ook niet in de consumentenvorm, zie het werk dat ze liet doen: https://www.econologie.info/?2006/09/30/ ... imentaires
0 x
sam44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 04/09/07, 11:53
Plaats: Loire-Atlantique (44)




par sam44 » 05/09/07, 12:58

bhama schrijft:
Eén vraag echter: heb je veel vrienden die net als jij milieubewust zijn of zijn ze alleen geïnteresseerd in mp3's, videogames, scooters, Star Academy, Urgences en Co., eigenlijk consumptie ten koste van alles wat?

nee niet echt... ze gebruiken geen scooters (goede oude fietsen en ze houden je in vorm), ze hebben niet veel televisie of videogames, maar de computer is redelijk goed

maar ik ben van plan ze te "bekeren"....
0 x
"Als de laatste druppel water is vervuild, het laatste dier is opgejaagd en de laatste boom is gekapt, zal de blanke begrijpen dat geld niet kan worden gegeten."
_Sitting Bull_
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/09/07, 14:37

sam44 schreef:maar de computer is niet slecht, maar ik ben van plan ze te "converteren"....


Breng ze naar econologie.com :)
0 x
sam44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 04/09/07, 11:53
Plaats: Loire-Atlantique (44)




par sam44 » 06/09/07, 19:22

Ik zou graag willen weten of er net als ik leden zijn van de forum Wie is van plan om in een tipi of yurt te gaan wonen of wie woont er al???
0 x
"Als de laatste druppel water is vervuild, het laatste dier is opgejaagd en de laatste boom is gekapt, zal de blanke begrijpen dat geld niet kan worden gegeten."

_Sitting Bull_
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 07/09/07, 01:10

Hallo Sam44,

Ik woon in Portugal en we hebben een gemeenschap die volledig in de natuur leeft. Het is een ecodorp en ze proberen in vrede te leven met zichzelf en met de natuur. Een helende biotop noemen ze het. Misschien vind je het interessant om eens een kijkje te nemen op hun site. Ze organiseren zomeracademies voor mensen die geïnteresseerd zijn in hun manier van leven. Je kunt ze bezoeken en daar wat tijd doorbrengen. Ik vind het heel bemoedigend dat je in deze dingen geïnteresseerd bent. Het is zeer belangrijk. Hier is de site.
http://www.tamera.org/

Ciao
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten