Propaganda Pro-GMO

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Propaganda Pro-GMO




par houthakker » 03/07/06, 11:15

Dit kreeg ik vanmorgen van iemand die redelijk betrouwbaar is voor dit soort nieuws...
Hallo,

Ik weet niet of je schoolboeken leest, maar ik vond de foto's en de kleine, makkelijk leesbare doosjes erg mooi... Precies! De Magnard-handleiding heeft er goed op gericht de bewegingen tegen GGO's in diskrediet te brengen!

De actie gekoppeld aan de tekst die volgt is makkelijk... voor jou en tot ziens. Aarzel niet om te passeren.

Jean-Philippe

-----------------------------------
Magnard-edities bieden een nieuw pro-GMO-handboek, of de
propaganda van zaadbedrijven op school.

Begin september 2006 start een nieuwe opleiding geschiedenis-aardrijkskunde
zal worden geïmplementeerd in de eerste STG (wetenschaps- en technologiebeheer).
Acht uitgevers maakten leerboeken. In elke middelbare school, de teams van
leraren hebben er een uitgekozen voor de vestiging.

Bij geografie richt het programma zich op Frankrijk en Europa. Het weigert
in drie algemene thema's: "Europese gebieden", "bevolkingsnetwerken
en mobiliteit in Frankrijk", "dynamiek van lokalisatie van activiteiten in
Frankrijk". Deze thema's zouden aanleiding moeten geven tot casestudy's, tijdens
die studenten moeten bestuderen en er meerdere moeten synthetiseren
documenten.

Dit jaar doet MAGNARD het erg goed op het gebied van ggo's: in het kader van
"activiteiten" in Frankrijk, het biedt een studie van de agro-industriële sector
maïs. Op pagina's 210-211 behandelt een reeks documenten het probleem van
irrigatie (te veel water voor maïs) en op ggo's.

Een foto toont vrijwillige maaiers van achteren, met het gezicht naar voren
gendarmes en teams van het bedrijf Limagrain. Het is de actie van
Marsat, van 14 augustus 2004. Het onderschrift van de foto is "het collectief van
vrijwillige maaiers proberen een GGO-maïsveld te vernietigen dat wordt verdedigd door
boeren, onderzoekers en rechtshandhaving".

Fragmenten uit een tekst van JP Charvet (referentie universiteitsgeograaf
over de kwestie van voedsel in de wereld) leggen uit dat GGO's
zal het mogelijk maken om opbrengsten te verhogen, om vast te houden aan de eisen van
industrie en om "milieuproblemen beter te beheersen" (sic) door
doet denken aan pesticiden en water. Deze tekst dateert uit 1997 !!!

Elke serieus geïnformeerde persoon weet 1° dat ggo's niet toenemen
levert slechts marginaal op en op korte termijn 2° dat er geen ggo's zijn
het waterprobleem oplossen 3° dan de verontreiniging door pesticiden
neemt toe met ggo's 4° en natuurlijk zijn ggo's een groot probleem
voor het milieu (grote, onbeheersbare en onomkeerbare vervuiling).

JP Charvet is een geograaf die geen geografische fenomenen analyseert
vanuit de invalshoek van geopolitieke en sociale kwesties, en die alleen rekening houdt met de
technologische "vooruitgang" om het hongerprobleem in de wereld aan te pakken.
Dat wil ik bewijzen in zijn inaugurele conferentie op het internationale festival van
geografie van St Dié des Vosges in 2004. Het werk van Sylvie Brunel, door
illustreer bijvoorbeeld andere benaderingen van deze vragen.

Dit zijn de betreffende pagina's:
http://www.monde-solidaire.org/spip/IMG ... ard_p1.jpg
http://www.monde-solidaire.org/spip/IMG ... ard_p2.jpg

Merk op dat de andere uitgevers niet ingaan op het onderwerp GGO's.

Jean-Yves Bou, leraar geschiedenis-aardrijkskunde, middelbare school Millau

Geconfronteerd met deze manifeste en ondraaglijke propaganda van MAGNARD-edities, I
nodigt u uit om een ​​bericht te sturen naar elk van de volgende drie adressen:

sce.enseignements@magnard.fr
c.uhel@magnard.fr
f.dally@magnard.fr

Dit bericht kan het volgende zijn:
-----------------------------------------------

Beste,

we zijn ons bewust geworden van de schandalig partijdige en wetenschappelijk onjuiste inhoud van de eerste STG-handleiding voor aardrijkskundegeschiedenis van Magnard-edities. Je presenteert ggo's inderdaad alleen onder het mom van hun zogenaamde voordelen, zonder kritische geest of debat.

Ieder serieus geïnformeerd persoon weet echter 1° dat ggo's de opbrengsten slechts marginaal verhogen en op korte termijn 2° dat er geen ggo's zijn om het waterprobleem op te lossen 3° dat de vervuiling door pesticiden toeneemt met ggo's 4° en natuurlijk zijn ggo's een groot probleem voor het milieu (grote, onbeheersbare en onomkeerbare vervuiling).

We vragen u plechtig om de tekst 14 p 210 in te trekken en te vervangen door een tekst die het debat presenteert, of te begeleiden met een tekst die anti-ggo-argumenten voorstelt.

u kunt dergelijke documenten gemakkelijk vinden op de site: www.monde-solidaire.org/spip/rubriq... of op de greenpeace-sites, infogm.

Bij voorbaat dank voor uw moeite om te corrigeren en uw antwoord.

Nou, ik weet niet of sommige mensen zich hier zorgen over maken...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/08/06, 14:41

Ik had dit bericht nog niet eerder gezien. het verscheen tijdens mijn vakantie. Deze desinformatie is triest. Maar het ergste is dat het al lang eerder begint.

In CE2 hebben de kinderen oefeningen die "automatisch dicteren" worden genoemd. Dit is om ze een korte tekst (+/- 5 regels) uit het hoofd te laten leren, die ze daarna foutloos schriftelijk moeten opzeggen in de les. Tot nu toe zo goed.

Om mijn zoon zijn huiswerk te laten maken, liet ik hem (hij gaat dit jaar naar CM2) zijn zelfdictaten reciteren. Ik was stomverbaasd over het thema van 2 opeenvolgende teksten die ik je uit het hoofd zal geven zonder de exacte termen maar met de toon en het geschatte idee van de tekst:

:pijl: de nieuwe teller: deze week is er bij de bank een nieuwe geldautomaat geplaatst. Meteen is het de rage. Het hele dorp staat in de rij om geld te kunnen pinnen: zo simpel is het! Je hoeft alleen maar je kaart in te voeren en je code in te voeren om prachtige, gloednieuwe tickets te krijgen.

    Kom op zeg, amper 7 jaar en we beginnen ze al te leren zich vrijwillig vast te ketenen aan het banksysteem.

:pijl: de supermarkt : Op de parkeerplaats van de supermarkt is het het ballet van winkelwagentjes. Sommigen komen de winkel binnen met lege karren terwijl anderen naar buiten komen, hun karren gevuld met een veelheid aan producten in alle kleuren.

    Ok, ik kan me de rest niet herinneren, maar het algemene idee is er, supermarkten zijn je vrienden, kinderen. Winkelen is goed...


Het is waar dat er in Frankrijk heel weinig getalenteerde auteurs zijn, behoorlijk poëtische teksten. Het is normaal om gedwongen te worden om zelf een tekst te schrijven. En als we trouwens een beetje kunnen hersenspoelen... :onheil:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/08/06, 14:52

Serieus heel serieus maar zo "normaal" om niet te zeggen "banaal" ... na in zo'n "wereld" is het heel normaal dat wij (degenen die deze "opmaak" verwerpen) doorgaan voor sektariërs ...

Om terug te komen op de GGO: ik vind dat deze documentaire de vraag goed samenvat: https://www.econologie.com/telechargement-2957.html
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten