Politieke ecologie door de UMP en de Groenen: een grapje?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Politieke ecologie door de UMP en de Groenen: een grapje?




par Christophe » 26/01/07, 23:25

Lees dit voordat je gaat stemmen...

UMP-parlementslid Nathalie Kosciusko-Morizet en groen parlementslid Jean-Luc Bennahmias zijn het niet eens over ecologische oplossingen.

Jean-Luc Bennahmias - We zijn al in de post-oliemaatschappij beland! Om de dictatoriale manier van omgaan met schaarste te vermijden, is het noodzakelijk om onmiddellijk toevlucht te nemen tot transportmiddelen of motoren die zo min mogelijk energie verbruiken. Wij weten hoe het moet. In de Verenigde Staten beginnen we te veranderen. Ik ben net terug uit Californië, waar ik stomverbaasd was over het aantal hybride auto's.


Mijn mening: het citeren van de VS als model van ecologie is gewoonweg belachelijk van de kant van een "groen"... Heeft deze heer gewoon de GLOBALE beoordeling van een hybride voertuig gemaakt... Hij moet nog steeds weten hoe hij moet tellen... niet zijn bankrekening maar in het wereldwijde CO2-equivalent...

NK-M. - Daar olie molecuul, het moet gerealiseerd worden, is kostbaar. We moeten het reserveren voor toepassingen waarvoor we geen andere energie kunnen vervangen. Voor vliegtuigen was ik voorstander van het belasten van kerosine. Maar belasting heeft zijn grenzen. Je moet weten of er een alternatief is. Als die er niet zijn, gaan we niet voor een vijfdaagse vakantie naar West-Indië.


Mijn mening: hoe kan zo'n zin serieus worden genomen??? Deze "dame" lijkt haar levensstandaard als algemeen te beschouwen...

Bron: http://www.lefigaro.fr/magazine/2007012 ... role_.html

Ik stopte met lezen deze vod als volgt af te sluiten:

HEEL EENVOUDIG...SCHITTERENDE ONGELUK.
HOE DURVEN ZE (E)READERS (wij allemaal) VOOR MINDER DAN NIETS OP DEZE MANIER ?


WAAR GAAN WE NAAR IN DEZE WERELD VAN COLLUSIES EN LEUGENS?

Als we het niet weten... WE ZIJN gewoon STIL...DEZE TWEE MENSEN VERDIENEN HUN PLAATS EENVOUDIG NIET...Tenzij hun doel juist is om NIET aan ecologie te doen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/01/07, 02:36

Whoa, hij heeft de Christophe in brand gestoken... :|

Waarom breken jullie de hybriden?

Waarom globaliseert u een specifieke verklaring? Volgens wat de lelie noemde dit groene EP-lid niet "de VS als ecologisch model", maar zei hij gewoon dat hij daar veel hybriden had gezien...
Het is waar. Het lijkt mij dat Californië een van de belangrijkste markten voor de Prius is.
Bovendien verbergt het wereldwijde beleid van dobbeul-iou en zijn kliek op veel plaatsen ander proactief beleid, geïnitieerd door staten of steden, ten gunste van energiematiging.

Gelooft u voor NKM echt dat zij denkt dat Frankrijk van beneden elke ochtend naar West-Indië gaat? Denk je niet dat ze dit zegt omdat het een sterk beeld is?
Hoe dan ook, op een georganiseerde reis ligt het binnen het bereik van veel mensen, we kunnen het niet ontkennen... Het kost ongeveer 600 tot 700 € heen en terug... Hoeveel geven we per jaar uit aan vrije tijd?

Laatste vraag, waarom word je zo boos en schreeuw je helemaal rood?
Kalmeer, je blaast een slang op als je doorgaat...

Tot slot, dit is geen vraag maar een waardering, dit artikel en de commentaren die erin worden gerapporteerd zijn best interessant, vind ik.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/01/07, 05:42

Hallo,
Over politicus
als ik al het lawaai zie dat uw journalisten hebben gemaakt rond het zinnetje van Segolene Roy over Quebec.Ze zei net wat 80% van de Franstaligen in Quebec denkt, was De Gaulle veel directer in zijn toespraak. en alle andere politici haastten zich om dit uit te buiten, als een blunder..
Ik zou niet zeggen wat onze gekozen federalisten zeiden over deze paar opmerkingen, allemaal politiek kapitaal.. het is een verkiezingsjaar..
Ik vraag me af wie regeert, zij die de informatie controleren, zij die de hoofdstad controleren, (waarschijnlijk dezelfde die alles controleert) Arme kiezer die niets meer begrijpt, ze denken te kiezen, maar kiezen tussen wat de media voor ons hebben verzonnen,
op een dag zal onze jeugd zo afgestompt zijn dat ze niet meer zullen stemmen, en de trend is goed op weg.

Andre
0 x
biomethaan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 04/03/06, 14:07
Plaats: Frankrijk

Re: Politieke ecologie door de UMP en de Groenen: een grap?




par biomethaan » 27/01/07, 14:22

Christophe schreef:
NK-M. - Het oliemolecuul [maat=18], moet je je realiseren, is kostbaar. We moeten het reserveren voor toepassingen waarvoor we geen andere energie kunnen vervangen. Voor vliegtuigen was ik voorstander van het belasten van kerosine. Maar belasting heeft zijn grenzen. Je moet weten of er een alternatief is. Als die er niet zijn, gaan we niet voor een vijfdaagse vakantie naar West-Indië.

...


over dit onderwerp doet het me denken dat de Marokkaanse regering en haar VVV-kantoor reclame maken voor haar land, inclusief Marakech en Agadir.

Voor gepensioneerden om daar hun pensioen door te brengen.
laten we het niet hebben over al degenen die goedkope huizen hebben gekocht in Marakech, op slechts 2 uur van Parijs.

over een tijdje zal het moeilijk voor ze zijn :-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Politieke ecologie door de UMP en de Groenen: een grap?




par bham » 27/01/07, 16:38

biomethane schreef: ......Voor gepensioneerden om daar hun pensioen door te brengen.
laten we het niet hebben over al degenen die goedkope huizen hebben gekocht in Marakech, op slechts 2 uur van Parijs.
over een tijdje zal het moeilijk voor ze zijn :-)

Snuiven! : Cry: nee, denk je, deze mensen maken vaak deel uit van het "volk" en reizen waarschijnlijk meer per privéjet dan per ecocharter........
Persoonlijk kocht ik een villa in Dubai, op de nieuwe palmvormige eilanden. Nou, ik ga met mijn Dassault. : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 27/01/07, 18:37

Houthakker schreef:Whoa, hij heeft de Christophe in brand gestoken... :|


Wauw... maar soms moet je je energie loslaten, nietwaar? : Cheesy:

Houthakker schreef:Waarom breken jullie de hybriden?


Ik weet dat je gehecht bent aan deze technologie, maar sorry voor mij, het is niet economisch... je kent mijn standpunt op dit punt beter een goede kleine verkleinde motor dan een hybride van 90 pk...

Daarnaast (minstens):
- de meerprijs van hybride technologie moet worden omgezet in tonnen CO2 (afhankelijk van het gebruik van de koper)... is het in dit geval echt winstgevend?
- betrouwbaarheid en prestaties. op de lange termijn moeten hybrides zich nog bewijzen... Het zou leuk zijn om de winstgevendheid van een prius in economische termen in te schatten... elke kleine auto (dezelfde benzine) zou beter zijn...

Houthakker schreef:Waarom globaliseert u een specifieke verklaring? Volgens wat de lelie noemde dit groene EP-lid niet "de VS als ecologisch model", maar zei hij gewoon dat hij daar veel hybriden had gezien...


Omdat hij naar een heel specifieke uithoek van de VS ging, of toevallig waren er veel... Ik denk niet dat de meeste lezers van Le Figaro weten dat Californië een milieu-uitzondering is in de VS (als we koolstofelektriciteit niet meetellen...)...

Houthakker schreef:Gelooft u voor NKM echt dat zij denkt dat Frankrijk van beneden elke ochtend naar West-Indië gaat? Denk je niet dat ze dit zegt omdat het een sterk beeld is?
Hoe dan ook, op een georganiseerde reis ligt het binnen het bereik van veel mensen, we kunnen het niet ontkennen... Het kost ongeveer 600 tot 700 € heen en terug... Hoeveel geven we per jaar uit aan vrije tijd?


Het was vooral het woord "molecuul" dat me deed schrikken... Eerlijk gezegd, heb je het ooit op tv gezien? Ze weet minder van energie dan een bezoeker die 2 uur heeft besteed aan het lezen van deze site/forum...

Ze is in deze show: https://www.econologie.info/index.php?20 ... us-au-vert

Houthakker schreef:Laatste vraag, waarom word je zo boos en schreeuw je helemaal rood?
Kalmeer, je blaast een slang op als je doorgaat...


Het was de klep die het begaf : Mrgreen:

Houthakker schreef:Tot slot, dit is geen vraag maar een waardering, dit artikel en de commentaren die erin worden gerapporteerd zijn best interessant, vind ik.


Het is een mening die ik niet deel... maar ach, nog een artikel over het milieu, het kan geen kwaad... Ik heb gewoon de indruk dat de grote mond blijft...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/01/07, 19:53

Christophe schreef:[...] Ik ken uw gehechtheid aan deze technologie, maar het spijt me dat het niet economisch is ... u kent mijn standpunt op dit punt, beter een goede kleine verkleinde motor dan een hybride van 90 pk ... [...]
Moue ... :? Ik zou graag willen dat je me uitlegt waarom...

Christophe schreef:[...] Bovendien (minstens):
- de meerprijs van hybride technologie moet worden omgezet in tonnen CO2 (afhankelijk van het gebruik van de koper)... is het in dit geval echt winstgevend?
- betrouwbaarheid en prestaties. op de lange termijn moeten hybrides zich nog bewijzen... Het zou leuk zijn om de winstgevendheid van een prius in economische termen in te schatten... elke kleine auto (dezelfde benzine) zou beter zijn...
:schok:

Daar, ik volg je helemaal niet... Zou je niet wat meer willen toelichten?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 28/01/07, 13:37

Houthakker schreef:Moue ... :? Ik zou graag willen dat je me uitlegt waarom...


Want hybridetechnologie kan het grootste mankement van alternatieve motoren maar heel weinig compenseren: sterk wisselende prestaties afhankelijk van toerental/belasting.

Dus in plaats van erop te spelen (dat wil zeggen door te verkleinen, naar mijn mening de enige economische oplossing omdat de motor dan kan worden gebruikt waar hij het minst slecht is) geven de fabrikanten er de voorkeur aan om krachtigere hybrides te maken door elektrische ondersteuning toe te voegen die dat niet doet zal (economisch gezien) nooit compenseren en evenzeer als inkrimping de basisfout van de hierboven genoemde motoren ...

Bij constante snelheid op de weg en snelweg is de winst van de hybrides bijna NIL ten opzichte van de HDi...

De huidige hybridisatie bestaat dus uit het vergroten van het vermogen van de thermische motor en NIET integendeel de downsizer...

Wanneer de fabrikanten een urban en peri-urban hybride van 30 tot 40 pk gaan aanbieden dan gaan we daar weer over praten. Maar dat lijkt NIET het huidige beleid te zijn! En niet eens in het programma opgenomen... Heb ik het mis?

Christophe schreef:Daar, ik volg je helemaal niet... Zou je niet wat meer willen toelichten?


A) Arf...Ik had dit al genoemd en ik dacht dat je mijn standpunt over dit onderwerp kende. Het is een wereldwijde CO2-redenering in relatie tot deze technologie. Ik zal het eerste streepje opnieuw uitleggen met een praktisch voorbeeld:

1) Een Prius kost ongeveer € 10 meer dan een auto van dezelfde klasse in HDi.
2) Om deze € 10 te krijgen zal de koper meer moeten werken.
3) Als de koper bijvoorbeeld € 1000 per maand kan besparen (wat ik veronderstel dat de meeste Prius-kopers kunnen doen ...), heeft hij nog 10 maanden werk nodig om de auto te betalen.
4) Deze 10 maanden werk hebben twee keer aan CO2 gekost: de werk-slaapreis en de afwijzing van het werk van de koper.
Het is duidelijk dat het erg moeilijk is om deze CO2-kost in te schatten (vooral voor werk waar het afhangt van de activiteitssector maar er zijn CO2-emissies/€ BBP voor elk land), dus laten we gewoon een schatting maken van de reizen:
- 30 km per dag (laag gemiddelde voor Parijs denk ik)
- 21 werkdagen per maand
- km afgelegd in 10 maanden: 6300 km.

Dus als de Prius een besparing van 30% mogelijk maakt in vergelijking met zijn oude voertuig, alleen op dit criterium (pro trip), zal het 6300/0,3= moeten doen 21 km alvorens ELKE GRAM CO000 TE VERDIENEN.

B) Wat de betrouwbaarheid betreft, hebben we niet genoeg achteraf om het objectief te bespreken, maar het is een veilige gok dat het erger is dan niet-hybride voertuigen... En dit alles heeft CO2-kosten...

Welk mainstream hybride model zal naar verwachting binnenkort op de markt komen, afgezien van de Prius?

CONCLUSIE: hybridisatie lijkt mij economisch gezien niet de juiste weg...en de Loremo zal veel milieuvriendelijker zijn dan welke hybride dan ook...Ik kan niet wachten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/01/07, 00:58

Christophe schreef:[...]Want hybridetechnologie zal maar heel weinig kunnen compenseren voor het grootste mankement van alternatieve motoren: een zeer wisselend rendement afhankelijk van toerental/belasting.
Nou... daar denk ik dat je het mis hebt... Of je volgde niet de laatste concepten (en de uitleg die ik gaf...). Uit wat u zegt heb ik de indruk dat u alleen rekening houdt met parallelle hybriden.
Inderdaad, op een seriehybride (of een EV met een range extender, het is hetzelfde...), wordt de warmtemotor alleen gebruikt in de omstandigheden waarin hij het meest efficiënt is, d.w.z. zware belasting en constante snelheid, de modus met het laagste specifieke verbruik.


Christophe schreef:[...] Dus in plaats van erop te spelen (dat wil zeggen door inkrimping, naar mijn mening de enige economische oplossing omdat de motor daardoor kan worden gebruikt waar hij het minst slecht is) geven de fabrikanten er de voorkeur aan om krachtigere hybrides te maken door elektrische ondersteuning toe te voegen die niet zal (economisch gezien) nooit compenseren en evenzeer als inkrimping de basisfout van de hierboven genoemde motoren ...
Ja, het is al een beetje wat er wordt gedaan, want zelfs in bestaande hybrides (parallel) is de motor kleiner en minder krachtig dan het prestatieniveau waarop de auto beweert.
Bovendien heeft een gedownsizede motor altijd te maken met tijdelijke regimes en variabele belastingen, ook al komt dit fenomeen van belastingvariatie minder vaak voor.

Christophe schreef:[...] Bij gestabiliseerde snelheid op de weg en snelweg is de winst van de hybrides bijna NIL vergeleken met de Hdi...
Ik weet het niet... We zouden moeten zien of bijvoorbeeld voor PSA-hybrides het gebruik van de 90 pk-versie van de 1.6 l-motor iets oplevert in vergelijking met de 110 pk-versie die de te behalen prestatiebenchmark is.
Bovendien lijkt het me nog steeds dat we bij een gegeven massa en aerodynamica het verbruik niet oneindig kunnen verlagen bij constante snelheid op de snelweg, toch?

Als tenslotte je gedownsizede motor niet krachtig genoeg is, verlaat je de gunstige actieradius waardoor je op de snelweg meer verbruikt dan met een krachtigere motor (dit is het geval bij de Dacia Logan MCV dCi)

Christophe schreef:[...]De huidige hybridisatie bestaat dus uit het vergroten van het vermogen van de verbrandingsmotor en NIET, integendeel, de downsizer...
Nou, ik denk het niet, nee. Omdat deze modellen luxer zouden moeten zijn, is hun motor eigenlijk kleiner dan die van de concurrenten...
Aan de andere kant zijn ze niet volledig toegewijd aan brandstofbesparing.

Christophe schreef:[...] Wanneer de fabrikanten een stedelijke en peri-urbane hybride van 30 tot 40 pk zullen voorstellen, dan zullen we het er weer over hebben. Maar dat lijkt NIET het huidige beleid te zijn! En niet eens in het programma opgenomen... Heb ik het mis?
Wat weet je daarvan? Ben je een waarzegger? : Wink:
Bovendien zou de Cleanova aan deze definitie kunnen voldoen, met een warmtemotor van 15 kW en een elektrische van 35 kW.


Christophe schreef:A) Arf...Ik had dit al genoemd en ik dacht dat je mijn standpunt over dit onderwerp kende. Het is een wereldwijde CO2-redenering in relatie tot deze technologie. Ik zal het eerste streepje opnieuw uitleggen met een praktisch voorbeeld:

1) Een Prius kost ongeveer € 10 meer dan een auto van dezelfde klasse in HDi.
2) Om deze € 10 te krijgen zal de koper meer moeten werken.
3) Als de koper bijvoorbeeld € 1000 per maand kan besparen (wat ik veronderstel dat de meeste Prius-kopers kunnen doen ...), heeft hij nog 10 maanden werk nodig om de auto te betalen.
4) Deze 10 maanden werk hebben twee keer aan CO2 gekost: de werk-slaapreis en de afwijzing van het werk van de koper.
Het is duidelijk dat het erg moeilijk is om deze CO2-kost in te schatten (vooral voor werk waar het afhangt van de activiteitssector maar er zijn CO2-emissies/€ BBP voor elk land), dus laten we gewoon een schatting maken van de reizen:
- 30 km per dag (laag gemiddelde voor Parijs denk ik)
- 21 werkdagen per maand
- km afgelegd in 10 maanden: 6300 km.

Dus als de Prius een besparing van 30% mogelijk maakt in vergelijking met zijn oude voertuig, alleen op dit criterium (pro trip), zal het 6300/0,3= moeten doen 21 km alvorens ELKE GRAM CO000 TE VERDIENEN.
:schok: Whoa!
Is deze theorie niet een beetje vergezocht?
Ik ben het er helemaal niet mee eens, maar...



Christophe schreef:B) Wat de betrouwbaarheid betreft, hebben we niet genoeg achteraf om het objectief te bespreken, maar het is een veilige gok dat het erger is dan niet-hybride voertuigen... En dit alles heeft CO2-kosten...
Vergeleken met een verkleinde motor weet ik het niet zeker... Heb je bijvoorbeeld de complexiteit van VW's TSI's gezien?
Bovendien ben je weer gebaseerd op parallelle hybrides, terwijl seriehybrides geen ingewikkelde parameters op de verbrandingsmotor hoeven te beheren. We hadden het er al over met Targol in een discussie over hybriden en ik stelde een vraag die nooit werd beantwoord.

Christophe schreef:Welk mainstream hybride model zal naar verwachting binnenkort op de markt komen, afgezien van de Prius?

CONCLUSIE: hybridisatie lijkt mij economisch gezien niet de juiste weg...en de Loremo zal veel milieuvriendelijker zijn dan welke hybride dan ook...Ik kan niet wachten...
Voor je vraag, ik weet het niet.. Misschien PSA, maar ze lijken me te koud.
Bovendien (en ik ga meteen specificeren dat ik het LOREMO-concept erg leuk vind, zodat niemand mij er later de schuld van kan geven), denk ik niet dat je je realiseert dat de LOREMO een echte "filosofische" inzet vereist van de kant van zijn kopers.
Het is een auto die klein is, die erg licht is (die dus gevoelig zal zijn voor de belasting) en die niet in staat zal zijn om de diensten te leveren die meneer Toulemonde vandaag van zijn auto verwacht.

Omgekeerd is de kracht van een huidige hybride dat deze totaal "onzichtbaar" is voor de gebruiker...
Ik zeg niet dat het goed is, ik zeg dat het zo is, voorlopig...

Tot slot, en dit zijn aspecten die u volledig over het hoofd heeft gezien, kan een voertuig met alleen een verbrandingsmotor geen energie recupereren uit remmen en vertragen (hellingen), noch rijden in de ZEV-modus, die uiteindelijk de standaard van de toekomst zal zijn in stadscentra.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 29/01/07, 14:15

Mouarf arf arf

: Cheesy:

Punt 3 en 4 zijn echt onzin, want het past bij jou!!! Daar hadden we het al ergens over gehad.

Dus jongens investeren nergens meer in, elke investering vervuilt, zeker niet zonneverwarming of windturbines of isolatie. enz

Vooral omdat ik eerder het tegenovergestelde argument zie, 10000 euro meer (ik weet niet zeker of het zoveel is voor een gelijkwaardig model), het is minder geld om naar exotische bestemmingen te gaan, of zelfs om benzine te besparen in de auto. En dan betekent minder werken meer vakantie en vrije tijd en meer vervuiling.

Naast meer werken, kan het zijn om hernieuwbare energiebronnen van lokale winkels enz.

Je maakt ons in ieder geval aan het lachen. : Mrgreen: , het enige dat interessant zou zijn om rekening mee te houden, is de energie en de grondstof om de auto te vervaardigen en het prijsverschil is in wezen Onderzoek en dit is wat de minste energie verbruikt, want in ieder geval zouden de ontwikkelaars dat niet doen, ze zouden iets anders doen, en erover nadenken is nog steeds wat het minst vervuilt.

Zoals de houthakker zegt, het is vergezocht en nogmaals, dat is een understatement. : Mrgreen:

PS: je hebt er goed aan gedaan me de link te sturen die we een beetje zullen animeren :-)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten