Was mijn auto maar gestolen!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Toine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 12/04/05, 10:21
Plaats: 63

Was mijn auto maar gestolen!




par Toine » 11/11/06, 16:09

Salut!
Ik walg.
: Cry: Mijn fiets en die van mijn vriendin zijn zojuist gestolen.
Als hij zelfs maar in mijn auto was gestapt, zou dat mij hebben bevrijd!
Maar op dat vlak ben ik teleurgesteld door de beleefdheid van sommigen. :onheil:
Het probleem: hoe graag we het ook willen bevorderen
dingen, we zullen altijd een stok in de wielen hebben. : Mrgreen:
ik ben groen! en ik lach geel.
En toen waren er meer dan 700 €
M...wat en veel m...
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 11/11/06, 16:36

Het is irritant, nutteloos, zielig.
Ik, twee weken geleden, heeft iemand mijn zegel gestolen (toen ik de bibliotheek verliet en ik had haast omdat ik net daarna een afspraak had) en mijn achterwiel, dus het is geweldig, het is slim alles wat je wilt en ik veracht idioten die doe dat!
Ik hoop dat mijn tegenslag je zal troosten
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 11/11/06, 19:02

Excuses voor dit vervelende incident.

Na vele jaren in Compiègne te hebben gewoond, een stad die bekend staat om zijn biologisch afbreekbare fietsen, leerde ik (door ervaring : Cry: )verschillende overlevingsregels voor fietsen in de stad:

- Eenmaal "geparkeerd" verwijdert u het zadel, of vervangt u de snelkoppeling door een dikke bout die saai is om te verwijderen. Mogelijk hetzelfde voor de wielen.

- Geef de voorkeur aan oude, lelijke, tweedehandse, piepende fietsen... Het schrikt diefstal af, en heb je dan een wedstrijdfiets nodig om door de stad te reizen?

- de gebruikte sloten moeten in totaal meer kosten dan de te beveiligen fiets.

Maar je kunt je auto altijd verkopen... je wordt bevrijd en je kunt heel veel mooie fietsen kopen : Mrgreen: Sorry, ik ben een beetje ondeugend.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 11/11/06, 19:19

Ik leef oprecht met je mee. Ik ben zelf een fietser, sinds kort ook ligfietser, en ik geef toe dat het me kwaad zou maken als een element of mijn hele fiets zou worden gestolen. de anti-diefstal apparaten werken duidelijk niet zo goed...
voor het zadel, ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem op mijn hometrainer. Ik loste het probleem op door een rot en heel oud zadel op te zetten dat ik nooit heb gewassen (ik heb er zelfs tape op geplakt om het een gerepareerd uiterlijk te geven).

het is jammer dat het verboden is om een ​​grote opgeladen flitscondensator op een fiets te plaatsen, alleen maar om de man die de fiets aanraakt een goede boost te geven...

Ik geloof dat er kleine elektronische sirenemodules zijn die erg schril zijn. het werkt op batterijen (of oplaadbare batterijen) en je kunt een balcontactor toevoegen (voorheen kwikcontactor, maar het is geen kwik... poep!). concreet, een beker met een stalen kogel erin en draden rondom de beker. bij de minste beweging, contact--> biiiiiiip!! het kan op zijn minst zadel- en wieldieven ontmoedigen ... een kleine schakelaar goed verborgen op de fiets (of in de stuurbuis, met een 'klein discreet treklipje dat gelijk ligt met het handvat) voor het in- of uitschakelen van het alarm, en voor minder dan 20€ bespaar je 300€ aan fiets en gedoe...

Natuurlijk moet je handig en inventief zijn, maar er is geen andere oplossing als je te maken krijgt met klootzakken die voor de lol degraderen.
Dernière édition par pollux de 11 / 11 / 06, 22: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/11/06, 19:25

Soms is het gewoon pure domheid. We wonen op het platteland en een vereniging had een mini-outdoor-rockfestival georganiseerd op 2 km van ons huis. We hadden besloten om er met de fiets heen te gaan om na een feestelijke avond niet de auto te hoeven nemen en ook uit nostalgie naar onze studententijd...
We hadden onze fietsen tegen de reling van de rivier gezet. Gelukkig zaten ze vast, want toen we terugkwamen, hadden "we" geprobeerd ze in het water te gooien en ze hingen jammerlijk in de leegte. De auteurs van het pakket, ongetwijfeld boos omdat ze er niet in waren geslaagd, hadden er vervolgens voor gezorgd dat de kleppen waren losgedraaid om de banden leeg te laten lopen. hahaha, goede grap!

Nou ja, het stelde ons in ieder geval in staat nuchter te worden op weg naar huis, terwijl we onze machines voortduwden... plot, plot, plot (geluid van de lekke band)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 11/11/06, 20:13

Ik kan dit soort tegenslagen niet verdragen. Het irriteert mij tot het uiterste dat sommige mensen de eigendommen van anderen niet respecteren en zichzelf de luxe gunnen om te stelen of te beschadigen.

Soms zijn er echt schoten... heuuu voet in de kont die verdwalen! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 11/11/06, 22:31

het is ook een van de dingen die me het meest irriteert (na de 4x4's in de stad en de stomme reflecties als "ecologie is nutteloos", "we kunnen niet handelen", "de planeet is niet in gevaar" enz.).

maar het ergste: weet je waarom ze zo gratis degraderen?
omdat ze weten dat het ons kwaad maakt!!!
en misschien ook omdat het idioten zijn... maar ik ken hele aardige en respectvolle idioten.
ik denk zelfs dat ze zichzelf haten en dat ze hun haat overbrengen op anderen, op de samenleving, en proberen zichzelf af te leiden van hun ongeluk door het uit te lokken bij degenen op wie ze jaloers zijn, omdat ze minder ongelukkig zijn dan zij. (Ik had een psychiater moeten zijn, hè? of een filosoof... : Mrgreen: of niet ... :| )

opgelet, ik heb geen medelijden met deze klootzakken! voor mij zijn het individuen die ongeschikt zijn voor het leven in onze samenleving en ik betreur het bijna dat natuurlijke selectie niet bestaat in de menselijke soort... de minst geschikte overleven... Darwin zou depressief zijn als hij in onze tijd zou leven!
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 11/11/06, 22:51

Pollux schreef:het is ook een van de dingen die me het meest irriteert (na de 4x4's in de stad en de stomme reflecties als "ecologie is nutteloos", "we kunnen niet handelen", "de planeet is niet in gevaar" etc ...).


Nou nee, de planeet is niet in gevaar :|
Je kunt zeggen dat de mensheid in gevaar is (door zijn schuld), of dat een beter dierlijk en plantaardig leven in gevaar is (zoals wij dat kennen), maar de planeet nee, het zal hem gewoon aan zijn jeugd herinneren.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1




par Surfeurseb » 11/11/06, 23:14

Sorry voor je tegenslag: het irriteert... tot op een punt waarvan ik weet dat ik het meerdere keren heb meegemaakt, en zelfs de auto!

En het ergste is dat het inderdaad de auto kan zijn waar ik het minst spijt van heb gehad, waarbij de verzekering hielp, maar de meeste *** rds, dat is zeker!

Aan de andere kant, POLLUX, ben ik het niet helemaal met je eens over DARWIN.

Er is een kans van 9 op 10 dat het tieners waren die dit deden. Door dit te doen, creëren ze alleen een situatie van opstandigheid in het aangezicht van autoriteit, een stressvolle situatie om mee om te gaan, waaruit ze zich sterker zullen voelen.
Ik denk dat we dit gedrag kunnen vinden bij de meeste dieren die gewend zijn om met hun roofdieren om te gaan, omdat het deel uitmaakt van de opvoeding van "onvolwassen".
Niets dat DARWIN enorm zou kunnen storen!

Uiteindelijk rest ons alleen nog aanpassing, want dat is toch ons leidmotief?
0 x
Toine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 12/04/05, 10:21
Plaats: 63




par Toine » 12/11/06, 13:28

Ja, aanpassing:

:!: De volgende keer, hoop ik, zullen ze dat wel moeten doen

steek in plaats daarvan! : Mrgreen:

Jammer, het is niet te doen, vooral niet in de stad!

Maar het zou zeker grappig zijn, en niet alleen voor hen! :D

Hoewel we terugvallen op de kwestie van biobrandstoffen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 350-gasten