Geen koopdag ... voor, tegen, genuanceerd?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs

Geen koopdag ... voor, tegen, genuanceerd?




par saveplanet » 25/11/06, 12:16

Om consumenten voor te lichten dat we allemaal zijn (behalve houthakker kan zijn ?! : Cheesy: ), kleine verenigingen strijdbaar tegen de excessen van de consumptie organiseren vandaag een dag zonder aankoop.

Wat denk je? is het erg handig? wist je dat?

Het lijkt mij dat het in een dag erg belachelijk is of op z'n minst minder kritisch, moeilijk om mentaliteiten en gewoontes van de consument te veranderen ...
Bovendien wist ik het omdat een vriend lid is van de vereniging "Geen kroeg" maar verder weinig lawaai op de beweging!
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/11/06, 12:29

In plaats van een dergelijke "punch" -operatie te organiseren (precies zoals de autovrije dag, wat een geweldige grap is voor het milieu maar sommigen in staat stelt hun geweten te verlichten), denk ik dat het beter zou zijn om te leren in tegenstelling tot "beter" consumeren en de aberraties van de samenleving van overconsumptie aan de kaak stellen (enkele doses, oververpakken, 200m autorit ...) ... zie de blog ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 25/11/06, 12:29

Ik ben het met je eens, saveplanet, het lijkt een beetje belachelijk. We zouden kunnen specificeren zonder overvolle producten te kopen of in supermarkten of ik weet niet welk criterium. Maar brutaal zonder aankoop. Moet de dag ervoor goed winkelen en de volgende dag verdubbelen.

En zonder te willen worden toegejuicht als het goed werd gevolgd, denk ik dat het nogal ongelukkig zou zijn omdat het een zwarte dag zou zijn voor de handelaar, ariserend enz.

Maar om eerlijk te zijn, ik heb nog geen enkel argument van de organisatie bekeken. Ik vind het ook bizzar om het niet op zondag te doen omdat velen (en waarschijnlijk terecht) klagen dat er op zondag steeds meer mensen gedwongen worden om te werken.

EDIT na het zien van Christophe's post:
Absoluut, het kan een dag zonder verpakking zijn, of bijvoorbeeld een dag zonder producten buiten Europa (ook al is het moeilijk te weten). Het zou interessant zijn, we zouden zelfs de dagen kunnen vermenigvuldigen. Het voordeel van "dagen" is om te laten zien dat het mogelijk is om het minstens één keer te proberen. Maar proberen het niet te consumeren kan niet lang duren.
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 25/11/06, 12:35

Alles leent zich tot op de dag van vandaag en wordt niet gevolgd ... en ja, de redenen zijn niet goed!
Ik heb er niet over nagedacht, maar ... Zondag is de traditionele dag van familie en rust nu bijna een dag als elke andere en waarom veel mensen deze dag niet leuk vinden ?!
Ik geef het je in duizend, want er is niets te doen en wie niets zegt te doen zegt "winkels gesloten" ... het is triest!
0 x
Samen kunnen we het veranderen
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs

Een heel klein artikel op deze dag ...




par saveplanet » 25/11/06, 12:38

"Het belang van deze dag is niet om mensen zich schuldig te laten voelen", verklaarde een woordvoerder van de vereniging Chiche (100 leden), die als onderdeel van deze dag op zaterdag een show in Toulouse zal organiseren "zonder aankoop "die in totaal in 55 landen zal worden gevolgd.

"We willen de consument mondiger maken, hem een ​​paar weken aan kerst en nieuwjaar laten nadenken over de aankoopdaden, over wat hij echt moet kopen, om de excessen van consumptie, in het bijzonder aankopen, onder de aandacht te brengen. dwangmatig, ”voegde hij eraan toe.

Er zullen folders worden verspreid en shows zullen plaatsvinden in Bordeaux, Amiens, Chambéry, Grenoble, La Rochelle, Montpellier, Amiens, St Genis Laval (ten zuiden van Lyon) en Rennes, maar er is niets gepland in Parijs, volgens de website van de vereniging "Casseurs de pub", initiatiefnemer van de beweging in Frankrijk.
0 x
Samen kunnen we het veranderen
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 25/11/06, 12:42

Ik denk dat er ook achter een idee van cultuur zit, een evenement dat georganiseerd is voor de gelegenheid, maar nogmaals, we moeten ons bewust zijn!

En ik vind dit artikel al erg georiënteerd omdat de nauwkeurigheid van de (100-leden) de beperkende, bijna domme kant van de dag laat zien.
Eigenlijk probeert een minderheid zichzelf te laten horen, sommige dingen te veranderen, maar al deze energie is slechts een zwaard in het water ... nee?
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux




par Pyvesd » 25/11/06, 13:24

Niet noodzakelijk Saveplanet,
als wij allemaal hier acteurs en lezers van de forum besluit om de straat op te gaan om ze te ontmoeten, het zal de rangen een beetje meer verhogen.
Ik heb net gekeken op de site van de breaker pub, het kostte me - 1mn om het tijdstip en de plaats van afspraak op bordeaux te weten.
Dus ACTIE, ik zal vanmiddag bij hen zijn.
omdat het goed is om over te praten forum, maar het is nog steeds beter om te HANDELEN ...: idee:
Citro, eindigen we daar? Of andere Bordeaux ...

Wat betreft de dag zonder aankoop zelf, zal mijn niet-consumptie weinig veranderen, omdat ik al maanden geen voet in een tempel van consumptie heb gezet. : Cheesy:
Allemaal tegelijkertijd mijn boodschappen bij Lidl van de hoek 1 keer per maand voor ingeblikt voedsel en kattenvoer
En weet je wat? Ik draag des te beter! klaar met het besteden van uren vroeg en maanden verspillen mijn tijd wandelen van onpersoonlijke warenhuizen :onheil: :onheil:

En wat ga je doen ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Geen inkoopdag ... voor, tegen, genuanceerd?




par houthakker » 25/11/06, 15:33

saveplanet schreef:Om consumenten voor te lichten dat we allemaal zijn (behalve houthakker kan zijn ?! : Cheesy: ) [...]
Nied? Beeld wat is dit verhaal weer? :?

Zo niet, dan moest ik vandaag pasfoto's maken, ik ben niet goed dan?

Ik beloof dat ik morgen niets koop ... : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Een heel klein artikel op deze dag ...




par houthakker » 25/11/06, 15:39

saveplanet schreef:Alles leent zich tot op de dag van vandaag en wordt niet gevolgd ... en ja, de redenen zijn niet goed!
Ik heb er niet over nagedacht, maar ... Zondag is de traditionele dag van familie en rust nu bijna een dag als elke andere en waarom veel mensen deze dag niet leuk vinden ?!
Ik geef het je in duizend, want er is niets te doen en wie niets zegt te doen zegt "winkels gesloten" ... het is triest!
Wat heb ik medelijden met die arme mensen die niet weten wat ze moeten doen met hun zondag ... : Roll:
Wat een onzin ! :frons: Ik heb nooit voldoende zondag om te doen wat ik wil ...



saveplanet schreef:[...] "We willen de consument mondiger maken, hem een ​​paar weken aan kerst en nieuwjaar laten nadenken over de aankoopdaden, over wat hij echt moet kopen, om de drift van de consumptie, vooral dwangmatig winkelen, "voegde hij eraan toe. [...]
Mijn dwangmatig kerstshoppen, ik maakte ze bij de ECONOLOGISCHE winkel ... : Mrgreen:
Het is slecht, ik weet het ... : Cry:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 25/11/06, 22:39

Dat is het ik maakte mijn dag zonder aankoop.

Nou, het was koud, ik lag op het net en plotseling ging ik niet naar buiten, ik deed mijn boodschappen niet. Dat is het, ik ben een goede burger : Cheesy: .

Ik heb meer dan iets ontdooid ...

Nou, ik maak een grapje (nou ik heb het vandaag niet gekocht) maar het is waar dat ik moeite heb om te zien waar we een dag zonder aankoop willen komen? ...

Dat gezegd hebbende, sommige gebeurtenissen van de dag kunnen interessant zijn:

http://www.casseursdepub.org/index.php? ... nu=2004jsa

Ik raad u aan om te kijken en te luisteren de uitstekende Goldman-clip.

Ik zou het goed zien in de jukebox
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 311-gasten