Opwarming van de aarde: ik ben pessimistisch, en jij?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
pantoffel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/04/07, 18:44
Plaats: Tournon-sur-Rhône

Opwarming van de aarde: ik ben pessimistisch, en jij?




par pantoffel » 24/05/07, 17:56

Welnu, mijn boodschap is niet in het humoristische genre, en ik weet niet of ik in de war zal raken, zoals het mij overkomt wanneer ik het volgende standpunt naar mijn vrienden uitspreek...:

soms heb ik de indruk dat de wereld op milieuvlak aan het veranderen is, en soms heb ik de indruk dat het kattenpoep is voor de ecologische noodsituatie, waardoor ik me afvraag (ik ben 26 jaar oud) om kinderen te krijgen of niet...

wil ze niet op deze wereld zetten!
Ben ik gek of zo?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 24/05/07, 18:35

Ik denk dat, zelfs als de zaken in internationale organen in beweging zijn, we, om de situatie van de planeet te verbeteren, rekening moeten houden met detraagheid.

Inertie voor iedereen om zich bewust te worden van het probleem, vervolgens effectieve actie te ondernemen, het vervolgens te implementeren en vervolgens een merkbaar verbeteringseffect te hebben.

Vliegwiel van het achteruitgangsproces van de planeet, dat aan de gang is en ongetwijfeld verslechtert.

Dus zelfs als het milieubewustzijn versnelt, zullen de aarde, het water, de lucht, het voedsel, de fauna en de flora er over 20, 30 jaar veel slechter aan toe zijn dan nu.
(Vooral dat voorbereidingen voor oorlogen altijd de hobby zijn van onze machtigen, en dat dit niet in de gewenste positieve richting gaat).

Voor kinderen doe je wat je wilt. Maar wanneer u echt wilt bevallen of uw kinderen wilt adopteren en opvoeden, is het niet dit soort overweging dat de beslissing wint.
Het krachtige verlangen om naar eigen overtuiging op te voeden moet aanwezig zijn.
Integendeel, een slecht leven aan hen communiceren is geen geschenk om ze te geven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/05/07, 10:57

Ja, er is goed in elk leven en op elke plek...
zelfs in de gevangenis :D

kinderen hebt, antwoord ik ja, mits je de middelen hebt om ze te beschermen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
pantoffel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/04/07, 18:44
Plaats: Tournon-sur-Rhône

mouaich...




par pantoffel » 25/05/07, 11:06

Ik weet niet echt wat ik moet zeggen
kinderen, dat wil ik wel, maar ik vraag me af of het niet een beetje waanzin en een groot deel egoïsme is

Ik ben het eens met het grootste deel van het antwoord van Gegyx, behalve dat ik denk dat je dan een vraag moet stellen, in tegenstelling tot wat hij zegt: "het zijn niet dat soort overwegingen die de beslissing nemen."
eindelijk misschien wanneer de behoefte zich voordoet of al het andere vergeet ...

het is tenslotte aan mij alleen om deze vraag (over de kinderen) te beantwoorden, dus eigenlijk is de kern van mijn vraag eerder: ben je eerder optimistisch of pessimistisch over de evolutie van de dingen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Mouaich...




par Christophe » 25/05/07, 11:47

babouche schreef:Ben je eerder optimistisch of pessimistisch over de evolutie van dingen?


Op dit gebied is het vooral nodig om te leren om...filosoof... : Mrgreen: met het risico er snel in te vallen diepe depressie

Als ik één advies moet geven dat mij vrij universeel lijkt op het gebied van het behoud van onze planeet, dan is het dit:

"Handel op uw niveau en binnen uw mogelijkheden zonder iets van anderen te verwachten (of bijna)..."

Het is heel triest, maar het is de enige conclusie die ik kan zien sinds mijn inzet voor econologie... :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/05/07, 12:41

ps: ik zou er ook aan willen toevoegen dat alle economische vooruitgang goed is om te nemen, hoe klein ze ook zijn...het is noodzakelijk om te knabbelen als en wanneer het aandeel van het gebruik van fossiele brandstoffen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/05/07, 13:16

Hoe minder ik mijn tv aanzet, hoe minder depressief ik ben. 8)

Ik bracht mijn zondag op het platteland door met het vieren van de natuur, het ontdekken van dieren, planten en gepassioneerde mensen die weten hoe ze van dit spektakel moeten genieten.

Laten we activisten zijn en onze ideeën en verlangens delen... laten we vechten.
Als we onze armen laten zakken, is het "de donkere kant" die vooruitgaat. :onheil:

Ik heb kinderen, het is mijn grootste rijkdom, maar ze zijn zichzelf. Ik richt gewoon hun blik... in de richting waarin ik kijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Mouaich...




par Flytox » 25/05/07, 13:50

Bonjour à tous
Christophe schreef:
Als ik één advies moet geven dat mij vrij universeel lijkt op het gebied van het behoud van onze planeet, dan is het dit:

"Handel op uw niveau en binnen uw mogelijkheden zonder iets van anderen te verwachten (of bijna)..."

Het is heel triest, maar het is de enige conclusie die ik kan zien sinds mijn inzet voor econologie... :|


"Verwacht niets van anderen", of "doe goed en laat balken", van mijn kant probeer ik de mensen om me heen uit te leggen / zachtjes te overtuigen dat ik geen fanatiekeling ben om geïnteresseerd te zijn in de min of meer domme manier waarop we leven.

Ik kon wat bewustwording zien (het is nog niet in actie .... maar ik hoop dat de te nemen stap kleiner zal zijn)

Actie, ieder op zijn eigen niveau, hoe klein ook, maar in de zin van proberen morgen beter te maken dan vandaag.

Ik zeg tegen mijn kinderen "Kijk naar de vogel daar, kijk naar het goede, geniet van de schoonheid van het spektakel. Uw kinderen of uw kleinkinderen in een hopeloos lege lucht zullen het moeilijk vinden om u dat te geloven als u hen vertelt dat er in uw tijd echte vogels in de lucht vlogen....

Wees minder dom dan wij, onze generatie, en probeer het beter te doen dan wij.

We zullen er komen...
Econologisch van jou
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/05/07, 13:53

Citro schreef: Als we onze armen laten zakken, is het "de donkere kant" die vooruitgaat. :onheil:


en wie speelt de rol van DarthVador? :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Mouaich...




par Christophe » 25/05/07, 13:56

Flytox schreef:"Verwacht niets van anderen", of "doe goed en laat balken"


Ah nee, dat was helemaal niet wat ik bedoelde, voordat ik "Act" had opgemerkt...dat wil zeggen dat ik daarmee bedoel, reken niet op de beslissingen van onze regeringen om het klimaatprobleem op te lossen!

La FARCE van subsidies voor apparatuur voor hernieuwbare energie klopt het bewijs?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 259 gasten