Een nieuwe look voor de site?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Een nieuwe look voor de site?




par Christophe » 24/08/07, 21:46

Ik begon een beetje genoeg te krijgen van de permanente grijsheid van het huidige uiterlijk van de site, dus ik vond en paste een skin aan.

Zie in plaats daarvan:

Huidige skin:
Beeld

Waarschijnlijk toekomstige huid:
Beeld

Is het de moeite waard om door te gaan of niet? :?

Edit 2/10/07, hier is de "gefinaliseerde" versie:

Beeld
Dernière édition par Christophe de 02 / 10 / 07, 16: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 25/08/07, 05:04

Nou, het is zeker dat het de secties meer benadrukt voor degenen die de site niet kennen. Het zou de navigatie dus gemakkelijker moeten maken.
Uh, "huid" is dat voor "huid"? is het verplicht in het engels? : Cry:
Kunnen we niet doen zoals de Quebecois? ZICH VERZETTEN TEGEN !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/08/07, 09:57

bonjour Christophe

Het is goed ! De presentatie is "levendiger" van kleur.

Suggestie: in de post van forum af en toe is het beeld "te" breed en moet je spelen met de horizontale roltrap om alle tekst te zien (ik heb een 17"). Als je gemakkelijk toegang hebt tot de parameter zonder urenlang programmeren ... .: Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 25/08/07, 13:40

Oké, ik denk hetzelfde als jij, dus daar zal ik de komende dagen aan werken :)

Flytox schreef:Suggestie: in de post van forum af en toe is het beeld "te" breed en moet je spelen met de horizontale roltrap om alle tekst te zien (ik heb een 17"). Als je gemakkelijk toegang hebt tot de parameter zonder urenlang programmeren ... .: Mrgreen:

A+


Nee, de forum kan het formaat van afbeeldingen niet gemakkelijk wijzigen, daarom had ik een specifiek onderwerp met uitleg gemaakt:
https://www.econologie.com/forums/comment-me ... t1176.html

Er zijn nu nogal wat te grote afbeeldingen en als ik er een tegenkom, blijf ik bij het formaat wijzigen.

Nou, ik ga er een klein woordje over toevoegen op de link "Voeg een afbeelding in..." onderaan het berichtvenster...

ps: voor skins zijn er andere termen: lay-out, sjabloon... in het Frans zou het "Canvas" geven dat ik niet beter kon vinden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/08/07, 08:19

Christophe schreef:Oké, ik denk hetzelfde als jij, dus daar zal ik de komende dagen aan werken :)
ps: voor skins zijn er andere termen: lay-out, sjabloon... in het Frans zou het "Canvas" geven dat ik niet beter kon vinden...

Ja sorry, ik word een beetje oud en al deze nieuwe woorden uit het anglicisme irriteren me een beetje. Dus ik denk niet dat je per se woord voor woord moet willen vertalen. We zouden simpelweg kunnen spreken van een nieuwe "skin", nieuwe "grinding", nieuwe presentatie of nog eenvoudiger nieuwe "lay-out". Het is langer en waarschijnlijk minder "trendy", maar we weten tenminste wat het betekent. Omdat het probleem met anglicismen is dat hetzelfde woord vaak verschillende dingen betekent. Computers en internet zijn al niet voor iedereen gemakkelijk, dus het koste wat het kost toevoegen van anglicismen maakt het er niet gemakkelijker op.
Eindelijk kon ik het niet WEERSTAAN alleen.... : Cry:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 26/08/07, 12:30

Houd moed, je bent niet de enige:
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 29/08/07, 18:44

Hier kon ik na een paar kleine aanpassingen het nieuwe canvas activeren, zie in plaats daarvan: https://www.econologie.com/

Ik kon deze nieuwe look alleen testen met Firefox/mozilla en IE.

Als u een bug ziet of iets dat u of andere (?) ergert, specificeer het dan hier :)

We kunnen de blauwe "flits" van de titels van de zijvakken een beetje verzachten, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 29/08/07, 20:04

welkom

heel mooi, maar proberen terug te keren naar de forum de 2 toetsen van mijn muis zijn inactief geworden. Gevaar of bug????????

Misschien gebrek aan pin-ups in de hoeken : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 29/08/07, 20:51

zac schreef:welkom

heel mooi, maar proberen terug te keren naar de forum de 2 toetsen van mijn muis zijn inactief geworden. Gevaar of bug????????


Uh welke relatie tussen je muis en de look?? Ik stem voor het ongelukkige toeval...

zac schreef:Misschien gebrek aan pin-ups in de hoeken : Lol:

@+


Sommigen vinden dat leuk?

Beeld

Ik ben bang dat het "niet" past (enigszins)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 30/08/07, 08:18

Ik vind het "flashi" blauw erg goed.
Je moet weten of je de aandacht wilt trekken of niet. Welnu, ben het eens met zac voor de pin-ups, maar het is misschien niet in hetzelfde genre !!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gildas, Remundo en 263 gasten