Hoe ga je niet depressief zijn ....

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België

Hoe ga je niet depressief zijn ....




par dromer » 09/11/06, 14:32

Hallo
Ik post hier omdat ik dit weet forum is al 1 gewijd aan ecologie en 2, bevolkt door vriendelijke mensen (tenminste, om je in de andere vakken te lezen, dat is de indruk die ik heb).

Hier ben ik 25 jaar oud en mensen zullen zeggen dat ik niet "mentaal erg solide" ben.
Ik voel me erg betrokken bij ecologie, duurzame ontwikkeling, energieoptimalisatie etc, ik maak er veel mee forums en websites.
Maar al te vaak, als ik de opmerkingen van mensen zie en ik walg ervan.
Je gaat me vertellen dat ik het me te veel aantrek, maar ik kan er niets aan doen.
Meteen ging ik van een goed humeur naar de kelder, "simpelweg" door een paar berichten op een forum die ik vaak bezoek en waar qq1 onlangs een onderwerp over ecologie en het aangekondigde einde van vissen in de oceanen voor 2050 heeft gemaakt.

En dit geldt helaas ook voor mijn ouders, mijn zus of vrienden (gelukkig heb ik er zelfs een paar die erbij betrokken zijn).

Dit alles om te vragen hoe je het voor elkaar krijgt om weerstand te bieden aan de overgrote meerderheid van de mensen die absoluut NIETS met ecologische ideeën te maken lijken te hebben en die onzin uitkramen zoals het feit dat auto's maar voor 10% van de vervuiling zorgen, of dat zonder kernenergie het niet mogelijk is, of dat zelfs als we biomassa-energiecentrales, windturbines enz. zouden bouwen, we bijna niets zouden veranderen en dat daarom "groen zijn" gewoon goed is om jezelf een goed geweten te geven in een politiek programma om te nemen gemakkelijke paden.

Ik voel me een quichot en ik weet niet of het de moeite waard is om te blijven vechten of liever weg te rennen en in autarsia te leven terwijl ik wacht tot de wereld zichzelf vernietigt...?

Ik vraag me af of het de moeite waard is om te willen vechten en energie te steken in het redden van deze mensen die het niet eens verdienen.

Nou hier is het... een beetje een tijdelijke blues, maar al te vaak terugkerend.

Bedankt voor het lezen van mij,
Vriendelijke groeten,
dromer
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/11/06, 14:46

Ik stel mezelf elke dag de vraag... We zullen zeggen dat het stemmetje in mij dat me zegt "Ga door, het is het waard"... (Ik ben de maker van deze site...)

Na in de professionele wereld (sollicitatiegesprek) dingen te hebben gehoord als "groene ingenieur, dat zou niet moeten bestaan" of "je groene shirt is mooi"...kan ik je vertellen dat ik mezelf heb afgeschermd tegen dit soort klootzakken...

Dus nee, het is niet elke dag gemakkelijk, maar er zijn steeds minder van ons (zo niet meer en meer van ons) om ons bewust te worden van de situatie, dus ergens is het dat we zeker niet helemaal ongelijk hebben. ..

ps: www.econologie.info zou je moeten plezieren...
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 09/11/06, 14:52

Hey bedankt voor de link (die kende ik al qd mm :P )

Duidelijk dat Nicolas Hulot een mentor zou kunnen zijn, een voorbeeld om te volgen.

Hij heeft de moed om alle beleidsmaatregelen tegelijk frontaal aan te pakken, maar hij weet dat hij een belangrijke uitstraling heeft.

Moed moed... :)

dromer
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/11/06, 15:12

Eh, een mentor, ik weet het niet... Ik denk dat we hier gemiddeld verder gevorderd zijn dan hij... zie de verwante onderwerpen op Hulot...

Een vonk voor het grote publiek, ja dat zou het kunnen zijn... maar je moet er zeker van zijn... Want op dit moment wordt er veel gepraat (sites, wat training...) maar zijn stichting zou de middelen hebben (of kon ze gemakkelijk vinden) om actie te ondernemen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Hoe voorkom je dat je depressief wordt...




par bham » 09/11/06, 16:06

dromer schreef:Hier ben ik 25 jaar oud en mensen zullen zeggen dat ik niet "mentaal erg solide" ben.
Ik voel me erg betrokken bij ecologie, duurzame ontwikkeling, energieoptimalisatie etc, ik maak er veel mee forums en websites.
Maar al te vaak, als ik de opmerkingen van mensen zie en ik walg ervan.
Je gaat me vertellen dat ik het me te veel aantrek, maar ik kan er niets aan doen.
Meteen ging ik van een goed humeur naar de kelder, "simpelweg" door een paar berichten op een forum die ik vaak bezoek en waar qq1 onlangs een onderwerp over ecologie en het aangekondigde einde van vissen in de oceanen voor 2050 heeft gemaakt.
dromer


Hallo Dreamer, je bent nog erg jong, ik ben 20 meer dan jij en je herinnert me aan wat ik was. Toen ik 16 was, stapte ik na het lezen van een tijdschrift over bedreigde diersoorten woedend op mijn fiets en reed naar het Natural History Museum om de conservator te ontmoeten en hem te vragen wat hij en zijn collega's deden voor het behoud van soorten. Ik moet toegeven dat toen ik aankwam, ik tot mijn opluchting ontdekte dat het museum gesloten was. Mijn woede bedaarde. Ik ook, destijds had ik graag "in het spek willen komen", reageren op de 1/4 slag (zelfs vandaag trouwens). Maar de dingen zijn om vele redenen niet zo eenvoudig, enerzijds omdat elke actie die de belangen van sommigen beschermt, die van anderen dwarsboomt, anderzijds omdat we allemaal uniek zijn en daarom van elkaar verschillen, dus we hebben verschillende en soms tegengestelde meningen.
Je moet eraan wennen, je kunt anderen niet veranderen, je kunt ze niet modelleren naar wat jij denkt dat goed voor ze is. Zo is het. Houd deze rebelse kant maar relativeer. We kunnen de gang van zaken niet veranderen, we kunnen het alleen proberen te beïnvloeden.
En leer dan informatie zoeken, als je dat nog niet hebt gedaan. Er zijn echte, valse, redelijk ware, enz., er zijn er die in perspectief moeten worden geplaatst.

Het moeilijkste, denk ik, is om te accepteren dat je geslagen wordt, om te accepteren dat de tijd verstrijkt om ons te verlichten, om ons volwassen te maken, om ons mentaal sterker te maken zonder het te kunnen versnellen of wijzigen.

En zeg tegen jezelf dat je op een dag misschien vader wordt en dat je je realiseert dat je zojuist LEVEN hebt gegeven aan een perfect gevormde kleine jongen, een echte kleine man. Het zal een beetje dankzij jou zijn, een beetje dankzij je vrouw, maar vooral dankzij het wonder van het leven en de complexiteit ervan. Dus voor deze kleine en die van de anderen, nu we toch bezig zijn, blijf vechten zonder jezelf in de steek te laten. Want hij zal je nodig hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 09/11/06, 19:50

"Hoe word je niet depressief..."

Goede vraag!
Ik zou eerder zeggen: hoe lukt het je om "vooruit te gaan" terwijl je depressief bent...?
Geen idee !
hoop zonder twijfel, vandaar het spreekwoord.
Ideeën, projecten, een kind, een gezin, dit alles draagt ​​ertoe bij dat je niet ontmoedigd raakt en de bladzijde omslaat (of een oogje dichtknijpt) voor veel dingen die meestal te wijten zijn aan hypocrisie, ijdelheid, dorst naar macht of geld, heel veel mensen.
Iedereen ziet de middag voor de deur staan ​​en staat klaar om bij de minste bezorgdheid de buurman in het gezicht te slaan.
Weet je, ik denk dat het al millennia zo is.
Toen ik jonger was, had ik veel ideeën om de wereld te veranderen en ik WILDE de wereld veranderen, maar na verloop van tijd komt het tot rust en beseffen we dat het inderdaad Don Quichot tegen windmolens is.
Als we zien dat landen in een mum van tijd van de kaart worden geveegd, realiseren we ons dat we niet veel hebben met de schijnbare 'wanorde' van de wereld.
We worden vaak teleurgesteld door anderen, hun naïviteit, hun luiheid, hun angsten die anders zijn dan de onze en zo futiel (een indruk?).

Tegen dit alles?
een kracht!
die ik niet weet, hergroepeer misschien, op forums zoals deze bijvoorbeeld.
Kijk niet naar het nieuws en geloof vooral niet teveel wat ons verteld wordt en vertrouw wat meer op je intuïtie.
Het gevoel hebben op een bepaalde manier gewekt te worden tot minder speculatieve, meer broederlijke waarden (een beetje van de naïviteit van mijn jeugd, zo lijkt het).

We kunnen uren praten!

Moed en strijd
voor jou en de jouwen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 09/11/06, 21:27

Christophe schreef:"je groene shirt is mooi"


heb je een groen shirt??!!! :schok: :schok:




: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/11/06, 23:14

op uw vraag dromer Ik zou gewoon voor mezelf antwoorden. Ik zoek naar artikelen over de toekomst die enige hoop geven en als ik er een heb, bespreek ik die op de forum. Om even mijn optimisme te delen.
Het probleem is dat heel vaak na een paar uitwisselingen de hoop weer vervaagt.

Er komt dan elke keer een vraag in me op.

"Wat is een optimist?"

"Hij is een ongeïnformeerde pessimist"
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 10/11/06, 09:32

Ik ben het eens met pitmix over zijn aanpak. Achteraf ben ik ook te druk bezig met vechten om te proberen eruit te komen in de maatschappij om echt de kans te krijgen om mezelf in vraag te stellen over de nutteloze aspecten van deze strijd.

Wat zeker is, is dat hoe meer tijd verstrijkt, hoe meer ik leer, hoe meer ik besef hoe het probleem puur politiek is. Sterker nog, de aangekondigde catastrofale milieuaspecten zijn slechts een van de symptomen van de politieke problemen van ons samenlevingsmodel.

Ik vecht met mijn zeer bescheiden middelen (kleine bijdrage aan greenpeace, kleine dagelijkse gebaren, poging om de ogen van iedereen om me heen te openen voor wat het resultaat is van het werk van lobby's).

Nu wacht ik op de dag dat ik sociaal en financieel wat stevigere schouders zou hebben om mezelf concreter in de strijd te storten.
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/11/06, 09:44

PITMIX schreef:"Wat is een optimist?"

"Hij is een ongeïnformeerde pessimist"


+1 (althans voor het milieu). Hulde voor het citaat!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten