Moeilijk om concrete oplossingen te vinden

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
--Ex--
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 09/06/06, 16:42

Moeilijk om concrete oplossingen te vinden




par --Ex-- » 23/08/06, 17:36

Ik vaar hierop forum voor een paar dagen en ik lees graag:
- de verschillende meningen van mensen over onze huidige wereld
- de verschillende ervaringen - tweaks van elk op hun automotor enz....

-> maar aan de andere kant vind ik dat er een sectie ontbreekt waar we alle huidige, legale en CONCRETE oplossingen zouden vinden (alles wat hack is, persoonlijke ervaring moet worden uitgesloten) om het milieu te beschermen (die we kunnen vinden op de markt), de eenvoudige dingen om elke dag te doen.
voorbeeld van wat in deze sectie zou kunnen worden geplaatst:
- isoleer je huis goed (dubbel glas van zo'n merk, ecologische isolatie van zo'n merk ....)
- rust uw huis goed uit om regenwater op te vangen (zet de merken op de markt die dit soort diensten aanbieden)
- oplossing om grijs water voor zijn toiletten terug te winnen (verwijzing naar x merken die concrete oplossingen bieden: aquae.fr ...)
- waterfontein aansluitbaar op het waternet. (merk waterlogic)
- zuinige elektrische auto (twike....)

De winkel gaat een beetje in die richting, daar vinden we de huidige concrete oplossingen.
Maar het komt neer op wat deze site kan verkopen.

Ik denk dat bijvoorbeeld de site van Nicolas HULOT (défi pour la terre) daarom zo succesvol is, hij biedt concrete oplossingen om elke dag te doen.

Op deze site zijn oplossingen besproken maar die gaan verloren in de berichten van de forum.
De gemiddelde gebruiker zoals ik die op deze site terechtkomt en snel wil weten welke oplossing voor hem beschikbaar is, zal uren moeten zoeken en misschien ontmoedigd raken (ik ben zelf stoer maar ik kan me voorstellen dat voor sommigen het geestesgroen verdwijnt snel genoeg als je lang moet zoeken)

--Ex-- , een persoon die probeert te helpen
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 23/08/06, 17:44

Kyot-home wilde hiervoor de complementaire econologie zijn, ook al is deze nog onvolledig en er zijn trouwens nog niet veel wonderoplossingen, vandaar de interesse van de econologie om ze te zoeken.

Je zou het eens moeten bekijken: www.kyot-home.com en ging ook de links bekijken, er zijn er weinig maar ze zijn goed : Mrgreen:

Hier en natuurlijk zou het cool zijn om uw opmerkingen te hebben, na een kleine rondleiding te hebben gedaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
--Ex--
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 09/06/06, 16:42




par --Ex-- » 23/08/06, 17:49

ok bedankt voor je antwoord, ik zal eens kijken : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 23/08/06, 17:54

Uh, ik ben verrast door dit bericht, omdat:

0) heb je de zoekmachine gebruikt: https://www.econologie.com/forums/search.php

Al je voorbeelden zijn geweest minstens één keer genoemd forums...

1) er worden nogal wat concrete oplossingen aangeboden in de winkel: https://www.econologie.com/shop/

Oké, dit zijn kleine oplossingen, maar je moet klein beginnen toch? Als iedereen wasnoten zou gebruiken zou er veel minder vervuiling van grijs water zijn...

2) Nicolas Hulot is succesvol omdat hij dat heeft gedaan de steun van de grote media niet meer en niet minder... maar ik zou nieuwsgierig zijn om de econologiestatistieken te vergelijken met die van hen ... gewoon om te zien in welke verhouding we zijn ... (5, 10, 100, 1000?)

3) De site biedt advies en oplossingen, bijvoorbeeld: https://www.econologie.com/conseils-pour ... -2592.html

4) We hebben onlangs deze sectie gemaakt: https://www.econologie.com/forums/trucs-et-a ... -vf61.html

Het blijft leeg... de mogelijkheid om het vorm te geven, nietwaar?

5) De Google-advertenties op de site bieden veel professionele oplossingen op grotere schaal.
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 22, 2 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 23/08/06, 18:26

Wat de "tips" betreft, er zijn tal van sites die zeer goed gemaakte lakens aanbieden, voor alle leeftijden. Alors si c'est pour rabacher une fois de plus qu'il faut couper l'eau quand on se brosse les dents, je crois que ça ne vaut pas la peine et franchement, ce n'est pas ce qu'on a envie de doen.

--Ex-- schreef:De winkel gaat een beetje in die richting, daar vinden we de huidige concrete oplossingen.
Maar het komt neer op wat deze site kan verkopen.


Nou ja, dat is het doel van een winkel... :| Anders dachten we erover om artikelen te maken om te prijzen wat de concurrentie verkoopt, maar na wat nadenken dachten we dat het misschien niet relevant was. 8)

Trouwens, ik mag er niet over praten omdat het topgeheim is, maar we zijn volop bezig met R&D om te ontwerpen de universele ecologische oplossing in kitvorm. Het is net als bij Ikea: je koopt je goedkope, universele oplossing die je geen moeite hoeft te doen.
Ik maak natuurlijk een grapje, maar het is om deze houding van de consument aan de kaak te stellen, die verwacht dat alles hem recht in de bek zal vallen. en die alleen maar kan kreunen als het eten hem niet snel genoeg wordt aangeboden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
--Ex--
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 09/06/06, 16:42




par --Ex-- » 23/08/06, 23:37

Ik heb mezelf in de schoenen van de gemiddelde Fransman geplaatst, dat is alles.
Ik ga deze kaarten controleren. Dankjewel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/08/06, 00:28

Christine schreef:Wat de "tips" betreft, er zijn tal van sites die zeer goed gemaakte lakens aanbieden, voor alle leeftijden. Alors si c'est pour rabacher une fois de plus qu'il faut couper l'eau quand on se brosse les dents, je crois que ça ne vaut pas la peine et franchement, ce n'est pas ce qu'on a envie de doen.

--Ex-- schreef:Trouwens, ik mag er niet over praten omdat het topgeheim is, maar we zijn volop bezig met R&D om te ontwerpen de universele ecologische oplossing in kitvorm. Het is net als bij Ikea: je koopt je goedkope, universele oplossing die je geen moeite hoeft te doen.
Ik maak natuurlijk een grapje, maar het is om deze houding van de consument aan de kaak te stellen, die verwacht dat alles hem recht in de bek zal vallen. en die alleen maar kan kreunen als het eten hem niet snel genoeg wordt aangeboden.


Helemaal mee eens. En aangezien ecologie in de mode is, profiteren de slimme kleintjes ervan om hun troep te verkopen voor de prijs van goud en niet van het object!!!
Bijvoorbeeld de zonneterminals die nutteloos zijn behalve om te vervuilen en "groei" te creëren.

Ik heb de genoemde producten bekeken --Ex-- het is voor het eerst UIT PRIJS!!!

Ecologie gaat er niet om uw geld uit het raam te gooien, het gaat erom het zo eerlijk mogelijk, zo nuttig mogelijk, zo snel mogelijk te beheren om met het minimum het maximale te doen.
Ik heb in verschillende industriële sectoren gewerkt en als ik zie dat een tank van 5000 liter wordt verkocht voor € 4000,- terwijl hij € 400,- waard is, schokt me!

In de hele regio verzamelen of kopen mensen pallettanks van 1000 liter die nieuw minder dan € 120 waard zijn en tweedehands minder dan € 80 waard...

Hier is er een voor 59€

http://bricolage-maison-jardin.vivastre ... ics1535983
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 24/08/06, 02:09

Citro schreef:Ik heb de genoemde producten bekeken --Ex-- het is voor het eerst UIT PRIJS!!!

Ecologie gaat er niet om uw geld uit het raam te gooien, het gaat erom het zo eerlijk mogelijk, zo nuttig mogelijk, zo snel mogelijk te beheren om met het minimum het maximale te doen.
Ik heb in verschillende industriële sectoren gewerkt en als ik zie dat een tank van 5000 liter wordt verkocht voor € 4000,- terwijl hij € 400,- waard is, schokt me!


:)

Ik ben het helemaal met je eens (we zien hetzelfde met zonnepanelen en warmtepompen...)

Momenteel moet het respecteren van het milieu duur zijn! Het past uiteindelijk bij iedereen... behalve de klant en de planeet...

Gelukkig komt er econologie... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: taaaaaaaaaaaaaam! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
--Ex--
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 09/06/06, 16:42




par --Ex-- » 24/08/06, 11:29

Ja, ik ga akkoord met de links (ik heb de eerste die ik bij de hand had).
Het is duidelijk dat het de bedoeling is om producten in concurrentie te brengen voor lagere prijzen.
Het probleem is dat deze bedrijven momenteel in de kinderschoenen staan, ze hebben zich de afgelopen jaren ontwikkeld. Het blijft dus soms best ambachtelijk als productie.

Het idee zou zijn dat je naast de oplossingen op de markt een fiche kunt hebben om deze oplossingen zelf op te zetten. Dat is nog beter als het binnen het bereik van elke groene burger ligt.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten