Het is ongeveer 30 jaar geleden...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Het is ongeveer 30 jaar geleden...




par phil59 » 19/08/22, 21:03

De laatste keer dat ik een flits had op de weg was ongeveer 30 jaar geleden...

Ik weet niet eens of er destijds punten waren, maar ik zal destijds 1 punt op de snelweg hebben verloren, destijds beperkt tot 80 of 90, en op 100 genomen...

Ongeveer 15 dagen geleden ontving ik een heel aardig briefje uit de Franse Republiek.

En ik herinner me dat ik in deze bocht, met twijfel, een auto inhaalde die een beetje vast zat. (Ik moet mezelf een beetje opruimen, maar toch, dat was kurkdroog)...

En hop, stotterde, jij, eindelijk mijn auto, 117 km/u, in plaats van 80...

Op deze plek, zeker, om daar te komen, het was tijdens een inhaalactie, geen weg hoger dan 80 tot 20 km vanaf daar, op mijn route.

Ik ben het, door iemand in de familie.

Dus vastgehouden op 105 km/u, auto met radar aan boord, in plaats van 80.

2 punten en €90,-, onmiddellijk te betalen.

Zelfs als ik hard rijd op de weg, ik rijd niet harder dan 90 km/u op de weg bij 80, het is ultraveilig.

Er zijn dus radars aan boord, zelfs op zondag, op de departementale weg.

Ik hoop alleen dat het geen gedrag van de radarauto is, om ze in te halen.

Toen ik je vertelde dat de VE veel accelereert... De volgende keer rij ik in een tank! :P

Dit is ook de reden waarom ik de voorkeur geef aan sectieflitsers, die op een bepaald moment tegen een kleine overschrijding kunnen, en niet zoals een "onmiddellijke" snelheidscamera.

Dus, Macro, wees voorzichtig tijdens het rijden op 130, op departementaal, constant.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14824
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Het is ongeveer 30 jaar geleden...




par GuyGadeboisTheBack » 19/08/22, 21:22

Opnieuw speciale toewijding aan Macro:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Het is ongeveer 30 jaar geleden...




par phil59 » 19/08/22, 21:55

Ik weet waarom, maar ik dacht aan jou voor het eerste antwoord, maar minder cool!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Het is ongeveer 30 jaar geleden...




par Ahmed » 19/08/22, 21:58

Aan het begin van je bericht dacht ik dat je het had over een voorspellende flits, dus ik ben teleurgesteld! : Oops:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Het is ongeveer 30 jaar geleden...




par Remundo » 19/08/22, 22:16

o maar dat...

auto's van 70-80 of zelfs 85...

Als je een beetje vooruit wilt... moet je ze passeren, en niet dubbel waggelen... We leren op het rijbewijs dat je ongeveer 30 km/u meer nodig hebt om slepen te voorkomen.

Vrachtwagens zijn erger, ze zijn lang, ik aarzel niet om hout dubbel te sturen. Ik kalmeer daarna.

Het is duidelijk dat als de blues er is, ze feestvieren.
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Het is ongeveer 30 jaar geleden...




par phil59 » 19/08/22, 22:36

Remundo schreef:o maar dat...

auto's van 70-80 of zelfs 85...

Als je een beetje vooruit wilt... moet je ze passeren, en niet dubbel waggelen... We leren op het rijbewijs dat je ongeveer 30 km/u meer nodig hebt om slepen te voorkomen.

Vrachtwagens zijn erger, ze zijn lang, ik aarzel niet om hout dubbel te sturen. Ik kalmeer daarna.

Het is duidelijk dat als de blues er is, ze feestvieren.


Ja, dat bevestig ik, want op snelwegen is het superlang als je maar 5 km/u meer rijdt....

En op dit punt is "dubben" toegestaan, maar afwisselend, de ene baan, dan de andere, enzovoort, maar korte afstand, dus leun een beetje, een beetje te veel, en presto, je gaat niet door de vierkante , en je komt niet aan de 20 monopolie .... maar dat is de regel van het spel.

Regels van het spel, een beetje discutabel, maar het is er.

In het gebied waar ik veel verder kom, is de weg beperkt tot 70, dan, 20 meter (min of meer!) na het bord met de stadsingang, is het 50, met de radar, wat natuurlijk prima is.

Een andere is 90, dan 70 direct daarna, met een radar minder dan 50 meter erna...

Als het geen "vangst" idioten is, is het net zo.

Het is nodig, maar niet zo.

Plus auto's die op 70 rijden volgens waze voor flitspalen op 90 ... maar hey, dat is een ander onderwerp.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Het is ongeveer 30 jaar geleden...




par phil59 » 19/08/22, 22:41

Ahmed schreef:Aan het begin van je bericht dacht ik dat je het had over een voorspellende flits, dus ik ben teleurgesteld! : Oops:


Die daar hebben bijna 50 jaar niet genoeg geschreeuwd... Ze fluisteren, en verschijnen helaas alleen als een mogelijkheid...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Het is ongeveer 30 jaar geleden...




par Forhorse » 20/08/22, 09:18

Ik haal bijna nooit in, behalve landbouwmachines en casso's (auto's zonder rijbewijs)
Degenen die me het meest irriteren in de auto zijn gewoon degenen die niet in staat zijn om een ​​constante snelheid aan te houden... zoals een plotselinge 90, en 1 km verder 70 zonder reden.
Voor degenen die er zijn, met de elektrische auto heeft hij de adaptieve cruise control, ik laat het regelen, dus niet zo'n probleem.
Met het busje van het werk is het ingewikkelder, het heeft alleen een eenvoudige regelaar, dus je moet rondtasten om de gemiddelde snelheid te vinden van de kogel die je volgt.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Het is ongeveer 30 jaar geleden...




par phil59 » 20/08/22, 10:41

Het is waar, het is nog erger...

Ik ben bijna altijd op cruise control, adaptief, en het is duidelijk wanneer de auto die je volgt geen cruise control heeft, of niet is ingeschakeld...

En momenteel, op de 4000 km/maand die ik doe, zie ik veel...

Adaptief is daar goed voor, maar heeft de neiging om veel afstand te laten achter het voertuig dat je volgt, zelfs als je het op het minimum zet...

Het is een beveiliging, en ik denk dat er een dag zal zijn waarop het nuttig voor me zal zijn ... maar tegelijkertijd, wanneer je op de snelle rijstrook zit, op 110, en een voertuig gaat op 80-90, je verliest snel snelheid, en je moet langer op de linkerbaan blijven om in te halen.... als je begrijpt wat ik bedoel, het is een beetje een pervers effect van het systeem....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten