Communiceer uw eco-burgerschap

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Jean-Phi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 13/01/07, 11:22
Plaats: Namen-België

Communiceer uw eco-burgerschap




par Jean-Phi » 13/01/07, 12:44

Hallo iedereen,

Nieuw hier op forum, Ik wilde u enkele communicatiebijdragen aanbieden. We ondervinden namelijk veel moeilijkheden om niet-proactieve mensen mee te nemen.

Hiervoor zijn verschillende redenen. We zijn heel vaak verdrietig en boos over dit onderwerp, oh zo gevoelig. De Challenge for the Earth, met 500.000 ondertekenaars een paar maanden geleden, daagde ons bijvoorbeeld uit om "1+1=1.000.000" te doen, wat betekent dat elke ondertekenaar er minstens één meer meebrengt. Resultaat vandaag: 600.000 handtekeningen ondanks een belangrijke campagne.

Anderzijds is de communicatie van Duurzame Ontwikkeling nooit erg enthousiast. Een ander voorbeeld, dezelfde Nicolas Hulot, die niet aan zichtbaarheid ontbreekt, verzamelde voor de lancering van dezelfde Challenge for the Earth 300.000 handtekeningen van juni 2006 tot september 2006, terwijl in dezelfde periode de privatisering van GDF meer dan 2,5 miljoen kleine dragers.

De oorzaak is gemeenschappelijk voor beide voorbeelden: het culturele probleem dat we hebben als we praten over persoonlijke voldoening als we het hebben over ecologie of burgerschap. Kortom, we vragen de bevolking om hun gedrag te veranderen voor de planeet of voor onze achterkleinkinderen zonder ENIGE compensatie voor plezier en vooral met schuldgevoelens en beperkingen.

Deze bescheidenheid ontneemt de communicatie elke effectiviteit. Het gaat niet vooruit.

Je zult schreeuwen, maar als de communicatie van de DD was gemodelleerd naar die van Coca Cola, zouden we veel talrijker zijn. Coca communiceert alleen over plezier en dat werkt voor hen goed.

Je gaat me in dit stadium, als je er nog bent, vragen over welk plezier we kunnen praten over ecologie.

Ik heb het over het plezier dat we allemaal kunnen voelen als we onszelf toestaan, natuurlijk, als we in harmonie zijn met onze burgerlijke waarden. Ik beloof je dat het bestaat, ik heb het nauwkeurig bestudeerd.
Plezier, plezier. Dit geldt voor anderen, maar ook voor de natuur.

In de praktijk kan dit voor jullie allemaal betekenen dat als je jezelf toestaat dit burgerplezier uit te drukken, je de mensen om je heen kunt zien als zoveel mensen die niet zoveel geluk hebben als jij om dit plezier te ervaren. Van daar naar leverancier worden, er is maar één stap. Doe het!

Als je geïnteresseerd bent, ben ik bereid om verder te gaan in deze schuine brandpuntsafstand van de DD.

Uit ervaring is de eerste reactie altijd verrassend. Het duurt even om te verteren.

Geef jezelf deze kans.

Goed weekend.

Jean-Phi
Dernière édition par Jean-Phi de 13 / 01 / 07, 13: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
Het is geen schande om om je heen je persoonlijke voldoening uit te drukken in het leven van je eco-burgerschap...
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux




par Pyvesd » 13/01/07, 13:12

+1

Dat begin ik te voelen als ik op pad ga op mijn ds Bdx ligfiets. Alle uitroepen die het oproept... en ik duw nooit iemand terug die de stap neemt om me vragen te stellen over de pkoi van het hoe van dit ding : Idee:
Als we praten over ons plezier, slagen we er misschien in om het verlangen en daarmee de triggerfactor op te wekken die tot de rest zou leiden ...

goed wij
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten